Ich Kommen livessä on aika paljon kompastuskiviä. Ensinnäkin siinä lauletaan pitkiä pätkiä todella matalalta, ja se ei yleensä livetilanteessa a) kuulu ja b) mene kovin herkästi nuotilleen. Toisaalta tuossa kappaleessa vedetään myös korkeelta ja kovvaa, mikä ei myöskään ole ihan helppo rasti. Lisäksi Vikmanin edellinen UMK-livekilpailuesitys oli lavastukseltaan koreoltaan totaalinen farssi. Toki eivät vuodet ole veljiä keskenään, mutta kumminkin. Ennakkoon ajatellen Erika Vikmanin live-esitys tullee varmaan olemaan joko hit tai miss, en oikein näe välimuodoille juurikaan mahdollisuuksia.
Viivi tulee onnistumaan, siitä olen täysin varma. Laulusta ei tule jäämään missään nimessä kiinni, eikä tuollaista balladia juurikaan voi lavastuksella pilata.
Goldielocksilla riippuu lavastuksesta merkittävästi. Pidän kappaleestaan todella paljon, mutta Euroviisukonteksissa ajatellen siitä kuitenkin puuttuu jokin "wow-faktori", "koukku" tms. Lavastuksella sellainen voitaisiin ehkä saavuttaa. Video oli mielestäni erinomainen, mennäänkö samalla teemalla vai onko jotain ihan muuta?
Muita en jaksa miettiä, koska tämä on minun makuun kolmen kauppa. Ich Komme menestyisi viisuissa eittämättä parhaiten, mutta Aina ja Made Of ovat niin pirun hyviä biisejä, että ilolla lähettäisin kumman vaan viisuihin. Matulankin voisin lähettää, jos siihen loppuun olisi keksitty jotain eikä se loppuisi vain kuin seinään. Itse asiassa tämä Neea Riverin "bängeripoppi" (hyi saatana mikä termi) on alkanut toimimaan minulla koko ajan paremmin. Siinä on minusta vahvat verset, mutta kertosäe jättää vähän kylmäksi.
All in all on mielestäni jälleen kerran vahva kattaus UMK:ssa, kuten mielestäni käytännössä joka vuosi 2020-luvulla, ehkä viime vuotta lukuunottamatta. Ei tuolla taida mitään voittajakandidaattia olla (ehkä ihan pienen pienen pieni mahdollisuus Erika Vikmanilla ihan kaiken mennessä nappiin) mutta laadukasta pop-musiikkia joka tapauksessa.