Tykkäätkö työstäsi?

  • 6 876
  • 37

Tykkäätkö sinä työstäsi?


  • Äänestäjiä
    234

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Toiset meistä tekee työtään vain palkan takia ja sen takia, että saa jokapäiväisen leipänsä, mutta eivät järin tykkää työstään. Toiset taas tykkäävät työstään, vaikka saisi huonoakin palkkaa. Mutta kun työ kiinnostaa ja on omien mieltymystensä mukaista, niin työstä on helppo tykätä. On myös niitä, jotka ottavat työnsä kutsumuksena ja tekevät sen vuoksi työtään ja myös tykkäävätkin kenties siitä. On myös näiden lisäksi monia muitakin ihmisryhmiä, jotka joko inhoavat työtään tai tekevät sitä mielellään.

Itse tykkään ja en tykkää työstäni. Nyt puhun siis kesätyöpaikastani ja "osa-aika" työpaikastani. Töissäni on pääsääntöisesti kolme vuoroa (aamu-, ilta-, ja yövuorot) joista aamuvuorosta tykkään kun se on suht kevyttä työtä ja kestää vain kuusi tuntia. Yövuoroista taas tykkään osittain lähinnä sen hiljaisuuden ja rauhallisuuden takia mistä silloin työpaikalla saa nauttia. Yövuoroistani tykkään myös senkin takia että välillä näissä vuoroissa on niin rauhallista ja vähän työtä että vähintään puolet työajasta menee "muuten vain nypläykseen". Iltavuoroistani en sitten tykkääkään kauheasti. Nämä vuorot ovat kiistatta työpaikkani raskaimmat, mutta nämäkin vuorot kyllä menevät. Palkkani nyt ei ole mikään kauhean mairitteleva, mutta mm. yövuorolisien vuoksi senkin koko kasvaa ihan siedettäväksi ja mukavaksi.

Eli tämän ketjun tarkoitus ei ole se, että jokainen tulee tänne kertomaan mitä tekee työkseen vaan se, että jokainen Jatkoajan työntekijä tulee kertomaan tänne fiiliksensä siitä tykkääkö työstänsä. Toki silti saa myös työpaikkansa kertoa, mutta se ei ole pakollista. Vaan oleellista on...

Tykkäätkö sinä työstäsi?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eli tämän ketjun tarkoitus ei ole se, että jokainen tulee tänne kertomaan mitä tekee työkseen vaan se, että jokainen Jatkoajan työntekijä tulee kertomaan tänne fiiliksensä siitä tykkääkö työstänsä. Toki silti saa myös työpaikkansa kertoa, mutta se ei ole pakollista. Vaan oleellista on...

Tykkäätkö sinä työstäsi?

Tällä hetkellä olen työttömänä ja liiton päivärahoilla elävänä loisena, mutta yliopisto-opiskelu alkaa syyskuun ensimmäisenä päivänä.

Mutta on toki töitä tullut tehtyä. Olen ollut töissä raksalla ja toimistossa ja välillä olen pitänyt töistäni ja välillä taas en tod.

Rakennuksella toimin mm. muurarin apurina eli repsikkana. Kärräsin laastia - soosia - muurarille ja nostelin hänelle tiiliä. Muurarit ovat hyvin nirppanokkaisia, eikä heille kelpaa ikinä mikään, mitä apurit tekevät. Silti tykkäsin siitä työstä, vaikka pitikin koko ajan painaa hiki hatussa. Muskeleita tuli jne.

Mutta ei se aina hauskaa ollut. Mm. läpiviennin tekeminen betoniin iskuporakoneella olkapäiden yläpuolelta oli yhtä helvettiä. Eikä vesi-imurointi marraskuun räntäsateilla ollut kauhean kivaa. Mutta viimeisimpinä raksa-aikoinani sain luottamustehtävän lattianhiojana. Se oli mukavaa työtä.

Toimistotöissä satuin törmäämään maailman vittumaisimpaan ja näsäviisaimpaan muijaan mitä ikinä on ollut missään ml. Margaret Thatcher. Aluksi nautin työstäni, tein viestintähommia, mutta sitten tämä saatanan noita tuhosi kaikki työhaluni. Hän pääsi näet pieneen "nokkamies"-asemaan ja käryytti meikäläistä ihan tosissaan.

Vanhaan suomalaiseen sanontaan nojaten: itku pitkästä ilosta.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Tykkään kyllä, vaikka kyseessä ei mikään eläkevirka olekaan, tai ehkä juuri siksi. Itselleni on jotenkin vaikea edes kuvitella menevänsä työhön, jossa olisi sitten loppuikänsä. Vaihtelua pitää olla, ja mieluumin jopa kehitystä, vaikken mikään varsinainen uraohjus ole.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Juuri tällä hetkellä kyllä.

Hyvä työnantaja, hyvät hommat ja palkkakin lähes kohdallaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Työssäni ei ole mitään vikaa, työpaikassa kyllä. Vittumainen meininki, eikä duunaria arvosteta ollenkaan. Toinen pomo on likipitäen kusipäisin ja samalla tyhmin ihminen jonka tunnen. Tuohon kun yhdistää naisen logiikan ja sen, että eukon hiekkaa pimpissä- mittari on maksimissa lähes päivittäin, niin vituttaahan se. Toinen pomo, sinäänsä toki ihan mukava äijä, on niin leipääntynyt työhönsä, ettei kyynisyydeltään jaksa kiinnostua oikein mistään.

Eli ilmapiiri ja työssä jaksaminen ovat huonoissa kantimissa, mutta rahaa tulee. Eikä se ilmapiirikään näin sairaslomaa viettäessä vituta ollenkaan.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Tykkään todella tehdä työtäni, vaikka joinakin päivinä tulee mietittyä, että miksi just tälle alalle piti lähteä, paska palkka, nyrkkiä tulee ja joutuu tosissaan painimaan asukkaiden kanssa, mutta taas hyvät päivät pyyhkivät kaiken paskan pois. On hieno tunne, kun itse oppii jotain uutta, tai joku asukkaista oppii jotain uutta. Sitä tunnetta ei rahassa voi mitata.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enpä oikeastaan. Todella yksitoikkoista ja tylsää duunia, onneksi kyseessä on vain puolentoista kuukauden kesäduuni-keissi. Rahan takiahan tuonne mentiin, ja vaikkei palkka suuruudellaan päätä huimaa, on sekin pieni todella tarpeen. Joten eipä tässä kauheasti varaa ole valittaa.

Eniten ehkä vituttaa se, että kanssani on samassa vuorossa kaksi hieman erilaista ihmistä kuin minä itse: toinen jaksaa kitistä joka vitun asiasta ja on alati huonolla tuulella, toinen taas on hieman omaperäinen hippimäinen pitkätukka-äijä, jonka jutut ovat aivan toisella tasolla kuin omani. Onneksi työyhteisööni kuuluu paljon muitakin ihmisiä, ja kyllä siellä hyviäkin tyyppejä pyörii.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Kyllä pidän työstäni näin väliaikaistyönä. Työkaverit loistavia, minkä taas eilinen ilta osoitti, palkkaan olen tyytyväinen myös ja siihen, etteivät työasiat seuraa kotiin. Itse työ on toki yksitotista puurtamista, mutta nuo edellä mainitut seikat paikkaavat tätä epäkohtaa erittäin paljon. Myös nykyiset lähimmät esimiehet ovat aivan erinomaisia. Siitä kiitos heille!
 

Drew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Milwaukee Admirals
Itsekin olen tyytyväinen hommiini. Muissa hommissa voisin tienata paremmin, mutta työilmapiiri on hyvä. Lisäksi esimieheni arvostavat työpanostani eivätkä he harrasta turhaa hiustenhalkomista. Kun työt eivät häiritse vapaa-ajan viettoa niin asiat ovat ihan mallillaan.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En todellakaan tykkää työstäni tällä hetkellä. En pidä työstä enkä lisäksi suurimmasta osasta työporukkaakaan, onneksi tosin joukossa on muutama ihan asiallinen tapauskin. Onnekseni kyseessä on vain määräaikainen sopimus ennen kuin syksyllä porhallan uuteen kouluun kouluttautumaan kohti parempaa tulevaisuutta. Parin muun määräaikaisen kanssa ollaan ihmetelty miten osa on pystynyt olemaan ko. paikassa yli 10v. Mulla hajoaisi pää aivan lopullisesti. Tai no ymmärtäähän tuon että jostain sitä rahaakin on hankittava, mutta minulle tuo ei vain sovi.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Yleensä pidän työstäni (esimiestehtävät pörssiyhtiössä), mutta joskus vähän v*****a, kun kaikenmaailman "harmit" kasautuu niskaan ja "byrokratia" (paperityöt) puskee päälle. Keväällä todella pitkiä työpäiviä, mutta nyt onneksi ansaitulla kesälomalla.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tällä hetkellä kesätöissä tehtaassa, missä kaikki kaveritkin ovat töissä. Hyvänä päivänä ei tarvitse ihmeemmin mitään edes tehdä ja palkkakin ihan kohdillaan. Kyllä tykkään!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen tehnyt varmaankin viittätoista eri työtä, ja jokaista olen vihannut. Kaikkia tuleviakin työpaikkoja vihaan varmasti. Syy ei ole töiden vaan minun; koen työnteon vittumaisena asiana, välttämättömänä pahana. Jos ei olisi taloudellista pakkoa, en koskaan tekisi päivääkään mitään töihin viittaavaakaan. Elämässäni on sisältöä kylliksi muutoinkin, eikä itsetuntonikaan tarvitse kohottamista työelämässä pätemisen kautta. Teen töitä vain ja ainoastaan rahasta, olen siis huora pahinta laatua.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jaan sanomalehtiä öisin jo toista kesää peräkkäin. Pakko myöntää, että tykkään... Mikäs siinä Itellan automaattivaihteisella huristellessa Vantaan tyhjillä kaduilla ja kujilla, vielä on sattuu olemaan yökyöpeli muutenkin. Työ alkaa tuntumaan jo sen verran rutiininomaiselta, ettei tarvitse stressata työajan puolesta juuri ollensakaan.

Tuossa varhaisjakelussa on vielä sekin hyvä puoli, ettei ole esimies hengittämässä niskaan, vaan yöesimieheen otetaan yhteyttä vain, jos on jotain oleellista asiaa. Diggaan!
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllä tykkään. Vaihtelevat työtehtävät ovat paras puoli. Harvoin on tylsiä työpäiviä. Myös mukavat työkaverit ovat iso plussa. Palkka ei ole aivan sitä mitä haluaisin, mutta vastaa suunnilleen alan keskipalkkaa koulutukseni ja työkokemukseni huomioon ottaen. Sen verran hyvin kuitenkin firmassa viihdyn, että pelkästään palkan takia en kyllä ihan heti ole valmis uutta työpaikkaa katselemaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Meni tuohon kakkoskohtaan => tykkään kyllä työstäni ihan oikeasti (mukavan haastavaa ja kansainvälistä), mutta toisinaan aikaa menee niin jumalattomasti, että perhe hieman kärsii (ja se on osa-alue josta en tykkää;-)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Pidän kyllä aika paljon, mutta näin kesäaikaan suht hiljaista omalla osastollani ja lähinnä räin kattoon ja surffaan netissä. Elikkä just nyt ei ole hirveän hilpeät fiilikset, ärsyttää kykkiä täällä kravatti kaulassa (laitoin tänään ihan piruuttani piristämään elämää) tyhjänpanttina ilman hommia. Onneksi on sentään oma huone, ja oven voi laittaa kiinni tarpeen tullen.
 

Jäsen R

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Työskentelen energiayhtiössä joka muutama vuosi sitten erkaantui suomalaisesta öljy-yhtiöstä. Ja työnteko on ajoittain jopa miellyttävää, mutta pääkonttorin ahdistelut ja uhkaukset tekevät työstä epämiellyttävän. Odotan muutamia vuosia ja sen jälkeen luonnollisen poistuman kautta meitä työntekijöitä jää toimipaikalle enää 5-6, ja jäkeen on leppoisaa olla töissä. ainakin luulen niin.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaan sanomalehtiä öisin jo toista kesää peräkkäin. Pakko myöntää, että tykkään... Mikäs siinä Itellan automaattivaihteisella huristellessa Vantaan tyhjillä kaduilla ja kujilla, vielä on sattuu olemaan yökyöpeli muutenkin. Työ alkaa tuntumaan jo sen verran rutiininomaiselta, ettei tarvitse stressata työajan puolesta juuri ollensakaan.
Mulle tuli tästä viestistä hyvä mieli. On kiva ajatella Ikijokeria (miltä ikinä näyttääkin) jakamassa lehtiä kesäyössä työstään nauttien. Hymyilee varmaan ja kuuntelee yöradiota. Hieno suhtautuminen duuniin, jonka palkkaus ja arvostus yleisesti ei päätä huimaa. Respect.

Itse pidän työstäni erityisesti nyt ryhdyttyäni yksinyrittäjäksi. On rakennusalan asiantuntijatehtävissä ikävätkin puolensa ja niihin lisäsin nyt vapaaehtoisesti yksintekijän epävarmuuden, mutta plussia on kirkkaasti enemmän. Goodbye työajanseuranta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se taitaa olla kaikkien duunien kanssa sillä lailla, että välillä työnteko maistuu ja välillä ei. Onneksi tässä omassa hommassa sentään yleensä työt maistuu ihan ok ja välillä on jopa kivaa. Parhaat puolet liittyy työkavereihin ja työilmapiiriin, joka on erittäin hyvä. Mitään kyttäilyä tai muuta ikävää ei ole ollenkaan, vaan käytännössä täysin vapaasti jokainen hoitaa omat hommansa. Itse asiassa tällä hetkellä kaikki lähimmät duunikaverini eli n. 10 henkilöä ovat erittäin jees-tyyppejä ja hyvin tullaa toimeen.

Välillä toki tämäkin duuni ketuttaa, mutta ei kait sellaista työtä olekaan, joka aina maistuisi. Tällä hetkellä on pikkaisen outo tilanne, kun on perkeleen hiljaista, mutta kohta rysähtää ja sen tiedämme. Jouduin itse asiassa perumaan jopa tälle viikolle suunnitellun loman, kun odotettavissa on hässäkkä. Toisaalta en laittaisi hanttiin vaikka hiljaisuus jatkuisikin... kyllä sitä muutaman päivän vähemmälläkin työllä pärjäisi :)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä. Toimistotyö omalla isolla työhuoneella, jossa saa kuunnella nettiradiota ja tehdä työt käytännössä siinä järjestyksessä kun huvittaa, eikä kukaan hengitä niskaan. Työaika on periaatteessa 8-16, tosin tuosta liu´utaan suuntaan jos toiseen tarpeen vaatiessa, sillä oleellisinta on että hommat tulee määräaikana tehtyä.

Sellaisena päivänä, kun työt ei oikein huvita (esim tylsät kokouspäivät), kaivan motivaatiota siitä, mitä kaikkea paskaa olen aiemmin joutunut tekemään. Kuten siitä, millaista oli seistä kaupan tiskin takana kaiken maailman mulkkuja palvelemassa tai mitkä oli fiilikset kun piti lähteä sunnuntai-iltaisin Niinisalon kassulle. Eipä tunnu yksi turha kokouskaan siinä enää pahalta.
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Töistäni en hirveästi tykkää, sillä se on melko yksitoikkoista.
Töissä olen kaupassa ja teen sekaisin osasto ja kassa työtä. Ne ketkä on ollut kaupan kassalla töissä varmasti muistaa miltä tuntuu istua 9h kassalla ja liikuttaa tuotteita itsensä ohi. Osastolla taas on hieman mukavempaa, kun saa tehdä vapaammin töitä.

Työkaverit taas ovat aivan mahtavia ja muutama on jopa nousemassa parhaimmiksi kavereikseni. Lukuisten baari keikkojen jälkeen on niin paljon hauskoja tapahtumia sattunut, että jutut ei lopu kesken koskaan. Enkä tiedä kuin muutaman nirppanokan töistäni ja heidänkin kanssa tulen toimeen tarpeeksi hyvin. Todella monen kanssa myös on yhteisiä mielenkiinnon kohteita esim. Jääkiekko ja jalkapallo.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kylla. Monien vuosien "palkkatyon" (siis tein tyota vaan palkan takia) jalkeen vihdoin unelmajobissa. Opettajana, koutsina, mailanrakentajana ja managerina, lajina golf. Couldnt be betta.
 

Sirad

Jäsen
Kyllähän sitä trukkia kesätöikseen ajelee.
Lepposia "vanhoja setiä" työkavereina ja selkeät työhommat seittemästä neljään.

Tykkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös