Kaikki ei ole, nimittäin minä en.
En minäkään ole mitään juonut, joten se prosentuaalinen määrä laskee koko ajan. Kotona neljän seinän sisällä yksin ja vesiselvänä on se luontevin tapa viettää juhannusta.
Olen kirjoitellut harraste/sivuammattiin liittyviä juttuja valmiiksi ja kävin päivällä pikaisesti kääntymässä varsinaisella työpaikallani, joka on tietystikin tyhjänä. Tein siellä ns. kassatilityksen valmiiksi ensi viikkoa varten, koska täytyyhän sitä juhannuksena edes kerran päästä katkerasti tilittämään. Vanhempien luona tuli pistäydyttyä juhannussaunassa ja syömässä, sieltäkin tulin sitten pois koneen äärelle.
Ensi viikon perjantaina alkaa nimittäin neljän viikon kesäloma, ja teen erilaisia ns. nakkihommia nyt alta pois. Juhannus on siihen oikein hyvä ajankohta, kun ei ole kauheasti muuta häiriötä eikä pahemmin ihmisiä missään. Tosin täällä asuinlähiössäni näkyy jonkin verran väkeä liikkeellä ja valoa ikkunoissa, eipä täkäläisillä mitään luksuskesämökkejä sun muita olekaan, tai varaa niihin.
Ei minulla sinänsä mitään moraalista, fyysistä tai henkistä estettä sille olisi, että kaapista maistelisin vaikkapa puolalaista biisoninruohovodkaa tai Goldwasseria ynnä muuta. Olen leikitellyt ajatuksella, että ottaisin muodollisesti yhden shotin ja näin ollen ansaitsisin oikeuden käydä katsomassa, mitä kaikkea siellä Kalsarikänniketjussa oikein kirjoitellaan, mutta enpä tiedä.
Ehkä menen ennemmin parvekkeelle lukemaan uusinta Alibia. Siinä oli juttu mustalais-Rainerista, joka oli laulanut karaokea kun veljelle oli "vittuiltu" baarin eteisessä. Laulusankari oli sitten käynyt tappamassa vittuilijan moralla, kuten romanikulttuurin rikastaviin perinteisiin kuuluu. Toisessa jutussa joku oli luullut äitiään ja tyttöystäväänsä ufoiksi. Sellaista kai sattuu, mutta ei silti pitäisi puukottaa kumpaakin hengiltä. Mitä pahaa ufot ovat kenellekään tehneet, paitsi tunkeneet anaalikoettimia kaappaamiensa ihmisten perseisiin?