Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 850 917
  • 11 238

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En tosin tiedä miten vaikuttaa johonkin tukiin tai sanktioihin, jos ilmoittautuu vasta kuukauden päästä. Ehkä ei mitenkään?

Ajattelin lähinnä sitä, että nykyisestä duunimestastani voi tulla työvuorotarjouksia tuon kuukaudenkin aikana. Jos olisin työkkärin listoilla, niin silloin käsittääkseni minun olisi pakko suostua tekemään vuoroja, tai pahimmassa tapauksessa voi tulla jotain seurauksia.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ajattelin lähinnä sitä, että nykyisestä duunimestastani voi tulla työvuorotarjouksia tuon kuukaudenkin aikana. Jos olisin työkkärin listoilla, niin silloin käsittääkseni minun olisi pakko suostua tekemään vuoroja, tai pahimmassa tapauksessa voi tulla jotain seurauksia.
Eihän ne työkkärissä niistä tarjouksista tiedä.

Plus että kyllä voit töitä tehdä vaikka olisit työnhakijana työkkärissä. Jos saat päivärahaa tai vastaavaa, niin sitten vaan täytät ne laput niin, että niissä lukee työtön-työtön-työtön-töissä-työtön... Tai jotenkin noin se menee.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kertokaahan alan miehet, että mikä on jokaisen miehen enklannin kielen sanavarastoon eittämättä kuuluvan sanan, MILF, monikkomuoto? Onko se "Milfs" vaiko kenties "Milwes"? Auttaisi kovasti asiointia ulkomailla,
 

Rocco

Jäsen
Kertokaahan alan miehet, että mikä on jokaisen miehen enklannin kielen sanavarastoon eittämättä kuuluvan sanan, MILF, monikkomuoto? Onko se "Milfs" vaiko kenties "Milwes"? Auttaisi kovasti asiointia ulkomailla,

Veikkaan että sanasta ei ole monikkoa, koska monikkomuoto tulisi M-sanan perään, onko se sitten Mature tai Mother, tulkintakysymys. Eli Matures/Mothers.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kertokaahan alan miehet, että mikä on jokaisen miehen enklannin kielen sanavarastoon eittämättä kuuluvan sanan, MILF, monikkomuoto? Onko se "Milfs" vaiko kenties "Milwes"? Auttaisi kovasti asiointia ulkomailla,

Google-haulla Milfs tulee 122 000 000 osumaa. Haulla Milwes osumia on 39700, mutta nekin näyttävät enimmäkseen liittyvän "Milwes"-nimisten ihmisten asioihin.

Oikea vastaus on lähes varmasti: Milfs.

*********************

Uusi tyhmä kysymys:

Kumpi on enemmän Pride-kulkueen järjestäjien mieleen: Se, että kulkuetta uhkaillaan tai protestoidaan vai se, että kaikki menee rauhallisesti?

Ja tarkoitan kulkueen järjestäjiä, en osanottajia. Ja pidän moisia häiritsijöitä typerinä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Konetta tyhjentäessäni olin laittanut kaksi kuppia pinoon, ja nyt toinen on imaissut toisen sisäänsä niin jämäkästi kiinni ettei meinaa millään konstein irrota. Kaksi pitkulaista lasivalmisteista kuppia siis kyseessä (toinen hieman ohuempi joten mahtuu toisen sisään). Kellään mitään keinoa?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kumpi on enemmän Pride-kulkueen järjestäjien mieleen: Se, että kulkuetta uhkaillaan tai protestoidaan vai se, että kaikki menee rauhallisesti?

Nuo pride-kulkueet on tarkoitettu iloisiksi tapahtumiksi, joissa on tarkoitus pitää hauskaa karnevaalitunnelmissa. Ne ei siis ole tarkoitettu provosoiviksi kannanotoiksi. Uskoisin siis, että kaiken meneminen rauhallisesti on se ykköstoive.

Niistä joidenkin nimimerkkien näkemistä kulkueista sitten, joissa kuulemma työnnetään hamsteria takapuoleen ja tehdään muutakin kinkya, en osaa sanoa. Noista kertoilleet nimimerkit varmaan osaisivat.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos vanhempien lasten biologiset vanhemmat ovat Debbie Rowe ja Arnold Klein, niin mitä muuta voi odottaakaan? Blanketin äiti taitaa olla intialaista syntyperää.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko työvoimatoimistoon pakko ilmoittautua jäädessään työttömäksi?
Ei tosiaan ole pakko ilmoittautua. Kuitenkin, jos lykkää ilmoittautumista ja pitää lomaa vähintään 4 ja ½ kuukautta, niin siitä seuraa ylimääräinen 2 kk karenssi ennen päivärahan saamista. Ja jos lomailee ilman ilmoittautumista 6 kk, niin menettää oikeuden ansiopäivärahaan kokonaan (ennen kuin on ollut uudelleen 8 kk töissä).

Viime mainittu tulee joskus ikävänä yllätyksen ns. irtisanomispaketin ottaneille: Ensin ollaan esim. vuosi ex-työnantajan piikkiin sapattivapaalla ilmoittautumatta työkkäriin. Sen jälkeen luullaan, että päästään ansiosidonnaiselle, mutta siinä vaiheessa se ei enää onnistu (jos on siis jättänyt ilmoittautumatta työnhakijaksi 6kk:n sisällä työsuhteen päättymisestä).

Ongelman voi välttää ilmoittautumalla työkkäriin työnhakijaksi, vaikka ei rahaa saisikaan. Ei niitä työtarjouksia kannata kauheasti pelätä, ellei ole todella kysytty ammatti. Työkkärillä on käytössään käytännössä sama työpaikkatietokanta, mikä löytyy Mollin sivuilta. Ei ole juurikaan järkeä, että virkailijat tiedottaa samoista paikoista, joita jokainen voi itse selata omatoimisesti. Siksi sitä tapahtuu nykyään hirvittävän vähän verrattuna vanhoihin aikoihin, jolloin työkkäriä ihan oikeasti tarvittiin ensisijaisesti välittämään töitä, eikä niinkää pyörittämään päiväraharuljansissia.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Maikkarin sivuilta lainattua:

MM-kisat keväällä yhdessä Ruotsin kanssa järjestänyt Suomen jääkiekkoliitto tekee kisoista taloudellista voittoa 7-8 miljoonaa euroa, kertoi liiton puheenjohtaja Kalervo Kummola MTV3:n uutisten haastattelussa torstaina.
Liitto yltää näin suurin piirtein tavoitteeseensa. Kummolan mukaan voitto selittyy hyvillä lipputuloilla sekä yhteistyökumppaneilla. Edistystä edellisten kotikisojen (2003) voittoon kertyy 2-3 miljoonaa.

- Kyllä tällä summalla saadaan esimerkiksi monta juniorivalmentajaa palkattua, Kummola toteaa MTV3:lle.

Mitkä seurat pääsevät nauttimaan näistä tulosrahoilla palkatuista juniorivalmentajista?
 

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Saako ulkomailla matkoilla oleva henkilö tekstiviestin jos vastaanottajan numeron eteen ei laita "+358":aa?

---

Miksi minulla näkyy "allekirjoitusviiva", vaikka allekirjoitusta ei ole lainkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Saako ulkomailla matkoilla oleva henkilö tekstiviestin jos vastaanottajan numeron eteen ei laita "+358":aa?

Kyllä saa, lähettäessäsi viestin et voi tietää missä vastaanottaja sijaitsee, operaattori ohjaa sen perille. Jos ulkomailla oleva henkilö laittaa sulle viestin ilman että edessä on +358, se menee "harakoille".
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko prinsessa Leia Hope Solon äiti? Ja onko Hope juuri se "A New Hope"?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttävätkö minkään muun yksittäisen ruoka-aineen ystävät itsestään nimitystä "harrastaja" samalla tavalla kuin chiliharrastajat? Itselläni esimerkiksi on parveke täynnä erilaisia yrttejä ja käytänkin niitä mielelläni, mutta tuntuisi kyllä todella erikoiselta tituleerata itseään yrttiharrastajaksi. Vedän mielelläni myös eri tavoin valmistettua lihaa, joten kai minä sitten olen myös jonkun sortin lihaharrastaja.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyttävätkö minkään muun yksittäisen ruoka-aineen ystävät itsestään nimitystä "harrastaja" samalla tavalla kuin chiliharrastajat? Itselläni esimerkiksi on parveke täynnä erilaisia yrttejä ja käytänkin niitä mielelläni, mutta tuntuisi kyllä todella erikoiselta tituleerata itseään yrttiharrastajaksi. Vedän mielelläni myös eri tavoin valmistettua lihaa, joten kai minä sitten olen myös jonkun sortin lihaharrastaja.
Käyneen marjamehun kittaajat ovat viinin harrastajia. Siis erotukseksi meistä tavallisista pulliaisista, jotka silloin tällöin avaavat viinipullon. Juomapuolella on muitakin harrastajia, olut- ja viskiharrastajat nyt ainakin tulevat mieleen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyneen marjamehun kittaajat ovat viinin harrastajia. Siis erotukseksi meistä tavallisista pulliaisista, jotka silloin tällöin avaavat viinipullon. Juomapuolella on muitakin harrastajia, olut- ja viskiharrastajat nyt ainakin tulevat mieleen.

No näitähän tosiaan on. Itsekin kyllä nautin mielläni erilaisista juomista ja pikkuisen ymmärränkin aiheesta, mutta eihän nyt jumalauta harrastaja sentään?

Osaako joku muuten kertoa, olenko minä chiliharrastaja, kun kaapista löytyy tällä hetkellä neljää eri chilikastiketta ja kahta lajia tuoretta chiliä?

Maitovalmisteita, mukaan lukien juustot, tosin löytyy vielä enemmän, joten olen varmaan myös maitovalmisteharrastaja?
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Miksi ihmeessä tenniksessä saa pisteitä niin kuin niitä nyt saa? Miksi vittu 15, 30... pistettä yhdestä voitetusta pallosta? Miksi ei 1,2,3,4 ja 5?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös