Unelma-ammattisi?

  • 8 692
  • 64

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Millaisia haaveita teillä oli lapsena ammatin suhteen? Oletko unelma-ammatissa tai oletko opiskelemassa unelma-alaasi? Itse muistan joskus ajatteleeni eläinlääkärin uraa, mutta valokuvaajaksi päädyin. Lapsuuden haave ei siis toteutunut, mutta alavalintaan olen kyllä tyytyväinen, sillä tässä työssä koen olevani "oma itseni".

(Toivottavasti tästä ei ole ollut viestiketjua ihan äsken. En ainakaan muista. Tätä aihetta hakusanalla vaikea etsiskellä...)

Muistelkaapa ja kirjoitelkaapa!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä halusin pienenä vaikka miksi, mutta en koskaan opettajaks. Musta piti tulla mäkihyppääjä, yleisurheilija, hiihtäjä, sairaanhoitaja ja insinööri. Toi viimesin on kai lähimpänä, mä ainakin pyrin vaan niihin paikkoihin, mistä tulee inssejä...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
aikaisemmin niitä oli vaikka mitä mutta nyt on oikeasti vain kaksi vaihtoehtoa:
Professori tai optiomiljonääri

Proffa:
+piiitkät lomat
+vapaat työajat
+"respektiä"
+pääsee kähmimään tutkimusrahoja
-huono palkka
-iskurepliikkinä "olen teoreettisen fysiikan professori"->ei toimi
-pitää opettaa

Vaatimukset:
-helvetisti töitä mutta lopussa palkkio odottaa

Optiomiljonääri
+paljon rahaa
+paljon mallityttöjä
+noh paljon rahaa mitä sitä muuta tarvitseekaan
-verot
-ilman ilmiömäistä tuuria vaatii paljon töitä

Vaatimukset:
-töitä
Toisaalta jos joku vain antaisi minulle ne optiot....
 

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
Kyllähän noita urasuunnitelmia oli pienestä pitäen, silloin olivat pinnalla ratsastuksenopettaja, eläinlääkäri, kultaseppä, arkeologi... Ei vaan ole yksikään toteutunut. Itselläni tällä hetkellä kaksi ammattia, toista työtä en kykene tekemään, ja toisen ammatin varjopuolia on huonosti saatavat työt, vaikka niitä mieluusti tekisinkin, olenpa jo miettinyt palaavani koulun penkillekin, saas nähdä... Tällä hetkellä voisin alkaa "vapaaksi taiteilijaksi", mistä niitä apurahoja saa?:D
 
K

kangaroo

Toiveammatti olisi lottovoittaja-oloneuvos :D , mutta kun ne halvatun keltaiset pingispallot ovat pomppineet väärään suuntaan jo 30 vuoden ajan...:mad:
 

-human

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Jukurit
Veturinkuljettaja oli munkin toiveammatti, joskaa ei viiksipäinen. Eikä höyry- vaan sähköveturin.

Sitten kun oli ikää hakeutua koulutukseen, VR päättikin lopettaa uusien kuljettajien koulutuksen, TOSI KIVAA...

Nyt sitten kärvistellään inssinä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Poliisi oli ala-asteen ajan ja sitä ennen mun lempiammatti. Sitten yläasteella mukaan tuli sen tilalle toimittaja. Lukiossa sitten ei ollutkaan enää mitään toiveammattia. Ja nyt syksyllä alkaa insinööriopiskelut. Eli katsotaan sitten, mitä minusta tulee..
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pikkukisu
Tällä hetkellä voisin alkaa "vapaaksi taiteilijaksi", mistä niitä apurahoja saa?:D

Eikös niitä saa Suvi Lindeniltä? Ymmärtääkseni hänet tavoitata eduskunnan vaihteen kautta...Viitsisitkö millään kysyä pari "donaa" mullekin? :p
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Skidinä haaveilin vaikka mistä, teininä halusin miljonääriksi ja nyt parikymppisenä tuntuu että olen oikealla alalla eli toimittajan työ kiinnostaa. Ei niinkään sen takia että se olisi rahasampo vaan siksi, että siinä saa toteuttaa itseään.

Päivitys 18.5.13: Työ löytynyt jossa pääsen yhdistämään sekä itsensä toteuttamista että taloudellista toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

pikkukisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liverpool
mauri

Joo, täytyykin oikein ottaa asiakseni soittaa sinne eduskuntaan (numerohan on 09-4321) ja kysellä Lindenin tädiltä vaikkapa pientä sponssia, ja mä luulen että mauri sullekin jokusen euron voisin siinä samalla ruinata... Suvi-täti antaisi sitä apurahaa vaikka kuinka paljon kunhan vaan kerron sille kuinka fanaattisesti lätkää seuraan ja kaikenlisäksi vielä kovasta pelistä tykkään:D Hmm, siitähän voisi tulla oikein mielenkiintonen proggis...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Patjatehtaan koemakaaja. Siitä unelmoin jo poikasena. :)
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Jääkiekkoilija varmasti. Tienaamalla miljoonia vain pelaamalla jääkiekkoa on kyllä ihan ok ammatti.:p
Tietysti NHL:ssä pelaisin tällä hetkellä Jaromir Jagrin ketjussa jos unelmat olisivat käyneet toteen.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Pienenä toiveammatti oli ehdottomasti autonkuljetusautonkuljettaja. :)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kylän ainoa kitaristi piti tulla. Faijan höyryradio räjähti kun ostin ekan fuzzin ja täräytin kunnon Iron Manin tulemaan. Suurin haave oli päästä Kalajoelle näyttämään jurteille mistä kana kusee...:cool:
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Toimittajaksi ja kunnanjohtajaksi tässä opiskellaan..;)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rockistara! :cool:
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Unelma ammatti olisi varmaankin lennonjohtaja:)
En kyllä oikeestaan tiedä mikä se unelma ammatti sitten olisi.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Hei kuulkaas nyt. Minullapa se on varsinainen toiveammatti, jos ajatellaan jääkiekon seuraamista. Minusta tuli mehiläishoitaja, joten hunajalla mässäillään kesät ja talvet. Eipähän ainakaan työt sotke talvella pelien seurantaa. Tämä on vähän niin kuin vanhassa vitsissä, missä kysyttiin kolmea hyvää syytä ryhtyä opettajaksi. Nehän olivat kesä-, heinä- ja elokuu. Tosin mehiläishoitajalla on noita hyviä syitä kuusi-seitsemän. Kesä tosin menee tehdessä pitkiä päiviä ja öitä, mutta eihän kesällä kiekkoa pelata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös