USA oli fyysisesti vahvempi, sen huomasi ottelun loppua kohti mennessä, kun hallinta päätyi heille lähes kokonaan. Jatkoaikaerässäkin USA kehnäsi 6-7 vaaranpaikkaa ennen maalia, Suomi 0-1. Suomi oli silloin jo purjeissa, eikä lopputuloksesta ollut suurta epäselvyyttä. Toki onnenkantamoisella Suomi olisi voinut tehdä ratkaisevan maalin. Ottelun loppupuolella Suomen syöttöpeli ei enää sujunutkaan ja oli jopa vaikeuksia päästä hyökkäyspäätyyn.
Olin kuitenkin tulokseen ja joukkueeseen tyytyväinen, etenkin kun peilaa viime kausien menestystä. Niin onhan se hopea hieno saavutus! Mahtavaa.
Jos puhutaan fyysisyydestä kaksinkamppailuvoimana, niin olen eri mieltä. Ensimmäisessä erässä Suomi pystyi dominoimaan juuri fyysisyydellä, kun kulmiin mentiin karmit kaulassa. Jokaisesta tilanteesta tultiin kiekon kanssa ulos, vaikkei aina oltu edes ensimmäisenä kiekossa kiinni.
Itse ennakkoon oletin, että Jenkit olisi se jolta puhti loppuisi kesken, perustuen siihen että heillä oli lyhyempi huiliaika finaaliin. Noh, toisin kävi. Vaikea sanoa loppuiko lopulta pikkuleijonilta jalka, vai iskikö enemmän henkinen lukko ja virheiden välttely-moodi päälle, mutta kolmannessa erässä ei edes ehditty kaksinkamppailuihin mukaan, kun kaveri liikkui sen verran raikkaalla jalalla. Jokainen joka jotain pallopeliä on pelannut tietää, että jos vastustaja saa momentumia päälle, on sitä todella vaikeaa saada rikki.
@TheFinnishchamp listasikin jo hahmotelmaa ensi kisojen rosterista, johon voinee Ruohosen nostaa vielä mukaan tämän vuoden kokoonpanosta. Melko hyvä määrä pelaajia on edustuskelpoisia vielä seuraavissakin kisoissa, sitten taitaakin olla isompi pudotus edessä.