Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 849 056
  • 11 237

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, enpä ole moiseen tilanteeseen koskaan joutunut. Aina on hylätyn papereilla hoidettu korjauskehotukset ja sitten haettu uus leima.
Hylkäys ja korjauskehotukset ovat katsastuksessa kaksi eri asiaa. Jälkikatsastusta tarkoittavaan hylsyyn tarvitaan jo ihan kunnon vika, korjauskehotus voi olla ihan yksi palanut polttimo tai vaikkapa rekisterikilven valon suojakuvun puuttuminen. Näitä saa katsastuksessa ilmetä kolme, neljännestä tulee sitten hylkäys. Ja nämä tosiaankin kirjataan rekisteriotteeseen teknisen osan kakkossivulle, mutta harvoinpa poliisit sinne ihan perusratsioissa katsovat. Eri asia sitten, jos poliisi pysäyttää huomauttamaan palaneesta jarruvalosta ja rekkarista selviää, että siihen on 8kk sitten annettu korjauskehotus. Tai sitten jos saa sakot jostain muusta, niin sopivalla tuulella oleva konstaapeli voi rapsaista tästä vielä ylimääräisen pikavoiton.

Mutta vastaus @Roger Moore'n alkuperäiseen kysymykseen: tuollaisen korjauskehotuksen kanssa voi lähteä autolla ihan huoletta. Kyllä sitä aika monessa menopelissä on noita korjauskehotuksia, eivätkä poliisit varmasti lähde Kummeli Stories -tyyliin nytkyttelemään autoa, että onhan se vetonivel nyt varmasti kunnossa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kun jalkapallon ja jääkiekon kannattajilla on aika usein kinastelua ykköslajista, niin tuli tuossa eilen Formula 1-kisaa katsoessa mieleen että onkohan ralliautoilun ja formuloiden seuraajien välillä mitään tämäntapaista? (Radan kierto vs. metsätiet vs. yksi kuski vs. kaksi kuskia)

Tai tietääkö muut jotain muita lajeja joitten puolestapuhuminen menee useasti samantapaiseksi väittelyksi?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mulla on ongelma. Miksi sanotaan ihmisistä, joka kaipaa lisäyksiä sääntöihin, ja sitten kun sanoo että ahaa, sä kaipaat lisää sääntöjä niin tämä ihminen sanoo, että ahaa sä kaipaat lisää sääntöjä.

Vastaus voisi olla Immosen suvun jäsen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikähänfunktioontuollapitkällävaakasuorallapainikkeellatuossanäppäimistönalareunassa?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Mitä eroa on kotiviinillä ja kiljulla? Yleensä ne maistuu ihan samalle. Yleensä jos puhutaan esim.amerikkalaisesta moonshinesta ja suomalaisesta pontikasta, niin niiden erot on selkeitä ja aistittavissa suoriltaan. Sitten taas jos puhutaan suomalaisesta kotiviinistä ja suomalaisesta kiljusta, niin ne vaikuttaa ihan samalta asialta. Sitten on vielä se ihmisryhmä, joka onnistuu tekemään kotikaljasta klijun ja kotiviinin kaltaista makuekstaasia.
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Opintolainani ensimmäisen erän ensimmäinen nostopäivä oli eilen (1.8). Lainatakaus on myönnetty ajalle 1.9-31.5, koska opiskelupaikassani elokuuta ei lasketa "täydeksi opiskelukuukaudeksi". Tietenkään viikonloppuisin eivät pankit pelaa, mutta voinko nostaa huomenna lainan tililleni ? Eihän tuo lainatakausaika tarkoita sitä, että en voi nostaa lainaani ennen 1.9? Todellakin tyhmä kysymys, koska lainatakaushan tarkoittaa ilmeisesti lainalle myönnettyä aikaa eikä lainan nostoaikaa. Haluan vain varmistaa, että voinko nostaa huomenna ensimmäisen lainaeräni ?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Se on kyllä ihan paras tunne, kun huomaa pari päivää opintolainan noston jälkeen, että se on jo juotu pois.
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Voit nostaa lainan ja sitten tuoppeja.
Voi helvetti että olen tyhmä, sehän pitää käydä joka vuosi erikseen hakemassa pankista... Muuten olisin kyllä tuoppeja nostellutkin.
Se on kyllä ihan paras tunne, kun huomaa pari päivää opintolainan noston jälkeen, että se on jo juotu pois.
Joo, viime erän jälkeen näin kävi. Nyt ajattelin koittaa vähän säästellä, ettei menisi ihan näkkileivällä murustelemiseksi koko lukuvuosi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se on kyllä ihan paras tunne, kun huomaa pari päivää opintolainan noston jälkeen, että se on jo juotu pois.

Onko se vieläkin niin, että lainaa saa vain kerran kuussa, jos opiskelee kotimaassa? Ulkomailla oleva, kun sai koko vuoden rahat tilille heti, niin olihan siinä juhlaa. Tilille pamahti 18000 markkaa ja sitten vain pubiin. Jokunen kisareissu oli myös ohjelmassa, esimerkiksi jääkiekon MM-kilpailuja ja jalkapallon vieraskarsintoja ja sen sellaista. Mahtaisi JYP#44 olla ihmeissään, jos tietäisi.
 
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
Onko se vieläkin niin, että lainaa saa vain kerran kuussa, jos opiskelee kotimaassa? Ulkomailla oleva, kun sai koko vuoden rahat tilille heti, niin olihan siinä juhlaa. Tilille pamahti 18000 markkaa ja sitten vain pubiin. Jokunen kisareissu oli myös ohjelmassa, esimerkiksi jääkiekon MM-kilpailuja ja jalkapallon vieraskarsintoja ja sen sellaista. Mahtaisi JYP#44 olla ihmeissään, jos tietäisi.
Itsellä niin, että neljä lainaerää. Jokainen kattaa kahden kuulauden lainat, tosin yksi erä kattaa kolme. Korkeamman asteen koulutuksissa voi ottaa koko lainan kerralla tai sitten erissä. Siitä en tiedä, onko eri pankeilla eri systeemit.
 
Viimeksi muokattu:

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Voisiko joku kertoa, että mitä vittua tämä Mitä Vittua -lehti oikein edustaa? Olen kuitenkin jo jonkin aikaa törmännyt tähän kyseiseen julkaisuun eri yhteyksissä, mutta punainen lanka on edelleen minulla hukassa tämän aviisin suhteen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voisiko joku kertoa, että mitä vittua tämä Mitä Vittua -lehti oikein edustaa? Olen kuitenkin jo jonkin aikaa törmännyt tähän kyseiseen julkaisuun eri yhteyksissä, mutta punainen lanka on edelleen minulla hukassa tämän aviisin suhteen.
Kait se on raiskaajien ja vähemmistön edustajien "mustamaalaukseen" tarkoitettu lehti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voisiko joku kertoa, että mitä vittua tämä Mitä Vittua -lehti oikein edustaa? Olen kuitenkin jo jonkin aikaa törmännyt tähän kyseiseen julkaisuun eri yhteyksissä....

Facessa klikannut linkkejä?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Facessa klikannut linkkejä?

Joo, tuli se sielläkin jokusen kerran vastaan. Kyselin sillon niitä linkkejä jakaneilta tyypeiltä, että mikä sen julkaisun agenda on ja yleinen vastaus oli aidon totuuden esiin tuominen, mutta kun niitä juttuja lukee, niin tulee lähinnä mieleen joku piripää hourailemassa viikon valvomisen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo, tuli se sielläkin jokusen kerran vastaan. Kyselin sillon niitä linkkejä jakaneilta tyypeiltä, että mikä sen julkaisun agenda on ja yleinen vastaus oli aidon totuuden esiin tuominen, mutta kun niitä juttuja lukee, niin tulee lähinnä mieleen joku piripää hourailemassa viikon valvomisen jälkeen.

Kyllähän tuo aika aidolta kuulostaa. Totuuksia nyt on yhtä monta kuin jotain mitä on tosi paljon.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko joku kertoa, että mitä vittua tämä Mitä Vittua -lehti oikein edustaa? Olen kuitenkin jo jonkin aikaa törmännyt tähän kyseiseen julkaisuun eri yhteyksissä, mutta punainen lanka on edelleen minulla hukassa tämän aviisin suhteen.
Kyseessä on Ilja Janitskin nimisen hepun tuotos. Sen tarkoituksena on tuottaa rahaa Ilja Janitskinille.

Ensimmäisen kerran törmätessäni sivustoon, siellä oli huuhaajuttuja laidasta laitaan. Siis salaliittoteorioita, rokotevastaisuutta, illuminatia jne jne. Vähän myöhemmin siellä alkoi olla kaikenlaisia kohujuttuja tyyllin hymy ja seiskapäivää, mutta ronskimmin. Lähdekritiikki yhtä olematon, kuin aiemmissa jutuissa, eli kaikki kelpasi ja ainoa kriteeri oli saada mahdollisimman paljon jakoja someen, sitä kautta klikkauksia ja mainostuloja.

Potin räjäytti sitten hetken päästä mamuvastaiset jutut. Nehän lähti suorastaan lentämään ja kävijöitä alkoi satamaan. Edelleen minkäänlaista lähdekritiikkiä ei käytetty eikä mitään väliä sillä, onko juttu totta vai ei. Kunhan tulee jakoja somessa ja kävijöitä sivuille, niin kaikki kelpaa. Sivustolla ei ole kai vieläkään toimittajia. Jutut napsastaan suoraan netistä ja kaipa ne innokkaimmat fanit tekee sen juttujen varastamisenkin Iljan puolesta. Ainoa, mitä sivuilta ei löydy, on kritiikki Venäjää kohtaan, mutta muuten ei ole niin väliä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kyseessä on Ilja Janitskin nimisen hepun tuotos. Sen tarkoituksena on tuottaa rahaa Ilja Janitskinille.

Ensimmäisen kerran törmätessäni sivustoon, siellä oli huuhaajuttuja laidasta laitaan. Siis salaliittoteorioita, rokotevastaisuutta, illuminatia jne jne. Vähän myöhemmin siellä alkoi olla kaikenlaisia kohujuttuja tyyllin hymy ja seiskapäivää, mutta ronskimmin. Lähdekritiikki yhtä olematon, kuin aiemmissa jutuissa, eli kaikki kelpasi ja ainoa kriteeri oli saada mahdollisimman paljon jakoja someen, sitä kautta klikkauksia ja mainostuloja.

Potin räjäytti sitten hetken päästä mamuvastaiset jutut. Nehän lähti suorastaan lentämään ja kävijöitä alkoi satamaan. Edelleen minkäänlaista lähdekritiikkiä ei käytetty eikä mitään väliä sillä, onko juttu totta vai ei. Kunhan tulee jakoja somessa ja kävijöitä sivuille, niin kaikki kelpaa. Sivustolla ei ole kai vieläkään toimittajia. Jutut napsastaan suoraan netistä ja kaipa ne innokkaimmat fanit tekee sen juttujen varastamisenkin Iljan puolesta. Ainoa, mitä sivuilta ei löydy, on kritiikki Venäjää kohtaan, mutta muuten ei ole niin väliä.

Ok, selvennys käy kyllä järkeen sen kanssa, että kun ensimmäisen kerran sinne menin, niin bongasin pienempien julkaisujen keskuudessa suosituimman bannerin sivun alareunasta heti ensimmäisenä. Muistaakseni jossain russofiilien yhteydessä on tämän Janitskinin nimi tullut esiin myös joskus, mutta lähinnä ihmetytti se, että kun itse olen säännöllisen epäsäännöllisesti sivua katsonut, niin linja on tosiaan muuttunut aika radikaalisti.

Onhan noita free-toimittajia pari Suomessakin, jotka hankkivat elantonsa oman nettisivunsa kautta pääsääntöisesti, mutta niillä on ollut se tietty linjaus toiminnassa jo alusta alkaen, mikä taas tämän Mitä Vittua -julkaisun kanssa on mennyt aika vuoristorataa.
 

Molkke

Jäsen
Irtaimistoani rikkoutui siten, että sain kotivakuutuksen ansiosta rahallisen korvauksen vakuutusyhtiöltä. Velvoittaako mikään minua käyttämään rahat vastaavan tuotteen hankintaan, jos en itse niin halua tehdä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Irtaimistoani rikkoutui siten, että sain kotivakuutuksen ansiosta rahallisen korvauksen vakuutusyhtiöltä. Velvoittaako mikään minua käyttämään rahat vastaavan tuotteen hankintaan, jos en itse niin halua tehdä?
Ei.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Irtaimistoani rikkoutui siten, että sain kotivakuutuksen ansiosta rahallisen korvauksen vakuutusyhtiöltä. Velvoittaako mikään minua käyttämään rahat vastaavan tuotteen hankintaan, jos en itse niin halua tehdä?

Juurihan tästä käytiin isot väännöt. Se riippuu siitä mitä ne kusettavat ehdoissaan mitä et ole lukenut. Todennäköisesti selviät kuin koira veräjästä, vaikka päihteiden vaikutuksen alaisena ne tavarat rikkoutuivat eikä sitä olisi saanut tehdä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Media kertoo Marit Björgenin olevan raskaana. Pitääkö tästä päätellä, että hän onkin nainen?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä oikeastaan tarkoitetaan, kun joku haluaa laittaa päähänsä foliohatun, ja mistä tällainen sanonta on peräsin? Olenko yhtään hajulla, jos ajattelen sen liittyvän salaliittoteoriohin ja siihen, että foliohattuun pukeutuva henkilö väittää "ratkaisseensa" jonkun tällaisen peitetarinan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös