MustatKortit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
.... Nyt täytyy todeta, että USA on vähän Eurooppaa paremmin säilyttänyt ne, mutta vain vähän. EU:ta on vedätetty ja nöyryytetty sellainen määrä, että rupeaa vähitellen vaikuttamaan muihinkin ulkosuhteisiin. Tiukassa paikassa EU on osoittautunut mitättömäksi kumppaniksi. Häpeä olla EU-kansalainen.
Minä olen koko ajan ollut sitä mieltä, että jenkkien kannanottoja vaikeuttaa ja ehkä myös hapertaa se tilanne, että Obama kahden kauden väistyvänä presidenttinä on jo rampa ankka.
Minua ihmetyttää Britannian olematon rooli tässä Ukrainan kriisissä. Saksa ja Ranska häärivät kukkoina tunkiolla mutta britit pysyvät syrjässä ja ovat vaiti.
Briteillä ei ole samanlaisia taloudellisia intressejä kuten Saksalla ja eiväthän britit ole edes samassa mitoin sitoutuneet tähän euro-onnelaan, jota EU:ksi kutsutaan. Tämä onkin mahdollistanut Cameronille hivenen kärkkäämmät lausunnot, mutta tottahan se on, ettei saarivaltio näissä neuvotteluissa keskiössä ole.
150 vuotta sitten brittiläinen imperiumi olisi kyllä laivastollaan puuttunut tapahtumien kulkuun, kun kerran Krimistä oli alunperin kyse.