Unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

  • 1 605 869
  • 9 733

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Kiitos kunnollisesta vastauksesta, viitsitkö vielä kertoa että miksi Ilves, Tappara ja Kärpät on vahvempia? Siis kun puhuttiin leveydestä ja siitä kun käytössä ei ole paras mahdollinen kokoonpano. Vaikka se Kulonummi tai Sorvali, itse en kummaltakaan ole muistaakseni peliäkään nähnyt ellei junnukisoja lasketa, U20 -kisat menivät itseltä valtaosin ohi ja en ehtinyt keskittyä itse pelaajiin niin paljoa, niin en osaa muodostaa mielipidettä.

Ja ei sun tarvitse todistaa mulle tai muille mitään, mutta koitan oikeasti ymmärtää miksi ajattelet niinkuin ajattelet, sen takia perusteluja pyydän. Paljon helpompi keskustella asioista
Itse ymmärrän kyllä @Parry Sound in mielipiteen. Ilveksellä ja Tapparalla on mielestäni parempi reservi, mutta ero ei ole iso. Jos kaikki terveinä niin aika tasoissa ollaan, riippuu päivästä kummalla parempi joukkue.

En itse nyt isompia perusteluja osaa antaa, koska lähden tästä katsomaan SaiPa-Lukkoa enkä pelaajien statseja yms. :D
 
Rehellisesti @MPN - tekee varmasti kipeää nähdä asiat samoin kuin mies tönimisringin keskellä. (Kehtaakin töniä takaisin :)
Ja jos vielä sanon, että katson hyvin suurella todennäköisyydellä noin 50 jääkiekkomatsia sinua enemmän kauden aikana, niin en usko liioittelevani pahasti.
Onnea peliin meille - katsotaan statsit matsien jälkeen. (Niitäkin kannattaa siinä oman tähtivalmentajuutensa keskellä tarkastella välillä.)
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Esimerkkinä vaikka se, että joku kirjottaa, että "pidän mielummin Lukossa Vili Laitisen kuin Kasper Kulonummen" tai "En ikinä vaihtaisi Josh Kestneriä Niko Ojamäkeen".
Onko joku kirjoittanut täällä tai sanonut sulle jossain noin?

Minä kirjoitin kyllä että Vili Laitinen on tällä hetkellä edellä Kulonummea tai Kärkeä, mutta en tuollaista kyllä väittänyt kenet mieluiten ottaisin näistä.
 
Pelimiehen löysi autiomaan markkinoilta myös DEL-jengi Mannheim.
Joseph Cramarossa

Nyt Kalle puhelinta kouraan tai miestä matkalle. Mitä vaan vaatii - ulos sieltä!
Toki Kevin Roy olisi ollut 2 x Mannheimin mies. Ei sellaisia helmiä tule tarjolle kovin usein.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En usko, että mun perusteilla on mitään annettavaa. Tai haluat niitä aidosti edes kuunnella.
Mutta kiitos kun vastasit tavalla, joka ainakin kuulostaa aidolta.
Löydät perusteluni vertaamalla pelaajamateriaalin leveyksiä ilman valtavaa kotiseutu-/joukkuerakkautta. Kokemusta, voittamisen kulttuuria, pudotuspelikovuutta/-kokemusta Liigaakin kovemmista peleistä jne.
Ja tietysti nuoremmissa pelaajista NHL-varauksista (ne eivät ole mielipideasia :), oman ikäluokkansa verrokeista ja odotusarvoista (draft, maajoukkuepelit yms).

Esimerkkinä vaikka se, että joku kirjottaa, että "pidän mielummin Lukossa Vili Laitisen kuin Kasper Kulonummen" tai "En ikinä vaihtaisi Josh Kestneriä Niko Ojamäkeen".
Tuollaisen sammakon sanominen ei tee asioista sen todellisempia. Minulle se on fanin sokeaa uskoa. Sitä täällä on enemmän kuin tarpeeksi Ylitaloineen, Laitisineen, Pavelkoineen ja Kainulaisineen.
Uskoa ja toivoa saa olla, mutta tosiasiat pitää tunnustaa. Toivottavasti tänä keväänä ei tarvii selitellä ja keksiä syitä, vaan tehdään tarvittavat korjausliikkeet.
Kyllä se vaan keskustelua helpottaa kun asioita perustelee. En ymmärrä että millä perusteella vaikka Kulonummi toisi kokemusta, voittamisen kulttuuria, pudotuspelikovuutta tai mitään muutakaan, tai sitten ne pari muuta junnua. Se että eivät ole Liigaa pelanneet kertoo kuitenkin jotain, eikä pelkkä varaus kerro miten pärjäisi Liigassa tällä hetkellä.

Mutta tuo leveys on aika monella joukkueella kyllä mielestäni suhteellisen kokematonta, Tapparan hyökkäyskään ei tällä hetkellä ole kauhean leveä (kaksi pelaajaa sivussa), noiden kuntouduttua tietysti asia muuttuu. Ylitalo ja Kainulainen ovat mielestäni tällä kaudella olleet hyviä, Laitinen täyttänyt kasipakin roolin. Pavelka sitten hieman pettymys


edit. Pari viestiä ylempänä meni pingi hieman pieleen?
 
Whattahell?
En kai minä puhu Kulonummesta tässä?
Menee nyt sanat ja asiat sekaisin.
Puhuin kokonaisuuksista ko. joukkueille.
Mutta nyt mietitään Saipaa.
Kamoon Lukko!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Pelimiehen löysi autiomaan markkinoilta myös DEL-jengi Mannheim.
Joseph Cramarossa

Nyt Kalle puhelinta kouraan tai miestä matkalle. Mitä vaan vaatii - ulos sieltä!
Toki Kevin Roy olisi ollut 2 x Mannheimin mies. Ei sellaisia helmiä tule tarjolle kovin usein.

Ei mitään käyttistä tuollaisille kavereille. Ei nyt viitsitä palata sinne Vanhatalon aikoihin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Pysyvät jengin sisäisen palkkakaton rajoissa, joten kyllä.
Onko tämä nyt tulkittava niin, että olet pettynyt Sahlstedtin tekemiseen ja vittuilet siitä, että rahaa ei lykätä joka paikkaan Vanhatalon aikojen malliin?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Onko tämä nyt tulkittava niin, että olet pettynyt Sahlstedtin tekemiseen ja vittuilet siitä, että rahaa ei lykätä joka paikkaan Vanhatalon aikojen malliin?
Arvostellaan tulos kauden jälkeen.
Puolivälieristä jatkoon on se minimi.

Ja kyllä täällä on jotkut muut ne, jotka vittuulee.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Arvostellaan tulos kauden jälkeen.
Puolivälieristä jatkoon on se minimi.

Ja kyllä täällä on jotkut muut ne, jotka vittuulee.
Joo aivan niin, niinhän sen on pakko olla.

Toivoisin vähän lisää lihaa luiden ympärille, jos ensin heitetään ilmoille epämääräisiä vihjailuja ja sitten vastakysymyksiin vastaus on aina: "katsellaan kauden jälkeen." Ei hirveän rakentavaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Siinä on 100 (70+30) NHL-matsia kevyttä untuvaa kun päästetään Latvian B-liigan A-junnu irti.
Mikä vitun NHL? Kuka Roy ja mikä Cramarossa?
Haluatko että listaan tähän vaikka 20 paskinta suomalaista NHL-pelaajaa? Toki jos ajattelee, että yksikin peli tarunhohtoisessa on meriitti ja tae, niin tänne vaan kaikki vapaat pelaajat kenellä on yksikin peli vyöllään. :D
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Joo aivan niin, niinhän sen on pakko olla.

Toivoisin vähän lisää lihaa luiden ympärille, jos ensin heitetään ilmoille epämääräisiä vihjailuja ja sitten vastakysymyksiin vastaus on aina: "katsellaan kauden jälkeen." Ei hirveän rakentavaa.
Yksi kova sentteri tuosta puuttuu ja se olisi pitänyt hankkia viime keväänä.
Ei niitä kesken kauden saada. Sellaiset hyvät pelaajat yleensä pelaavat silloin, sanoi itse Pekkakin.

Tuota mieltä olen.

Entä sinä?


Siltikin arvostelut vasta, kun tulos käsillä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Yksi kova sentteri tuosta puuttuu ja se olisi pitänyt hankkia viime keväänä.
Ei niitä kesken kauden saada. Sellaiset hyvät pelaajat yleensä pelaavat silloin, sanoi itse Pekkakin.

Tuota mieltä olen.

Entä sinä?

Olen siinä mielessä samaa mieltä kyllä, että tuonne yksi tekijä mahtuisi. Että ei siinä mitään. Toisaalta tilanne on mielestäni varsin kohtuullinen nytkin.

Toivoisin silti, että typerät vihjailut Kallen ammattitaitoa (siitähän lopulta on kyse) kohtaan loppuisivat. Hän osaa kyllä asiansa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Olen siinä mielessä samaa mieltä kyllä, että tuonne yksi tekijä mahtuisi. Että ei siinä mitään. Toisaalta tilanne on mielestäni varsin kohtuullinen nytkin.

Toivoisin silti, että typerät vihjailut Kallen ammattitaitoa (siitähän lopulta on kyse) kohtaan loppuisivat. Hän osaa kyllä asiansa.
Näyttöjä on, mutta ne on aina annettava uudelleen.
Toistaiseksi ei ole mitään syytä kyseenalaistaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Näyttöjä on, mutta ne on aina annettava uudelleen.
Toistaiseksi ei ole mitään syytä kyseenalaistaa.

Juu varmasti on syytä arvioida näyttöjä aina uudelleen, mutta toistaiseksi tämä kausi ei ole antanut ensimmäistäkään syytä antaa epäilevää arviota. Tulevaisuutta voi jokainen koittaa ennustaa ja sitä mikä riittää mihin, mutta se homma menee Astral-TV:n valikoimaan halusi sitä aina kyseinen ennustaja tai ei.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivoisin silti, että typerät vihjailut Kallen ammattitaitoa (siitähän lopulta on kyse) kohtaan loppuisivat. Hän osaa kyllä asiansa.
Sahlstedtin työ on paljon muutakin kuin pelaajien hankkimista. Tämä hänen ammattitaitonsa on jo tuottanut tulosta viimeisen 3,5 kauden aikana ja jatkoa lienee luvassa kun asiat etenevät.
Monen muun seuran kannattajat olisivat tyytyväisiä mutta täällä ollaan sitä mieltä että elämä on tylsää jos Killeriä vaan kehutaan. Vaikka en mitään henkilöpalvontaa kannata niin väitän että ilman KS:ää olisi jäänyt kannu nostelematta.
 
Kyllä Kallen aikakausi on ollut merkittävä askel parempaan suuntaan. Monella tasolla kuten @Karajan kertoo.

Ammattiurheilussa tulos on mittari ja sitäkin on tullut. Sahlstedtin aikana:
17-18: runkosarjan 9. (ulos sääleissä)
18-19 runkosarjan 7. (ulos puolivälierissä)
19-20: runkosarjan 2.
20-21: runkosarjan 1. (mestaruus)
21-22: runkosarjan 10. (ulos puolivälierissä)
22-23: ?

Hyviä aikoja, mutta ei nyt aivan jumalmoodia.
Esimerkkinä vaikka Kärpät välillä 2014-2019: 4 X finaalissa, 3 mestaruutta.
Lukko on Sahlstedtin aikana operoinut vähintään Liigan TOP4-budjetilla joka vuosi.
 

Boomshaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oilers
Kalle on tehnyt pääsääntöisesti työnsä erittäin hyvin, tätä kukaan ei varmaan kiistä.
Hän on kuitenkin kaksi kautta tehnyt saman virheen ja jättänyt joukkueen vajaaksi ja tämän hän on molempina kausina itse myöntänyt. Viime kaudella markkinat oli kuivat, tällä kaudella markkinat on kuivat ja ensi kaudella jos aletaan etsimään kesken kautta ykköspakkia/sentteriä, niin markkinat ovat kuivat.
Väitän, että viime keväänä markkinat eivät olleet näin kuivat jolloin tämän kauden joukkue olisi pitänyt rakentaa kuntoon asti.

Jos Kalle kauden alussa olisi sanonut, että joukkue on valmis, niin tässä ei olisi itselläni mitään sanomista, mutta kun puute on myönnetty, niin miksi toistetaan sama virhe kahteen kertaan?
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Kalle kauden alussa olisi sanonut, että joukkue on valmis, niin tässä ei olisi itselläni mitään sanomista, mutta kun puute on myönnetty, niin miksi toistetaan sama virhe kahteen kertaan?
Mikä virhe se Lukolta on jos pelaajaa ei löydy? Onhan se monta kertaa jo sanottu. Joo, takuulla haetaan ja mietitään mihin pelipaikalle.
 
Päivitin TOP 35-sentterijahtilistan niin, että mukana vain vapaita pelaajia (ja muutama mielenkiintoinen, NHL:ssa viime kaudella esiintynyt ISO LOHI)
(Sopimuksellisista NHL-putoajista tms. ei tässä kohden ole mitään käryä. Tässä on mistä valita - osa tietysti liian suuria/kalliita kaloja.)

Supervahvistusta haetaan, mutta itse olen tyytyväinen, jos saadaan sellainen tekijä, joka parhaimillaan taistelee ykkös-sentterin paikasta, mutta realismin nimissä voi ottaa myös Ikosen paikan kolmosen keskellä ja vapauttaa Henrin omalle peliapaikalleen, jossa mies on parhaimmillaan (ainakin sen perusteella, mitä viime keväänä ja Jokereissa näin.).

TOP 35 - suuri sentterijahti

30. Gabriel Fontaine (25) (QMJHL 0.60, AHL 0.31) (yhteisiä kokemuksia: Gregoire, Reunanen)
Sieltä se Lukon kauden paras maalintekijä ponnahti "suuren sentterijahdin" sijalta 30.
Melko onnistunut haku ja hankinta ja jackpot Raumalle.
Toki ei vielä niitä ylivoiman käsiä ja aivoja tuo.

Yksi mies on mulla vielä mielessä ja varastossa. Jos Kalle hänet saisi Raumalle houkuteltua ja hankittua, en kaipaa enää mitään.
AHL-joukkue Manitobassa tämä mies on try-outilla. Jos ei onnistu, on siinä Raumalle kädet.
Brayden Burke
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös