UMK ja Euroviisut 2025

• 50 756
  • 517
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jooh, ei kauaa mennyt että mielipide muuttuu. Kyllä tämä Viivin biisi menee heittämällä kärkeen kun sen nyt kuulokkeilla ja ajatuksen kanssa kuuntelin. Tosi koskettava ja kaunis balladi. Kylmät väreet meni.

Eli:
1. Viivi
2. Nelli Matula
3. Neea River
4. Costee
Tuleeko veli Loorzillekin tästä vähän Behm-vibat? Muistuttaa mun mielestä tietyissä kohdin etäisesti Behmin "Sata vuotta" biisiä. Myös lyriikoiltaan.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tuleeko veli Loorzillekin tästä vähän Behm-vibat? Muistuttaa mun mielestä tietyissä kohdin etäisesti Behmin "Sata vuotta" biisiä. Myös lyriikoiltaan.
Täysin Behm-vibat :D Mietin jo biisin aikana että täähän vois olla Behmin biisi. Ja se on siis pelkästään positiivista!

olleby

Jäsen
Viivi ja Viivin biisi kaikessa kauneudessaan korjannee kyllä UMK-potin, jos livenä onnistuu laulaminen samaan malliin.

Potentiaalia on jopa pärjäämiseen viisuissa. Tuo aurinko pitää tuoda lavalle. Analysoidaan enemmän jos voittaa UMK:n.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viivin biisi on ihan nätti ja sanat miellyttävät kovasti. Tämä, mikä monen mielestä on nykyään kaunista ja herkkää, kun nuoret naiset vinkahtelevat ja vähän sössöttävät sillai herkän oloisesti, ärsyttää minua. Mulle tulee halu sanoa, että ääntä kiitos, älkää piipittäkö ja huokailko kuin kuiskailisitte itseksenne. Olette kauniita, vaikka huutaisitte. Ei tarvitse huokailla, että olisitte jotenkin eteerisiä ja syvästi tuntevia.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Viivin biisi on toistaiseksi paras näistä. Tuo Costee on aivan hirvittävä.

axe

Jäsen
Olen konsensuksessa. Viivin oli ensimmäinen jonka pystyi kuuntelemaan loppuun saakka. Sellanen ok, tuskin tulee varsinaisesti etsittyä toisen kerran kuunteluun, mutta ei myöskään kohdalle osuessaan aiheuta sitä viiden sekunnin paniikinomaista kanavanvaihtoa kuten kolme edellistä.

SgtMarkov

Jäsen
Huomattava tasonnosto eilisestä (alemmas oli toki melkoisen vaikea enää päästä). Tykkäsin kyllä ehkä vähän enemmän Matulan esityksestä mutta luulenpa että tällaisella semi-slovarilla tullaan itse kiluissa pärjäämään paremmin.

Mutta vähän ohut oli Viivin laulu. Jollain toisella äänellä tästä olisi saanut irti huomattavasti enemmän.

Tilanne

1. Nelli Matula - Hitaammin hautaan
2. VIIVI - Aina
3. NEEA RIVER - Nightmares
4. costee - Sekaisin

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viivin biisi on ihan nätti ja sanat miellyttävät kovasti. Tämä, mikä monen mielestä on nykyään kaunista ja herkkää, kun nuoret naiset vinkahtelevat ja vähän sössöttävät sillai herkän oloisesti, ärsyttää minua. Mulle tulee halu sanoa, että ääntä kiitos, älkää piipittäkö ja huokailko kuin kuiskailisitte itseksenne. Olette kauniita, vaikka huutaisitte. Ei tarvitse huokailla, että olisitte jotenkin eteerisiä ja syvästi tuntevia.

Eiköhän Erika korjaa tämän ja anna kunnon shown. Kuunnellaan nyt ensin nämä herkät tytöt ennen räväkkää mimmiä!

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
No joo, vähän kädenlämpöiseksi jäi tuo Viivin yritys. Tykkään kyllä Viivin ehkä hieman persoonallisesta äänestä, ja sanoitus oli ihan kaunis, mutta ei kyllä päässyt sisimpääni kuten ei vastaavat Behmin huokailemat balladitkaan. Nähdäkseni ei mitään käyttöä Baselissa.

Kädenlämpöinen on fiilis kyllä toistaiseksi koko UMK:sta. Toivottavasti kolme viimeistä kappaletta muuttavat suuntaa. Edelleen Goldielocksiin itsellä suurimmat odotukset, mutta veikkaan että UMK:n voittava biisi kuullaan ensi yönä.

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
VIIVI on Suomen tasolla ihan hyvä laulaja, mutta kansainvälisesti tuollaisia nuoren naisen ääniä mahtuu kaksitoista tusinaan. Ei mikään säväyttävä eikä suomen kieli toimi balladeissa ilman oikeasti mahtavaa tulkitsijaa. Kyllä tuolla saadaan täällä kotimaassa tirahtamaan joiltakin kyynel linssiin, mutta ei sama efekti tapahdu itse päätapahtumassa.

Tämän takia typerää edes formaatin alkuperäisen idean mukaan ottaa mukaan tälläisiä, mutta viime vuodet itse tapahtuman idea onkin ollut tuoda mukaan pari oikeasti mahdollista menestyjää ja loput tulevat vain tarkoituksella hakemaan itselleen nimeä kotimaan lavoille.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Edelleen, melkosta roinaa. Ei millään tasolla sytyttänyt. Seuraavaan

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tajusin muuten, että eihän tämä Viivi myöskään ole minulle tuttu.. kun juuri tällaisia 20-30v haarukassa olevia naisartisteja on Suomessa nykyään kymmenittäin, ja ainakin minä sekoitan heidät keskenään ihan täysin. Mutta siis jos ei nyt haluta mennä Loreen kopiolla, niin sitten tämä Viivi on paras tähän asti. Balladien haaste on aina vain se, että balladin pitää olla jotain aivan poikkeuksellista, jotta se nousisi viisuissa kunnolla esiin ja hyville sijoituksille. Eikä tämä nyt ihan sitä kyllä ollut, vaikka nyt sen puoleen ihan ok olikin

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä, mikä monen mielestä on nykyään kaunista ja herkkää, kun nuoret naiset vinkahtelevat ja vähän sössöttävät sillai herkän oloisesti, ärsyttää minua. Mulle tulee halu sanoa, että ääntä kiitos, älkää piipittäkö ja huokailko kuin kuiskailisitte itseksenne. Olette kauniita, vaikka huutaisitte. Ei tarvitse huokailla, että olisitte jotenkin eteerisiä ja syvästi tuntevia.

Tämä, piste. Tästä syystä olen jämähtänyt kokeneempiin naisartisteihimme, heiltä ääntä irtoaa.

Muuten kyllä kaunis biisi. Menee itsellä vähän samaan kuin Lxandra joskus. Eli parempaakin on tulossa. Ja kisan kannalta ehkä räväkämpää.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Perusballadi, näitä on joka viisuissa sen puolen tusinaa. Niistä sitten joku erottuu joko upealla laulusuorituksella, hienolla koukulla sävellyksessä tai jollain ulkoisella avulla. Tässä ei nyt ole oikein mitään näistä, ihan kiva biisi muuten. Laulu paljastuu sitten livenä mutta ääni ei ensikuulemalta jäänyt mieleen mitenkään erityisenä.

Tuamas

Jäsen
Olihan tämä VIIVI:n biisi tähänastisista aivan ylivoimaisesti paras.

Jännityksellä odottelen kuinka hyvin vetää UMK-finaalissa livenä vai käykö siipolat.

Kahden keikka - Matula on sitten se toinen joka on edes keskinkertainen, toki ekat kolme ovat sellaisia, että mahdollisuuksia on lähinnä olla hyvä täyte-ehdokas ja saavuttaa hiukan radiosoittoa lisää.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olihan tämä ylivoimaisesti paras tähän mennessä. Tosin se kertoo enemmän yleisesti tasosta, kuin VIIVIn biisistä.

Potentiaalia kappaleessa on, mutta jää vähän laimeaksi. Tosin niin jäi mun mielestä myös Loreenin voittobiisi.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Yhdelläkään jo kuulluista ei kannata Euroviisuihin lähteä.

Tosin tavoite tuskin on sinne päästäkään vaan saada nimeä Suomen markkinoille.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Viivin Aina on selvästi parempi kuin yksikään aiemmista esityksistä, mutta en usko sen mahdollisuuksiin tässä kisassa. Biisistä puuttuu viisumaisuus, sillä se tuntuu ainakin omasta mielestäni olevan suunnattu pikemminkin meille suomalaisille kuin eurooppalaisille, mikä ei toisaalta ole välttämättä yhtään huono juttu. Kyllähän tätä biisiä mielellään kuuntelee jatkossakin, sen verran hyvä laulaja hän on ja sen verran miellyttävä soundikin biisissä on.
Kansallisromantiikkaa huokuva asu sekä se osa videosta, jossa ollaan metsämaisemissa (toki tiedän kyseessä olleen studioon luodun lavasteen), toimivat minuun. Mutta kuten todettu, en luonnehtisi tätä viisumaiseksi kappaleeksi ja näin ollen sen kohtalona tulee olemaan jääminen himmeimmille sijoille.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Ihan kiva balladi, mutta ei mitään wau-efektiä vieläkään. Livenä nousee varmasti hyvin vedettynä ihan eri korkeuksiin, mutta enpä tiedä onko tässä sitten mitään sellaista mitä ei kuultaisi tuolla joka vuosi muutenkin.

Toivottavasti tämä jäljelläoleva kolmikko täräyttää edes jollain tavalla. One Morning Lefiltä tulee varmasti juuri sitä mitä voi odottaa, Vikmanin biisi ja esitys voi olla täysi napakymppi tai täysi farssi, ja vähän toivon että Goldielocksista paljastuisi joku kisan musta lammas, joka yllättää edes persoonallisuudellaan näiden valjujen ekojen kisaajien jälkeen. Mimmillä on ainakin poikkeuksellinen soundi eikä musakaan ole sitä ihan tavanomaisinta radiopoppia sen osalta mitä olen muuta matskua kuullut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy