UFO:t ja muut kokemukset yliluonnollisista voimista

  • 165 432
  • 755

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutama sata vuotta sitten jos silloiselle ihmiselle joku olisi selittänyt, miten vaikkapa nykypäivän Stealth-hävittäjä liikkuu, niin tuhahtanut olisi ja leimannut moisen liikkumisen mahdottomaksi. Lentokoneista ja helikoptereista nyt puhumattakaan yleisellä tasolla. Täyttä sulaa mahdottomuutta.

Asiat on niin aikaansa sidottujakin, tietysti tätänykyä tieteellinen taso ja tietämys on eriluokkaa kuin satoja vuosia sitten, mutta on mahdotonta ennustaa millaisia liikkumiseen liittyviä läpimurtoja vielä voidaankaan tehdä.

Se, että ihmisellä on joku rajoite, ei tarkoita, että jollakulla toisella sellainen on.

Ja tämä ei nyt ole taaskaan mikään suora kannanotto, että ne monien todistamat taivaanvalot ja liikkuvat kohteet on aluksia, tämä on vaan "jos" ja "ehkä".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Muutama sata vuotta sitten jos silloiselle ihmiselle joku olisi selittänyt, miten vaikkapa nykypäivän Stealth-hävittäjä liikkuu, niin tuhahtanut olisi ja leimannut moisen liikkumisen mahdottomaksi. Lentokoneista ja helikoptereista nyt puhumattakaan yleisellä tasolla. Täyttä sulaa mahdottomuutta.
Yksi mahdollinen teoria UFO:ista, lentävistä lautasista ja humanodeista, jota olen kehitellyt pienessä mielessäni, on seuraava: Mitä jos...

...nuo tunnistamattomat havainnot ovatkin tulevaisuuden "ihmisiä", joille aikamatkustus menneisyyteen on mahdollista. Aikamatkustuksen mahdottomuuttahan ei ole todistettu (Wikipedia). Lisäksi itse ainakin ajattelen sillä tavalla, että aikamatkustus tulevaisuuteen on mahdollista; matkustammehan koko ajan tulevaisuuteen noin 24 tuntia vuorokaudessa.

Tämä teoria antaisi myös selityksen muutamalle avainkysymykselle:
- olentojen "ihmismäisyys" (evoluutio),
- suorien kontaktien välttäminen (isoisäparadoksi),
- havaintojen lukumäärä nykyisissä suurvaltioissa verrattuna kehitysmaihin (maailmanhistoria),
- "come in peace" - ei valloitusmielellä,
- opettaminen (tätähän jotkut väittävät humanoidien tulon syyksi),
- havaintojen lisääntyminen konfliktialueilla (jos olisi nyt mahdollista, haluaisitko piipahtaa esim. Hitlerin bunkkerissa?),
- avaruuden välimatkat eivät olisi ongelma, vaan ainoastaan aika,
- Errare humanum est eli myös tulevaisuuden "ihmiset" voivat tehdä virheitä (Roswell) etc.

Eihän tämäkään mikään aukoton teoria ole, mutta mielestäni paljon todennäköisempi kuin Sirius-planeetalta tulleet matkalaiset. Jos vaikka nykyisillä Stealth-koneilla päästäisiin piipahtamaan esim. toisen maailmansodan aikaisissa ilmataisteluissa, niin minkälaisen raportin uskoisit Lederhose-Güntherin kirjoittavan Hitlerille. Salattaisiinko tällainen 40-luvun lentokoneille mahdotonta liikkumista sisältänyt havainto tunnistamattomasta lentävästä esineestä (= UFO)?
 

Carlos

Jäsen
Jos vaikka nykyisillä Stealth-koneilla päästäisiin piipahtamaan esim. toisen maailmansodan aikaisissa ilmataisteluissa, niin minkälaisen raportin uskoisit Lederhose-Güntherin kirjoittavan Hitlerille. Salattaisiinko tällainen 40-luvun lentokoneille mahdotonta liikkumista sisältänyt havainto tunnistamattomasta lentävästä esineestä (= UFO)?

Kyllä Suomen Ilmavoimatkin tutki sodan aikana jotain mystisiä "kummituslentokoneita", joita nykyään varmaan ufoiksi sanottaisiin. Ja jo satoja vuosia sitten joku maatalonisäntä raportoitiin hävinneen lentävän kattilankannen kyydissä. Eli noita "ilmiöitä" oli silloin, ja niistä kyllä tiedetään.

Aikakone voi tietty olla yksi mahdollinen selitys joillekin ufoilmiöille, mutta kyllä jotenkin loogisempi/helpompi ainakin meikäläiselle olisi kuvitella että ne ovat jostain sieltä mainitusta Siriuksesta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aikakone voi tietty olla yksi mahdollinen selitys joillekin ufoilmiöille, mutta kyllä jotenkin loogisempi/helpompi ainakin meikäläiselle olisi kuvitella että ne ovat jostain sieltä mainitusta Siriuksesta.
Samoin. En itse ehkä ihme kyllä, ole taipuvainen uskomaan, että aikamatkustus nimenomaan ajassa taaksepäin, olisi mahdollista. Mennyt aika ei mielestäni ole enää olemassa konkreettisella tasolla, se säilyy ainoastaan ympäristössä merkkeinä ja elävien olentojen muistissa.

Jos ajassa voisi matkustaa taaksepäin, se todennäk. sekoittaisi jatkuvasti todellisuutta. Tarkoittaisi käytännössä sitä, että aikamatkustajat sorkkisivat koko ajan historiaa ja se muuttuisi alituiseen. Totta kai emme voisi sitä huomata, koska tämä todellisuus on meille ainoa minkä tiedostamme.

Tietysti jos on olemassa lukemattomia rinnakkaistodellisuuksia, niin ehkä aikamatkustus voisi olla mahdollista.

En joka tapauksessa siihen usko. Tulevaisuuteen matkustaminen jonkinlaisella hiukkaskiihdyttimellä voisi olla ehkä, mutta se tarkoittaisi sitä, että paluuta nykyisyyteen eli siinä tapauksessa menneisyyteen ei ole.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muutama sata vuotta sitten jos silloiselle ihmiselle joku olisi selittänyt, miten vaikkapa nykypäivän Stealth-hävittäjä liikkuu, niin tuhahtanut olisi ja leimannut moisen liikkumisen mahdottomaksi. Lentokoneista ja helikoptereista nyt puhumattakaan yleisellä tasolla. Täyttä sulaa mahdottomuutta.

Paitsi jos henkilö olisi sattunut olemaan Da Vinci.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No, en kai ole väittänytkään, että olisi automaattisesti mikään lentävä lautanen? Se on TUNNISTAMATON ilmiö (kuinka monta kertaa tuo pitää vielä vääntää). Ei sen havainnon mielenkiintoisuutta vähennä tippaakaan se seikka, ettei se ole alieneitten alus.

Tai ehkä osalla vähentää. Minulla ei vähennä. Minua kiinnostaa niin maan perkuleellisesti tietää, että mistä on kyse.
Minä en kai ole väittänytkään että olisit väittänyt tuon olevan lentävä lautanen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paitsi jos henkilö olisi sattunut olemaan Da Vinci.
Totta kai näitä visionäärejä syntyy joka vuosisadalla, joilla löytyy näkemyksiä vaikka mihin. Usein tuollaisia vaan pidetään hulluina tai hörhöinä. Sitten jälkikäteen tajutaan, että ohoh, tuo ukkopa olikin aikaansa edellä.

Todella marginaalinen joukko silti, etenkin menneinä aikoina. Nykyään tietysti villejä tulevaisuudenvisioita heittelee ties kuka, täällä Jatkoajassakin. Luultavasti meidänkin aikana on silti ne, joilla on erityisempi näkemys mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Morgoth

Jäsen
Osa havainnoista tietysti varmasti voi olla myös tunnettu ilmiö, mutta syystä tai toisesta joku käsittää sen väärin.

Lisäksi ihminen on äärimmäisen epäluotettava havainnoitsija yleisesti ottaen.

Tuossa joku ilta Jimiltä tuli joku ohjelma Kecksburgin UFO-tapauksesta, joka oli joskus 60-luvulla USAssa. Osa kyläläisistä näki mutkittelevan valon taivaalla joka syöksyi metsään. Lähes samantien kylään tuli kuulemma hirveä määrä armeijan yksiköitä, jotka eristivät alueen ja osaa kyläläisistä vieläkin arveluttaa mitä valtio salasi heiltä. Joku innokas kyläläinen (häntä haastaltiin tai esitti teoriansa ja oli tutkinut tapausta) ja oli kuulemma käynyt Pentagonissakin, jossa joku amiraali oli käskenyt unohtaa asian ja olla hiljaa. Nasa/Pentagon tjms. ei avaa arkistojaan jne.

Toinen näkökulma oli joltakin tähtitietäilijältä, joka oli tutkinut ilmiötä (siitä oli muutamia valokuvia) ja piti sitä melko varmasti tulipallona ja hänen käydessää läpi edellä mainitun henkilön tutkimusta, niin armeijan massiivisesta läsnäolosta olikin kertonut vain muutama ihminen ja silloisen palopäälikön mukaan etsinnöissä oli vain pari ihmistä, jotka eivät löytäneet mitään. Näin taisi olla todettuna jossakin NASAn tai jonkun muu vastaavan viranomaisen raportissa, johon ko. tutkija puolustautui "kyläläiset eivät uskalla puhua!", "raportti on vain tekaistu ja varsin pintapuolinen"

Mielestäni tuossa on tulee esiin nämä kaikki ongelmat mitä lähes näissä kaikissa ufo-havainnossa on ja varsinkin niiden tulkinnoissa. Asiaa voi vatkata loputtomasti ja esittää lukemattomia vastaavia tarinoita, mutta niiden vaikuttavuus on täysin kiinnii lukijasta tai ehkä miten hän nyt ylipäätäänkin suhtautuu paranormaaleihin ilmiöihin. Toinen haluaa selittää maailman jumalalla, toinen alkuräjähdyksellä, niin vähän sama se näissä ufo-jutuissa, että kumman näkökulman asiaan ottaa.

Se että näkee jonkun ihmeellsen valoilmiön niin tarvitaanko se selittämiseen jotain alienia vai voisiko olla joku 'maanläheisempi' selityskin mahdollinen? Josta varmaan johtuu, että nämä keskustelut eivät juuri mihinkään päädy, koska keskustelijat hahmottavat asioita varsin eri tavalla. Toisella looginen selitys voi olla, vaikka miettiä aikamatkailua ja sieltä tulleita ihmisiä tulevaisuudesta? Sehän voisi selittää tuokin ilmiön, eikä esim. tulipallo?

Julistanpa täydellistä oikeaoppisuuttani ja kaikentietävyyttä, että Occamin partaveitsi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi) tai Humen puntari (http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/humen_puntari.html) ovat myös aika järkeviä filosofisia työkaluja, kun ylipäätään asioita pohdiskelee.
 
Viimeksi muokattu:

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Miten luulet että pystyisin vastaamaan noihin esittämiisi kysymyksiin? Tiedät vastauksen ihan hyvin. Yritätkö leikkiä jotenkin nokkelaa vai oletko vain tyhmempi mitä kuvittelin?

Tekeekö minusta "nokkelaa leikkivän" tai "kuvittelemaasi tyhmemmän" se, ettet kykene vastaamaan todeksi väittämääsi salaliittoteoriaa koskeviin yksinkertaisiin kysymyksiin, edes yhteen sellaiseen?

Nyt leikin nokkelaa, koska olen tyhmempi kuin kuvittelit, ja esitän vielä yhden, todella helpon kysymyksen: mihin perustat näkemyksesi Yhdysvaltain hallituksen ufoasioiden salailusta, jos et tiedä, millä tasolla ja miten tämä salailu tapahtuu?
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Edgar Mitchelliä haastateltiin eilen Kevin Smith show:ssa. Haastattelu kesti vähän yli tunnin ja oli ihan mielenkiintoista kuultavaa. Edgar kertoi että hän uskoo, niin kuin minäkin, että maassa vierailtu muilta planeetoilta ja USA:n hallitus salailee asioita. Hän puhui paljon myös kuulennostaan ja myös näkemyksistään maailman menosta. Jos joku väittää tuon haastattelun perusteella että mies on jotenkin hörähtänyt, niin ehkä silloin parempi olisi mennä tutkimuttamaan ensin oma päänsä. Kaveri vaikutti paljon terävämmältä ja nykymenoon paremmin perehtyneeltä kuin monet tuntemani parikymppiset. Haastattelu on tässä. Kannatta ehdottomasti kuunnella, jos asia kiinnostaa. Mitään maailmaa mullistavia ufojuttuja tuossa ei ole, mutta niistäkin keskustellaan.

Ja Maple Leaf kuuntele tuo haastattelu. Edgart puhuu salailuista noin 30 minuutin kohdan jälkeen. Olen samaa mieltä hänen perusteluistaan ja näkemyksistään, Edgar aika kattavasti selventää asiaa.
 

scholl

Jäsen
Ufot tunnetaan myös nimellä Reichsflugscheiben ja ei se sitä välttämättä tarkoita, että sitä missään toisella planeetalla on tarvinnut käydä, vaan ne on ihan Saksassa kehitetty. Jokainen uskoo mihin tahtoo, mutta minä uskon Martti Vainioon.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ja Maple Leaf kuuntele tuo haastattelu. Edgart puhuu salailuista noin 30 minuutin kohdan jälkeen. Olen samaa mieltä hänen perusteluistaan ja näkemyksistään, Edgar aika kattavasti selventää asiaa.

Niin — mutta koska olen tyhmempi kuin luuletkaan, jäin edelleen kaipaamaan todisteita ja muuta sillai tyhmän konkreettista.

Mutta koska et itse myöskään esitä mitään konkreettista Yhdysvaltain hallituksen ufosalailun todistamiseksi, mietitään ihan itse. Olet kirjoittanut uskovasi, että pallollamme on jossain vaiheessa vieraillut humanoideja, mutta USA:n viranomaiset salaavat tämän tiedon (vierailuun/vierailuihin liittyviä yksityiskohtia myöten).

Yhdysvallat julistautui itsenäiseksi 4.7.1776, mistä voinemme laskea Yhdysvaltain hallituksen valtakauden maassa alkaneen. Jos maapallolla oli tätä ennen vieraillut humanoideja, päättikö esimerkiksi George Washington, että tämä tieto on salattava, ja ilmoitti tämän tahtonaan alaisilleen? Missä vaiheessa tämä salailun perinne Yhdysvaltain hallinnossa oikein alkoi?

Ja — kysyn edelleen, koska olen tyhmä — onko kyseessä salaisuus, jonka jakavat niin demokraattien kuin republikaanien asiaan vihityt johtajat? Jos Obama valitaan presidentiksi, pääseekö hän tutustumaan salaisiin ufotietoihin?

Tietävätkö NATO:n johtajat näistä asioista, eli onko sotilasliitto mukana salailussa? Jos, niin mitä tapahtuu, kun Suomi liittyy NATO:on? Pääseekö pääministerimme — vaikkapa Matti Vanhanen — tutustumaan salaisiin tietoihin, vaan avataanko asia ainoastaan puolustus-, ulko- tai (jos oikein pitkällä tähtäimellä asiaa ajatellaan) ulkomaan(avaruuden)kauppaministerille? Jätetäänkö seremoniallinen presidentti tietojakelun ulkopuolelle?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Edgar Mitchelliä haastateltiin eilen Kevin Smith show:ssa. Haastattelu kesti vähän yli tunnin ja oli ihan mielenkiintoista kuultavaa. Edgar kertoi että hän uskoo, niin kuin minäkin, että maassa vierailtu muilta planeetoilta ja USA:n hallitus salailee asioita. Hän puhui paljon myös kuulennostaan ja myös näkemyksistään maailman menosta. Jos joku väittää tuon haastattelun perusteella että mies on jotenkin hörähtänyt, niin ehkä silloin parempi olisi mennä tutkimuttamaan ensin oma päänsä.


Minua ihmetyttää se, että pidät tätä kaveria suurena auktoriteettina vaikka hän uskoo myös henkiparantamiseen ja vastaaviin paranormaaleihin ilmiöihin, joihin uskovista itsekin puhuit halveksivaan sävyyn, ja vieläpä vahvemmin kuin UFO-vierailuihin.

Se teitä myös erottaa, että siinä missä Mitchell on 95-prosenttisen varma avaruusolioiden vierailuista maapallolla, niin sinä kirjoitit aiemmin olevasi 100-prosenttisen varma.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
On oikeasti todella turhauttavaa keskustella tällä palstalla järkevästi. En pysty mitenkään tavallisena ihmisenä tarjoamaa kovia todisteita siitä että maan ulkopuolella olisi järkevää elämää olemassa. Jotkut eivät vain suostu tätä ymmärtämään ja peräävät varmoja todisteita siitä miksi näkemykseni olisi oikea. Kysymys on vain omista johtopäätöksistäni ja arvioineistani. Voi hyvinkin olla väärässä tässä asiassa, sitä en todellakaan kiistä. Tarkoitukseni ei ole mitenkään vakuuttaa muille että olettamukseni on oikea, joten en todellakaan jaksa aina selittää muille miksi olen päätynyt tähän johtopäätökseen.
Minua ihmetyttää se, että pidät tätä kaveria suurena auktoriteettina vaikka hän uskoo myös henkiparantamiseen ja vastaaviin paranormaaleihin ilmiöihin, joihin uskovista itsekin puhuit halveksivaan sävyyn, ja vieläpä vahvemmin kuin UFO-vierailuihin.

Arvasin että joku tulee heti heittämään tällaisen kommentin, kun taas kerran erehdyin kirjoittamaan tänne. JOS keskitytään vain tuohon linkkaamaani haastatteluun, niin olen todella monesta asiasta hänen kanssa samaa mieltä ja pidän häntä erittäin miellyttävänä ihmisenä. Hän ei kuitenkaan ole mikään auktoriteetti minulle, myönnän kyllä että hänen ajatusmaailmansa on aika lähellä omaani. Itse asiassa Edgar Mitchell ei todellakaan ole edes mikään merkittävä henkilö ufohistoriassa, hän vain sattui saaman yleisen mediakiinnostuksen aikaan

Ja Maple Leaf, ei kukaan tällä palstalla pysty sanomaan mitään varmoja vastauksia kysymyksiisi. USA on kuitenkin se avainvaltio näissä kysymyksissä. Yhdysvallat ovat ilmailun- ja avaruustutkimuksen johtavin maa viimeiseltä sadalta vuodelta. Niin kauan kun he pitävä omat ufo-arkistonsa piilossa tavallisilta kansalaisilta, niin looginen johtopäätös tästä on se että he salaavat tietoja tästä ilmiöstä. Ranska ja Iso-Britannia ovat osoittaneet hienoa esimerkkiä avaamalla omat tiedostonsa, toivoisin että USA seuraisi heidän esimerkkiään, mutta pahoin pelkään että näin ei tule ainakaan lähiaikoina tapahtumaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
On oikeasti todella turhauttavaa keskustella tällä palstalla järkevästi. En pysty mitenkään tavallisena ihmisenä tarjoamaa kovia todisteita siitä että maan ulkopuolella olisi järkevää elämää olemassa.

Minä puolestani uskon, että muualta universumista voi hyvinkin löytyä ns. älyllistä elämää. Uskoni perustuu yksinomaan universumin kokoon eli tilastolliseen todennäköisyyteen.

Ja Maple Leaf, ei kukaan tällä palstalla pysty sanomaan mitään varmoja vastauksia kysymyksiisi.

Se, että uskon muualla universumissa sijaitsevan älyllisen elämän mahdollisuuteen, ei kuitenkaan saa minua uskomaan siihen, että esimerkiksi Yhdysvalloissa olisi mahdollista pitää vuosikymmenien ajan salassa ns. kovia todisteita mahdollisista ufovierailuista. Siksi aina, kun puhutaan tämän kaltaisista salaliitoista (koska sellaisestahan olisi tässäkin kysymys), on mielestäni syytä kysyä aivan konkreettisesti a) kuka salaa, mitä, ja kuinka moni tietää ja b) miten se on mahdollista ilman, että tieto vuotaa?
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Siksi aina, kun puhutaan tämän kaltaisista salaliitoista (koska sellaisestahan olisi tässäkin kysymys), on mielestäni syytä kysyä aivan konkreettisesti a) kuka salaa, mitä, ja kuinka moni tietää ja b) miten se on mahdollista ilman, että tieto vuotaa?

No, nuo ovat aivan loogisia kysymyksiä ja jokainen joka vähänkin on kiinnostunut näistä ilmiöistä on miettinyt noita samoja asioita. Mutta luuletko oikeasti että minä pystyisin tarkasti vastaamaan noihin?? Voihan se todellakin olla ihan mahdollista että Yhdysvallat ei salaa mitään ja kaikki ufoväitteet ym. ovat ihan vain humpuukia. Maailmahan on kumminkin niin mukava ja avoin paikka ettei edes valtioilla ole mitään syytä salailla mitään kansalaisiltaan.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Siksi aina, kun puhutaan tämän kaltaisista salaliitoista (koska sellaisestahan olisi tässäkin kysymys), on mielestäni syytä kysyä aivan konkreettisesti a) kuka salaa, mitä, ja kuinka moni tietää ja b) miten se on mahdollista ilman, että tieto vuotaa?

Ottamatta kantaa itse ketjun aiheeseen puutun tähän salaliittokohtaan. Jos nyt jotain salaliittoja olisi olemassa, ja jos ne vuotaisivatkin, niin paras tapa viedä vuotaneilta tiedoilta pohja olisi nimenomaan leimata koko homma salaliittoteoriaksi.

Tähän tyyliin...

Herra X: "USA salailee sitä ja sitä. Olen nähnyt dokumentteja"

Valtion virkamies: "Ei pidä paikkaansa."

Toiset sitten uskovat herra X:n väitteitä, toiset taas eivät. Eli vaikka jokin tieto vuotaisikin, ei se välttämättä vielä johtaisi muuhun kuin juupas-eipäs -väittelyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On oikeasti todella turhauttavaa keskustella tällä palstalla järkevästi. En pysty mitenkään tavallisena ihmisenä tarjoamaa kovia todisteita siitä että maan ulkopuolella olisi järkevää elämää olemassa. Jotkut eivät vain suostu tätä ymmärtämään ja peräävät varmoja todisteita siitä miksi näkemykseni olisi oikea. Kysymys on vain omista johtopäätöksistäni ja arvioineistani.
Jos nyt jatketaan tuota järkevää keskustelua, voisit hieman valottaa, mihin pohjaat johtopäätöksesi ja arviointisi? Jos sinulla on jotain sellaista tietoa, mitä minulla ei ole, olen hyvin kiinnostunut tutustumaan siihen.

Samalla tavalla minä nojaan käsitykseni omiin johtopäätöksiini. Toisen käden tietoon on aina suhtauduttava varauksella. Siksi en laske hirveän paljon folkloren varaan. Kuvatodisteisiin pitää suhtautua myös varauksella, koska ihmisen ilkikurisuus, ahneus ja suoranainen tyhmyys vaikuttavat aika paljon niiden todistusarvoon. Siksi lähestynkin tätä asiaa siltä kantilta, että jos riittävän vahvat todisteet maapallon ulkopuolisen elämän vierailuista olisivat olemassa, ne olisi jo vahvistettu.

En siis peräänkuuluta ns. varmoja todisteita, mutta haluan kuulla, miksi olet niin varma asiastasi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En pysty mitenkään tavallisena ihmisenä tarjoamaa kovia todisteita siitä että maan ulkopuolella olisi järkevää elämää olemassa. Jotkut eivät vain suostu tätä ymmärtämään ja peräävät varmoja todisteita siitä miksi näkemykseni olisi oikea. Kysymys on vain omista johtopäätöksistäni ja arvioineistani. Voi hyvinkin olla väärässä tässä asiassa, sitä en todellakaan kiistä. Tarkoitukseni ei ole mitenkään vakuuttaa muille että olettamukseni on oikea, joten en todellakaan jaksa aina selittää muille miksi olen päätynyt tähän johtopäätökseen.
Siis ts. tilanne siis on se, että et oikeasti tiedä tai pysty todistamaan mitään suuntaan että toiseen. En tiedä onko vika prosenttilukujen ymmärtämisessä, mutta se että "voit hyvinkin olla väärässä tässä asiassa" tarkoittaa myös sitä että ettet ole 100% varma asiasta, kuten olet tainnut täällä aikaisemmin väittää.
Yhdysvallat ovat ilmailun- ja avaruustutkimuksen johtavin maa viimeiseltä sadalta vuodelta. Niin kauan kun he pitävä omat ufo-arkistonsa piilossa tavallisilta kansalaisilta, niin looginen johtopäätös tästä on se että he salaavat tietoja tästä ilmiöstä. Ranska ja Iso-Britannia ovat osoittaneet hienoa esimerkkiä avaamalla omat tiedostonsa, toivoisin että USA seuraisi heidän esimerkkiään, mutta pahoin pelkään että näin ei tule ainakaan lähiaikoina tapahtumaan.
Kuinka mones maa USA oli avaruudessa? Minun laskujen mukaan toinen heti suuren ja mahtavan neuvostoliiton jälkeen. Onko Neuvostoliitto siis myös mukana salailussa ja vaikka maa romahti niin onnistuiko arkistot pysymään salassa vaikka muu muuten oli täyden sekasorron vallassa?

Nuo Iso-Britannian arkistot ovat tosiaan osittain avautuneet ja mitään todisteita sielläkään ei ole maapallon ulkopuolisesta elämästä, vaikka maa on erittäin läheinen kumppani Yhdysvaltojen kanssa mm. Naton kautta. Eikö se ole aika kummallinen juttu?
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Todetaan heti alkuun, että alla olevissa pätkissä esitetyt väitteet eivät edusta minun mielipiteitäni. Mutta ihan vain osoituksena, että Rike.K ei ole ainoa, joka ei usko viralliseen totuuteen:

William Cooperin yli tunnin luento salaliitosta ja UFOista (huono kuva, ääni ok)

Salaisesta hallituksesta kertova pätkä

You gotta love Youtube!

Jatkoaika ei välttämättä ole paras paikka sen enempää kuin Youtube, josta kannattaa totuuden todisteita etsiä. Jos Rike.K on vakuuttunut, että näistä asioista salaillaan niin näin olkoon hänen mielestään. Sen paremmin täällä ei kukaan pysty esittämään veden pitäviä faktoja ettei salaliittoja olisi.

Leon kirjoitti:
En siis peräänkuuluta ns. varmoja todisteita, mutta haluan kuulla, miksi olet niin varma asiastasi

Nimenomaan!
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta kantaa itse ketjun aiheeseen puutun tähän salaliittokohtaan. Jos nyt jotain salaliittoja olisi olemassa, ja jos ne vuotaisivatkin, niin paras tapa viedä vuotaneilta tiedoilta pohja olisi nimenomaan leimata koko homma salaliittoteoriaksi.

Noihan se on, mutta itse en usko minkään valtion organisaation kykenevän salailemaan noin isoja juttuja. Ovat ne sen verran kankeita ja aloitekyvyttömiä noin keskimäärin. Lisäksi joku sen kuitenkin aina vuotaisi saatuaan kenkää tms.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Noihan se on, mutta itse en usko minkään valtion organisaation kykenevän salailemaan noin isoja juttuja. Ovat ne sen verran kankeita ja aloitekyvyttömiä noin keskimäärin. Lisäksi joku sen kuitenkin aina vuotaisi saatuaan kenkää tms.

Onhan näitä "vuotoja", vaikka kuinka paljon. Mutta kenelläkään ei ole esittää todisteita...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi tuota tutkimustietoa on ainoastaan valtioilla?
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
Ranska ja Iso-Britannia ovat osoittaneet hienoa esimerkkiä avaamalla omat tiedostonsa, toivoisin että USA seuraisi heidän esimerkkiään, mutta pahoin pelkään että näin ei tule ainakaan lähiaikoina tapahtumaan.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun en ole kauheasti asiaan perehtynyt että mitäs noiden maiden arkistoista on löytynyt?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuinka mones maa USA oli avaruudessa? Minun laskujen mukaan toinen heti suuren ja mahtavan neuvostoliiton jälkeen. Onko Neuvostoliitto siis myös mukana salailussa ja vaikka maa romahti niin onnistuiko arkistot pysymään salassa vaikka muu muuten oli täyden sekasorron vallassa?

Nuo Iso-Britannian arkistot ovat tosiaan osittain avautuneet ja mitään todisteita sielläkään ei ole maapallon ulkopuolisesta elämästä, vaikka maa on erittäin läheinen kumppani Yhdysvaltojen kanssa mm. Naton kautta. Eikö se ole aika kummallinen juttu?
KGB (Neuvostoliitto)
Iso-Britannia

Jos edelleen epäilyttää, niin pannaan tuosta vielä kaupan päälle videomateriaalia. Kuuntele erityisesti ensimmäinen lause ja esitä sen jälkeen näitä skeptisiä mielipiteitäsi! Sopivilla hakusanoilla etsivä löytää paljon lisämateriaalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös