UMK ja Euroviisut 2025

• 197 105
  • 2 871

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
On ihan ihmiskunnan kannalta parasta, jos Erika voittaa. En jaksais enää uutta kierrosta mitään helvetin pandemioita.

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Viimeksi muokattu:

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Klippejä en ole katsonut, koska en tiedä missä niitä on (en ole muussa somessa kuin naamakirjassa), mutta ihan jo kaiken ennakkotiedon pohjalta joudun olemaan samaa mieltä.. itse asiassa aivan kaikki on pedattu Erika Vikmanin jopa totaaliselle murskavoitolle. Tulee varmasti saamaan kansainvälisiltä raadeilta hyvin pisteitä, ja hc-viisufanien (taas etenkin kansainvälisten) mielipide nyt tiedetään. Syytän tästä tilanteesta osin myös ihan mediaa, joka on omalla toiminnallaan vielä oikein ruokkinut asiaa ja tätä todennäköisintä lopputulosta

UMK:n youtubesta löytyi pienet maistiaiset noista live-esityksistä.

Tässä ois UMKgeddonia vielä vajaat kuusi tuntia jäljellä. Hyvin on välttynyt ehdokkaiden biiseiltä ja ei hajuakaan miltä ne kuulostaa. Ilmeisesti ennakkoon Erikaa ollaan viemässä isoihin valoihin ja taustalla ihan hyvät Viivi ja Goldielocks jää nuolemaan näppejään. Jännä nähdä illalla mikä fiilis näistä itselle muodostuu. Ihan hirmusen kovia odotuksia itsellä ei ole.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Ei täältä kukaan ole katsomassa kenraaleja nyt?

Saisi vähän ennakkoa kenellä paras live.

Meikäläisen yhdeksänvee, kova UMK-fani, poika lähetti mulle viestin kenraaleista että kolme parasta esitystä ovat:

1. Erika Vikman
2. Viivi
3. Costee

Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olenko ainoa, jolla Goldielocksista tulee visuaalisesti vähän David Bowie vibat? Tai lähinnä Bowien Stardust kausi.

Eiköhän tämä Vikmanin heiniä ole, mutta mielenkiintoinen ilta on luvassa.

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Näitä kun on nyt muutaman viikon säännöllisen epäsäännöllisesti kuunnellut, niin Viivi on noussut omaksi suosikiksi. Erikan biisiin en ole päässyt kiinni, ei vaan toimi itselle oikein lainkaan. Olen enemmän Mökkitie-Erikan ystävä, vaikka se monien kommenttien perusteella onkin enemmän salainen suosikki -ketjun kamaa.

Noin muuten koko viisuja ajatellen olen toistaiseksi eniten lämmennyt Virolle & Tommy Cashin Espresso Macchiatolle. Toivottavasti on suuren suosikkiasemansa arvoinen ja marssii Baseliin.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Noin muuten koko viisuja ajatellen olen toistaiseksi eniten lämmennyt Virolle & Tommy Cashin Espresso Macchiatolle. Toivottavasti on suuren suosikkiasemansa arvoinen ja marssii Baseliin.
Mää liputan Stereo Terrorin puolesta.

Suosikkijoukkue
in Sami we trust
Fiilis on ollut aamusta saakka odottava. Pahoin pelkään että Erika voittaa tämän roskan pelkästään raatiäänillä mutta toki aion katsoa koko shown alusta loppuun kaverin luona silti snacksien kera.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Taidan tarkoituksella missata shown ja katsoa sitten myöhemmin, kuinka Viivi sekä Goldielocks pärjäsivät. Onhan illan ohjelmassa esiintymässä myös aina yhtä hurmaava Annika Eklund, mutta silti taidan jättää kekkerit väliin.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu
Asioita, jotka tuntuvat yllättävän joka vuosi. Ensin lytätään UMK maan rakoon kaikkien aikojen paskimmaksi. Sitten viisuissa lytätään viisujen taso kaikkien aikojen paskimmaksi ja yllätytään, kun Suomi erottuukin edukseen, etenkin nykyään. Omasta mielestäni tämän vuoden UMK on reilulla marginaalilla parempi kuin esimerkiksi viime vuotinen tai 2023 jos siitä kattauksesta poistetaan se "kerran sukupolvessa" -tason Käärijä. 2022 puhumattakaan. Sanoisin, että Erika, Viivi tai Goldielocks -kolmikosta jokainen on hyvin korkealla jos UMK-aikakauden esityksiä aletaan listaamaan.
Oot vissiin aika nuori. Suomihan on aina ollut liikkeellä suunnilleen ennakkosuosikkina omassa mediassa ja sitten onkin käynyt niin (yhtä voittovuotta lukuunottamatta) että ei ole menty jatkoo semifinaalista tai ehkä ollaan oltu just jatkossa ja sitten finaalissa ihan häntäpäässä. Ihan viime vuonnakin taisi olla noin.

Siwankassa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Mikael Granlund
Fiilis on ollut aamusta saakka odottava. Pahoin pelkään että Erika voittaa tämän roskan pelkästään raatiäänillä mutta toki aion katsoa koko shown alusta loppuun kaverin luona silti snacksien kera.
Raatiäänillä? Eiköhän Erika ota voiton teleissä. Viivi ja Goldielocks tulee olee raatien suosiossa.

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Haiskahtaa joo Erikan voitolta, mutta silti vähän salaa toivon että Viivi yllättäisi livevedossa ja nappaisi potin kotiin.

Sinällään kenellekkään ei ole kovin ihmeellisiä voittomahdollisuuksia itse kisassa, mutta Viivin kappaleessa on vaan sitä jotain. Ei ole edes kulunut, vaikka olen aika monesti kuunnellut.

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täältä kukaan ole katsomassa kenraaleja nyt?

Saisi vähän ennakkoa kenellä paras live.

Edit. Korvanappiin tuli tieto, että Erika kekkuloi jonkun jättimäisen mikin päällä ja show on hyvä.

Edit2. IS julkaissut kuvia kenraaleista:
Omaan makuun Goldielocks ja Vikman kärjessä. Muut eivät jättäneet oikein mitään muistijälkiä.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja näin kiekkopalstalla kun ollaan, moni muistanee Nelli Matulan aivan loistoshow:n (unohdinko lainausmerkit?) kultajuhlissa 2019. Joo, on tuosta aikaa, mutta jokin jäi kytemään mitä tulee tällaiseen isompaan spektaakkeliin. Ramses II jätti jotain paremmin mieleen.
Olikos tämä niin, että monikymmentuhatpäinen yleisö odotti jo pähkinöinä kultaleijonien astumista lavalle ja tyyliin jo "draaman kaarikin" sitä niin ikään vaati, mutta Leijonia saatiin vielä tovi odotella, kun Matula veti biisinsä väliin. No ehkä lätkäfanit muistavat hyvällä tänään.

(Olin kultajuhlien aikaan töissä ja missasin yksityiskohdat.)

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olikos tämä niin, että monikymmentuhatpäinen yleisö odotti jo pähkinöinä kultaleijonien astumista lavalle ja tyyliin jo "draaman kaarikin" sitä niin ikään vaati, mutta Leijonia saatiin vielä tovi odotella, kun Matula veti biisinsä väliin. No ehkä lätkäfanit muistavat hyvällä tänään.

(Olin kultajuhlien aikaan töissä ja missasin yksityiskohdat.)

Juu juuri tällaiseen sävyyn tälläkin palstalla tuota juhlashowta seurattiin.

Mutta @eriatarka ja @Huppu tuossa hyvin tarkensivat, että eihän Matulaa tuosta pahalla kuuluisi muistella. Itsellä vaan väkisin mieleen tulee tuo esiintyminen, koska Matulaa en juuri tule kuunnelleeksi.

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Carolina Hurricanes
Tänään tsempataan ihanaa Goldielocksia! Goldie Baseliin!
Juurikin näin! Toivottavasti Goldien ääni kestää nyt, vähän huolestuttavia uutisia kuului Tampereelta, kun lääkärit ovat kieltäneet puhumasta ennen esitystä. Mutta innolla odotetaan ja ääni lähtee minultakin Goldielle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy