Teräsmies. Unelmista kun oli kyse.
Lähinnä tarkoitan, että minä olisin salaperäisesti Krypton-planeetan jälkeläinen ja täten siis täysin voittamaton, tuhoutumaton ja ylivertainen supersankari, joka osaisi lentää, polttaa kuumakatseellani kaiken, hönkiä jäätävää kylmyyttä, aistia ja kuulla kaiken mahdollisen ja puristella vaikka hiilistä timantteja paljain käsin.
Sillä erolla, että en minä jaksaisi mitään supersankaria leikkiä, vaan käyttäisin jumalalliselta tuntuvia voimiani ensin omien mielihalujeni toteuttamiseen ja Yksinäisyyden Linnakkeen vastineen rakentamiseen, sen jälkeen tulisin vähän ajan päästä luultavasti siihen lopputulokseen, että suuri voima tuo suuren vastuun pistää nykymaailma paskaksi, syrjäyttää ja lopettaa kaikki epäpäteviksi kokemani päättäjät, valtiot, organisaatiot ja uskonnot ja pistää asiat kuntoon vaikka paljain käsin. Sehän onnistuisi, koska pystyisin Teriksen lailla liikkumaan niin nopeasti eikä mikään estäisi. Mitään kryptoniittia kun ei olisi.
Lopputulos taitaisi siis olla se, että tämä planeetta siirtyisi omanlaiseensa New World Orderiin, sellaiseen josta kaiken maailman salaliittohörhöt ovat vauhkonneet. Sillä erolla tietysti, että ei olisi mitään salaista järjestöä vaan täysin avoimesti toimiva ja kaikkialla yhtä aikaa oleva Musta Teräsnuoli. Luultavasti systeemi toimisi mukavasti pikku alkujärkytyksen jälkeen, kun ensin vanhan maailman symbolit ja henkilöitymät olisi raivattu pois tieltä spektaakkelimaisesti. Mekka, Jerusalem ja Turkuhalli nurin suorassa lähetyksessä, sitten vapaapainimatsi paidatonta Putinia vastaan, no holds barred.
Sen verran antaisin periksi klassiselle Teris-imagolle (josta ollaan piru vie uuden elokuvan ja taannoisen sarjakuvauudistuksen myötä luopumassa), että pitäisin pitkiä kalsareita, joiden päälle kiskoisin lyhyet kalsarit. Selkään viitta ja paidan keskelle logo, jossa olisi iso musta nuoli.
Mitään Clark Kentin tyyppistä joutavaa valehenkilöllisyyttä en tarvitsisi. Minähän olen nykyisinkin kuin Clark Kent mutta täysin ilman kaksoishenkilöllisyyttä ja minkäänlaisia voimia. Ei Clarkina ole aina niin kivaa. Tosielämän Clarkit eivät Lois Laneaan saa ilman rahaa tai Rohypnolia, kuten viidakon vanha sananlasku kuuluu.