Unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 1 613 247
  • 9 774

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Parthicus muuten varmaan voisi olla taitojen puolesta kokeilemisen arvoinen, mutta yksi hankinta kriteeri taitaa olla nykyisin se että pelaajan voidaan olettaa pystyä pelaamaan koko kauden. Try-Outin kautta sanoisin ja sopimuksen tulisi olla joko 1+1 tai 1+2 seuran optiolla.

Ehdottomasti pitää olla äijä siinä kunnossa, että ei hajoa käsiin heti kättelyssä. Tukosen tapaus on liiankin hyvin muistissa. Tosi sympaattinen tyyppi ja antoi aina kaikkensa kun kaukaloon meni, mutta ei joukkuetta voi rakentaa pelaajan varaan, joka on lähes oletuksena kolmasosan tai enemmän kaudesta paikattavana.

Jos terveys on hyvässä kunnossa, olisi mielestäni kokeilemisen arvoinen. Oli Kikolla ja Tammelallakin alla rikkonaisia kausia ja paljon loukkaantumisia, mutta ihan hyvää jälkeä saivat aikaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä enemmänkin joutui joidenkin sylkykupiksi.

Ei varmaan täyttänyt sitä ruutua mihin hankittiin, mutta ihan ok esitys silloisella vastuulla ja peliajalla.
Kyllä itse olisin valmis antamaan uuden mahdollisuuden Elolle. Ei noita omia poikia kuitenkaan liikaa ole. Toki Kalle taitaa tietää parhaiten miten Elo tulee soveltumaan Lukon ensi kauden ja tulevaisuuden pelitapaan. Aika harvassa joukkueessa myöskään on liikaa luontaisia maalintekijöitä.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elo on kyllä vähän kaksi piippuinen juttu. Onnistuessaan erinomainen lisä, mutta jos joutuu sivuraiteille edes vähäsen, niin ei kyllä mitään hyötyä. Eikös Kalle silloin kuin Eeron sopimus purettiin jättänyt kuitenkin oven selkeästi raolleen paluulle? Näin ainakin muistelisin. Jos Elo joskus palaa, niin rinnalle siihen tarvitsisi Jonne Tammela tyylisen laiturin ja Cody Kunik tyylisen sentterin.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä itse olisin valmis antamaan uuden mahdollisuuden Elolle. Ei noita omia poikia kuitenkaan liikaa ole. Toki Kalle taitaa tietää parhaiten miten Elo tulee soveltumaan Lukon ensi kauden ja tulevaisuuden pelitapaan. Aika harvassa joukkueessa myöskään on liikaa luontaisia maalintekijöitä.

Pitää tuokin paikkansa, että ei niitä liikaa ole. Mulle tuli kyllä jotenkin ymmärrys, että Elo ei ollut valmis tekemään riittävästi työtä siten mitä kaikilta vaadittiin Virran pelitapaan. Kunto oli kyllä ilmeisesti yksi parhaimmista, mutta jotenkin näkyi kentällä se, että pelaaja tuntui tietävän paremmin miten ja milloin peliä viedään eteenpäin kuin valmentaja tiesi. Tämän lisäksi tuli yllättävän paljon "tietoa" riitaisista keskusteluita kopista ulos vielä kun Elo oli joukkueessa. Tosi juttuja vai palstatotuuksia, sitähän ei taida kukaan tietää. Tämän lisäksi jos oikein osaan rytmittää tapahtumia, Elon sopimuksen purun jälkeen ei tullut kertaakaan kritiikkiä tai vihjailuja Virralta ettei tehdä riittävästi työtä voiton eteen. Voihan tuossa olla yksinkertaisesti vain persoonien törmäys.

Toisaalta romantikkona voi ajatella että, Elo huomasi ettei hänestä ole hyötyä joukkueelle oman palkkapussin edestä ja pyysi sopimuksen purkua. Kaikki vaihtoehdothan on aivan yhtä hyviä totuuksia, ennen kuin henkilöt itse tulevat tästä tarkemmin kertomaan.

No joka tapauksessa, kuten edellä aika moni jo on tänne kirjoitellut, niin Elon tapa pelata (kaiten sen voi noin sanoa) pitää olla yhteneväinen joukkueen pelitapaan ja toisaalta pitää olla sopiva kentällinen ympärillä. Elo ei oikein ole mielestäni pelaaja joka tekee ketjukavereista parempia pelaajia, vaan on se joka naulaa arkun kannen tyylikkäästi, tehokkaasti ja tappavasti kun muut rakentaa maalipaikan Elolle.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Voihan tuossa olla yksinkertaisesti vain persoonien törmäys.

Tämä. Eikä kummankaan tarvitse silti olla mulkku. Vielä kun tiedätään Virran pelitapa ja Elo ei ole lainkaan sen tyyppinen pelaaja niin en ihmettele, että sopimus purettiin tai kai lähinnä Elo vapautettiin tehtävistä.

Varmasti pärjätään jatkossakin ilman Eloa. Enkä ole vaatimassa Lukkoon, mutta olisi se aika urheiluromantiikkaa, kun oma kasvatti paukuttelisi maaleja liukuhihnalta.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Suurin ongelma Elon paluussa oli Sopasen jatkosopimus. Kaksi identtistä, isoa ja hitaasti kääntyvää pelaajaa, jotka söivät toistensa ruudut. Eikös siellä jotain kremppaakin ollut pitkin kautta vielä kylkiäisenä?
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Itse ottaisin Elon takaisin, jos olisi muutakin käyttöä kuin se sikaranne. Puhdas snaipperi joka elää kiekosta. Tarvitaanko sellaista Liigassa? Verrattuna Saarelaan ja vaikka Kestneriin niin hekin paukuttivat maaleja laukauksillaan, mutta heistä oli joukkueellee selvästi muutakin hyötyä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dexu

Iso#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Mites muuan Perttu Lindgren? Käsittääkseni sopimus on Sveitsissä nyt päättymässä. Toki on ilmeisesti perheineen varsin hyvin viihtynyt alppimaassa, joten palanneeko Suomeen koskaan vai lopetteleeko siellä uransa. Itse kuitenkin näkisin, mikäli Perttu päättäisi Suomeen palata, todennäköisin vaihtoehto hänelle itselleen olisi varmasti Rauma, mutta sopiiko Killerin muottiin? Toki nyt joukkueesta lähtee paljon kokemusta, koko kapteenisto, sekä joukkueen suuret liiderit Liedes&Koivisto, joten sen osalta hänelle omasta mielestä olisi saappaita täytettävänä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kovin vaikea kuvitella Elon sopivan Lukon liikkuvaan luisteluun perustuvaan pelitapaan jossa puolustetaan jo hyökkäyspäässä ja annetaan vahvaa takapainetta. En vaan näe Eloa luistemassa omiin siihen tahtiin kuin Lukossa pitää. Pelkkää snaipperia ei tarvita.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Unohdetaan nyt jätkät Elot ja Lindgrenit, ne on menneisyyden muumioita. Katseet eteenpäin. Muistan itsekin, kun kakarana seurasin Lukkoa ja siellä Linkut ja Elot teki maaleja ja syöttöjä ja vaikka mitä mutta siitä on varmaan jo kymmenen vuotta aikaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Unohdetaan nyt jätkät Elot ja Lindgrenit, ne on menneisyyden muumioita. Katseet eteenpäin. Muistan itsekin, kun kakarana seurasin Lukkoa ja siellä Linkut ja Elot teki maaleja ja syöttöjä ja vaikka mitä mutta siitä on varmaan jo kymmenen vuotta aikaa.

Jep. Enkä näe kummankaan tuovan sellaista kokemusta koppiin, mitä tarvitaan. Olishan se hienoa, jos Elo onnistuisi ja puolustin häntä loppuun asti, mutta ei siitä mitään tullut.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Unohdetaan nyt jätkät Elot ja Lindgrenit, ne on menneisyyden muumioita. Katseet eteenpäin. Muistan itsekin, kun kakarana seurasin Lukkoa ja siellä Linkut ja Elot teki maaleja ja syöttöjä ja vaikka mitä mutta siitä on varmaan jo kymmenen vuotta aikaa.

Elon kohdalla samaa mieltä mutta Lindgren taas on yliluonnollinen.
Äijällä on jatkuva 360 asteen haukansilmä/terminaattorinäkyvyys ja tällä hän löytää vapaita miehiä pohjoiskorealaisista vankiloistakin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Unohdetaan nyt jätkät Elot ja Lindgrenit, ne on menneisyyden muumioita. Katseet eteenpäin. Muistan itsekin, kun kakarana seurasin Lukkoa ja siellä Linkut ja Elot teki maaleja ja syöttöjä ja vaikka mitä mutta siitä on varmaan jo kymmenen vuotta aikaa.
Mä olen nyt vähän samoilla linjoilla. Elo ei vaan sovi. Paljon taisin häntäkin kyllä kehua ja annoin posia täälläkin mutta ei siitä mitään tullut. Valitettavasti.
Perttu varmaan olisi vieläkin hyvä pelaaja. Mutta onko hän vielä menossa jonnekin vai tulossa.
Näiden joskus hyvin Lukossa pelanneiden takaisin haaliminen vaikuttaa ässä-osion jutuilta, jossa vieläkin halutaan Nickerson ja Forsbacka takaisin.
Mä haluan nähdä uusia Danfortheja, Pressejä, Klokkeja jne Lukossa. Kunhan osumatarkkuus Kallella ja kumppaneilla säilyy yhtä hyvänä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mutta onko hän vielä menossa jonnekin vai tulossa.

Mä haluan nähdä uusia Danfortheja, Pressejä, Klokkeja jne Lukossa. Kunhan osumatarkkuus Kallella ja kumppaneilla säilyy yhtä hyvänä.
Uudet Koivistot tai Heikkiset ei siis kelpaa?

Ei tuohon kannata liikaa tukeutua että "menossa jonnekin", ei Kalle ole missään kohtaa sanonut että se on ainoa kriteeri jolla pelaajia hankitaan, vaan että (muistaakseni) suurin osa rungosta koostuu tuollaisista pelaajista. Siihen sivuun menee hyvin Koivisto, Jasu tai vastaava
 

Vasenpaitsio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen nyt vähän samoilla linjoilla. Elo ei vaan sovi. Paljon taisin häntäkin kyllä kehua ja annoin posia täälläkin mutta ei siitä mitään tullut. Valitettavasti.
Perttu varmaan olisi vieläkin hyvä pelaaja. Mutta onko hän vielä menossa jonnekin vai tulossa.
Näiden joskus hyvin Lukossa pelanneiden takaisin haaliminen vaikuttaa ässä-osion jutuilta, jossa vieläkin halutaan Nickerson ja Forsbacka takaisin.
Mä haluan nähdä uusia Danfortheja, Pressejä, Klokkeja jne Lukossa. Kunhan osumatarkkuus Kallella ja kumppaneilla säilyy yhtä hyvänä.
Mä oon miättiny tätä pataleirin ajattelutapaa myös. Niillä on kiekollista ja hyvin luistelevaa Määttää, Heimosalmea yms. ja silti suurin osa patafaneista kattelee nikkerssonin kuvaa ja koskettelee itseään. Lukkoonkin vaan sellasia pelaajia mitkä on MENOSSA johonkin!!
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Uudet Koivistot tai Heikkiset ei siis kelpaa?

Ei tuohon kannata liikaa tukeutua että "menossa jonnekin", ei Kalle ole missään kohtaa sanonut että se on ainoa kriteeri jolla pelaajia hankitaan, vaan että (muistaakseni) suurin osa rungosta koostuu tuollaisista pelaajista. Siihen sivuun menee hyvin Koivisto, Jasu tai vastaava

No ei ole välttämättä pakollista olla "menossa jonnekin", mutta Elon ja Lindgrenin kohdalla ollaan mielestäni menossa väärään suuntaan. Jasu voisi olla esimerkiksi arvokas lisä, mutta hänen ei oletettaisi olevan 1. kentän sentteri (tai laituri) niin kuin kenties Linkun ja Elon kohdalla oletettaisiin.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Uudet Koivistot tai Heikkiset ei siis kelpaa?

Ei tuohon kannata liikaa tukeutua että "menossa jonnekin", ei Kalle ole missään kohtaa sanonut että se on ainoa kriteeri jolla pelaajia hankitaan, vaan että (muistaakseni) suurin osa rungosta koostuu tuollaisista pelaajista. Siihen sivuun menee hyvin Koivisto, Jasu tai vastaava
Kelpaa. Lindgren ei mene tähän kategoriaan eikä Elo. Joku Jasu nyt menis tietenkin nelosketjun sentterinä. Ei ylemmäs. Heikkinen oli hyvä lisä nuoreen pakistoon. Virtasen Jesselle peukkua sitten, kun haluaa palata Raumalle. Mutta ei täällä kannata enää mitään Petruzalekeja haaveilla joukkueeseen tai sellaisia, joille ei välttämättä ruutua löydy. Lindgren ykkössentterinä ei ainakaan mua sytytä. Vaikka hyvä viimeksi olikin silloin 10 vuotta takaperin. Mieluummin uusi Dani tai Audette.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TIlannehan on sikäli mukava, ettei minun tarvitse kuvitellakaan että tietäisin paremmin kuin Sahlstedt, ketä Lukkoon pitää tai kannattaa hankkia. Voin toki silti antaa arvioni ja tuomita etukäteen, mutta luotan kyllä Kalleen 100%. Aina ei ole näin ollut.
Vähän sama kuin Lukon pelaaminen viime kaudella parhaimmillaan ja playoffeissa, sitä voi kannattajana vaan naattianaattia eikä miettiä mitä pitäisi jatkoaikaan kirjoittaa pelitavallisista ongelmista tai siitä mistä kohtaa joukkueen rakennus on taas jälleen kerran jätetty vajaaksi.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Ei taida Jasukaan olla enää vaihtoehto. Lukko pyyhki aloitusympyrässä Jasulla jäätä.

Silloin kun Kalle puhui tulemisista ja menemisistä niin sanoi myös, että kokemusta tarvitaan. Koivisto on hyvä esimerkki mitä kokemus tuo tullessaan. Playoffeissa, kun kentälle pääsi niin aina tuli tulosta ratkaisumaalien muodossa. Ensin välierissä pohjustus tärkeään maaliin ja finaaleissa ratkaisupelin ensimmäinen vapauttava maali.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
sitä voi kannattajana vaan naattianaattia eikä miettiä mitä pitäisi jatkoaikaan kirjoittaa pelitavallisista ongelmista tai siitä mistä kohtaa joukkueen rakennus on taas jälleen kerran jätetty vajaaksi.
Hyvä pointti muuten, joukkue oli nyt toista vuotta putkeen loistavasti rakennettu. Loistavalla tarkoitan sitä että ei ollut RD:n aikaisia kakkossentteri puuttuu, kolmossentteri puuttuu, joku pakki puuttuu yms.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ei taida Jasukaan olla enää vaihtoehto. Lukko pyyhki aloitusympyrässä Jasulla jäätä.

Silloin kun Kalle puhui tulemisista ja menemisistä niin sanoi myös, että kokemusta tarvitaan. Koivisto on hyvä esimerkki mitä kokemus tuo tullessaan. Playoffeissa, kun kentälle pääsi niin aina tuli tulosta ratkaisumaalien muodossa. Ensin välierissä pohjustus tärkeään maaliin ja finaaleissa ratkaisupelin ensimmäinen vapauttava maali.
Totta kai kokemusta tarvitaan. Ei pelkillä junnuilla voi mennäkään.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joku tuolla Liigan puolella tai jonkun toisen joukkueen huhu-ketjussa sanoi että Vaxjöstä lähteviä pelaajia olisi tulossa Liigaan. Tässä olisi yksi kun niin sanotusti maistuisi ainakin itselleni. Linkki EP:n pelaaja sivuille.

Mitään tietoa mulla ei siis ole minne tämä heebo on oikeasti suuntaamassa, kunhan nyt heitin kehiin yhden nimen joka olisi kiva nähdä ensi kaudella Lukon paidassa. Toki Linus Nässenia on näistä Vaxjön pelaajista jo huhuttu Jukureihin, joten voipi olla että menee osastoon pelkkä haave/utopia.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mä oon miättiny tätä pataleirin ajattelutapaa myös. Niillä on kiekollista ja hyvin luistelevaa Määttää, Heimosalmea yms. ja silti suurin osa patafaneista kattelee nikkerssonin kuvaa ja koskettelee itseään. Lukkoonkin vaan sellasia pelaajia mitkä on MENOSSA johonkin!!

Kyllä se patafanien mielipide on myös muuttumassa, koska nykyään yhä harvempi haluaa joukkueeseen näitä puukäsiä, jotka miehittävät lähinnä jäähyaition. Kyllä Itseäni miellyttää suunnattomasti se, että Ässissä on nyt pitkillä sopimuksilla esimerkiksi Heimosalmen ja Määtän tapaisia nuoria puolustajia. Eiköhän Lukkoon myös haeta niitä potentiaalisia pelaajia.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joku tuolla Liigan puolella tai jonkun toisen joukkueen huhu-ketjussa sanoi että Vaxjöstä lähteviä pelaajia olisi tulossa Liigaan. Tässä olisi yksi kun niin sanotusti maistuisi ainakin itselleni. Linkki EP:n pelaaja sivuille.

Mitään tietoa mulla ei siis ole minne tämä heebo on oikeasti suuntaamassa, kunhan nyt heitin kehiin yhden nimen joka olisi kiva nähdä ensi kaudella Lukon paidassa. Toki Linus Nässenia on näistä Vaxjön pelaajista jo huhuttu Jukureihin, joten voipi olla että menee osastoon pelkkä haave/utopia.
Katsoin pienen pätkän noita SHL:än finaalipelejä ja muistaakseni selostaja Teppo Laaksonen luonnehti Sylvegårdia SHL:n omaksi Jere Lehtiseksi. Voi olla, että kuulin väärin, mutta näin muistelisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös