Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 153
  • 11 238

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tosta passista sen verran et just tulin Pasilasta ja toimitusaika on n. viikko. Itselläni entinen passi katosi eikä ollut esittää ku ajokortti. Tästä syystä toimitus venyy 10 päivään, koska joutuvat tarkistamaan sotilasläänistä että asevelvollisuus on suoritettu. Eli jos on vastaavanlainen tilanne niin kantsii ottaa sotilaspassi mukaan. Silloin ei toimitus veny.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tosta passista sen verran et just tulin Pasilasta ja toimitusaika on n. viikko. Itselläni entinen passi katosi eikä ollut esittää ku ajokortti. Tästä syystä toimitus venyy 10 päivään, koska joutuvat tarkistamaan sotilasläänistä että asevelvollisuus on suoritettu. Eli jos on vastaavanlainen tilanne niin kantsii ottaa sotilaspassi mukaan. Silloin ei toimitus veny.

Hyvä huomio, vaikka tämä koskeekin vain junioreita eli alle kolmekymppisiä. Ikäloput veteraanit eivät kaipaa sotilaspassia, mutta nuorempien on tosiaan syytä ottaa sotilaspassi tai vastaava todistus matkaan. Nopeuttaa ja helpottaa prosessia.

Ennen vanhaan tosin ei tätä tarvinnut montaa kertaa muistaa, kun sai vielä 10 vuoden passeja. Vähän yli parikymppisenä vain hankki 10 vuoden passin, ja se olikin sitten ainoa kerta kun piti sotilaspassia kaivella esiin, koska seuraavalla hakureissulla olikin jo ikää karttunut. Nykyisin ei saa kuin viiden vuoden passeja, mikä on sääli se.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kuinkakohan moni suomalainen yli 18-vuotias on tällä hetkellä alkoholin vaikutuksen alaisena prosentuaalisesti?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki ei ole, nimittäin minä en.
Enkä minä. En mä ryyppää kalenterin mukaan, vaan silloin kun tekee mieli.

Jotkut ryyppäävät ja pitävät hauskaa juhannuksena, vappuna ja muina vastaavina päivinä, mä taas ryypiskelen ja nautiskelen elämästä muutenkin lähes joka ilta.

Ja itse asiassa vasta iltapäivällä hoksasin että tänään on juhannus.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En minäkään ole humalassa, en ole ollut koko juhannuksena enkä ole. Kävin tänään illalla autolla kaupungilla ja mietin taas, että miten noiden amatööriurpojen seassa on niinkään usein jaksanut heilua.
Minäkin ajoin autoa vielä tuossa kello 20.50. Oli hiljaista liikenteessä. Nyt olen kolme tuntia ottanut olutta.

Mikä tuo äijä-juttu on? Ketä sillä tarkoitetaan? petteriä vai?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kaikki ei ole, nimittäin minä en.

En minäkään ole mitään juonut, joten se prosentuaalinen määrä laskee koko ajan. Kotona neljän seinän sisällä yksin ja vesiselvänä on se luontevin tapa viettää juhannusta.

Olen kirjoitellut harraste/sivuammattiin liittyviä juttuja valmiiksi ja kävin päivällä pikaisesti kääntymässä varsinaisella työpaikallani, joka on tietystikin tyhjänä. Tein siellä ns. kassatilityksen valmiiksi ensi viikkoa varten, koska täytyyhän sitä juhannuksena edes kerran päästä katkerasti tilittämään. Vanhempien luona tuli pistäydyttyä juhannussaunassa ja syömässä, sieltäkin tulin sitten pois koneen äärelle.

Ensi viikon perjantaina alkaa nimittäin neljän viikon kesäloma, ja teen erilaisia ns. nakkihommia nyt alta pois. Juhannus on siihen oikein hyvä ajankohta, kun ei ole kauheasti muuta häiriötä eikä pahemmin ihmisiä missään. Tosin täällä asuinlähiössäni näkyy jonkin verran väkeä liikkeellä ja valoa ikkunoissa, eipä täkäläisillä mitään luksuskesämökkejä sun muita olekaan, tai varaa niihin.

Ei minulla sinänsä mitään moraalista, fyysistä tai henkistä estettä sille olisi, että kaapista maistelisin vaikkapa puolalaista biisoninruohovodkaa tai Goldwasseria ynnä muuta. Olen leikitellyt ajatuksella, että ottaisin muodollisesti yhden shotin ja näin ollen ansaitsisin oikeuden käydä katsomassa, mitä kaikkea siellä Kalsarikänniketjussa oikein kirjoitellaan, mutta enpä tiedä.

Ehkä menen ennemmin parvekkeelle lukemaan uusinta Alibia. Siinä oli juttu mustalais-Rainerista, joka oli laulanut karaokea kun veljelle oli "vittuiltu" baarin eteisessä. Laulusankari oli sitten käynyt tappamassa vittuilijan moralla, kuten romanikulttuurin rikastaviin perinteisiin kuuluu. Toisessa jutussa joku oli luullut äitiään ja tyttöystäväänsä ufoiksi. Sellaista kai sattuu, mutta ei silti pitäisi puukottaa kumpaakin hengiltä. Mitä pahaa ufot ovat kenellekään tehneet, paitsi tunkeneet anaalikoettimia kaappaamiensa ihmisten perseisiin?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei, vaan pettteriä.
Selvä, alles klar. Kahden viikon päästä olenkin Mekassa eli Berliinissä. Kuuden päivän reissu on tiedossa. Onko Berliinin eläintarha näkemisen arvoinen? Tämä jos mikä on tyhmä kysymys. Matkakohteenne -ketjussa ollaan jo kyllästytty Berliiniä koskeviin kysymyksiin. Siellä on vaadittu omaa Berliiniä koskevaa ketjua. Mutta koska tämä oli tyhmä kysymys, niin kysyn nyt sitten täällä Tyhmien kysymysten ketjussa.

One linerit ovat kiellettyjä, joten kirjoitetaan tähän lisää linereita, vaikkei viestini kai alun perinkään ollut mikään lineri. Lineri, siitä tulee mieleen Gary Lineker, joka totesi, että jalkapallossa Saksa voittaa lopulta. Tarkemman Linekerin sanoman löytää jostain netistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Selvä, alles klar. Kahden viikon päästä olenkin Mekassa eli Berliinissä. Kuuden päivän reissu on tiedossa. Onko Berliinin eläintarha näkemisen arvoinen? Tämä jos mikä on tyhmä kysymys. Matkakohteenne -ketjussa ollaan jo kyllästytty Berliiniä koskeviin kysymyksiin. Siellä on vaadittu omaa Berliiniä koskevaa ketjua. Mutta koska tämä oli tyhmä kysymys, niin kysyn nyt sitten täällä Tyhmien kysymysten ketjussa.
On se ainakin helvetin iso. Olen käynyt siellä viime vuosikymmenellä, oli ylimääräistä aikaa ja mahdollisuus visiteerata juuri tuolla. Luulen että jäi paljon näkemättä, aikaa oli aivan törkeästi liian vähän suhteessa paikan kokoon.

Voisin väittää että eläintarhoista pitäville Berliinin eläintarha on hieno kokemus. Omalla kohdallani Berliini oli huomattavasti parempi kokemus kuin esimerkiksi joidenkin kehuma Moskovan eläintarha. Ainakin minulle välittyi siitä kokemus että osa eläimistä oli ties missä pöllyssä, jossa ne saadaan aktiivisiksi aukioloaikoihin. No ehkä olen väärässä, mutta jotain outoa niissä elukoissa oli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Selvä, alles klar. Kahden viikon päästä olenkin Mekassa eli Berliinissä. Kuuden päivän reissu on tiedossa. Onko Berliinin eläintarha näkemisen arvoinen? Tämä jos mikä on tyhmä kysymys. Matkakohteenne -ketjussa ollaan jo kyllästytty Berliiniä koskeviin kysymyksiin. Siellä on vaadittu omaa Berliiniä koskevaa ketjua. Mutta koska tämä oli tyhmä kysymys, niin kysyn nyt sitten täällä Tyhmien kysymysten ketjussa.

On se. Mukava paikka, tuolla menee mukavasti muutama tunti. Tiergarteniin vain. Se on vieläpä erittäin keskeisellä paikalla Berliiniä ja hyvien yhteyksien varrella. Yksi parhaista eurooppalaisista eläintarhoista, mitä minä olen käynyt.

Jääkarhujen ruokintahetki oli hauskaa katseltavaa, nallukoille maistui liha ja veteen heitetyt omenatkin. Tosin olisin heittänyt veteen muutaman rääkyvän kakaran sekä pari muissa eläinpisteissä kusipäisesti käyttäytynyttä turistia, jotka häiritsivät eläimiä. Olisi saanut nallukka kerrankin ihmislihaa, tosin luultavasti pilaantunutta sellaista, koska päähän noussut kusi olisi haitannut makua.

Pidän eläintarhoista ja arvostan niiden toimintaa mm. uhanalaisten eläinlajien säilyttämisessä sekä yleisen eläintietouden levittämisessä, mutta eläintarhoissa pitäisi kyllä näin yleisesti ottaen käyttää paljon tiukempia otteita mulkkuturistien suhteen. Välitön porttikielto ja ulosheitto, jos eläimiä häiritään eikä sääntöjä noudateta. Mielellään kovat sakot päälle, jos käytös on erityisen ongelmallista. Nyt valvonta on monessa maassa liian lepsua.

Berliinistä vielä: muista myös Berliinin ulkopuolella olevat kohteet, joihin kuitenkin pääsee erittäin näppärästi S-bahneilla. Esimerkiksi Sachsenhausenin keskitysleiri on hyvä valinta, samoin Potsdamin keisarillinen kaupunki. Potsdamin reitillä voi pysähtyä S-bahnilla myös Wannseen pysäkillä, kuten minä tein pari vuotta sitten. Wannseen huvilassa tehtiin juutalaiskysymyksen lopullinen ratkaisu, nyt se on museona.

Eläimiä ja natsikohteita, siitä se hyvä Berliinin reissu lähtee!
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Riittääkö sulkapallossa että se pallon sulkaosa osuu viivan päälle, vai pitääkö sen nupinkin pudota viivalle? Ollakseen siis sisällä.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Menee täysin mutuiluksi, mutta eikös se pallo tule aina enemmän tai vähemmän pystysuunnassa ts. se nuppi osuu aina ensimmäisenä maahan? Eli onko tuollainen tilanne kovinkaan mahdollinen että sulkaosa osuisi aiemmin kenttään.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Riittääkö sulkapallossa että se pallon sulkaosa osuu viivan päälle, vai pitääkö sen nupinkin pudota viivalle? Ollakseen siis sisällä.

Nupin osumakohta ratkaisee onko pallo sisällä vai ulkona. Sulkien osumakohdalla ei ole mitään merkitystä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Menee täysin mutuiluksi, mutta eikös se pallo tule aina enemmän tai vähemmän pystysuunnassa ts. se nuppi osuu aina ensimmäisenä maahan? Eli onko tuollainen tilanne kovinkaan mahdollinen että sulkaosa osuisi aiemmin kenttään.
Niin, aika teoreettiseksi tämä meneekin mutta mietin tilannetta, jossa se pallon nuppi osuu tyyliin sentin päähän viivasta (ulkopuolelle) mutta kellahtaa sisälle päin niin, että se sulkaosa osuu viivalle.

Nupin osumakohta ratkaisee onko pallo sisällä vai ulkona. Sulkien osumakohdalla ei ole mitään merkitystä.
Oolrait, kiitoksia vastauksesta.
 

Ralph

Jäsen
Unohdin energiajuomatölkin pakkaseen, se siellä vähän paisui ja päästi osan jo jostain pikkureiästä pihalle. Nyt sen paisuneena tuossa pöydällä, uskallanko avata vai räjähtääkö silmille?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös