Peksi / Maso voisivat olla realistisetkin vaihtoehdot. Toki Peksillä taitaa olla vielä 2023-2024 sopimus SaiPaan ja on jo Raumalla voittanut käytännössä kaiken (paitsi CHL:n).Valmentaja Marko Virtasen jälkeen.
(TOP 5+1 unelmaa ja utopistista haavetta:)
Antti Pennanen
Antti Törmänen
Tommi Niemelä
Matias "Maso" Lehtonen
Petri Matikainen
-------
Pekka Virta
Mieluummin tämä kuin vaikka Tommi Niemelä. Ei sellaista vitun virnuilijaa jaksais yhtään.Eiköhän tuota Kotkaniemeä ajeta sisään enskaudeks....
Sittenhän se oliskin Lukon kuminaama. Onhan Niemelä aika erilainen kuin muut valmentajat, mutta minulle käy. Ei maailmassa liikaa hymyä ja positiivisuutta ole. Kotiotteluissa paikanpäällä pääkatsomon puolella ei juuri kenenkään tarvi liikoja katsella valmentajan ilmeitä (Niemelä) tai ilmeettömyyttä (Veltsu).Niin sellasta päivää ei toivon mukaan tule koskaan että Pelicansin kuminaama ilmestyisi Lukon vaihtopenkin taakse.
Mutta pääasiaan: mun mielestä Niemelän Pelicans ei oo esittänyt mitään sellaista, että miksi haluaisin hänet Lukkoon valmentamaan.
Kotkaniemen liigahistoria pienen budjetin joukkueessa. Taasen parin viime kauden U-20 sarjan mestaruudet mielestäni erittäin vahva osoitus, varsinkin kun eipä niitä nuorten mestaruuksiakaan aiemmilta vuosilta ole liiaksi asti.Ei tosin Kotkaniemelläkään juuri mitään näyttöjä ole. Tavoite on olla aina 4 joukossa, joten päävalmentajalta odotetaan tulosta. Silloin mieluiten sellainen valinta, jolla on näyttöjä ja meriittejä Liigan ison budjetin seuroista.
Melkoinen riski olisi minusta, jos Kotkaniemi nostetaan päävalmentajaksi. Ehkä turhan suuri riski, jollaisia ei Lukon budjetilla tarvitse ottaa.
Virtanen taisi valmentaa kuitenkin sen ekan junnumestaruuden...Kotkaniemen liigahistoria pienen budjetin joukkueessa. Taasen parin viime kauden U-20 sarjan mestaruudet mielestäni erittäin vahva osoitus, varsinkin kun eipä niitä nuorten mestaruuksiakaan aiemmilta vuosilta ole liiaksi asti.
Antaisin ehdottomasti mahdollisuuden ylhäällä!
Minun mielestäni juuri tässä lauseessa kytee se asia, minkä tähden en halua Kotkaniemeä päävalmentajaksi.Antaisin ehdottomasti mahdollisuuden ylhäällä!
Kotkaniemen liigahistoria pienen budjetin joukkueessa. Taasen parin viime kauden U-20 sarjan mestaruudet mielestäni erittäin vahva osoitus, varsinkin kun eipä niitä nuorten mestaruuksiakaan aiemmilta vuosilta ole liiaksi asti.
Antaisin ehdottomasti mahdollisuuden ylhäällä!
Kun Masoa ja Kotkaniemeä verrataan keskenään, niin kyllähän siinä aika paljon on eroa.Puhutaan siitä, että Lukkoon ei pitäisi tulla mitään "arpaa", mutta sitten esim joku Maso Lehtonen samojen keskustelijoiden suulla.
Itse en ole huomannut kun ässien Turgeonin, kerrotko vaikka viimeisen kuukauden ajalta muut liigaan tulleet sentterit?Pelaaja uutisia tuntuu tässä ympärillä tippuvan tasaiseen tahtii. Uskotaan ja toivotaan että Lukkokin käy vielä kaupassa.
Kun Masoa ja Kotkaniemeä verrataan keskenään, niin kyllähän siinä aika paljon on eroa.
Toinen on nuori, pari kertaa Mestiksen voittanut ja Vierumäelläkin poikennut hirveässä nosteessa oleva valmentaja, josta on puhuttu viimeiset vuodet seuraavana suomalaisena huippuvalmentajana.
Kotkaniemen kaltaisia valmentajia taasen on sitten jonollinen ja vähän ylikin tälläkin hetkellä.
Eikä siinä, itse ottaisin silti Pennasta ja kumppania kuolaten ennen Masoa, mutta jos yksi valmentaja on Suomessa, jolle olisin valmis antamaan sen "mahdollisuuden", niin kyllä se olisi Maso.
En ole varmaan katsonut minuuttiakaan Mason valmentamaa peliä, mutta jotenkin olen ymmärtänyt että kyseessä on jonkinlainen puolustus/taistelu/träppi/meidän pelin edustaja. Mielestäni Lukon ei pidä tinkiä kiekollisuuteen ja pelinopeuteen nojaavasta identiteetistään seuraavaa päävalmentajaa valitessa.
Palkkasihan Sahlstedt silti Marko Virtasen, joka oli lähinnä tunnettu Dufva-Aho kiekon jatkona Jyväskylässä, eikä niinkään kiekollisesta identiteetistään. Kahdenkeskisissä keskusteluissa varmaan tapahtuu paljon visioita, minkälaista lätkää pelutetaan.Mielestäni Lukon ei pidä tinkiä kiekollisuuteen ja pelinopeuteen nojaavasta identiteetistään seuraavaa päävalmentajaa valitessa.
Palkkasihan Sahlstedt silti Marko Virtasen, joka oli lähinnä tunnettu Dufva-Aho kiekon jatkona Jyväskylässä, eikä niinkään kiekollisesta identiteetistään. Kahdenkeskisissä keskusteluissa varmaan tapahtuu paljon visioita, minkälaista lätkää pelutetaan.
Eikä se välttämättä oikea pelitapa olisi niille joukkueille ollutkaan. En muista tarkkaan miten tuo meni.Joka halusi jo JYPissä pelattavan erilaista lätkää kuin edellä mainittujen aikana, mutta omistajapelaajat oli eri mieltä. Jos siis oikein muistan tuon JYP-keissin, kun siitä kirjoiteltiin aikanaan.
Eikä se välttämättä oikea pelitapa olisi niille joukkueille ollutkaan. En muista tarkkaan miten tuo meni.