Kun puhutaan takinkääntäjistä niin melkein vaatii kylkeen nimimerkkilistaa, että on uskottava väite. Kun menee huonosti niin äänessä on kritiikin antajat ja muut ovat hiljempaa. Kun menee hyvin niin äänessä ovat enemmän kehujat. Jos nämä mielipiteet tulevat eri kirjoittajilta niin onko se takinkääntöä?
Nimimerkkilista ylittäisi yhden viestin merkkirajoituksen. Mutta kyllä täällä näitä on, jotka ennen kisoja haukkuivat Ukin, sitten otteet paranivat niin mielipiteet muuttui, yksi heikompi peli ja Uki olisi pitänyt taas haudata elävältä. Täällä on joillain ihan epärealistisia käsityksiä, ei jokainen valmentaja ole kuin Jukka Jalonen, saatikaa saa sellaista nippua valmennettavakseen. Mulla on ollut luotto Ahokkaaseen kokoajan, olen sen myös täällä sanonut ja se tuottaa tällä hetkellä mukavaa tulosta.
Tämä on tätä "told you so" höpö höpö paskaa. Varmaan on sinunlaiset tyypit edelliset kaksikin kisaa uskoneet kovasti, mutta ei ole päästy näpäyttämään kun onkin oikeasti mennyt kisat päin helvettiä. Suomi ei antanut alkusarjassa kovinkaan rohkaisevia esityksiä, joten omasta mielestäni kritiikki ja skeptisyys on silloin ihan aiheellista, varsinkin kun mietitään noita edellä mainittuja kaksia edellisiä kisoja. Pakiston valintakin aiheutti jo ennen kisoja kritiikkiä ja kisojen edetessä on käynyt selväksi että ihan aiheesta.
Itse en ainakaan jaksa joka vuosi lähteä näihin kisoihin sillä mindsetillä että "yhdessä pelissä voi käydä mitä vaan, katotaan ny josko kävis tsägä".
Niin olenkin. Ja totta helvetissä käytän korttini nyt, kun mun uskomiselle annetaan palkinto. En sano etteikö kritiikki ole ollut aiheellista, mutta viime kisat Ahokkaan piikkiin oli kyllä vähän puusilmäisyyttä. Tai siis - tottakai valmentaja kantaa vastuun joukkueen tuloksesta, mutta kukaan ei täällä olisi vinissyt, mikäli Suomi olisi voittanut mielenmäärin hallitsemansa pelin.
Tässä Jatkoajan artikkelissa ihan hyvin tiivistetty. Ymmärrän myös sen, että joku kyseenalaisti Luukkosen peluutusta viime kisoissa. Ei hän parhaimmillaan ollut, mutta ei paskakaan. Pitäisi pystyä näkemään tuloksen taakse ja syyt tapahtumille.
Näissä kisoissa olen itsekkin valitellut pakistosta. Itse kuuluin varmaan suurimpiin Latvalan ja Hongan "vihaajiin" ennen kisoja, koska otteet Suomen kaukaloissa olivat olleet myös aivan paskoja. Eiköhän Ahokkaalla ole ihan selkeä suunitelma tässä ollut, ei sitä vahingossa Kanadaa vastaan hallita peliä, vaikka jatkoilla kävikin sitten tsägä kunnolla. Myös sellaiseen kommenttiin törmäsin, jossa sanottiin Kanadan olleen parempi kuin USA Suomea vastaan, tästä en sen enempää osaa sanoa, koska USA peli jäi minulta väliin maalikoostetta lukuunottamatta.