U20 MM-kisat Kanadassa 9.–20.8.2022

  • 179 968
  • 1 014

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Blomqvist ja Meriläinen , Hillin koulun maalivahteja molemmat. Tasapäiset tilastot molemmilla U20 -kausilta. Kuitenkin Blomqvist on 27 pelin liigavahti todella vakuuttavin torjuntaprosentein; keitetty kovissa paikoissa. Melkoisen riskin MM-kisoihin ottaa nyt Pennanen jonkin muotoseikan ja oman egon vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Meriläinen ja Jatkola pelasivat maajoukkueessa paremmin kuin Blomqvist ja täten viimeksi mainittu jäi varamiehen rooliin. Ja lopulta kokonaan ulos.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Meriläinen ja Jatkola pelasivat maajoukkueessa paremmin kuin Blomqvist ja täten viimeksi mainittu jäi varamiehen rooliin. Ja lopulta kokonaan ulos.
Mulle on ihan ok että Blomqvist ei ole mukana. Kyseessä on kuitenkin lähtökohtaisesti Kärppien ykkösveskari, joten olisi ikävää olla elokuun preseason ilman ykkösveskaria. Etenkin tässä tilanteessa kun kakkonenkin on kisoissa mukana.
 
Mulle on ihan ok että Blomqvist ei ole mukana. Kyseessä on kuitenkin lähtökohtaisesti Kärppien ykkösveskari, joten olisi ikävää olla elokuun preseason ilman ykkösveskaria. Etenkin tässä tilanteessa kun kakkonenkin on kisoissa mukana.

Juuri näin! Kaikki voittavat. Kärpät saa pitää ykkösmolarinsa ja maajoukkueella on varaa korvata kolmosmolari nelosmolarilla.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Juuri näin! Kaikki voittavat. Kärpät saa pitää ykkösmolarinsa ja maajoukkueella on varaa korvata kolmosmolari nelosmolarilla.
Tää sun lässytys kolmosmolarista ei mee läpi. Tai siis menee kirjaimellisesti, mutta ei muuten. Jos joku väittää, ettei Blomqvist ole selvästi ikäluokkansa paras maalivahti Suomesta, niin on totaalisen väärässä. Vaikka Meriläinen onkin hyvä maalivahti, niin en näe ihan oikeasti mitään syytä sille, että hänet laitetaan maalivahdiksi samaan aikaan kun häntä parempi maalivahti ei ole edes kisoissa. Pennanen ja kumppanit näyttävät vain pikkumaisuutensa tällä ratkaisulla.

Pennanen, Jaloset jne. eivät ole messiaita, joiden sana on automaattinen totuus. Tilastot ja lukuisten kiekkoa seuraavien arviot ovat sitä mieltä, että Blomqvist on parempi maalivahti kuin Meriläinen tai Jatkola.

Itse kisoista nyt sen verran, että kun Venäjä on poissa, niin aika helpohkoa veikata välieräjoukkueet. Kolmissa viime kisoissa Suomi on ollut juuri se joukkue, joka on joutunut joka kerta kohtamaan puolivälierissä toisen top-5 joukkueen. Onneksemme jokainen kerta noista kolmesta päättyi Suomen voittoon. On siellä tosin -19 Sveitsin yllärivoitto Ruotsista. Nyt siis taitaa mennä niin, että Kanada ja Suomi ovat lohkonsa ykkönen ja kakkonen sekä toisessa lohkossa Ruotsi ja Yhdysvallat. He voittavat sitten puolivälierät. Saapa nähdä, että pitääkö mun veikkaus paikkaansa, että kisat alkavat oikeasti vasta välierissä. Slovakiasta olisi ollut hyväksi mustaksi hevoseksi.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ihme, että case Blomqvist nostaa edelleen närää monissa. Itselleni tuo kuvio selkeni hyvinkin yksinkertaisesti. Avaan vielä kerran tähän:

-Blomqvist ollut majupeleissä kahta muuta heikompi.
-Blomqvist jätti joukkueen päivä ennen pelejä (hakeakseen AHL/NHL kokemusta)
-Suomen majussa pelaajat ovat roolitettuja
-Suomen majussa valinnaat tehdään usein jo hyvissä ajoin
-Suomen majussa pelaajat sitoutuvat joukkueeseen ja sen pelitapaan

Jos näistä luistaa, niin silloin voi käydä kylmät. Ristolainen, Kotkaniemi nyt vaikka mainittuina.

Imo siis perusteltu ja odotettu päätös Pennaselta. Joo Blomqvist on Liigassa ollut näistä paras. Omaa eniten kokemusta ja luultavasti luo parhaimman urankin. Nyt kävi kuitenkin näin ja imo ratkaisulle ovat selkeät perusteet.

Saa sanoa pienimunaiseksi tai miksi vain. Mutta välillä on imo oikea ratkaisu näyttää se kaapin paikka. Ja opettaa, että tämmöistä se homma vain on. Ristolainenkin saanut uusia tilaisuuksia vuosien varrella. Ja tulee saamaan. Toki U20 ei ole mahdollista, mutta sitten miesten MAJUssa voi myöhemmin näyttää miksi Blomqvist oli ja on paras.
 
Tää sun lässytys kolmosmolarista ei mee läpi. Tai siis menee kirjaimellisesti, mutta ei muuten.

Se ei ole a) mun eikä b) lässytys, vaan ihan todettavissa oleva asia. Blomqvist oli jo vuodenvaihteen keskeyttäneissä kisoissa kolmosmolarina eli ennen mitään ”valintakohuja”. Ja sitä edeltävät maajoukkuenäytöt nimenomaan puolsivat kahden paremmat näytöt antaneen maalivahdin peluutuksen. Eli mikä olikaan sitä lässytystä?
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Se ei ole a) mun eikä b) lässytys, vaan ihan todettavissa oleva asia. Blomqvist oli jo vuodenvaihteen keskeyttäneissä kisoissa kolmosmolarina eli ennen mitään ”valintakohuja”. Ja sitä edeltävät maajoukkuenäytöt nimenomaan puolsivat kahden paremmat näytöt antaneen maalivahdin peluutuksen. Eli mikä olikaan sitä lässytystä?
Niinhän minä tuossa lauseessa sanon, että kirjaimellisesti asia oli noin silloin joulukuussa. "Lässytystä" tästä tekee sen, että kun käytät useasti termiä kolmosmaalivahti. Tästä voi helposti saada sellaisen kuvan, että Blomqvist olisi tällä hetkellä näistä kolmesta (hän, Jatkola ja Meriläinen) se heikoin maalivahti. Näinhän ei siis ole, hän on näistä maalivahdeista tällä hetkellä selvästi parhain. Otan esimerkin Jokereista 2012-13 kaudelta. Erik Karlsson pelasi Jokereissa aikoinaan kolmospakkiparissa. Olisiko mielestäsi harhaanjohtavaa todeta useampaan kertaan, että Erik Karlsson on kolmospakkiparin pelaaja Jokereissa? Minun mielestäni olisi. Se loisi lukijalle mielikuvan, että EK ei ole joukkueen paras puolustaja.

Blomma otti todella suuren stepin maalivahtina juuri tämän vuoden puolella. Hänen tilastot maajoukkueesta ovat kieltämättä kehnot. Milloin hän pelasi nuo ottelut? Kysyn, kun en tiedä.

Olisi mielestäni hassau väittää, että kuinka kuusi ja neljä ottelua maajoukkueessa kertoisivat, kuinka joku maalivahti olisi parempi kuin toinen. Blomqvistin tilastot ovat kovasta sarjasta todella kovat, jossa hän pelasi enemmän kuin muutaman ottelun. Ei ole oikeasti mitään hyvää argumenttia sille, että miksi Meriläinen olisi parempi maalivahti kuin Blomqvist.

Itse olen jopa sitä mieltä, että Pennanen on yllättävän vähällä päässyt tästä kohusta. Jalosta kritisoitiin, kun viime kesänä ei ottanut johonkin täysin turhanpäiväseen juttuun Ristolaista. Kritiikkiä tuli mielestäni jopa enemmän kuin tätä Pennanen-Blomqvist casea. Tässä puhutaan kuitenkin parhaimman maalivahdin sivuuttamisesta henkilökohtaisten syiden takia. Haastatteluista ja Oulussa liikkuneiden huhupuheiden perusteilla Blomqvist vaikutti olevan hyvinkin motivoitunut kisoja varten. Mitään asennevammaa ei ole kuulemma ollut ja olisi suostunut myös kolmosmaalivahdiksi.

Joo tiedän tosin, etteivät Oulun huhupuheet välttämättä aina paikkaansa pidä.
 
Niinhän minä tuossa lauseessa sanon, että kirjaimellisesti asia oli noin silloin joulukuussa. "Lässytystä" tästä tekee sen, että kun käytät useasti termiä kolmosmaalivahti. Tästä voi helposti saada sellaisen kuvan, että Blomqvist olisi tällä hetkellä näistä kolmesta (hän, Jatkola ja Meriläinen) se heikoin maalivahti. Näinhän ei siis ole, hän on näistä maalivahdeista tällä hetkellä selvästi parhain.

Ja minä sanoin, että kyseessä ei ole minun mielipide, vaan valmennuksen. Ja tämä perustuu ainakin aiempien kommenttien perusteella nimenomaan näyttöihin maajoukkueeseen. Tätä on faktoilla vaikea lähteä kumoamaan.

Jos kuitenkin haluat mielipiteeni, niin minusta(kin) Blomqvist on nelikon paras maalivahti. Mutta minun tai sinun mielipiteellä ei ole merkitystä kun maajoukkueen valmennusjohto tekee ratkaisunsa noiden annettujen näyttöjen perusteella.

edit: Erik Karlsson nyt ei liity tähän keskusteluun mitenkään, mutta suhtaudun hieman varauksella tietoon, että EK65 olisi pelannut kolmosparin minuutteja Jokereissa. Ja vaikka olisikin pelannut, niin en löydä yhteyttä tähän maajoukkueen maalivahtikeskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Ja minä sanoin, että kyseessä ei ole minun mielipide, vaan valmennuksen. Ja tämä perustuu ainakin aiempien kommenttien perusteella nimenomaan näyttöihin maajoukkueeseen. Tätä on faktoilla vaikea lähteä kumoamaan.

Jos kuitenkin haluat mielipiteeni, niin minusta(kin) Blomqvist on nelikon paras maalivahti. Mutta minun tai sinun mielipiteellä ei ole merkitystä kun maajoukkueen valmennusjohto tekee ratkaisunsa noiden annettujen näyttöjen perusteella.
Myönnät itsekin että kyseessä on ikäluokkansa paras maalivahti ja silti joukkueesta poisjättämistä ei saisi sen kummemmin kyseenalaistaa?

Ja tuo "kolmosmaalivahdin" toistelu on nimenomaan sitä lässytystä.

Kovin oudon taistelun itsellesi valitsit...
 
Myönnät itsekin että kyseessä on ikäluokkansa paras maalivahti ja silti joukkueesta poisjättämistä ei saisi sen kummemmin kyseenalaistaa?

Ja tuo "kolmosmaalivahdin" toistelu on nimenomaan sitä lässytystä.

Kovin oudon taistelun itsellesi valitsit...

En koe tätä miksikään taisteluksi, vaan ihan tavanomaiseksi keskusteluksi.

Mun papereissa kyseessä on tosiaan tämän ikäluokan paras maalivahti ja näytöt seurajoukkueessa ovat hyvät. Näytöt maajoukkuepaidassa menevät valmennusjohdon papereissa edelle ja täten valinnat ovat nyt nämä. Kyllä niitä saa kritisoida. Itse yritän ennemmin ymmärtää.

Viimeisen kerran, Blomqvist oli kolmosmaalivahti vuodenvaihteen kisoihin lähdettäessä ja mikään ei indikoi, että asetelma olisi kevään aikana muuttunut Joelin itsensä kannalta suotuisampaa suuntaan. En siten lässytä enempää, sillä asia on jo tullut moneen kertaan todettua.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Viimeisen kerran, Blomqvist oli kolmosmaalivahti vuodenvaihteen kisoihin lähdettäessä ja mikään ei indikoi, että asetelma olisi kevään aikana muuttunut Joelin itsensä kannalta suotuisampaa suuntaan.
Siis Blomqvisthan pelasi kevätkauden ja varsinkin playoffit aivan käsittämättömällä tasolla seurajoukkueessaan. Kyllä sitä voisi jo pitää jonkinlaisena näyttönä, että Blomqvistilla voisi olla enemmän annettavaa. Varsinkin jos toisella puolella on ne (nuoren urheilijan mittapuulla) ikuisuus sitten pelatut aikaisemmat maajoukkuepelit.

Ei Blomqvistin ulosjättäminen ollut urheilullinen päätös. Siksi nuo valmennusjohdon "ymmärtämisyritykset" vanhoihin maajoukkueturnauksiin vedoten on vähän itsensä huijaamista. Blomqvistia haluttiin "näpäyttää", "rangaista" tai ihan mitä termiä halutaankaan käyttää, siitä että oli jättänyt aikaisempia maajoukkuetapahtumia väliin seurajoukkuekiireiden vuoksi. Ehkä haluttiin antaa varoittava esimerkki muille urheilijoille. Ottamatta kantaa onko tuo hyvää johtamistapaa vai ei, on täysin selvä että tällaisessa tilanteessa kannattajien sekä kiekkomedian hälytyskellot alkavat soimaan. Ja hyvä niin. Valmennusjohto teki puhtaasti urheilullisesti katsoen todella kovan ratkaisun ja pisti muut asiat arvojärjestyksessä edelle. On täysin oikeutettua, että tuota ratkaisua kritisoidaan nyt ihan reippaasti.
 
Ei Blomqvistin ulosjättäminen ollut urheilullinen päätös. Siksi nuo valmennusjohdon "ymmärtämisyritykset" vanhoihin maajoukkueturnauksiin vedoten on vähän itsensä huijaamista. Blomqvistia haluttiin "näpäyttää", "rangaista" tai ihan mitä termiä halutaankaan käyttää, siitä että oli jättänyt aikaisempia maajoukkuetapahtumia väliin seurajoukkuekiireiden vuoksi.

Niin ja minun pointti on koko ajan ollut, että tämä Blomqvistin pudottaminen ei ole niin merkittävä juttu kuin monet antavat ymmärtää. Kaikki merkit viittaavat siihen, että näissä kisoissa mennään samoilla pelimerkeillä kuin keskeytyneissä kisoissa. Joukkuehan on nyt käytännössä sama kuin vuodenvaihteessa. Ainoa muutos taitaa olla se, että koronan vuoksi alunperin kisoihin valitut, mutta sivuun joutuneet ovat mukana. Ja lisäksi kolmosmolari vaihtuu. Muuten mennään samoilla. Se on sitten kokonaan toisen keskustelun paikka, että onko oikein mennä alkuperäisillä pelimerkeillä vai olisiko pakkaa pitänyt laittaa enemmänkin uusiksi puhtaasti tämän kevään näyttöjen perusteella. Ymmärrän kyllä molemmat mielipiteet, mutta minulle nyt tehty päätös pitäytyä alkuperäisissä valinnoissa on ihan fine. Olen varmaan jotenkin vinksahtanut kun pidin aikanaan perusteltuna jättää Jerry Turkulainen pois U20-kisajoukkueesta tai Jussi Jokinen olympiajoukkueesta.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Niin ja minun pointti on koko ajan ollut, että tämä Blomqvistin pudottaminen ei ole niin merkittävä juttu kuin monet antavat ymmärtää. Kaikki merkit viittaavat siihen, että näissä kisoissa mennään samoilla pelimerkeillä kuin keskeytyneissä kisoissa. Joukkuehan on nyt käytännössä sama kuin vuodenvaihteessa. Ainoa muutos taitaa olla se, että koronan vuoksi alunperin kisoihin valitut, mutta sivuun joutuneet ovat mukana. Ja lisäksi kolmosmolari vaihtuu. Muuten mennään samoilla. Se on sitten kokonaan toisen keskustelun paikka, että onko oikein mennä alkuperäisillä pelimerkeillä vai olisiko pakkaa pitänyt laittaa enemmänkin uusiksi puhtaasti tämän kevään näyttöjen perusteella. Ymmärrän kyllä molemmat mielipiteet, mutta minulle nyt tehty päätös pitäytyä alkuperäisissä valinnoissa on ihan fine. Olen varmaan jotenkin vinksahtanut kun pidin aikanaan perusteltuna jättää Jerry Turkulainen pois U20-kisajoukkueesta tai Jussi Jokinen olympiajoukkueesta.
On kyllä ristiriitaiset selitykset, kun alkuperäisessä joukkueessa Blomqvist oli edes kolmosveskarina mukana ja mielestäsi päätös pitäytyä alkuperäisissä valinnoissa on fine, vaikka niissä ei edes pidättäydytty. Joo, ymmärrän kyllä mitä tässä haet, mutta käytät vain ristiriitaisia sanavalintoja.

Itse en tällaista tunkkaista neuvostohengeltä haiskahtavaa käytöstä maajoukkueen johtoportaan osalta ymmärrä. Ei kuulu todellakaan nykyaikaan. Jokainen ymmärtää miksi Blomqvist Pohjois-Amerikkaan lähti jonkun höpöhöpö-turnauksen sijaan ja on väärin tästä miestä näpäyttää. Ja oli sinun mielipiteesi mikä oli, niin juuri tällaiselta tarkoituksenomaiselta rankaisemiselta tämä vaikuttaa. Muuten pidettiin se alkuperäinen rosteri, mutta kolmosveskaria (jonka pitäisi olla tasonsa puolesta aloittava maalivahti) vaihdettiin näin pikkumaisen seikan vuoksi.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Niin ja minun pointti on koko ajan ollut, että tämä Blomqvistin pudottaminen ei ole niin merkittävä juttu kuin monet antavat ymmärtää.
Tämä on se juttu mikä tässä ei perusteluissasi kestä päivänvaloa. Ottaen huomioon pelipaikan tärkeyden, ikäluokan parhaan maalivahdin sivuuttaminen nimenomaan on todella iso asia. Ja tästähän valmennusjohto nyt saa krittiikkiä ihan aiheesta. Kannattajan näkökulmasta näyttää nyt siltä, että valmennusjohdon ego ajoi nyt maajoukkueen edun edelle.

Olen varmaan jotenkin vinksahtanut kun pidin aikanaan perusteltuna jättää Jerry Turkulainen pois U20-kisajoukkueesta tai Jussi Jokinen olympiajoukkueesta.
Kukin saa ostaa valmentajien pelaajavalinnat ihan oman mielensä mukaan, mutta tämä nyt on tällaista Blomqvist-keskusteluun kuulumatonta uhriutumista.
 

Kepakko

Jäsen
Onhan tuo viittaaminen vanhoihin maajoukkueesityksiin aika köykäinen peruste. Pelaaja on niin hyvä kun hän juuri sillä hetkellä on. Ja tällä hetkellä Blomqvist on paras. Ei siinä tarvitse etsiä perusteita menneisyydestä. Nuoret pelaajat saattavat ottaa isojakin tason nostoja ihan lyhyellä aikavälillä.

Mutta selväähän tuo on, että Pennanen haluaa pysyä lukittamassaan maalivahtikaksikossa. Siinäpä sitten juntturoi. Toivottavasti Blomqvist on kypsä, pysyy rauhallisena ja saa vain lisää halua näyttää tasoaan. Muita maalivahteja vastaan ei antipatioita, mutta vähän pelkään että Blomqvistia kaivataan. Ja ei, edes Suomen mahdollinen turnausvoitto ei pese sitä, että mielestäni Pennanen ei toiminut tässä tilanteessa aikuismaisesti.
 
Tämä on se juttu mikä tässä ei perusteluissasi kestä päivänvaloa. Ottaen huomioon pelipaikan tärkeyden, ikäluokan parhaan maalivahdin sivuuttaminen nimenomaan on todella iso asia.

Kyllä se kestää päivänvaloa kun laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Ottaen huomioon pelipaikan (vähäisen) tärkeyden, kolmosmaalivahdin eli kokoonpanon ulkopuolelle jäävän maalivahdin sivuuttaminen nimenomaan EI ole iso juttu.

Se että suurin osa meistä pitää Blomqvistia tämän ikäluokan parhaana molarina ei muuta sitä tosiasiaa, että kisoihin tullessaan hän olisi valmennusjohdon papereissa ollut lähtökohtaisesti kolmosmolari. Minuakin harmitti tämä silloin viime joulukuussa, mutta olen päässyt sen yli. Mutta ei nyt aloiteta sitä lässytystä enää uudelleen kun toiset tuntuvat tästä ärsyyntyvän. Sanotaan, että olkaamme eri mieltä ja siirrytään eteenpäin.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Se että suurin osa meistä pitää Blomqvistia tämän ikäluokan parhaana molarina ei muuta sitä tosiasiaa, että kisoihin tullessaan hän olisi valmennusjohdon papereissa ollut lähtökohtaisesti kolmosmolari.
Mikäli näin olisi käynyt, niin totta ihmeessä kritiikkiä olisi tullut myös siinä tilanteessa. Varsinkin jos ei pelaavilla vahdeilla koppi tarttuisi. Mutta tämä nyt on spekulointia.

Mutta ei nyt aloiteta sitä lässytystä enää uudelleen kun toiset tuntuvat tästä ärsyyntyvän.
Blomqvistin pudottaminen oli ihan "business as usual" ja ei mitään ihmeteltävää? Siis totta kai kannattajat saavat kyseenalaistaa valmennusjohdon pelaajavalintoja, varsinkin kun nyt näin räikeästi paras maalivahti jätettiin rannalle ei pelillistä syistä. En oikein ymmärä, että mikä tässä sinua ärsyttää ja miksi keskustelu pitäisi hiljentää. Meillä on ollut maajoukkueissa hyviä valmentajia viime vuosina, mutta kuten tuolla ylempänä joku kirjoittikin, ei nämä pennaset kritiikin yläpuolelle saa nousta.
 
En oikein ymmärä, että mikä tässä sinua ärsyttää ja miksi keskustelu pitäisi hiljentää.

Ei missään nimessä tarvitse hiljentää. Tuo oman viestini loppukaneetti tarkoitti, että omat pointtini olen jo tuonut esiin eikä löydy enää lisättävää. Mutta vastaan nyt vielä tuohon lainattuun kohtaan.

Ei minua varsinaisesti ärsytä mikään, mutta se miksi tähän otin kiinni liittyy oikeastaan siihen, että nyt Blomqvistin pudottua (oletetulta) kolmosmolarin tontilta kokonaan ulos nähdään tämä ihan valtavana takaiskuna, vaikka sillä ei ole joukkueen menestymisen kanssa yhtään mitään merkitystä. Silloin joulukuussa tästä ei monikaan jaksanut närkästyä, vaikka silloin minusta puhuttiin paljon isommasta asiasta eli siitä, että joukkueen paras maalivahti jätettiin kolmoseksi, toisin sanoen varamieheksi. Nyt tuo on jo eilispäivän uutinen, mutta sen sijaan tämä isossa kuvassa merkityksetön juttu saa isot mittasuhteet. Se tässä sai minut ottamaan osaa keskusteluun. Mutta kuten todettua eiköhän tämä oma mielipide tullut lukijoille jo selväksi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Nuoret pelaajat saattavat ottaa isojakin tason nostoja ihan lyhyellä aikavälillä.

Mitäs jos sen tasonnoston ottaa nuo pari muuta nuorta tässä kesän aikana, jotka Pennanen tietää paremmin, kuin yksikään palstaniilo täällä.?

Kaikki spekulaatio perustuu kevään Liiga-otteisiin ja sen jälkeen kukaan ei tiedä miten on pelaajat kehittyneet. Paitsi että Pennanen tietää, joka tekee valinnat.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
isossa kuvassa merkityksetön juttu saa isot mittasuhteet
Kuten sanoin, olisi se varmasti aiheuttanut kuohuntaa jos hänet olisi kisoihin valittu eikä peluutettu. Nyt kritiikki tuli vain jo tässä vaihessa, kun jätettiin "opetustarkoituksessa" leirityksistä ulos. En toki tuohon skenaarioon usko, vaan eiköhän siellä olisi parhaat pelanneet jos Blomqvist olisi kiltisti osallistunut kaikkiin junnuhöntsiin seurajoukkuepelien sijaan.

Mitäs jos sen tasonnoston ottaa nuo pari muuta nuorta tässä kesän aikana, jotka Pennanen tietää paremmin, kuin yksikään palstaniilo täällä.?
Niin. Varmaan tietää ja ehkä Meriläinen/Jatkola/Korhonen porukasta löytyy kuin löytyykin mitat täyttävä kisavahti. Tätä toki toivon itsekin. Pahoin vain pelkään että maalivahtipuolella annetaan nyt muille kärkimaille turhaan tasoitusta ja kisojen aikana harmitellaan että se aikuistenoikeasti paras veskari ei ole mukana.
 
Kuten sanoin, olisi se varmasti aiheuttanut kuohuntaa jos hänet olisi kisoihin valittu eikä peluutettu. Nyt kritiikki tuli vain jo tässä vaihessa, kun jätettiin "opetustarkoituksessa" leirityksistä ulos. En toki tuohon skenaarioon usko, vaan eiköhän siellä olisi parhaat pelanneet jos Blomqvist olisi kiltisti osallistunut kaikkiin junnuhöntsiin seurajoukkuepelien sijaan.

Olen kokoajan pohtinut, miksi emme meinaa ymmärtää toisiamme. Nyt vasta tämän viestin myötä sen tajusin. Olet ollut koko ajan sitä mieltä, että jos Blomqvist olisi kisoihin valittu, niin hän olisi ollut ykkösmolari. Juuri tästä olen eri mieltä ja sen verran mitä esimerkiksi Pennasta olen seurannut, niin uskallan olla melko varma tästä. Siksi en siis pitänyt tätä pudotusta merkittävänä juttuna toisin kuin sinä, joka aidosti uskot, että nyt lähti ykkösmaalivahti jonkun pikkumaisen näpäytyksen johdosta. Mutta nyt aidosti tämä olkoon viimeinen viesti aiheesta.
 

Taison

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, KalPa
Olen kokoajan pohtinut, miksi emme meinaa ymmärtää toisiamme. Nyt vasta tämän viestin myötä sen tajusin. Olet ollut koko ajan sitä mieltä, että jos Blomqvist olisi kisoihin valittu, niin hän olisi ollut ykkösmolari. Juuri tästä olen eri mieltä ja sen verran mitä esimerkiksi Pennasta olen seurannut, niin uskallan olla melko varma tästä. Siksi en siis pitänyt tätä pudotusta merkittävänä juttuna toisin kuin sinä, joka aidosti uskot, että nyt lähti ykkösmaalivahti jonkun pikkumaisen näpäytyksen johdosta. Mutta nyt aidosti tämä olkoon viimeinen viesti aiheesta.
Juu täysin erimieltä ollaan. Minun tai sinun luuloilla ei sinänsä toki ole mitään merkitystä.

Merkittävä seikka tässä on se, että valmennusjohto tietoisesti jättää valitsematta parhaan valittavissa olevan maalivahdin joukkueeseen. Ja ainakin tänne se näyttäytyy varsin pikkumaisema tekona, kun tiedetään syyt taustalla. Toki tuo ehkä kantaa pitkällä aikavälillä hedelmää ja jatkossa nuoret starat oppii taas olemaan. Ja ehkä Meriläinen ja Jatkola todellakin riittävät, eikä polemiikkia valinnoista enää kisojen aikana esiinny. Niin tai näin, kyllä kovasta päätöksestä puhetta riittää maajoukkueen ollessa kyseessä. Ja mielestäni on täysin oikeutettua, että kritiikkiä tällaisesta päätöksestä tulee. Kisoissa voivat Pennanen ja kumppanit sitten todistaa epäilijät vääräksi.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Jos näistä luistaa, niin silloin voi käydä kylmät. Ristolainen, Kotkaniemi nyt vaikka mainittuina
Ristolaiseen ei kyllä voi Blomqvistiä verrata. Ristolainen on monet vuodet jauhanut siitä että "haluaa voittaa yms", mutta ei ole siltikään kaveria paljon näkynyt maajoukkueissa. Herra on kuitenkin pelannut sysipaskassa Buffalossa, joka ei ole play-offseissa esiintynyt moniin vuosiin. Mielestäni tässä ei ole kyse samasta asiasta, mutta se offtopicista osaltani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös