Meinasin vastata asiallisesti ennen viimeistä kappaletta, noh unohdanpa tuon ja keskityn otteluun. Ehkä sinäkin siihen pystyt ensi kerralla ilman turhia provoja.
Mielestäni Roma ei pelannut tylsästi, vaan fiksusti. Oli mukavaa todeta kuinka hyvin keskustaa Roma puolusti. Roma ei kyllä lähtenyt todellakaan hyökkäämään, mutta hyökkäsi vastaan fiksusti ja tehokkaasti. Ainoa mitä nyt voi kommentoida, niin kyllähän sitä voisi olettaa että kotona koitettaisiin palloa pitää ja hyökätä muutenkin kuin vastaiskuilla. Ei Roman peli siis mitään ilotulitusta ollut, mutta kyllä siinä puolensakkin oli.
Schusterin kyllä turha valittaa, kun ei edes yrittänyt hyökkäysvoimaa/taktiikkaa muuttaa. Vaan vaihtoi Baptistan Diarraan ja Robbenin Drentheen. Itse olisin vaihtanut Raulin pois, Soldadon tilalle. Ja Diarran pois ja Drenthen tilalle. Sen jälkeen sitten olisi väkisin syntynyt ylivoimatilanteita oikealle laidalle, kun Ramos olisi saanut tukea hyökkäyksissään laidoilta ja Roma ei olisi voinut sumputtaa keskelle enää samoin tai luottaa siihen että samaan aikaan ei molemmilta laidoilta hyökätä(Torreshan ei hyökkäyssuuntaan erikoinen ole ja eilen oli vain yksi laituri).
Olet oikeassa, viimeinen lause oli kirjoitettu herneet aivolohkossa. Siksipä poistinkin sen.
Allekirjoitan myös näkemyksesi, että Roma pelasi fiksusti. Ennen ottelua (ja edelleen ennen seuraavaa ottelua) minua pelotti kuinka Roman heikompi osa-alue, eli puolustus pärjää Realin hyökkääjien kyydissä. Eilinen ottelu meni tältä osa-alueelta OK. Aika-ajoin Real pääsi Robbenin ja lopussa Drenthen kautta laidoilta rakentamaan vaarallisia tilanteita, mutta pääsääntöisesti Roma sai ohjattua Realin hyökkäykset keskemmälle ja pystyi näin rikkomaan hyökkäkset paremmin.
Romalla olisi myös tämä Kuuselan peräänkuuluttama mahdollisuus käyttää Vucinicia kärjessä ja Tottia hänen takanaan. Itsekin olen monessa Serie A:n ottelussa kaivannut juuri tätä palettia hyökkäykseen, mutta Realia vastaan on minusta järkevämpää pelata näin, koska Vucinicin ja Tottin ollessa kentällä jäisi keskikentältä yksi ns. "puuttumaan" ja Real saisi todennäköisesti sen osa-alueen suureksi osaksi haltuunsa hyökkäyksiä rakentaessaan. Kyllähän Totti tietysti lopussa näytti, että puolustaminenkin maistuu, mutta koko peliä tuo ei minusta toimisi.
Toisessa osaottelussa itse haluaisin nähdä myös Taddein Giulyn paikalla laidassa. Rodrigo on mielestäni parempi kahden suunnan pelaaja, kun taas Giuly näyttää välillä siltä kun olisi treeneissä ringin keskellä yrittämässä saada palloa juoksemalla sen perässä.
Kyllähän Roma Bernabeulta tarvitsee vierasmaalin, muuten tulee noutaja tässä leikissä seuraavan ottelun jälkeen. Uskoisin, että pelistä tulee myös avoimempi kun eilisestä ottelusta, josta Roma tarvitsi voiton hinnalla millä hyvänsä. Seuraavassa pelissä Real tulee painamaan päälle kun yleinen syyttäjä ja se avaa myös paikkoja vastahyökkäyksiin, jotka sopivat Romalle.
Ennen ottelua tämä oli mielestäni mielenkiintoisin ottelupari ja on sitä myös edelleen. Hienoa, että arpa suosi Romalle näin hienon otteluparin, vaikka sen läpäiseminen onkin yksi haastavimmista tämän kauden liigassa.