Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 093
  • 11 238

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
186 senttimetriä on suurin mahdollinen kääpiön pituus, kuten hyvin tiedetään. 187-senttinen taas lyhin mahdollinen jättiläinen.
Entäpä jos ihminen on vaikkapa 186,5 cm pitkä? Jääkö välimallin mieheksi, jos ei ole nainen? Minut mitattiin armeijassa ja olin silloin 181,5 cm, joten puolen sentin tarkkuuksia on mitattu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Entpä jos ihminen on vaikkapa 186,5 cm pitkä? Jääkö välimallin mieheksi, jos ei ole nainen? Minut mitattiin armeijassa ja olin silloin 181,5 cm, joten puolen sentin tarkkuuksia on mitattu.

Puoloset pyöristetään ylöspäin, joten jätkäkin on Pitkä kääpiö 182cm. Esimerkki-ihmisesi olisi Lyhin jättiläinen 187cm.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos kuljetat kiekkoa suussasi niin onko se sääntöjen vastaista?

Entäs jalkapallossa sitten. Jos pystyisi puremaan, imemään, tms palloa niin että juoksisi pallo suussaan maalin sisälle, niin hyväksyttäisiinkö maali?
En osaa vastata, mutta saat minulta kunniamaininnan. Tämä jälkimmäinen oli ylivoimaisesti paras tyhmä kysymys, minkä olen ikinä nähnyt. Eikä tuossa ekassakaan mitään vikaa ole.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jos kuljetat kiekkoa suussasi niin onko se sääntöjen vastaista?

Entäs jalkapallossa sitten. Jos pystyisi puremaan, imemään, tms palloa niin että juoksisi pallo suussaan maalin sisälle, niin hyväksyttäisiinkö maali?

Heeetkinen, Ville Nieminen voidaan valjastaa tähän kokeiluun, seuraavissa treeneissä kiekkoa kitaan ja maalia kohti. Kyllä sinne pallotkin mahtuu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos sipulin aiheuttama ripuli pysähtyy ripsimäiseen persekarvaan, niin onko tämä persekarva soinnillisten labiaalien murteissa:

sibuliribuliribsi?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jos sipulin aiheuttama ripuli pysähtyy ripsimäiseen persekarvaan, niin onko tämä persekarva soinnillisten labiaalien murteissa:

sibuliribuliribsi?

Meleko varma olen, että jos karvakäsi-Ahmedilta tilaat sipuliribsit, niin lopputulos on jotakuinkin ylläkuvailemasi suuntainen.

E: Tämä niinkö soinnillisten flatulaalimurteiden skenessä.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Entäs jalkapallossa sitten. Jos pystyisi puremaan, imemään, tms palloa niin että juoksisi pallo suussaan maalin sisälle, niin hyväksyttäisiinkö maali?

Tämä oli muuten yksi nerokkaimmista kysymyksistä pitkään aikaan. Piti oikein soitella ja ottaa selville.
Palloliiton erotuomariasiantuntija ainakin itse hyväksyisi tuon tilanteen maaliksi (tosin siitä vähän spekulaatiota, että pitäisikö se pallo "sylkäistä" maaliin, vai saako sen kanssa ihan kävellä maaliin). Sen sijaan pallon lukitseminen pään ja olkapään väliin on epäurheilijamaista ja sitä ei sallittaisi.

Mutta periaatteessa joo. Maalihan se olisi. Lätkässä taas se taitaisi mennä kiekon sulkemiseksi, jos sen suuhunsa laittaisi, eikö?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta periaatteessa joo. Maalihan se olisi. Lätkässä taas se taitaisi mennä kiekon sulkemiseksi, jos sen suuhunsa laittaisi, eikö?

Mutta mitäpä jos sitä ei sulkisi villeniemismäisesti suuhunsa (=suun sisälle), vaan pitäisi nätisti näkyvillä vaikka etuhampaiden välissä? Siis ylä- ja alahampaiden, ei kahden yläetuhampaan, koska ei kenenkään hammasvako voi olla kiekonmentävä. Ja hammassuojat haittaisi vielä lisää. Tuolloinhan ei voisi tuomita kiekon sulkemisesta, koska kyllähän kiekkoa saa kuljettaa vaikka mailan lavankin alla. Tai luistimen terän.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mutta periaatteessa joo. Maalihan se olisi. Lätkässä taas se taitaisi mennä kiekon sulkemiseksi, jos sen suuhunsa laittaisi, eikö?

Jos kokonaan suussa niin kyllä, ehkä jos hampailla vähän reunasta kiinni niin ei, onhan se tuosta vielä pelattavissa...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos kokonaan suussa niin kyllä, ehkä jos hampailla vähän reunasta kiinni niin ei, onhan se tuosta vielä pelattavissa...

Paitsi jos pelaaja luistelisi pystyssä, niin kiekon saisi pois vain korkealla mailalla, jos mailalla pelaa. Tietysti kiekon voisi riistää toiselta omilla hampaillaan. Olisiko tämä sallittua?

Pitäisikö pelaajan kuljettaa kiekkoa hampaissaan vähintään kontallaan melontaliikettä mailallaan suorittaen, jotta vastustajan ei tarvitsisi syyllistyä korkeaan mailaan kiekoriistoissa? Millaisia hammasharhautuksia olisi mahdollista veivata?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Entäs jalkapallossa sitten. Jos pystyisi puremaan, imemään, tms palloa niin että juoksisi pallo suussaan maalin sisälle, niin hyväksyttäisiinkö maali?
No tuo kyllä olisi jääkiekkoon sovellettaessa Pelitapakeskustelu-ketjuun täysin uusi ja vallankumouksellinen linjaus.

Voitaisiin luoda uusi laji. Jalkapallokentällä pelattaisiin, mutta pallon sijaan pelivälineenä olisi jääkiekko. Uusi viivelähtötaktiikka voisi olla sellainen, jossa kiekko asetetaan syvällä omalla puolustusalueella pystyasentoon ja sen jälkeen joku istuu sen päälle. Kiekko työnnetään persposkien väliin ja sen jälkeen puristetaan perseestä niin, että kiekko pysyy perseessä. Sitten vaan juostaan kohti vastustajan maalia. Vastustaja yrittää kaikin voimin potkia perseelle ja saada kiekkoa tiputettua. Ehkä tämä taktikka olisi niin hallitseva taktiikka, ettei pelissä juuri muunlaisia yrityksiä edes nähtäisi. Kiekko perseeseen ja maalia yrittämään.

Tarkennus: Asusteina joukkueilla olisivat pelkät speedot. Sillä tavalla kiekon saisi helpommin aseteltua kuljetettavaksi. Speedojen väri oli ikään kuin pelipaita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Paitsi jos pelaaja luistelisi pystyssä, niin kiekon saisi pois vain korkealla mailalla, jos mailalla pelaa. Tietysti kiekon voisi riistää toiselta omilla hampaillaan. Olisiko tämä sallittua?
Hampaisiin napattu kiekko voisi rinnastua kiekon sulkemiseksi. Kiekkohan ei ole tuolloin mailalla sallituin keinoin pelattavissa. Tai jos tuo ei ole sulkemista, niin kuinka paljon tai vähän kiekosta pitää näkyä hampaiden ulkopuolelle, riittääkö vähintään puolet? Entä onko kyseessä sulkeminen, jos kiekko on kokonaan suun sisäpuolella, jotenkin arkijärjellä kuvittelisin että on? Vai pitääkö kiekon kuskaaminen hampaissa rinnastaa yksiselitteisesti kiekon nappaamiseksi ja sulkemiseksi hanskaan?

Teoreettista pohdintaa: mieleeni tuli, että norjalaisen lääkelaukun vahingossa nielaisseelle hiihtäjälle voi syntyä poika, joka kasvaa sanotaanko nelimetriseksi jääkiekkoilevaksi monolithinkolistajaksi. Siinä ei välttämättä edes kurottaminen auta, jos noin isolta pojalta pitää kammeta kiekko mailalla pois hampaista. Ja mailan heittämisestä tulee tietenkin peruskorkkaria isompi rapsu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko olemassa sellaista ilmiötä kuin alkava tai orastava krapula? Missä kohtaa laskuhumala vaihtuu krapulaksi? Vaatiiko vaihdos tajunnan tason alentumista?
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Onko olemassa sellaista ilmiötä kuin alkava tai orastava krapula? Missä kohtaa laskuhumala vaihtuu krapulaksi? Vaatiiko vaihdos tajunnan tason alentumista?

Kerran olen joutunut valvomaan sitä hetkeä kun humala alkaa hiljalleen kääntyä laskuun ja muuttumaan krapulaksi. Se oli aika hirveä kokemus. Oltiin aikanaan reissulla Ruotsiin ja laivalla tuli nautittua sitten hiukan enemmän kuin oli tarkoitus. Tiedossa oli, että Ruotsin päässä ei päästä kuin vasta illalla nukkumaan. En tiedä miksi silti tuli tehtyä niin että viimeiset juotavat otettiin aamulla Tukholman terminaalissa. Siitä se känni sitten ennen pitkää muuttui krapulaksi. En kyllä huomannut, että missä vaiheessa tämä itse muutos kuitenkaan tapahtui. Jossain kohtaa päivällä tuli sellainen puolen tunnin mittainen vaihe kun ei ollut ollenkaan huono olo ja sen jälkeen sitten ainakin alkoi darrainen fiilis. Olisikohan tuo sitten ollut se hetki? On mulla myös joskus baari-iltojen jälkeen käynyt siten että olen herännyt ja olo on ollut ihan hyvä, mutta aika pian se on muuttunut sitten krapulaiseksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Otin tänään hieman ottaa matsia autoni kanssa. Piti survoa käteni takalunkan kautta kaiuttimen reiän läpi ja nostaa takapenkin kankaan sisällä ollut namiskuukkeli ylös, että sain takapenkit kaadettua eteen ja sitä kautta pääsin autooni. Aina ei ole helppoa.

Siitä toiminnasta seurasi massiivinen punainen naarmu ranteeni sivustalle. En siinä sotiessani asiaa vielä huomannut, kun taistelun humina vei aatokset itse asiaan. Nyt joku voi luulla, että olen yrittänyt itsemurhaa, vaikka ennemmin eläisin tuhat vuotta, kuin alle satavuotiaana lähtisin. Millä nyt selitän tyypeille, että en ole yrittänyt itsemurhaa?

Mietin, että käytän jotakin näistä:
a) Kävin perjantaina lounastunnilla valloittamassa Krimin. Tuli vähän naarmua.
b) Yhdellä Malesian lentofirmalla on joku kone hukassa, kävin sukeltamassa hylyn luona, siinä touhussa joku pellin pala naarmutti rannettani.
c) Pidän toista kättäni koko ajan haavan päällä ihan muina miehinä, ja olen kuin en oiskaan, niin eivätpä ne mitään hoksaa.

Vai olisiko parempia ideoita tämmöiseen asiaan?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla on kyynärvarressa kolmekymmentäsenttinen (mulkkuni mittainen) pinkki arpi. Sain sen oksasilppurista, jonka säätimestä saa terien pyörimissuunnan vaihdettua.

Voihan sitä kokeilla.
Tarkotin selitystä - ei sitä silppuria.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Siitä toiminnasta seurasi massiivinen punainen naarmu ranteeni sivustalle. En siinä sotiessani asiaa vielä huomannut, kun taistelun humina vei aatokset itse asiaan. Nyt joku voi luulla, että olen yrittänyt itsemurhaa, vaikka ennemmin eläisin tuhat vuotta, kuin alle satavuotiaana lähtisin. Millä nyt selitän tyypeille, että en ole yrittänyt itsemurhaa?

Tuu nyt säkin jo tälle vuosituhannelle sieltä. Selitä tyypeille, että nyt säkin olet yrittänyt itsemurhaa, oot niinku ajassa kiinni, kato.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös