Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 848 496
  • 11 234

Glove

Jäsen
Mikäli et ole geokätköilyä harrastanut, niin suosittelen kokeilemaan. Itse olin melko skeptinen kyseiseen touhuun, kun rouva aikoinaan ehdotti. Tykkään touhusta kovin, tosin nykyään tulee aika harvoin kätköillä käytyä, kun Lappeen tradikätköt on aikalailla tullut löydettyä.
Huonosti alkoi. Yritin löytää lähimmät kolme kätköä ja ne oli niin hyvin kätketty, etten löytänyt. No, sainpa raitista ilmaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Kunta-alalle sopimus. Luki että Kiky pois ja yleiskorotus.
Menikö se nyt niin, että hoitajatkaan eivät saaneet yhtään extraa, vaikka siitä kaunista sanahelinää höpistiinkin, mm politikkojen suusta?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kunta-alalle sopimus. Luki että Kiky pois ja yleiskorotus.
Menikö se nyt niin, että hoitajatkaan eivät saaneet yhtään extraa, vaikka siitä kaunista sanahelinää höpistiinkin, mm politikkojen suusta?

Hienoa, että neuvottelutulos on saatu aikaan. Saas nähdä, miten eri liittojen hallinnoissa tuosta sitten päätetään. Ilmeisesti sisällöstä ei hirveästi ole vielä kerrottavaa, vaikka JHL:n sivulla jotain jo asiasta kerrotaankin.
 
K

Kiekkokatsoja

Pelaatko netissä korttia, rahasta?
Joko pikapelejä, tai turnauksia, jotka kestää yleensä 1-3h, tai pidempäänkin?
Itse syyllistyn toisinaan, en pikapeleihin vaan pidempiin peleihin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta kaikki avoliiton aikana kootut kalusteet on pantu kasaan ilman alkoholijuomia. Siis jos ei miehellä ole ollut jossain hihassa jemmassa kaljaa jota olisi pillillä vaivihkaa vetänyt... ;-)

Tuosta on varmaan olemassa joku suomalainen tv-sketsi (Spede-show/Pulttibois/Kummeli, mitä niitä nyt on ollut) jossa mööpeliä kasataan parin miehen voimin, ja aina kun vaimo kääntää selkänsä niin vedetään pillillä viinaa mitä mielikuvituksellisimmista piiloista.

Ainakin pitäisi olla sellainen sketsi.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Tämän ketjun asiaa tämä kysymys: Mitä ihmeen kummaa sulla on puhelin täynnä, jos sinne ei meinaa sovellus mahtuu? Voiks nuo ees tulla täyteen?
Voi. Neljä vuotta vanha luuri jossa on muistia mitättömän vähän. 90% täynnä kun vähän siivoilin. Päivityksien yhteydessä monesti herjaa ettei ole tarpeeksi tilaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi. Neljä vuotta vanha luuri jossa on muistia mitättömän vähän. 90% täynnä kun vähän siivoilin. Päivityksien yhteydessä monesti herjaa ettei ole tarpeeksi tilaa.
Mut mikä siellä vie muistin? Tarviiko nii paljoo sovelluksia tai jotain? En tiedä oikeasti, koska ei oo koskaan ollut tuota ongelmaa. Mulla on äkkiä katsottuna Instagram, Facebook, Sport Tracker, Twitter, Whatssapp ja Viaplayn sovellukset ja en tiedä mitä muuta ees on tai tarvitsee.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuosta on varmaan olemassa joku suomalainen tv-sketsi (Spede-show/Pulttibois/Kummeli, mitä niitä nyt on ollut) jossa mööpeliä kasataan parin miehen voimin, ja aina kun vaimo kääntää selkänsä niin vedetään pillillä viinaa mitä mielikuvituksellisimmista piiloista.

Ainakin pitäisi olla sellainen sketsi.
No hei. Itsekin kyllä vuosia kokosin ja tein hommat ilman tsemppijuomaa. Mutta ajat muuttuu, ja toiminta sen mukana.
 

Glove

Jäsen
Mut mikä siellä vie muistin? Tarviiko nii paljoo sovelluksia tai jotain? En tiedä oikeasti, koska ei oo koskaan ollut tuota ongelmaa. Mulla on äkkiä katsottuna Instagram, Facebook, Sport Tracker, Twitter, Whatssapp ja Viaplayn sovellukset ja en tiedä mitä muuta ees on tai tarvitsee.
Nopeasti laskettuna puhelimessa on 53 sovellusta, joista suurin osa ollut siinä jo ostettaessa. Osan olen poistanut käytöstä ja varmaan voisi vielä karsia montakin pois. Ei tuossa tosiaan ole itse asennettuja kuin whatsapp, instagram, geokätkösofta, pankin tunnuslukusovellus ja paikallisliikenteen mobiililippusofta. Piti tuo viimeisinkin asentaa sen takia kun bussissa ei näin korona aikaan kelpaa käteinen raha maksuvälineeksi. Kortithan niissä ei ole koskaan kelvanneetkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mut mikä siellä vie muistin? Tarviiko nii paljoo sovelluksia tai jotain? En tiedä oikeasti, koska ei oo koskaan ollut tuota ongelmaa. Mulla on äkkiä katsottuna Instagram, Facebook, Sport Tracker, Twitter, Whatssapp ja Viaplayn sovellukset ja en tiedä mitä muuta ees on tai tarvitsee.
Mahdollisesti kun päivitetään käyttöjärjestelmää puhelin ei puhdista automaattisesti turhia tiedostoja, vaan jättää sinne asennuksen jälkeen niitä paikalle. Sitten ne eivät poistu muuten puhdistuksessa vaan pitäisi avata juuri valikkoja, joista pitää manuaalisesti poistaa noita. Sitten on näitä käyttikseen kuuluvia sovelluksia, joita ei voi poistaa. Ne saattavat kerätä päivityksissä myös tauhkaa. Sitten ne pitäisi palauttaa tehdasasetuksiin aina välillä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nopeasti laskettuna puhelimessa on 53 sovellusta, joista suurin osa ollut siinä jo ostettaessa. Osan olen poistanut käytöstä ja varmaan voisi vielä karsia montakin pois. Ei tuossa tosiaan ole itse asennettuja kuin whatsapp, instagram, geokätkösofta, pankin tunnuslukusovellus ja paikallisliikenteen mobiililippusofta. Piti tuo viimeisinkin asentaa sen takia kun bussissa ei näin korona aikaan kelpaa käteinen raha maksuvälineeksi. Kortithan niissä ei ole koskaan kelvanneetkaan.
Sinulla siis varmaan joku 16 tai ehkä max 32gt tallennustila puhelimessa. Katsoin juuri omastani niin pelkkä käyttöjärjestelmä vie 18gt. Mutta nykyään uusissa yleensä onkin 128gt niin ei tuota oikein täyteen saa millään ellei jotain videoita ota 24/7.

Edit: Facen käyttämää tilaa saa puhdistettua jo pelkästään uloskirjautumalla. Vielä enemmän kun poistaa ja asentaa uudestaan. Voi toimia muissakin sovelluksissa, mutta ainakin face tallentaa puhelimen täytteen temp paskaa.
 

Glove

Jäsen
Sinulla siis varmaan joku 16 tai ehkä max 32gt tallennustila puhelimessa. Katsoin juuri omastani niin pelkkä käyttöjärjestelmä vie 18gt. Mutta nykyään uusissa yleensä onkin 128gt niin ei tuota oikein täyteen saa millään ellei jotain videoita ota 24/7.

Edit: Facen käyttämää tilaa saa puhdistettua jo pelkästään uloskirjautumalla. Vielä enemmän kun poistaa ja asentaa uudestaan. Voi toimia muissakin sovelluksissa, mutta ainakin face tallentaa puhelimen täytteen temp paskaa.
Kokonaiset 8 gigaa tuossa on muistia + muistikortti. Kai se alkaa olla aika uudelle puhelimelle.
 

Glove

Jäsen
Suosittelen vahvasti. Muistikortille toki mahtuu kuvia, mutta jo itse järjestelmä vie kaiken muun tilan.
No nyt se tippu laittalle ja pimeni kokonaan. On siihen äänistä päätellen joku viesti tullut, mutta vaikea se on vastata kun näytössä on pelkkää mustaa. Täytynee lähteä huomenna kännykkäkauppaan.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
No nyt se tippu laittalle ja pimeni kokonaan. On siihen äänistä päätellen joku viesti tullut, mutta vaikea se on vastata kun näytössä on pelkkää mustaa. Täytynee lähteä huomenna kännykkäkauppaan.
Auts. Olit muistaakseni työtön tällä hetkellä joten sinänsä kyllä ns turha rahareikä tuokin, kun vielä autosikin kanssa olet ollut ongelmissa.

Toki jos luottotiedot kunnossa niin kännyköitä taitaa saada aika pienellä kk maksulla.
 

Glove

Jäsen
Auts. Olit muistaakseni työtön tällä hetkellä joten sinänsä kyllä ns turha rahareikä tuokin, kun vielä autosikin kanssa olet ollut ongelmissa.

Toki jos luottotiedot kunnossa niin kännyköitä taitaa saada aika pienellä kk maksulla.
Joo työtön työnhakija on statukseni tällä hetkellä. Auto on rikki ja nyt hajosi sitten tuo kännykkäkin. Onneksi luottokortissa on vielä painetta jonkin verran. Mitään ongelmaahan tässä ei olisi, jos maistraatti saisi käsiteltyä hakemukseni. Eli voisimme suorittaa äitini jäljiltä perinnönjaon. Mutta kun on alaikäinen lapseni äitini kuolinpesän osakkaana niin minä en kelpaa edunvalvojaksi, koska olen saman kuolinpesän osakas. Eikä kelpaa exäkään, kun meidän muutkin lapseni ovat kuolinpesän osakkaita. Joten jouduimme hakemaan nuorimmalle edunvalvojan sijaista. Hakemus on nyt ollut maistraatissa pari kuukautta. ODottavan aika on helvetin pitkä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Joo työtön työnhakija on statukseni tällä hetkellä. Auto on rikki ja nyt hajosi sitten tuo kännykkäkin. Onneksi luottokortissa on vielä painetta jonkin verran. Mitään ongelmaahan tässä ei olisi, jos maistraatti saisi käsiteltyä hakemukseni. Eli voisimme suorittaa äitini jäljiltä perinnönjaon. Mutta kun on alaikäinen lapseni äitini kuolinpesän osakkaana niin minä en kelpaa edunvalvojaksi, koska olen saman kuolinpesän osakas. Eikä kelpaa exäkään, kun meidän muutkin lapseni ovat kuolinpesän osakkaita. Joten jouduimme hakemaan nuorimmalle edunvalvojan sijaista. Hakemus on nyt ollut maistraatissa pari kuukautta. ODottavan aika on helvetin pitkä.
Tsemppiä sinne. Kyllä se odotus palkitaan (ehkä joskus). Viranomaisten kanssa toimiminen ei ole maailman nopeinta toimintaa (Suomessakaan, Ranskassa meni monelta hermot siihen touhuun kun piti oleskelulupaa hakea ja vittu mitä pompottelua oli joidenkin (EU-kansalaisten) kohdalla vaikka tuo itseltäni sujuikin hienosti. Toisen viraston kanssa asiointiin siellä kyllästyin saman tien ja annoin asian olla.)
 
K

Kiekkokatsoja

No nyt se tippu laittalle ja pimeni kokonaan. On siihen äänistä päätellen joku viesti tullut, mutta vaikea se on vastata kun näytössä on pelkkää mustaa. Täytynee lähteä huomenna kännykkäkauppaan.
Kaikki hajoaa?
Sulla auto ja kännykkä.
Mulla auto ja läppäri.
Jos nyt pää ei hajoaisi, meillä kummallakaan.
 
K

Kiekkokatsoja

No siis onhan mun pää jo valmiiksi hajalla jos virallisia diagnooseja luetaan. Toivottavasti nyt ei enempää hajoa.
No mulla puolestaan ei voi tämän enempää "hajota", joten lähes tasoissa ollaan.
Kesä on alkuvaiheessa kuitenkin. Mitäs tekemistä voisikaan keksiä kesäajalle? Tämänkin pähkäily on menossa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mulla puolestaan ei voi tämän enempää "hajota", joten lähes tasoissa ollaan.
Kesä on alkuvaiheessa kuitenkin. Mitäs tekemistä voisikaan keksiä kesäajalle? Tämänkin pähkäily on menossa.

Hah mun pää ei hajoa. Anoppi on psykologi, appiukko oli psykologi, vaimo on psykoterapeutti. Mut on siis aika varmasti diagnosoitu sen verran monta kertaa, että päättivät mun olevan tarpeeksi selväpäinen. Tai sitten totesivat että tuohon ei kyllä toimi mikään.

Otin just ens viikon lomaa, ja tosiaan täälläkin tuo kesä jo alkanut, mutta ei kyllä hajuakaan mitä sitä tekis. Taidan kyllä vetää ihan oman pub crawlin joku päivä. Mulla se menee niin että ajan taksilla keskustaan ja ryömin takaisin. Suomessa tehnyt tämän monesti, ja kesällä se on helppoa kun on valot päällä koko yön. Täällä tulee pimeä tuossa kymmenen maissa, joten joskus on tullut ryömittyä vähän pidemmän kautta.
 

bart

Jäsen
Onkos palstalla ketään lukkoseppiä? Netissä törmää aika ajoin kuviin ihmisten avaimista kuten tässä (linkki vie Iltasanomien juttuun juontajan asuntokaupoista). Onkohan noiden kuvien perusteella kuinka helppo luoda kopioita avaimista? Ei sillä, että itse olisin sellaista tekemässä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös