Lento-onnettomuuteen olis kiva päästä. Joku laivajuttukin kiinnostaisi.Olenko ainut joka haluaisi että pienkone tippuisi maahan ja räjähtäisi, lentäjän pelastautuessa laskuvarjolla? Onko tälle termiä?
Lento-onnettomuuteen olis kiva päästä. Joku laivajuttukin kiinnostaisi.Olenko ainut joka haluaisi että pienkone tippuisi maahan ja räjähtäisi, lentäjän pelastautuessa laskuvarjolla? Onko tälle termiä?
Tuota minäkin mietin... Kun oli vielä se suomalainen kapteenikin. Ja jatko kysymys... Mitä hiton väliä sillä oli minkä maalainen se kapteeni oli?Mitä se Viking Line edes teki siellä Norjan rannikolla? Aika kaukana Tukholman reitiltä.
Ehkä toiselta rikolliselta, jonka mielestä rikos ei onnistunut tarpeeksi hyvin?Hyvin usein, kun jotain ikävää ja rikollista on tapahtunut, kuulee kommentin: "Ymmärrän, mutta en hyväksy."
Onko koskaan kuultu kommenttia: Hyväksyn, mutta en ymmärrä?
Miten jotkut osaavat kirjoittaa niin sisällöttömiä viestejä, että niistä joutuu boxiin?
Oisko sulla samanlaiset seinät kuin meillä? Peltiranka, ei koolausta. Hiukan aiheuttaa haasteita proppaamiselle.Tässä olen pohdiskellut miten löytäisin väiseinän alta koolauksen? Harmillisesti rakenneilmaisinkaan ei tuonut täyttä varmuutta. Kohtalaisen vahvalla magneetilla sitten testailin ja magneetti tarttui seinään toisesta reunasta keskelle päin lähtien 60:n sentin välein. Oletuksena metalli olisi seinälevyn kiinnitysnasta. Voikohan tuohon nyt sitten luottaa, kun koolausväli taitaa olla yleisesti 60cm, vai onko väliseinien sisällä jotain metallisia rakenteita?
Tässä olen pohdiskellut miten löytäisin väiseinän alta koolauksen? Harmillisesti rakenneilmaisinkaan ei tuonut täyttä varmuutta. Kohtalaisen vahvalla magneetilla sitten testailin ja magneetti tarttui seinään toisesta reunasta keskelle päin lähtien 60:n sentin välein. Oletuksena metalli olisi seinälevyn kiinnitysnasta. Voikohan tuohon nyt sitten luottaa, kun koolausväli taitaa olla yleisesti 60cm, vai onko väliseinien sisällä jotain metallisia rakenteita?
Oisko sulla samanlaiset seinät kuin meillä? Peltiranka, ei koolausta. Hiukan aiheuttaa haasteita proppaamiselle.
Meillä ratkaistiin gyprok seinäongelma Bauhausista hommatuilla "FlipToggleilla" , taustalevy niillä seinään ja varsinainen kiinnitys taustalevyn.Testasin listanaulalla, ja peltirankahan sieltä löytyi. Haastetta tuli, kun tuossa seinässä on vain pieni osa, johon on turvallista kiinnittää. Toisella puolella on sähkökeskus, niin ihan lähelle ei saa porailla.
Katottais wikipediastaJos kaikki maailman mitat katoaisivat/tuhoutuisivat, mistä tiedettäisiin kuinka paljon on metri?
Ja 110 metrin aitajuoksu olisi hehtodekametrin aidat.Katottais wikipediasta
Metri – Wikipedia
Tätäkin olen joskus pienessä päässäni miettinyt, että kenen jalka on se The Jalka, joka toimii kaiken mittana?Otettaisiin vaan tarkka kello ja nikkaroitaisiin tyhjiö, koska metrihän on tunnetusti "pituus, jonka valo kulkee tyhjiössä 1⁄299 792 458 sekunnissa". Joitain pieniä käytönnön rajoituksia tämä saattaisi tosin aiheuttaa. Ehkäpä jopa parjatuille brittiläisille ja amerikkalaisille oltaisiin kateellisia, kun niillä olisi aina tuumat, [B=] jalat[/B] ja kyynäränsä ns. käden ulottuvilla ja näpeissä.
Oli se vaan hieno hetki suomalaisessa kestävyysjuoksussa kun Virenin Lasse voitti Munchenissä -72 peninkulman olympiakultaa.Ja 110 metrin aitajuoksu olisi hehtodekametrin aidat.
Kaikkia sitä oppii.
Jos kaikki maailman mitat katoaisivat/tuhoutuisivat, mistä tiedettäisiin kuinka paljon on metri?
Mä vedin 26" telkkarin ihan vaan Clas Ohlson -telineellä + alligaattoripropuilla suoraan gyprociin. Olikosse kantavuus 17 kg noilla propuilla. Päivitin telkkarin 28" malliin, mutta uudempi design on kevyempää noissa taulutelkuissa.
Kyllä mä ainakin laskisin. Mun teline on sellanen puolisuunnikkaan muotoinen palikka ja telkun painopiste on sen verran alempana kuin kiinnike, että uskalsi laittaa seinään. Ei tule kauheasti vääntöä siihen eikä tule kuin n. 10 cm telkkari seinästä.Telkkari painaa ilman jalustaa 19,2kg. Seinäteline painaa 4,65kg. Mietin tässä, että tuleeko koko telineen paino laskea mukaan tuohon vetolaskelmaan?
Kyllä mä ainakin laskisin. Mun teline on sellanen puolisuunnikkaan muotoinen palikka ja telkun painopiste on sen verran alempana kuin kiinnike, että uskalsi laittaa seinään. Ei tule kauheasti vääntöä siihen eikä tule kuin n. 10 cm telkkari seinästä.