puumaila kirjoitti:
Suomessa vaan on aina ollut brittipallo ruudussa ja se on luonnut tämän ylihypetyksen, jossa huonokin ottelu on aivan mahtava taistelu. Onneksi urheilukanava tuo serie-a:n ruutuun.
Hypetystä ja hypetystä, en minä hypetyksen takia katso yhtään mitään, vaan sen takia että tykkään. Aika pelle saa olla jos jonkun hehkutuksen takia jotain väkisin katsoo, kun omatkin mielipiteet pystyy varsin helposti muodostamaan.
Mutta mutta... Mieluummin itse katson Valioliigan yleensä varsin vauhdikasta peliä, kuin esim. Serie A:n suurten joukkueiden tv-ruuduissa tarjoamaa peruuttelua. Tai no, itse asiassa katson molempia niin paljon kuin ehtii, mutta silti niillä on selkeä viihdyttävyysero.
Serie A tarjoaa usein todella turhauttavia katsojakokemuksia, esim. näissä lähes jokaviikkoisissa suurten joukkueiden välisissä hegemoniakamppailuissa peruutellaan sen minkä ehditään ilman minkäänlaista hinkua maalintekoon, ja mikä vittumaisinta, pitkätukat eivät kestä pystyssä 10 sek kauempaa, jolloin pilli jälleen soi. Kuten sanoit, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, mutta ainakin itse tykkään enemmän Valioliigan kaltaisesta futiksesta, missä mennään eikä meinata. Äijät ovat välittömästi iholla, pallo otetaan ronskisti pois, eikä kukaan jää nurmen pintaan itkemään. Ja jos jää, niin jääköön, tuomari näyttää tylysti että peli jatkukoon. Mutta onhan silti aivan turha puhua valioliigasta pelkkänä säheltämisenä ja rappaamisena, sillä jos siitä ei kykene löytämään yhtään taidokkaita suorituksia, niin sitten ei tosiaan kannata katsella.
Vielä tuosta Serie A:sta. Alkaa hyvää peliä ennakkoon odottaneena todella paljon vituttamaan, kun 0-0- tilanteessa joukkue nostaa esim. kulmapotkutilanteessa peräti kaksi äijää ylös, ja toisaalta lupaavassa vastahyökkäyksessä pysähtyy jo puolenkentän kohdilla jarruttelemaan turhien riskien pelossa. Tätä tarjoaa useimmiten Serie A:n kärkikamppailut, kuten äkkiseltään mieleen tullut viime kauden spektaakkeli Juve-Milan. Zlatan täysin yksin kärkessä, mutta mitäs siellä teet, kun loput yhdeksän omaa kenttäpelaajaa on jossain 60 metrin päässä omalla puoliskolla. Pelikellossa 35 min, ja tilanne 0-0. Todella kiva katsoa sellaista.
Urheilukanavalta odotan ennen kaikea La Ligaa alkavaksi. Siinä on huippuliiga, joka menee viihdyttävyydessä aivan sinne kärkikahinoihin. Ei tarvitse katsojan kauhistella valioliigamaisen törkeitä taklauksia, näkee silti vauhdikasta futista, ja ennen kaikkea niitä englannista ilmeisesti täysin puuttuvia taidokkaita suorituksia.
Ja alkaahan sieltä myös Bundesliga, joka tarjoaa sekin varsin viihdyttävää ja vauhdikasta peliä. Mutta toisaalta, mistä futiksesta en tykkäisi..
Ai niin, Champions League-ketju oli kyseessä... Mahtaa Porton ukkoja harmittaa kaksi perättäistä 2-3- tappiota, varsinkin kun tätä Artmediaa vastaan johtivat kotonaan jo 2-0. Ei oo helppoa.