Unelmia, unia ja utopistia haaveita (ei huhuja)

• 1 774 258
  • 10 485

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Ottamatta Petmanilta mitään pois, näkisin että jätettäisiin nämä pelaajat pois laskuista joiden jatko ensikaudella Lukon paidassa on mahdotonta.
Kyllä Lukon peli, sarjatilanne ja budjetti on sellainen, että tähänkin kauteen kannattaa satsata.
Vaikea tällä hetkellä on löytää ainakaan kotimaasta laatua, jolla ei olisi jo ensi kaudesta sopimusta.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ottamatta Petmanilta mitään pois, näkisin että jätettäisiin nämä pelaajat pois laskuista joiden jatko ensikaudella Lukon paidassa on mahdotonta.
Ensi kauden joukkueen rakennus ei oikein voi tässä kohtaa olla näiden hankintojen varassa. Siis kotimaisten pelaajien joista ei ole mitään hajua/pitoa vaan luotetaan että jostain ehkä tyhjennysmyynneissä vapautuu joku. Toki jos V.Petman on jo ensi kaudeksi hankittu niin sitten eri asia.

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Tätä olen itsekin miettinyt ja samalla voisi kysyä sitä Pyrochtaa pakiksi. Toiseen suuntaan sit vaikka Pietilä/Laitinen + Ylitalo.
En ole varma, oletko se ollut sinä vai joku muu joka tuota Pyrochtaa on ennen väläytellyt, mutta millainen kaveri on kyseessä? Ei erikoisen kokoinen, ei kovin tehokas, eikä ole urallaan juuri plus-merkkisiä kausia nähnyt?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En ole varma, oletko se ollut sinä vai joku muu joka tuota Pyrochtaa on ennen väläytellyt, mutta millainen kaveri on kyseessä? Ei erikoisen kokoinen, ei kovin tehokas, eikä ole urallaan juuri plus-merkkisiä kausia nähnyt?
Kyllähän minä ainakin sitä olen väläytellyt. Oikeassa roolissa ja joukkueessa voisi olla uusi Klok, tai vastaava eli yleispakki, joka tarvittaessa pystyy pelaamaan ylivoimaa ja pelaa alivoimaa. Toki kätisyys taitaa olla väärä tämän hetken tarpeisiin ja optio ensi kaudesta olemassa SaiPan kanssa. Sen mitä olen SaiPan pelejä nähnyt, niin ihan hyvää peliä Pyrochta on pelannut, liike on hyvää ja ei ole mikään ihan pienikään. EHT:lla kuitenkin päässyt näyttämään 2/3 viime kausista, joten ei se nyt ihan huonokaan voi olla. Pinnoja Tshekissä kuitenkin se 10+ jokaisella paitsi ensimmäisellä kaudellaan.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä meillä ei tällä hetkellä näillä markkinoilla voi olla liikaa kriteerejä. Tarkoitan siis sitä, että ensi kauden sopimus ei voi olla tässä kohtaa kriteeri. Pelilliset kriteerit hyväksyn ja Kalle saa olla niiden kanssa yhtä tarkka edelleen.

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mun mielestä meillä ei tällä hetkellä näillä markkinoilla voi olla liikaa kriteerejä. Tarkoitan siis sitä, että ensi kauden sopimus ei voi olla tässä kohtaa kriteeri. Pelilliset kriteerit hyväksyn ja Kalle saa olla niiden kanssa yhtä tarkka edelleen.
Juuri näin.
Lukon sarjasijoitus, budjetti, organisaatio… kaikki on kunnossa.
Ehdottomasti paukkuja myös yksittäiseen kauteen.
Aina, kun se vaan järkevää on.

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kuka vaan noista vahvistaisi joukkuetta. Kalapudas mieluiten, mutta kyllä Jerry ja Anttoni parhaimmillaan voi olla ihan loistavia pelaajia loppukaudella.
Minä en näe kyllä Anttoni Hongassa mitään Lukkoa vahvistavaa. Puolustaja, jota ei juuri kiinnosta eikä osaa puolustaa. Pysyisin mahdollisimman kaukana.

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sahlstedtiin voi onneksi aina luottaa. Karsii kaikenmaailman ollivainiot ja muut turhakkeet pois mitä ehdoteltu.

En nyt tiedä, että muistanko nyt väärin, mutta eikös Kalle hankkinut Olli Vainion Lukkoon tuossa jokunen vuosi sitten? Vai oliko se sittenkin joku pätkäpesti, minkä jälkeen Vainio siirtyi Porin kirkkaisiin valoihin. Nyt yllättäen muisti pätkii ja en tiedä johtuuko perjantaipul... eiku perjantai-illan huumasta.

Vainiosta sen verran, että hänen peliaikansa kehitys tällä kaudella on ollut täysin riippuvainen päävalmentajasta. Atu Selinin aikana Vainio veti ykkösparissa, mutta Karri Kiven aikakaudella Vainio on löytänyt itsensä useasti katsomopaikoilta. Ja ihan terveenä. Kiven ja Vainion pelitavalliset näkemykset eivät kohdanneet Ilveksessä eivätkä ne näytä kohtaavan Ässissäkään. Vainio ei nähtävästi sovellu Kiven pelitapaan, jossa korostetaan nopeata liikettä ja nopeita kiekollisia ratkaisuja.

Joten en usko näkeväni sitä päivää, kun Vainio pelaa taas Lukossa.

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vainio tuli pätkäsopimuksella ja poistui Ilkka Heikkisen tullessa sisään.

Kyllä Sahlstedt Vainion(kin) olisi tuolloin pitänyt, jos olisi miehellä käyttöä nähnyt.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikä mulle ainakaan Vainiosta mitään huonoa kuvaa jäänyt silloin lyhyellä visiitillään. Täytti paikkansa, niinkuin pitikin. En mä silti häntä takaisin halua.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eiköhän tuo ole jo Kallen suusta monta kertaa todettu, jos hyvä pelaaja löytyy niin in ja jos ei niin sitten hankintoja ei tehdä..

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Johan on unelmia, miinuspörssin 1, 2, 5 ja 6 koko liigasta. (Järjestyksessä Honka, Turkulainen, Petman, Kalapudas) Ok, onhan nuo nyt sarjajumbojen kärkipelaajia, mutta silti käsittömättömiä lukemia kavereille, jotka kuitenkin kaikki on tehnyt yli 20 pistettä. Kuten jo mainittua, noista kolme kelpaa, jos mitään parempaa ei ole saatavilla. Petmanille en näe käyttöä, pisteissä eniten ilmaa mielestäni.

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Johan on unelmia, miinuspörssin 1, 2, 5 ja 6 koko liigasta. (Järjestyksessä Honka, Turkulainen, Petman, Kalapudas) Ok, onhan nuo nyt sarjajumbojen kärkipelaajia, mutta silti käsittömättömiä lukemia kavereille, jotka kuitenkin kaikki on tehnyt yli 20 pistettä. Kuten jo mainittua, noista kolme kelpaa, jos mitään parempaa ei ole saatavilla. Petmanille en näe käyttöä, pisteissä eniten ilmaa mielestäni.
Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä. Pelaa eniten paskassa joukkueessa, jossa kassari ei saa mitään kiinni ja pelaa suhteettoman paljon oman pään aloituksia, koska muut ei pysty johtaa siihen = paska +/-

Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mites ne henkiset? Eli se hyvä tyyppi. Pooley ja Ilomäki ilmeisesti ovat molemmat helvetin hyviä tyyppejä ja tämä taisi painaa kunmankin hankinnassa paljon. Tuo on siitä vaikea kriteeri että nojatuolilta sitä on vaikea arvioida.

Toki Malkamäki taisi olla jumalasta seuraava joukkuehengen luoja.

Kohtuullisen hiljaista on isossa kuvassa siirtomarkkinoilla. Mutta liikettä kuitenkin.
Viime viikkoina Pohjois-Amerikasta (NHL/AHL/ECHL) pelaajia on tullut Ruotsiiin (Djurgården, Växjö, Frölunda), Venäjälle (CSKA Moskova), Sveitsiin (Zug) ja Norjaan (Storhamar).
Venältä pelaajia on siirtynyt Tshekin, Norjan ja Slovakian liigoihin.
Edellinen ulkomailta Liigaan tullut pelaaja on joulukuun lopulta Jukureiden venäläinen Kiril Maximov. Muuten siirrot ovat tapahtuneet liigaseurojen välillä.

Oisko meillä tällä viikolla uutisia?
Toivo elää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy