Tolle on kuulemma oma kerhonsa, joku "soolokymppi" tms. Just luin jostain. Muuten näistä mitään tiedä.Pääseekö ko. kerhoon, jos reittilennolla käy nykäisemässä tumppuun yhdessä Anttilan alusvaatekuvaston kanssa?
Tolle on kuulemma oma kerhonsa, joku "soolokymppi" tms. Just luin jostain. Muuten näistä mitään tiedä.Pääseekö ko. kerhoon, jos reittilennolla käy nykäisemässä tumppuun yhdessä Anttilan alusvaatekuvaston kanssa?
Hyvä kuulla, että Lösönen jaksaa vielä painaa jalka kaasulla. Ehdottomasti aliarvostettu legenda, jollaisia ei enää vaan tule. Aina siitä legendaarisesta moon-tv:n haastiksesta lähtien olen Lösöstä arvostanut ja koittanut muistaa tasaisin väliajoin. Hieno mies, jolle kelpaa aina nostaa malja.
Pääseekö ko. kerhoon, jos reittilennolla käy nykäisemässä tumppuun yhdessä Anttilan alusvaatekuvaston kanssa?
Tarkoitetaanko hurrilla ruotsalaista vai suomenruotsalaista henkilöä ?
Olisiko se vähän niinku sosialismia, jos valtio säätäisi sähkönsiirron hinnankorotuksille niin tiukat lait, että ulkomaiset (ja varmaan kotimaisetkin) verkonomistajat haluaisivat omistuksistaan eroon ja valtio ostaisi verkot takaisin?
Nopeasti netistä etsittynä selvisi, että viime kaudella se oli Kalinka. En tiedä vaihteleeko sitä kuinka tiehaan eli onko enää.Nyt on tyhmä kysymys, mutta mikä on Pietarin SKA:n maalilaulu ja olisiko jollain linkittää sitä? Kiitos jo etukäteen.
Kuulostaa kyllä etäisesti tutulta, että Kalinkaa olisi soitettu SKA:n kotipeleissä. Ei se lauluna ole niin paha, itse asiassa minä olen aina pitänyt siitä laulusta. Mutta kun se yhdistetään niin vahvasti SKA:han, niin ei sitä pitäisi soittaa Hartwall Areenalla (jos siis tuo Kalinka on se SKA:n maalilaulu).Nopeasti netistä etsittynä selvisi, että viime kaudella se oli Kalinka. En tiedä vaihteleeko sitä kuinka tiehaan eli onko enää.
Olisiko se vähän niinku sosialismia, jos valtio säätäisi sähkönsiirron hinnankorotuksille niin tiukat lait, että ulkomaiset (ja varmaan kotimaisetkin) verkonomistajat haluaisivat omistuksistaan eroon ja valtio ostaisi verkot takaisin?
Se oli
Minulle sosialismi on kuin oman rään syömistä, mutta pitää näemmä korjata asenteita?! Sivistysvaltioissa esimerkiksi yli 24,99 prosentin lainankoron periminen lasketaan rikolliseksi toiminnaksi.
Juu, olen ihan samaa mieltä että luonnollisen monopolin yksityistäminen ulkomaiselle sijoitusyhtiölle ei ole oikein fiksua toimintaa. Lähinnä ajattelin tätä nykytilannetta, jossa tällainen omistus on jo olemassa, ja se kansallistettaisiin esim edellä esittämälläni lakimuutoksella, niin onko sellaista tapahtunut kuin sosialistisissa talouksissa?Ei olisi, vaan fiksua ja kansalaisten elämää helpottavaa toimintaa. Valtio-omistus tulee kansalaisille halvemmaksi tällaisissa yleishyödyllisissä asioissa. Esim. edesmennyt historioitsija Tony Judt huomioitsi, miten Britannian rautateiden yksityistäminen lopulta maksoi veronmaksajalle paljon enemmän kuin valtiolliset rautatiet. Valtion kuulua tarjota kansalaiselle palveluita (posti, julkinen liikenne jne. mitä kaikkia niitä on), eikä niitä pidä yksityistää, jolloin joku sika ns. käärii voitot kansalaisen selkänahasta. Tällainen valtio-omistus ei ole sosialismia, vaan valtion suunnalta vastuullista ja kunniallista toimintaa. Nykyäänhän ei ole enää mitään kunniaa eikä vastuuta, esim. minulta lainataan esineitä niin ettei ajatellakaan niitä palauttaa. Se on sosialismia se.
En kuitenkaan löytänyt kappaleen sanoja mistään. Mielenkiintoa herätti kohta noin välillä 2:15-2:25. Mitähän tuossa oikeasti lauletaan?
Tässä yksi hyödyllinen linkki.Kuinka laki määrittelee yksityiskäyttöön piraattilataukset, ja saako siitä kakkua?
Piraatti musiikin lataaminen.
Mitä piraattisivustoja nykyisin käytetään musiikin lataamiseen?
Kuinka laki määrittelee yksityiskäyttöön piraattilataukset, ja saako siitä kakkua?
No en tiedä, lataileeko kukaan. Itse itseäni lataan viikonloppuisin. Siksi arkipäivänä kysyinkin tyhmiä, tässä ketjussa. Tunnustaako kukaan muu olevansa joskus tyhmä?Lataileeko joku vielä laittomasti jotain? Eikö se juttu mennyt silloin 15v sitten ohi.
... Valtion kuulua tarjota kansalaiselle palveluita (posti, julkinen liikenne jne. mitä kaikkia niitä on), eikä niitä pidä yksityistää, jolloin joku sika ns. käärii voitot kansalaisen selkänahasta....
Mihin tässä vedetään raja? Meinaan, esimerkiksi vaikka jos sinun mielipiteelläsi varustettu henkilö olisi ollut päättämässä posti-telen, vai mikä se silloin oli, yksityistämisestä, niin olisiko suomessa nyt maailman alhaisimmat puhelinkustannukset ja lähes koko maan kattavia 4G verkkoja 3 kpl?
Olen kyllä sitä mieltä, että aloja joissa syntyy monopoli automaattisesti voisi pitää jotenkin enempi valtion ohjauksessa ja rajoittaa vaikkapa tuottoja jotenkin fiksusti. En kuitenkaan usko, että valtio voi tehdä tehokkaasti yhtään mitään. Jos pystyy, niin esimerkki olisi kiva.
Varmaan pärjää, mutta jos haluaa hoitaa vanhukset ja sairaat, tarjota heille ulkomaiset lääkkeet hommata sairaalaan ulkomaiset laitteet, niin pitää olla rahaa. Rahaa saa kun on tehokas ja kilpailukykyinen. Vähempi riittäisi varmasti puhelinasioissa ja postissa, mutta riittääkö vanhusten hoidossa, sairaanhoidossa, koulutuksessa ja monessa muussa asiassa, missä olemme loppujen lopuksi riippuvaisia ulkomailta ostetusta tavarasta mihin tarvitaan rahaa....
Vähemmälläkin pärjää näissä puhelinasioissa. Postissa olisi kiva, jos siellä olisi miellyttävää asioida, nythän siellä on tehokasta.
Varmaan pärjää, mutta jos haluaa hoitaa vanhukset ja sairaat, tarjota heille ulkomaiset lääkkeet hommata sairaalaan ulkomaiset laitteet, niin pitää olla rahaa. Rahaa saa kun on tehokas ja kilpailukykyinen. Vähempi riittäisi varmasti puhelinasioissa ja postissa, mutta riittääkö vanhusten hoidossa, sairaanhoidossa, koulutuksessa ja monessa muussa asiassa, missä olemme loppujen lopuksi riippuvaisia ulkomailta ostetusta tavarasta mihin tarvitaan rahaa.