UMK ja Euroviisut 2025

• 194 373
  • 2 822

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Siis lauluhan on varmasti tarkoituksella miksattu pintaan, mutta ei minusta mitenkään häiritsevästi. Tarkoituksena on varmasti saada laulajien osaaminen kunnolla framille. Jos laulaa paskasti, on turha syyttää miksausta.
Just näin. Livenä ja luomuna siellä itse Viisuissakin vedetään, joten turha sinne on ketään pistää kuka ei suoriudu omasta biisistään studion ulkopuolella.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ei tässä nyt siitä ole kyse, että verrataan studioversioon, vaan livekin voi kuulostaa hyvältä tai huonolta, riippuen äänien miksauksesta ja laulajan onnistumisesta.

Nyt tuntuu esimerkiksi siltä, että laulu kuuluu ylikovaa musiikkiin nähden lähes jatkuvasti. Tällaisia ongelmia ei saisi tämän tason tuotannossa olla.
Tänä vuonna kuitenkin äänet olleet paremmat kuin vaikka Rasmuksen voittovuonna. Tuolloin kaikki kuulostivat järkyttävältä livenä ja se pelasi 100% Rasmuksen pussiin, koska olivat tunnettuja. Itse olisin laittanut Bessin, mutta siinä esityksessä oli kaikki äänentoistot päin helvettiä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis lauluhan on varmasti tarkoituksella miksattu pintaan, mutta ei minusta mitenkään häiritsevästi. Tarkoituksena on varmasti saada laulajien osaaminen kunnolla framille. Jos laulaa paskasti, on turha syyttää miksausta.
Ei sitä saa miksata pintaan enempää kuin biisissä kuuluu. Se ei ole enää sama biisi, jos tuon kanssa lähtee leikkimään. Selkeimmin tämä meni pieleen Neean biisissä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ei jää livestä kiinni Viivilläkään. En toki epäillyt.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänä vuonna kuitenkin äänet olleet paremmat kuin vaikka Rasmuksen voittovuonna. Tuolloin kaikki kuulostivat järkyttävältä livenä ja se pelasi 100% Rasmuksen pussiin, koska olivat tunnettuja. Itse olisin laittanut Bessin, mutta siinä esityksessä oli kaikki äänentoistot päin helvettiä.
Mulle jäi siltä vuodelta mieleen lähinnä Cyan Kicks, joka onnistui livenä ihan loistavasti. Kaikki muut kuulostivat hirveältä.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Onhan tämä tuleva radiohitti tämä Nellin. Live ei petä.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ei sitä saa miksata pintaan enempää kuin biisissä kuuluu. Se ei ole enää sama biisi, jos tuon kanssa lähtee leikkimään. Selkeimmin tämä meni pieleen Neean biisissä.

Miksi ei? Eihän livessä saa käyttää autotuneakaan.

Minusta tämä on ihanan raakaa touhua. Studiossa saa tehtyä vaikka mitä taikoja, mutta live paljastaa tason tylysti.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulle jäi siltä vuodelta mieleen lähinnä Cyan Kicks, joka onnistui livenä ihan loistavasti. Kaikki muut kuulostivat hirveältä.
Olisikohan sitten saound check tehty heidän mukaansa :D En tiedä, mutta biisit eivät todellakaan olleet niin surkeita kuin ne livessä kuulostivat.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Livenä ja luomuna siellä itse Viisuissakin vedetään, joten turha sinne on ketään pistää kuka ei suoriudu omasta biisistään studion ulkopuolella.
Tällä argumentilla olen aina torpannut ne haaveet Tuiskusta euroviisuissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy