Kyllähän Kontiola pesee Elolla lattiaa, aivan eri tason ja pelipaikan miehestä on kyse. Jos Kaverilla on motivaatio kunnossa, niin varmasti vahvistaa aivan jokaista Liiga-joukkuetta. En silti häntä itsekään olisi palkkaamassa, jos parempia olisi tarjolla!
Nimenomaan eri pelipaikan miehestä kyse, kun Kontiola on keskushyökkääjä eikä laituri. Laiturina saa kyllä hitaita jalkoja hieman anteeksi, mutta keskushyökkääjänä pitäisi melkein olla se ketjun kevytjalkaisin pelaaja. Ei Lukossa ole lyödä laidoille kuin hyväliikkeisiä pelaajia, niin minun on ainakin aivan mahdoton nähdä onnistumista Kontiolalta, varsinkin kun miehen pitäisi vielä vetää kärkiketjun äijänä. Jussi Jokinen on varmaan paras esimerkki, kuinka aika on ajanut ohi, eikä pelikäsitykselläkään pysty paikkaamaan paskaa liikettä ja Jokinen on sentään Kontiolaan verrattuna sitten ihan omissa kategorioissaan.
Kontiolan palkkaaminen olisi muutenkin aivan järjetön riski. Todennäköisesti ei aseta edes luistimia jalkaan alle 200 kiloa euroja, jonka lisäksi ei sovellu mitenkään Lukon pelitapaan taikka nykylinjaan. Kontiolan hinnalla saa takuuvarmasti kaksi taikka jopa kolme pelaajaa, joista Lukko hyötyisi enemmän.
Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni, mutta minä en ikinä haluaisi nähdä Petri Kontiola Lukossa, vaikka takana onkin maineikas ura kovatasoisessa sarjassa. Mainekkaan uran vaakakupissa kaksi viimeisintä kautta on ollut Kontiolalta hyvin heikkoja, eikä käyrä todellakaan ole ylöspäin, vaan syöksylaskussa alaspäin.