Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 850 802
  • 11 238

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koitan kovasti pysyä kärryillä tässä lähimaksuhommelissa. Mulla on nyt kännykässä Nordea Wallet, ja luottokortti on lisätty siihen ja Google Payhin. NFC löytyy kännykästä.
Toimiiko tää nyt missä tahansa lähimaksua tukevassa maksupäätteessä, kuten luottokorttikin? Vai pitääkö olla joku just Google Pay -tarralla varustettu maksupääte/kauppa?

Nimimerkillä: Jätin kukkaron kotiin
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Koitan kovasti pysyä kärryillä tässä lähimaksuhommelissa. Mulla on nyt kännykässä Nordea Wallet, ja luottokortti on lisätty siihen ja Google Payhin. NFC löytyy kännykästä.
Toimiiko tää nyt missä tahansa lähimaksua tukevassa maksupäätteessä, kuten luottokorttikin? Vai pitääkö olla joku just Google Pay -tarralla varustettu maksupääte/kauppa?

Nimimerkillä: Jätin kukkaron kotiin
Käsittääkseni Google Pay toimii missä tahansa lähimaksua tukevassa korttipäätteessä. Ellei sitten ko. päätteessä ole jokin päivitys ajamatta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittääkseni Google Pay toimii missä tahansa lähimaksua tukevassa korttipäätteessä. Ellei sitten ko. päätteessä ole jokin päivitys ajamatta.
Toimi! Hämmästyttävän kätevää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Käsittääkseni Google Pay toimii missä tahansa lähimaksua tukevassa korttipäätteessä. Ellei sitten ko. päätteessä ole jokin päivitys ajamatta.
Toimii, kuten Apple pay jota käytän Nordean kautta. Ainakin Apple payllä ei myöskään ole mitään kirottua lähimaksurajaa vaan kaiken kokoiset menevät läpi, sekä pankilla että luotolla.
Ainoa miinus tulee niistä pikkupuljuista jotka nuukailevat eivätkä päivitä kortinlukijan softaa= ei tunnista. XXL on sitten yksi iso paska, eikä ainakaan vielä pari kk sitten ollut saanut toimimaan kassoja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mummovainaa opetti ettei pankkeihin kannata luottaa. Vakuutusyhtiöt on toinen. Ei kiitos. En kyllä muutenkaan ole mikään pelkuri.

Kohta vois käydä ostamassa S-ketjun lahjakortilla kaljaa. Tutkimuksesta sai palkkioksi. Noissa on aina kiva käydä. Ei pullokuitit ole mun ainut valuutta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Toimi! Hämmästyttävän kätevää.
Itse käytän Apple Paytä, iPhone kun puhelimeni on. Vituttaa vaan, kun ne suomalaiset pankit, joissa minulla on tili, eivät ota, tai ainakaan vielä ole ottaneet, Apple tai Google Paytä käyttöön. Leikkivät sen sijaan jollain erillisillä sovelluksilla, Mobile Payllä ym. paskalla. Pankin vaihto ei ole vaihtoehto, sen verran hyvät lainaehdot nykyisessä.

Hitto kun eivät suostu tajuamaan noiden pankkien päättäjät, miten se on sujuvaa puhelimella lähimaksaminen. Se on oikeaa mobiilimaksamista, ei mikään avaa ensin sovellus, sitten ... pelleily.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Teksti-tv:n sivulla 222 kerrotaan liigamaalien tilastotietoja:
esim: 53.38 0-3 Osala (Lindsten) vt
Mitäs tuo "vt" tarkoittaa? Onko se sama kuin ennen "tv" (tasavajaa)?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse käytän Apple Paytä, iPhone kun puhelimeni on. Vituttaa vaan, kun ne suomalaiset pankit, joissa minulla on tili, eivät ota, tai ainakaan vielä ole ottaneet, Apple tai Google Paytä käyttöön. Leikkivät sen sijaan jollain erillisillä sovelluksilla, Mobile Payllä ym. paskalla. Pankin vaihto ei ole vaihtoehto, sen verran hyvät lainaehdot nykyisessä.

Hitto kun eivät suostu tajuamaan noiden pankkien päättäjät, miten se on sujuvaa puhelimella lähimaksaminen. Se on oikeaa mobiilimaksamista, ei mikään avaa ensin sovellus, sitten ... pelleily.
Lisää kokemuksia mobiilimaksamisesta. Nesteen bensa-asemilla onnistuu kännykällä (Google Pay) maksaminen, joka on varsin kätevää. Suhtauduinkin hiukan penseästi siihen että ABC:llä on oma sovelluksensa mobiilitankkauksille, mutta perhana soikoon se vasta kätevä onkin, ei tarvitse kuin bensa-aseman pihaan kurvatessa avata sovellus ja valita sieltä mittari, sitten voikin aloittaa tankkauksen. Eikä tosiaan mene mitenkään päällekkäin tuon Google Payn kanssa, ts ei tarvitse veivata mitään oletusmaksusovelluksia edes takas.
Olen vaikuttunut tästä kaikesta ja setämiehenä tuntuu kuin olisin jopa jonkinlainen aikainen omaksuja.

Miinuksena vielä ainakin, että K- ja S-etukortteja ei saa Google Payhin yhdistettyä. Esim Motonetin kantiskortin/ajokortin saa (toki siinäkin kassahenkilön pitää lukea viivakoodi kännykän näytöltä).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha
Lisää kokemuksia mobiilimaksamisesta. Nesteen bensa-asemilla onnistuu kännykällä (Google Pay) maksaminen, joka on varsin kätevää. Suhtauduinkin hiukan penseästi siihen että ABC:llä on oma sovelluksensa mobiilitankkauksille, mutta perhana soikoon se vasta kätevä onkin, ei tarvitse kuin bensa-aseman pihaan kurvatessa avata sovellus ja valita sieltä mittari, sitten voikin aloittaa tankkauksen. Eikä tosiaan mene mitenkään päällekkäin tuon Google Payn kanssa, ts ei tarvitse veivata mitään oletusmaksusovelluksia edes takas.
Olen vaikuttunut tästä kaikesta ja setämiehenä tuntuu kuin olisin jopa jonkinlainen aikainen omaksuja.

Miinuksena vielä ainakin, että K- ja S-etukortteja ei saa Google Payhin yhdistettyä. Esim Motonetin kantiskortin/ajokortin saa (toki siinäkin kassahenkilön pitää lukea viivakoodi kännykän näytöltä).
Lataa Nesteen sovellus ja lisää Plussa-kortin numero siihen niin saat mobiilitankkauksen plussat samalla kerralla. Lataa myös K-Plussa-mobiilikortti niin saat plussat Google Pay:llä maksaessa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Ei pullokuitit ole mun ainut valuutta.
Mielestäni pullonpalautusautomaateissa pitäisi olla käytössä vahva tunnistus ja jos on jotain ulosotossa, niin ne menisi siitä suoraan ja toisaalta fattapummeille tuo laskettaisiin tuloksi. Myös veron voisi ottaa suoraan siitä automaatista. Minä tai muut demarit eivät keksi ythään syytä miksi näin ei tehtäisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lataa Nesteen sovellus ja lisää Plussa-kortin numero siihen niin saat mobiilitankkauksen plussat samalla kerralla. Lataa myös K-Plussa-mobiilikortti niin saat plussat Google Pay:llä maksaessa.
No perhana, en edes tiennyt että Nesteen tankkauksista saa plussaa, luulin että se poistui vuosia sitten, aika vähän tulee Nesteellä käytyä.

Pitänee kuitenkin kokeilla tuota K-Plussa-mobiilikorttia, vaikka arvostelut on aika huonot ja moititaan juuri tuota pelkäämääni asiaa, eli että sotkee Google Playn toimivuutta. Onko sinulla kokemuksia, hyviä kokemuksia?
 
No perhana, en edes tiennyt että Nesteen tankkauksista saa plussaa, luulin että se poistui vuosia sitten, aika vähän tulee Nesteellä käytyä.

Pitänee kuitenkin kokeilla tuota K-Plussa-mobiilikorttia, vaikka arvostelut on aika huonot ja moititaan juuri tuota pelkäämääni asiaa, eli että sotkee Google Playn toimivuutta. Onko sinulla kokemuksia, hyviä kokemuksia?
Taisi olla Neste Express asemat joista ei saa Plussaa.
Mulla on toiminut hyvin Google Pay ja K-Plussa-mobiilikortti. Google Pay on oletusmaksusovelluksena ja K-Plussa-mobiilikortti toimii taustalla tekemättä mitään.
 

Analyzer

Jäsen
Sähköjohdon paikkauksesta. Rengaskaivon vesipumpun sähköjohdossa pieni nirhauma eristeessä(ei kosketuksissa veteen, vaan maan päällä). Mikä on oikea tapa korjata se? Säärasitukselle alttiina.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko avonainen seksuaalisesti poikkeuksellisen aktiivinen naishenkilö - vrt nymfomaani eli loota kiitettävän levällään 26/7?
"Avonaisten ovien hallipäivä koko viikonlopun" Kolme päiväää hulvatonta seksiseikkailua vain viidellä eurollla.

Onko hyviä kokemuksia?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sähköjohdon paikkauksesta. Rengaskaivon vesipumpun sähköjohdossa pieni nirhauma eristeessä(ei kosketuksissa veteen, vaan maan päällä). Mikä on oikea tapa korjata se? Säärasitukselle alttiina.
Jesaria päälle vaan. Jos ei halua maksaa kolmea sataa sähkömiehelle, joka tuumailtuaan aikansa vetää jesaria päälle.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siis miksi niissä saippuakuplapuhaltimissa olikaan melkein kaikissa korkissa se pallon pujottelupeli? Katsoin tässä tällä viikolla kaupassa piruuttain onko yhä uusissakin puhaltimissa myös tuollainen peli korkissa ja näytti niissä olevan.

Olen ehkä tätä kysynyt aiemminkin täällä muuten mutta siitä on aikaa.

Ja miksi kännyköillä kirjoittaminen on tehty niin vaikeaksi. Ainakin minä saan omalla kännykällä jatkuvasti kirjoitusvirheitä aikaan kun painan väärää kirjainta. Enkä ole edes humalassa.

Entä miksi Emmerdalessa tapahtuu niin paljon nykyään murhia ja väkivaltaa? Sekö sitten myy ja siitäkö se johtuu. Muistaakseni ennen sarja ei ollut noin väkivaltainen.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Entä miksi Emmerdalessa tapahtuu niin paljon nykyään murhia ja väkivaltaa? Sekö sitten myy ja siitäkö se johtuu. Muistaakseni ennen sarja ei ollut noin väkivaltainen.

Kappas tämmöinenkin sarja vielä pyörii. Muistan kun joskus 90-luvulla silloinen tyttöystävä tätä seurasi ja meikäläinenkin kuunteluoppilaana mukana jollain tavalla pysyi. En muista oliko silloin murhia ja väkivaltaa. Lähinnä nussittiin kaikki ristiin.
 

Glove

Jäsen
Siis miksi niissä saippuakuplapuhaltimissa olikaan melkein kaikissa korkissa se pallon pujottelupeli? Katsoin tässä tällä viikolla kaupassa piruuttain onko yhä uusissakin puhaltimissa myös tuollainen peli korkissa ja näytti niissä olevan.

Tuote on kehitetty niin pitkälle, ettei siinä ole enää kehitettävää. Valmistajat ovat siis hylänneet suurimittaiset saippuakuplapuhaltimen tuotekehitysprojektit aikoja sitten ja suunnanneet resurssit niihin tuotteisiin, joissa on vielä kehitettävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös