Ihan vain lyhyenä kommenttina, että Venäjän putoaminen pois finaalista on jopa ihan pommi. Onpa todella mielenkiintoista nähdä, miten ex-neuvostomaiden ne pakolliset aina Venäjälle menneet isot pisteet nyt jakautuvat. Ja itse asiassa onhan se Venäjä aina saanut myös Suomelta mielestäni ihan mukavasti pisteitä..
EDIT
Kuka vie viisuvoiton? – Tässä kaikki finalistit, Saara Aalto numerolla 17 | Euroviisut 2018 | yle.fi
Finaalin esiintymisjärjestys. Suomen kannalta aivan sama juttu kuin alkuerässä: onpahan todella hyvä esiintymispaikka. Heti loppuvaiheen alussa, eli jälkimmäisen tauon jälkeen ensimmäisenä. Ei voi ainakaan sen taakse mennä jos tulos jää laihaksi..
Jos katotaan vedonlyöntitilastoja, niin Suomen jälkeen esiintyjistä kaikki muut, paitsi Hollanti ovat Suomea edellä tämän vuoden Euroviisujen voittajaksi. Lisäksi ennen Suomen esitystä on tauko, joten ovatko Euroviisujen katsojat jääkaapilla Suomen esityksen aikana?
Itse olen tyytyväinen, jos Suomi saisi edes top 15 sijoituksen finaalissa. Kaikki muu on plussaa.
Ennakkoon lähdin tuolla rivillä, josta siis 7/10 oikein. Liven jälkeen korjailin veikkauksia, sillä etenkin Moldovan esitys oli todella hyvä ja oli siten omissa papereissa lopulta vahva jatkaja.Norja, Romania, Serbia, Tanska, Venäjä, Hollanti, Australia, Puola, Ruotsi, Ukraina.
Illan finaalista odotan sikäli jännittävää, että kärkiviisikkoon ja etenkin kympin sakkiin on tunkua oikeastaan harvinaisen paljon
Saaran laulu oli semeissä lähinnä pääosin laulun sijasta huutoo ja yliesiintymistä joten sillä ei voiteta ellei esitys parane.
Kypros on vedonlyöjien selkeä ennakkosuosikki. Itse en tuosta viisusta oikein syty. ihan energinen show, mutta biisi on geneerinen ja vahvasti esittäjänsä ulkonäön varassa.
Omat suosikkina ovat Itävalta ja Viro. Ennakkoasetelmien perusteella kumpaakaan ei povata aivan kärkeen, mutta toisaalta asetelmat ovat nyt poikkeuksellisen tasaiset, joten mahdollisuudet ovat olemassa.
Kyprokselta toki puuttuu voitto, joten kyllä sen sinne mielellään soisi. Oma suosikkini oli niin ikään Viro. En usko senkään kärkeen yltävän, vaikka laulaja olikin oikein vakuuttava.
Voi hyvä luoja, että tuo Krista osaa olla ärsyttävä. Eikai se änkeä sen Silvennoisen kanssa koppiin, kun finaali alkaa? Se olisi ainakin varma, että vaihtuu toisen kotimaisen selostuksen puolelle. Pelkkä Silvennoinenkin on toisaalta niin ärsyttävä että ei taida tulla Suomeksi eniwei kuunneltua näitä skaboja.
Tuure Boelius studiossa asiantuntijana. Haluaisin tietää, millä perusteella Tuure on sinne kutsuttu.
Näkyisköhän tuo jopa Youtuben puolelta? Toistaiseksi näyttää hyvältä, mutta vielä 9min joutuu jännittämään.
Olisin valinnut Tamin asiantuntijaksi, varmasti tietää tästäkin lajista kaiken ja pukeutuminen olisi riittävän karnevaalimainen.
Kypros on vedonlyöjien selkeä ennakkosuosikki. Itse en tuosta viisusta oikein syty. ihan energinen show, mutta biisi on geneerinen ja vahvasti esittäjänsä ulkonäön varassa.
Omat suosikkina ovat Itävalta ja Viro. Ennakkoasetelmien perusteella kumpaakaan ei povata aivan kärkeen, mutta toisaalta asetelmat ovat nyt poikkeuksellisen tasaiset, joten mahdollisuudet ovat olemassa.
Oliko sulla joku pointti tässä?Pakko ihmetellä miten oman elämänsä jeesus ottaa ulkonäon kirjoituksessaan esiin kun kaikkihan on samanlaisia... no toivottavasti kypros voittaa... ihana nainen ;)