UMK & Euroviisut 2016

  • 46 823
  • 361

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lieminen oli toistaiseksi paras esitys tämän vuoden UMK:ssa. Vielä kun laulaisi vähän paremmin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Lieminen ja Sandhja kovimmat, olihan tämä heittämällä parempi alkuerä, kuin turhaan hehkutettu viimeviikkoinen. Tuuli, Pietari ja Gusanit täyttä tuubaa, BBQ-Barbit ihan perusrokkia, ehkä vähän liikaa yritystä.
 

Kine

Jäsen
Suosikkijoukkue
PattU, Raahe-Kiekko, RJK, TeKi, AS Moon
Lieminen, Barbeque Barbit ja Sandhja jatkoon. Kuulostivat omaan korvaan parhaimmilta. Tosin Liemisen jengin yleisilmeessä häiritsi Daft Punk kopiointi. Gusanit olisi voinut korvata Sara Aallon eka erästä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuuli on kyllä ihana nainen. Ansaitsi jatkopaikkansa.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse koin että toi Tuuli Okkosen biisi on sellainen joka vois toimia. Sade efekti jää mieleen ja kertosäe on helposti muistettava ---> Ääniä. Pari vuotta takaperin Islanti veti vastaavan tyylisen ja tais olla kolmen parhaan joukossa.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Olipas yllättävän hyvätasoinen deltävling 3, vaikka odotinkin paljon heikompaa ennakkoklippien perusteella. Tällä kertaa meni parhaat (Lisa Ajax & Oscar Zia) Solnaan. Ensi viikolla vielä yksi deltävling ja kirkkaimpana tähtenä Molly Sanden.

Ruotsista puheenollen. SVT on päättänyt runnoa omia sääntöjään viisuihin eli saivat copypastettua oman MF-pisteideinjakosysteemin viisuihin, jossa sekä juryt että yleisö jakavat pisteet erikseen. Juryt tulevat kertomaan 12 pistettä ja viisujuontajat (Petra & Måns) kertovat erikseen puhelinäänestyksen tuloksen. Tälle muutokselle varovainen peukku.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sandhja vaan nosti osakkeitaan minun osaltani. Vielä pitää esitystä hioa mutta biisi on valmis hitti jossa on positiivinen viba ja mieleenjäävä kertsi. Uskon vakaasti että tuolla biisillä menestyttäisiin Euroviisuissa kunhan show olisi isompi ja liikettä olisi enemmän lavashowssa mukana.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Muistaako kukaan Yohannan is it trueta? Se oli mallisetti viisuksi muualta.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Oma järjestys on:
1. Annica & Kimmo
2. Sandhja
3. Stella Christine
4. Barbe-Q-Barbies
5. Tuuli Okkonen
6. Mikael Saari
7. Cristal Snow
8. Eini
9. Saara Aalto

Annican ja Kimmon biisi on ollut alusta asti oma suosikki. Sandhjan biisi nousi tänään mun listalla toiseksi.

EDIT: En tiedä kuinka kännissä olen, mutta numero 8 ja Eini unohtui listalta.
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ei tämän kolmannen alkuerän jatkoonpääsijöistä kuitenkaan kukaan taida edustajaksi valikoitua. Barbit toimivat sinällään oikein hyvin omassa lajissaan, mutta miten minulla on sellainen pelko että tuolla biisillä saattaisi olla vaikeuksia päästä karsinnasta varsinaiseen finaaliin. Sandhja ja Tuuli Okkonen taas ovat sellaisia vetoja, jollaisia varmaan tulemme näkemäänkin viisuissa taas paljon, eli hukkuvatko sitten massaan? Sandhja varsinkin, vaikkakin hän laulaa kiistattoman hyvin. Nickelback sanoikin edellä, että Okkosen biisi on hyvin samankaltainen kuin Islannilla pari vuotta sitten, ja he saivat silloin loistosijoituksen.. mutta yhtä kaikki veikkaan ettei kenestäkään näistä kolmesta edustajaa saada leivottua
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Muistaako kukaan Yohannan is it trueta? Se oli mallisetti viisuksi muualta.
Muistetaan. Siinä biisissä on se shokeeraava kolmisen sekuntia kestävä alku joka on kuon jotain Skrillexia ja on ihan eri tyyliä kuin Yohannan hienosti laulettu balladi. Ajoittain tuo on kuuntelussa edelleenkin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Barbit, Sandhja ja Tuuli tämän semin parhaimmat.
Barbien tilalle poikabändi, muuten sama lista. Tuo Gusani Brothersin biisi kuulosti juuri siltä sympaattiselta viisubiisiltä, joista tuolla pidetään. Barbit taas oli ihan hyvä biisi, mutta tuollaisella rockilla käytäisiin vain floppaamassa kisoissa, ei tuo sinne sovi.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lieminen oli toistaiseksi paras esitys tämän vuoden UMK:ssa. Vielä kun laulaisi vähän paremmin.

Sanoisin että yksi paskimmista. Mieshän ei osannut laulaa eikä myöskään tanssia. Meno oli kuin Matti Nykäsen musavideolta. Meni sinne samalle tasolle Pää-Äijien kanssa (tosin he eivät edes yrittäneet tanssia, mistä plussat). Ihan ok biisi Daft Punk-yhteyksistään huolimatta levyllä, mutta livenä ei toiminut pätkääkään.

Kisan voitto jaetaan varmaan akselilla Cristal Snow, Saara Aalto ja Mikael Saari. Saara Aallon biisi on melko hirveä, ja nainen itse ihan helvetin ärsyttävä tapaus, mutta osaa se sentään laulaa. Cristal Snow taas saisi etenkin vähemmistöääniä varmaan todella paljon, ja biisi on sinänsä ihan ok. Ongelmana on vain tässäkin Cristalin laulutaito, joka ei riitä euroviisuihin, ei sitten millään. Tämä verottaa myös niistä vähemmistöäänistä. Mikael Saari taas hallitsee laulupuolen mutta liekö biisi "liian vaikea" suurelle yleisölle? Silti lähtisin näistä kolmesta kokeilemaan viisuihin mieluiten juuri Mikaelilla.

Toisaalta taas näistä spekulaatioista huolimatta mikä tahansa noista finalisteista saattaa periaatteessa yllättää ja viedä koko paskan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Otetaan talteen. Mä nimittäin veikkaan, että Ace pärjää ok, mutta jää finaalissa jalkoihin, ainakin toinen ennakkosuosikki Molly Sanden menee omissa kaavailuissani korkeammalle pallille. Ja joka tapauksessa kisasta ei tule mitään ylivoimaa, vaan suht tiukka...

Sivumennen sanoen, betsausmielessä Mollyn ja Acen kertoimet näyttävät olevan about samoja.

Sanden näemmä ainakin betseissä noussut suosikiksi voittamaan Melodifestivalenin... myös Oscar Zialla, Wiktorialla ja Robin Bengtsonilla pienemmä kertoimet, kuin Ace Wilderilla... mutta nämä toki vain näitä muuttuvia kertoimia. Kiva kuitenkin, että Sandeniin näytetään uskovan.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Sanden näemmä ainakin betseissä noussut suosikiksi voittamaan Melodifestivalenin...
En näe Sandenia suurena voittajasuosikkina ennakkoklipin perusteella, mutta 107% varmasti finaalissa. Jos joku on varmaa, on Melodifestivalenin finaalista tulossa järkyttävän hyvä, jonka lisäksi hyvin todennäköisesti äänet yleisön ja tuomariston välillä menee ristiin. Pidän silti edelleen Acesta kiinni ja villinä korttina nostaisin Isan suosikiksi. 8) Oma TOP3-listaan mahtuu vielä huomenna esiintyvä Dolly Style, joka klipin perusteella vaikuttaa viiden tähden esitykseltä. Täysin erilainen vuosi MF:lla kuin mitä oli 2013. Silloin tarjolla oli lähinnä heikkoja esityksiä jopa finaalissakin, nyt luvassa huikeata tykitystä alusta loppuun asti vaikka isännöivätkin viisuja.

Mitä tulee taas huomiseen... Olen syvästi pettynyt, jos Saari ei voita vaikka finaalitaso onkin Suomen mittapuulla yllättävän hyvä. Ylivoimaisesti paras biisi ja omaa suuret mahdollisuudet menestyä viisuissa. Jos vahinko käy, niin toivottavasti viisuihin lähtisi edes A&K tai BQB. Jos se on Saara Aalto, niin voi vittu mitä paskaa. Jos olisikin Cristal Snow, niin voi vittu mitä uskomatonta paskaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Saara Aallon täytyy ehdottomasti voittaa UMK. Olen hyvin pettynyt ettei lesbouden/itsensä löytäminen ole ollut Ylen masinointiteemana viime päivät. Partanainen voitti viisut ja nyt on mahdollisuus iskeä meiltä kisoihin oikeasti lahjakas lesbolaulaja. Eurooppa ei suvainnut vammaisia, mutta seksuaalivähemmistö toisesta päädystä varmasti suvaitaan.

Aalto on pelillisesti paras ja ainoa vaihtoehto jos voittoa halutaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nämä YLE:n kasaamat kat.. eiku kansalaispar.. eiku kansalaisraadit herätti taas sellaisen loirimaisen naurunpyrskähdyksen. Ainoa jännityksen kohde tuossa on, että voittaako lesbo vai homo? Jos jälkimmäinen voittaa, niin sitten voidaankin aloittaa parkuminen naisvihasta, eikö? Lesbon euro on vähemmän kuin homon, jne jne...

Annica & Kimmo meikäläisen listan kärjessä ja heti perässä Barbit. Kolmanneksi on noussut Tuuli Okkonen, jonka biisin leijuva kertsi on korvamatona päässäni. Edelleenkään en saa tuosta Saaren biisistä kiinni edes näppylähanskoilla, mutta ei nyt varsinaisesti vituta, jos jatkoon menee. Saara Aallon biisi on edelleen täysin sietämätöntä roskaa ja koin jo karsintavaiheessa myötähäpeää tuosra esityksestä.

Cristal Snowin laulu on tasollisesti siellä niiden karkkityttöjen tasolla, mutta taustalaulajat tekevät erinomaista duunia. Sandjan biisi on minuun korvaani ehkä mitäänsanomattomin nytkytys. Sitten on Eini, joka on kyllä edelleen noin seksuaalisessa mielessä minun kuppini teetä. Mutta suomen kielellä ei vaan ole mitään järkeä lähteä kisoihin. Kuitenkin kun olen noita Youtuben viisufanien listauksia katsellut, niin yllättävän korkealla Eini pyörii ulkomaalaisten viisuilijoiden charteissa.

1. Annica Milan & Kimmo Blom
2. Barbe-Q-Barbies
3. Tuuli Okkonen

Noista joku, niin olen tyytyväinen, mutta turha on toivo.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jos näissä kisoissa arvosteltaisiin yksinkertaisesti vain musiikillisesti paras kappale, AM&KB olisi ilman muuta voittaja, ehkä Mikael Saari tiukassa peesissä, mutta kun nykyään tuntuu eniten merkitsevän se, kuka kenellekin pyllistää ja millä mielellä. Nämäkin kisat kuitenkin siis ratkaistaan jollain lesbo-/homo-kortilla, notta pitäkää tunkkinne, hinttarit...

Mua ei huvita taas yhtään mikään...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sitten on Eini, joka on kyllä edelleen noin seksuaalisessa mielessä minun kuppini teetä. Mutta suomen kielellä ei vaan ole mitään järkeä lähteä kisoihin. Kuitenkin kun olen noita Youtuben viisufanien listauksia katsellut, niin yllättävän korkealla Eini pyörii ulkomaalaisten viisuilijoiden charteissa.

Einin puuma - look on kyllä sitä tasoa, että tulisi varmasti toimimaan yli kansalaisuus - ja myös seksuaalirajojen ja tuomaan ääniä suomenkielisyydestä huolimatta. Heteromiehet arvostavat koska on seksikäs, heteronaiset arvostavat koska on esikuva siitä kuinka ikäännytään tyylikkäästi, homoporukat arvostavat koska on niin ilmeinen fag hag, yleiset eksotiikkapisteet olisivat korkealla ja niin edelleen. Biisi on kamala mutta ei tässä jumalauta ole mistään musiikista kysymys.

Noin muuten en ole kisaa seurannut joten en osaa ottaa kantaa, koko skabat ei ole koskaan kiinnostaneet tarpeeksi ja nyt kiinnostus on Krista Siegfriedsin olemassaolon takia vielä alempana kuin normaalisti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni Suomen osalta jälleen katastrofi, voitti finaalipaikan viisuihin sitten kuka tahansa.

@Niksi : tulee kyllä huikea MF-finaali, loistavaa!
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Mistä tietää, että tänään valitaan Suomen edustaja viisuihin? No ainakin siitä, että pitkin päivää on Ampparit.comissa kaikenlaisia finalistien vuodatuksia, on surua ja on homo-onnea ja on jos jonkinlaista piiperrystä millä yritetään kerätä sympatiapisteitä Suomen kansalta.

Saara Aallolla ja Meri-rakkaalla rankka viikko – "Manageri meinasi antaa potkut" - Viihde - MTV.fi
UMK-kilpailija Einin rankka elämä: Poika syntyi ja äiti kuoli samana päivänä | Me Naiset

Älkää klikatko. Kunhan vaan lisäsin osoituksena missä mennään.

Ps. A+K tai Saari Tukholmaan, niin olen enemmän kuin tyytyväinen. Pelkään tosin pahaa, että joutuu todistamaan parin vuoden takaista vittukristauusintaa eli Oksennusaalto voittaa, Saari on toinen ja A+K kolmas. Ei suomalaiset ymmärrä hevonvittua kansana siitä mitä tonne pitäisi lähettää ja mitä ei. Nytkin on Euroopassa kuuleman mukaan ihailtu suuresti Saaren viisua. Nähdäänkö se Tukholmassa? No ei tietenkään.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Ps. A+K tai Saari Tukholmaan, niin olen enemmän kuin tyytyväinen. Pelkään tosin pahaa, että joutuu todistamaan parin vuoden takaista vittukristauusintaa eli Oksennusaalto voittaa, Saari on toinen ja A+K kolmas. Ei suomalaiset ymmärrä hevonvittua kansana siitä mitä tonne pitäisi lähettää ja mitä ei. Nytkin on Euroopassa kuuleman mukaan ihailtu suuresti Saaren viisua. Nähdäänkö se Tukholmassa? No ei tietenkään.
Tämä! Mulla ei ole mitään Saara Aaltoa vastaan, mutta onhan tuo biisi nyt aivan hirveä. A+K tai Saari Tukholmaan, niin olen tyytyväinen.

Ihmettelen miten media on saanut Cristal Snowsta tehtyä ennakkosuosikin Saara Aallon ja Mikael Saaren rinnalle. Snown biisi ei ole kamalan huono, mutta laulutaito ei vaan riitä. Annican ja Kimmon biisi on ollut media ennakoissa jopa aliarvostettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös