Selvä. Paljonko Softengine sai pisteitä?
72, jos oikein laskin. Toki voidaan vielä vaihtaa sijoitukseenkin perustavaksi, jos haluat. Softengine oli 11. finaalissa.
Selvä. Paljonko Softengine sai pisteitä?
Miten se viimevuotinen "jämäsijoille" jäävä radiohittibiisi pärjäsikin Suomen viisuhistoriassa melkoisen hyvin? En minä usko, että Satin Circus olisi ollut lähelläkään sitä samaa tasoa, vaikka kuulemme samanlainen lähetettiin viime vuonnakin. Täällä ei porukka tunnu erottavan musiikista muuta kuin kaksi tyylilajia radiopaska & aito punkki.
Tää UMK:n karsintafinaali oli muiden osallistujien osalta vähän sama kuin 100 metrin pikajuoksussa joku voittaisi Usain Boltin koska sai 90 metrin etumatkan finaalissa.
No uskon PKN:n ylittävän molemmat. Minusta on vain niin hienoa, että noin paljon töitä tehneet punkkarit pääsee edustamaan maatamme Euroviisuihin. No, olenhan Kouvolasta ja se selittää paljon.72, jos oikein laskin. Toki voidaan vielä vaihtaa sijoitukseenkin perustavaksi, jos haluat. Softengine oli 11. finaalissa.
Täällä ei porukka tunnu erottavan musiikista muuta kuin kaksi tyylilajia: radiopaska & aito punkki.
Loistava analyysi, kun minuun enemmän tai vähemmän sopivat nuo kaikki määritteet. Uskoakseni äänestin nyt euroviisuäänestyksessä kaksi kertaa: ensimmäisen ja viimeisen kerran.Tuota äänestää keharien läheiset, punkin ystävät, euroviisujen vihaajat ja tiedostavat piipertäjät,
En näe syytä miksi radiopaskaa pitäisi sen enemmän lokeroida mihinkään tyylilajiin. Tällä tarkoitan musiikkia joka on tänään hypetyslistalla, mutta mitä kukaan ei muista enää huomenna.
Ei minulla ole mitään sitä vastaan, mutta se vaan ei ole minun juttuni. Kyllä minun puolestani euroviisuissa saa olla homoerotiikkaa, jos äänestäjät siitä viehättyvät. Tällä kertaa kuitenkin PKN:stä pidettiin enemmän.
Olen käynyt useasti PKN:n keikoilla, mutta edes eilinen veto Softengineltä ei saa minulta kyllä pisteen pistettä. Ei kiinnosta ko paska. Se nyt vain on niin, että Suomen kansa on puhunut ja uskon, että äänestäjiä ei edes kiinnosta, pärjääkö PKN Wienissä. Tärkeintä on lähettää hyvä ja aito bändi kisoihin.Ok. Eli jos ZayWest ei jaksa viisujen jälkeen kuunnella jotain artistia, se on paskaa? Mielipidehän tuokin on. Minusta näyttää, että Softengine on saanut melkoisen hyvää nostetta viisuista ja uusi biisi, jonka eilenkin vetivät, on oikeasti ihan hyvä. Parempi, kuin yksikään tämän vuoden ehdokkaista.
Monesti se radiopaska on vain punkkipaskaa parempaa. Ainakin, jos punkkipaska on paskaa.
Ok. Eli jos ZayWest ei jaksa viisujen jälkeen kuunnella jotain artistia, se on paskaa? Mielipidehän tuokin on. Minusta näyttää, että Softengine on saanut melkoisen hyvää nostetta viisuista ja uusi biisi, jonka eilenkin vetivät, on oikeasti ihan hyvä. Parempi, kuin yksikään tämän vuoden ehdokkaista.
No minun mielipiteelläni nyt ei ole mitään merkitystä. Tarvittaessa voi kuitenkin tutustua miten hyvin Softengine, Krista tai vaikkapa Pernilla on kaupaksi käynyt viisuhypen jälkeen.
Mutta Kurikka kerää kultalevyjä viisujen jälkeen sillä tahdilla, että levy-yhtiössä loppuu seinätila kesken koska musa on niin hyvää?
Antoiko YLE siis PKN:lle jotain extraääniä tyhjästä vai? Muuten tuo vertaus menee yli mun hilseen.Kukaanhan ei mukana olleista esiintyjistä sitä tietenkään ääneen sano mitä ajatteli lopputuloksesta, mutta miettikääpä jos sanoisi. Tää UMK:n karsintafinaali oli muiden osallistujien osalta vähän sama kuin 100 metrin pikajuoksussa joku voittaisi Usain Boltin koska sai 90 metrin etumatkan finaalissa.
Antoiko YLE siis PKN:lle jotain extraääniä tyhjästä vai? Muuten tuo vertaus menee yli mun hilseen.
Satin Circucsen pumpulipojat ja silotellut hipsterit olisivat keränneet pikkutyttöjen äänet vaikkeivat olisi finaalissa nousseet edes lavalle.Kurikka olisi kerännyt ison määrän protesti- ja sympatiaääniä vaikkei olisi finaalissa noussut edes lavalle.
Kurikka olisi kerännyt ison määrän protesti- ja sympatiaääniä vaikkei olisi finaalissa noussut edes lavalle.
Minulla ei ole mitään tälläistä ajattelua tässä taustalla. Minun mielestäni se biisi on yksinkertaisesti huono, soitettu huonosti ja siinä ei ole Euroviisuihin tarvittavaa show-meininkiä ollenkaan. Siksi en toivonut PKN pääsevän Euroviisuihin.Noh, tämä äläkkä tuntuu osoittavan vain sen, että kehitysvammaiset eivät tänäkään päivänä ole erityisen mediaseksikäs vähemmistöryhmä. Ne kun voivat olla puheissaan ja käytöksessään arvaamattomia, ovat ihan ruokottaman näköisii ja mitä ne meistä aattelee? Ruotsi on tässäki asiassa meitä vuosikymmeniä edellä. Niillä on voittamisen kulttuuria.
Olisko PKN:n osallistuminen pitänyt sitten kieltää koska saavat protesti- ja sympatiaääniä?
Itse olisin äänestänyt PKN:n kappaletta vaikka olisi ollut minkä bändin biisi. Ainoa kappale joka kolahti. Harmittaa ettei Terveet Kädet tms. yhtye ole menossa UMK:hon. Siinä olisi punk paatosta parinkymmenen sekunnin edestä tarjolla.Olisi. Ja siksi koska biisi on paska. Edelleen sanon, että jos UMK:n valintaraadin pöydällä olisi ollut vaikkapa lahtelaisen Tunkio (kiitos Samuli Edelmann hauskasta hetkestä Vain Elämää ohjelmassa) nimisen bändin tuotos Aina Mun Pitää niin se ei olisi päässyt ensimmäistä kuuntelukertaa pidemmälle. Mutta kun cd:n kannessa luki mustalla tussilla nimi Pertti Kurikan Nimipäivät niin siinä kohtaa todennäköisesti UMK:n valintaraadin päässä syttyi lamppu, että hei mitäs jos...
...Ruotsi on tässäki asiassa meitä vuosikymmeniä edellä. Niillä on voittamisen kulttuuria.
Edelleen sanon, että jos UMK:n valintaraadin pöydällä olisi ollut vaikkapa lahtelaisen Tunkio (kiitos Samuli Edelmann hauskasta hetkestä Vain Elämää ohjelmassa) nimisen bändin tuotos Aina Mun Pitää niin se ei olisi päässyt ensimmäistä kuuntelukertaa pidemmälle.
Toiset nauttivat teknisesti taidokkaista ja jopa laskelmoidusti tuotetuista suorituksista kun taas toisille tärkeää musiikissa on sen tekemisen ja esittämisen aitous ja intohimo omaa taiteenlajia kohtaan.
Tämähän on ihan totta. Mikäli viisujen kestomenestyjä Ruotsissa olisi tultu siihen johtopäätökseen, että kehitysvammaisuus on tie tähtiin, niin olisivat tehneet tuon jo ajat sitten.
Itse asiassa eivät yritä. Melodifestivalen on maan suosituin viihdejuttu, mutta se on nimenomaan se juttu. Viisuihin meno on sivutuote.
...
Ruotsalaiset ovat jo vuosien ajan olleet itsensä parodiaversio Euroviisuissa. Televisiokin sihisee pelkkää lumisadetta sen glitter-kimalletulvan johdosta. Kestomenestyjästä seinäruusuksi ja hyväksi pronssimitalistiksi, jonka maine ei kuitenkaan koskaan haalistu, kiitos Abban ja alemmuudentuntoisten suomalaiskatsojien ja -kommentoijien.