Se on tosiaan vähän kurjaa, kun tuntuu että jokaisen pitäisi pysyä lestissään. Kuten itsekin pari viestiä sitten sanoin, niin en usko seuraavaan pariin vuoteen Suomen taas lähettävän rokkia. Lordin jälkeen kuitenkin mokattiin sen asian kanssa, Pakarinen veti puhdasta rokkia, ja kuten edellä totesin niin etenkin Teräsbetonin lähettäminen heti 2008 oli jo ihan korni virhe
Nythän nähtiin viikonloppuna historiallinen tilanne, kun bändi voitti Euroviisut (elleivät nyt sitten sniffanneet itselleen diskausta), joka on kuitenkin aina ollut hyvin artistikeskeinen kisa. Suomellekin toisaalta ehkä sinällään sopivat bändit, ja sitten tullaan taas sen äärellä että onko kyseessä joku kotimaan iso nimi vaiko joku tuntemattomuus (kuten Softengine). En tiedä mistä olen saanut päähäni, mutta bändin on jotenkin helpompi esiintyä luontevasti myös omalla äidinkielellään. Kotimaan nykybändeistä esimerkiksi tyylikäs Haloo Helsinki on sellainen, jonka voisin itse lähettää viisuihin edustajaksi vetämään ihan ensimmäisellä kotimaisella. Esimerkiksi nyt vaikka bändin tämä uusi kama, alla oleva biisi on kaikilta osin (sävellys, sanoitus, musiikkivideo, bändin look) aivan kuin se olisi viisuja varten tehty. Tällainen poprock-jazz hybridi kappale osoittaa todella hyvää musiikillista makua ja ymmärrystä. Eli jos bändi tekaisisi jonkin vastaavan tekeleen ja lähtisi viisuedustajaksi, niin kyllä se minulle sopisi.. eivät he BC:n sijoitukseen yltäisi, mutta olisin kiinnostunut näkemään mihin yltäisivät
Haloo Helsinki hyvä tai Antti Tuisku, omaa lavakarismaa ja esiintymistaitoa. Tai JVG. Sillä omalla sekopääräpillä voisi tulla ihan menestystä iskevällä kertsillä. Tarkenee osoitti, että kansainvälistä menestystä on mahdollista saada. Nyt pitäisi vaan luoda kappale joka menisi samaan muottiin, ja no, saada jäbät UMK:hon. Esim. Teflarit oisin päästänyt kokeilemaan jo tänä vuonna, mutta UMK taso oli vaan helvetin kova.
Euroviisut on voitettu kyllä usein aika paskallakin kappaleella. Tai siis omaan makuun paskalla, kai ne sit taiteellisesti on hyviä. Suomi lähettää tuonne aika harvoin hyviä kappaleita edes ennakkoon, juurikin Aksel olisi ollut tasoa näkemättä paska (Miksi ei Erika Vikman?) BC oli pitkästä aikaa ennakkoon hyä.