Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 441
  • 11 238

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jari Tervolta Uutisvuossa olen tuon murjaisun ekaa kertaa kuullut.
Tämä tapahtui muistaakseni ennen, kuin luin saman kaskun kirjoittamanasi täältä.
Tervo kertoo usein minun juttujani. Tuon kuulin Tervon suusta minäkin, mutta se oli muistaakseni viime tai korkeintaan toissa vuonna. Yliopiston tyttöjä naurattelin tokaisulla jo kymmenisen vuotta sitten, eli Tervolta se ei ole tarttunut.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Tervo kertoo usein minun juttujani. Tuon kuulin Tervon suusta minäkin, mutta se oli muistaakseni viime tai korkeintaan toissa vuonna. Yliopiston tyttöjä naurattelin tokaisulla jo kymmenisen vuotta sitten, eli Tervolta se ei ole tarttunut.

Kuhmossa terassilla kuulin tuon jutun erään herrasmiehen kertomana reilut viisitoista vuotta sitten. Epäilen suuresti, ettet ole tuo herrasmies.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kuhmossa terassilla kuulin tuon jutun erään herrasmiehen kertomana reilut viisitoista vuotta sitten. Epäilen suuresti, ettet ole tuo herrasmies.
No en. Muutamakin tuntomerkki ei täsmää. En ole käynyt Kuhmossa aikuisiällä, enkä ole herrasmies.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Neljä kysymystä

Nauta (Bos Taurus) on märehteviin sorkkaeläimiin kuuluva nisäkäs. Minkä takia miespuolinen nauta eli sonni on ihmisistä puhuttaessa jonkinlainen kehumismuotokin mutta naispuolinen nauta on lehmä ja se on sitten halveeraava nimitys?

Lisäksi ihmettelen ja kysyn, että kun kuohittu sonni eli härkä on vertauskuvallinen homosteluun, kun puhutaan härkäparista, niin ovatko kaikki homot kuohittuja?

Oliko 1400-luvulla hallinnut Sonni Ali Ber kova panomies? Uusien potentiaalisten naisvalloituksien vuoksiko tuo Songhaivaltakunnan hallitsija hyökkäsi tuaregeja, moseja ja fulbeja vastaan?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nimimerkki Nötkötistä tuli mieleen. Tarkoittaako nötkötti naudanlihaa, siis onko se suora suomennos ruotsinkielen "nötkött":stä? Vai tarkoittaako se jotain muuta? Täälläpäin tuo sana ei ole tullut vastaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Täälläpäin se on sian-ja naudanlihasäilykepurkin yleisnimi. Sen tämän näköisen: http://static.iltalehti.fi/ruoka/notkott_c26TM_503_ru.gif

Tätä se täälläpäinkin tarkoittaa.
Armeijassa tuota oli hernekeitossa ja sen jälkeen sitä en ole pystynyt syömään. Viime syksynä yksi purkki ajautui mutkien kautta talouteeni ja jo pelkkä haju sai purkin sisältöineen lentämään roskikseen.

Tykkääkö tuosta oikeasti joku?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä se täälläpäinkin tarkoittaa.
Armeijassa tuota oli hernekeitossa ja sen jälkeen sitä en ole pystynyt syömään. Viime syksynä yksi purkki ajautui mutkien kautta talouteeni ja jo pelkkä haju sai purkin sisältöineen lentämään roskikseen.

Tykkääkö tuosta oikeasti joku?

Minä en ole armeijaa käynyt, mutta kauheita muistoja on lapsuudesta. Oikeastaan ainoa ruoka, jota en kykene syömään. Tai jos syön, niin pitää olla oikeasti naamiointi ja maustaminen kunnossa.

Jotkut toki tykkäävät. Tässä vinkkejä kuinka valmistat tuosta herkusta vielä herkullisempaa: Nötkötin ystävät aktivoituivat: lue parhaat reseptivinkit! | Ruoka | Iltalehti.fi
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen automobiililla kaupunkiliikenteessä ajaessani huomannut, että - minä olen tietenkin se paras kuski mitä on - naisten lisäksi myös vanhukset ovat huonoja kuskeja. Noiden ryhmien huonouden lienevät monet muutkin huomanneet. Nyttemmin olen sattunut huomaamaan, että myös afromustahenkilöt ovat mitä suurimmassa määrin ajotaitorajoittuneita. Vasta joku afromustahenkilö vilkutti vasemmalle, kun oli ajamassa liikenneympyrään. Tänään liikennevaloissa näin, että edessäni oleva auto on täynnä levottomasti liikehteviä afromustahenkilöitä ja osasin jo edellisiin kokemuksiini perustuen valmistautua epämääräiseen liikennekäyttäytymiseen. Siihen se auto jäi eteeni jumittamaan, vaikka valo vaihtui vihreäksi. Säilytin tyyneyteni ja mietin, että missä kohtaa on sopivaa puristaa äänimerkkiäni eli vieressäni istuvaa naista, josta tisseistä puristaessa saa mukavan äänimerkin aikaiseksi.

Saavatko afromustahenkilöt ajokortin helpommalla Suomessa? Onko niillä yleensä edes ajokorttia? Ovatko ne tuoneet jonkun norsuajokortin lähtöajomaastaan mukanaan vai mikä on tämä jakauma tässä asiassa? Ei tätä asiaa kukaan kuitenkaan tietäne mutta kysynpä silti.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kyseleekö Gary " man who put the Bang in Gang" Glitter nykypäivänä linnassa, että kenen haluutko mun jengiin? Ja onko se vielä jengin johtaja? Ja onko se enää edes linnassa? Come on come on.

Ja onko se väärin kuunnella tuommoisen miehen musaa? Aina tulee hallilla outo fiilis kun tuota ihmisjätettä kuuntelee.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kai se, että Suomessa ajaa autoa vaadi Suomessa suoritettua ajotutkintoa. Kyllä sitä voi tumma poika ajaa vaikka Keniassa myönnetyllä ajoluvalla.

Onko kukaan koskaan nähnyt romania autokoulussa? Ajaako romanit postikortin suomin ajovaltuuksin?

Onko kukaan koskaan saanut postikorttia romanilta?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei kai se, että Suomessa ajaa autoa vaadi Suomessa suoritettua ajotutkintoa. Kyllä sitä voi tumma poika ajaa vaikka Keniassa myönnetyllä ajoluvalla.
Kyllähän minä toki tuon asian tiedän. Vaikka kysyinkin tyhmiä niin en sentään noin tyhmiä! Minä kysyin jakaumaa. Hätätapauksessa myös mutujakauma välttää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyttemmin olen sattunut huomaamaan, että myös afromustahenkilöt ovat mitä suurimmassa määrin ajotaitorajoittuneita.
Viimeksi kuluneiden noin 12kk aikana olen kokenut kahdesti läheltä piti -tilanteen jalankulkijana Helsingissä. Molemmilla kerroilla autoileva osapuoli toimi selkeästi väärin, ja molemmat kuskit olivat pigmentiltään negroidisia. Kumpikin suoritus oli jalankulkijan näkökulmasta katsottuna odottamaton ja kotoiseen liikennekulttuuriimme ehdottomasti kuulumaton, sen lisäksi että molemmissa tapauksissa autoilijat rikkoivat liikennesääntöjä. En tässä yhteydessä pitkästytä palstan lukijoita yksityiskohdilla, mutta sen verran pitänee mainita että omat nopeat refleksit ja hyvä onni säästivät minut fyysisiltä vammoilta. Parempi näin, sillä voi hyvin olla ettei kummassakaan autossa ollut edes pakollista liikennevakuutusta (asenteellinen väittämä ehkä, mutta ulkoisten tunnusmerkkien puolesta en olisi pitänyt tätä ollenkaan mahdottomana).
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Jos haluaisin tuoda/laajentaa ulkomaisen yrityksen Suomeen otetaan esimerkiksi tämä Starsbucks jota ei taida olla muualla kuin Helsinki-Vantaan lentokentällä Suomessa? Pitäisikö minun ostaa tietty osuus kyseistä yrityksestä vai menisikö tälle yhtiölle tietty summa tuotosta joka kuukausi? Vähän sekava kirjoitus, mutta toivottavasti joku tajusi mitä haen takaa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Jos haluaisin tuoda/laajentaa ulkomaisen yrityksen Suomeen otetaan esimerkiksi tämä Starsbucks jota ei taida olla muualla kuin Helsinki-Vantaan lentokentällä Suomessa? Pitäisikö minun ostaa tietty osuus kyseistä yrityksestä vai menisikö tälle yhtiölle tietty summa tuotosta joka kuukausi? Vähän sekava kirjoitus, mutta toivottavasti joku tajusi mitä haen takaa.

Kyseessä on siis franchise yritys (tämä tieto sitä varten, että voit googlettaa mahdollisesti lisätietoja). Muistaakseni tässä oli kaksi vaihtoehtoa, eli joko maksat vuosittain Starsbucksille maksun, jolla saat oikeuden käyttää yrityksen tavaramerkkiä ym. tai toisena vaihtoehtona joudut antamaan jonkinlainen prosenttiosuuden myynnistä ja/tai voitosta vuosittain. Luonnollisesti ensimmäinen vaihtoehto taitaa olla yleisempi, koska se on Starsbucksille varmempi tapa ansaita rahaa. Toivottavasti vastasi kysymykseen, mutta googlettamalla varmasti saat lisätietoa, jos jotain jäi epäselväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös