Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 850 871
  • 11 238

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kysyn uudestaan tätä? Onko taustalla jotain lisenssimaksujen kalleutta tai muuta riitaa vai mikä tässä mättää?
Applen kohdalla kyse on siitä, että flash ei ole vapaa standardi, vaan pitää lisensoida Adobelta. Apple itsehän kaikessa tekemisessään puoltaa vapaita standardeja ;)

Windows mobile taas myöhästyi Adoben kelkasta, joka päätti ettei kehitä mobiiliversiotaan flashista vaan että flash-tuki tulee ennemmin Adoben AIR-natiivina sovellusten kautta.

Silverlightin tilanne on samankaltainen, mutta se taas on sitten MS-riippuvainen.

Toivottavasti tulevaisuudessa päästään eroon koko flashista, se on järkyttävä bloat-softa. HTML5 tai sitten nuo sovellusten omat natiivituet eri muodoille korvaavat kyllä hyvin sen.
 

Kalalokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vitutusketjussa vittuunnuttiin punkeista. Kävin miettimään sitten näiden puutiaisten ja ihan kaikkien muidenkin hyttysten kannalta sitä, että miten ne, vaikka nyt tavalliset itikat, valitsevat kohteensa? Jostain muistan aiheesta jotakin lukeneeni, mutten kyllä enää muista sitä mitä niissä teksteissä sanottiin. Olen ruvennut nyt tarkkailemaan asiaa, eikä minun ympärillä kyllä pyöri minkäännäköistä mönniäistä kun taas kavereiden kimpussa ne ovat yhtenään pistelemässä. Haisenko minä sitten liian paskalta itikoiden mielestä? Vai olenko kenties toista ääripäätä ja olen erittäin puhdas? Onko veriryhmäni tai verenlaatuni jotenkin erikoinen siinä mielessä etteivät nämä inisijät kiinnostu siitä?
 

Ralph

Jäsen
Koska skeittaus on kesälaji, toisin kuin lumilautailu.Kesäolympialaiset ovat niin suuri tapahtuma, ettei sinne helposti oteta uusia lajeja.

Salibandy taitaa olla seuraava uusi kesäolympialaji. Näin Suomikin saa luultavasti edes sen yhden mitalin. Olisi kyllä hauska nähdä Brasiliassa salibandya, miten taipuu paikallisilta.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Vai olenko kenties toista ääripäätä ja olen erittäin puhdas? Onko veriryhmäni tai verenlaatuni jotenkin erikoinen siinä mielessä etteivät nämä inisijät kiinnostu siitä?

Ihmettelen samaa. Myöskään itseäni eivät itikat kiusaa, mutta muistan kun olimme joskus vuosia sitten perheen kanssa mökillä ja veljen kädet oli purettu ihan paiseille. Jotenkin se kai liittyy siihen, että hyönteisten toukista tulee vahvempia tms kestävämpiä tietyn verilaadun ansiosta. Tiedä sitten.

Olisi kyllä hauska nähdä Brasiliassa salibandya, miten taipuu paikallisilta.

Oikeastaan se voisi taipua niiltä hyvinkin. Brasilialaisilla futaajilla ainakin on karseat reisilihakset, koordinaatiokykyä, fysiikkaa ja pelisilmää mitä hyödynnetään säbässäkin. Jotkut 15 vuotiaat hökkelikylien nuorukaiset jotka ovat kasvaneet jalkapallon parissa voisivat hyvinkin parin vuoden treenauksella omaksua lajin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vitutusketjussa vittuunnuttiin punkeista. Kävin miettimään sitten näiden puutiaisten ja ihan kaikkien muidenkin hyttysten kannalta sitä, että miten ne, vaikka nyt tavalliset itikat, valitsevat kohteensa? Jostain muistan aiheesta jotakin lukeneeni, mutten kyllä enää muista sitä mitä niissä teksteissä sanottiin. Olen ruvennut nyt tarkkailemaan asiaa, eikä minun ympärillä kyllä pyöri minkäännäköistä mönniäistä kun taas kavereiden kimpussa ne ovat yhtenään pistelemässä. Haisenko minä sitten liian paskalta itikoiden mielestä? Vai olenko kenties toista ääripäätä ja olen erittäin puhdas? Onko veriryhmäni tai verenlaatuni jotenkin erikoinen siinä mielessä etteivät nämä inisijät kiinnostu siitä?

Onneksi olkoon, sinä erität kemiallista suoja-ainetta. Aiheesta tieteen kuvalehdessä.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Olen ruvennut nyt tarkkailemaan asiaa, eikä minun ympärillä kyllä pyöri minkäännäköistä mönniäistä... Haisenko minä sitten liian paskalta itikoiden mielestä?
Eikös sut ole rauhoitettu?
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko sm-liigan logolla varustettuja vaatteita myynnisä missään? JYPin fanituotteet ovet yhtä poikkeusta lukuunottamatta helvetin rumia, joten esim liigan logolla varustettu huppari kelpaisi minulle.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tyhmä kysymys koskien piilolinssejä, eli kun myydään kuukausilinssejä ovatko linssit parhaimmillaan sen n.30 päivää ensimmäisestä käyttökerrasta? Vai onko se ja sama ovatko linssit ajoittaisessa käytössä ja säilyvät hyvinä sen noin kolmekymmentä käyttökertaa?

Nyt on pitkästä aikaa taas ollut rillit käytössä ja piilolinssit vähemmällä käytöllä niin pohdin vain tässä asiaa...
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tyhmä kysymys koskien piilolinssejä, eli kun myydään kuukausilinssejä ovatko linssit parhaimmillaan sen n.30 päivää ensimmäisestä käyttökerrasta? Vai onko se ja sama ovatko linssit ajoittaisessa käytössä ja säilyvät hyvinä sen noin kolmekymmentä käyttökertaa?

Nyt on pitkästä aikaa taas ollut rillit käytössä ja piilolinssit vähemmällä käytöllä niin pohdin vain tässä asiaa...

Kyllä noissa yleisohjeena on se että linssipaketin avauksesta n.30 päivää käytit niitä päässä sen yhden kerran tai joka päivä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kyllä noissa yleisohjeena on se että linssipaketin avauksesta n.30 päivää käytit niitä päässä sen yhden kerran tai joka päivä.

Eli se pakkauksessa oleva neste on jotain eri tököttiä kuin perus piilolinssineste? Vai alkaako tuo linssin "huononeminen" kun se on ensimmäistä kertaa kosketuksissa ilman kanssa?
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eli se pakkauksessa oleva neste on jotain eri tököttiä kuin perus piilolinssineste? Vai alkaako tuo linssin "huononeminen" kun se on ensimmäistä kertaa kosketuksissa ilman kanssa?

Ensimmäisen silmässäkäytön yhteydessä linssi kerää itseensä proteiineja pinnalta eikä niitä sillä puhdistus/säilytysliemellä ilmeisesti poisteta eli varmaan noiden proteiinien ja bakteerien yhteisvaikutus on se syy että linssit eivät kestä. Varmaan on eri tököttiäkin se pakkauksen säilytysliemi, mutta silmämönjä ja bakteerit on käsittääkseni se isoin asia. Voi niitä linssejä pidempäänkin pitää mutta silmätulehdusten riski kasvaa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Muuttoa pukkaa ja samalla menee sitten tutut ja turvalliset televisio- ja internet-palvelut uusiksi.

Ostin aikoinaan nykyiseen asuntoon Welhon markkinoiman wbox-kaapelidigiboksin ja tyhmä kysymys tästä on, että toimiihan tämä digiboksi myös muissa valtakunnan kaapeliverkoissa, sillä Dna Welho ei tulevaan asuntoon yllä?

Toisekseen, onko isännöitsijän lisäksi muita kanavia selvittää tulevan asuntoni (kerrostalo) kaapelioperaattoria? Paikkakunta on Tampere, joten paikalliset osaavat varmaan vinkata mahdollisia vaihtoehtoja.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Toisekseen, onko isännöitsijän lisäksi muita kanavia selvittää tulevan asuntoni (kerrostalo) kaapelioperaattoria? Paikkakunta on Tampere, joten paikalliset osaavat varmaan vinkata mahdollisia vaihtoehtoja.

Olikohan tuolla niin, että kaapelit, siis ne fyysiset sellaiset, hoitaa TTV, ja sinne voit sitten tilata eri palveluntarjoajien paketteja.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Mitenkäs tähän nyt pitäisi suhtautua?

Entinen hoito vuosien takaa soitti ja pyysi bisselle. Totta kai suostuin, mukavaa nähdä pitkästä aikaa ja onhan tässä kuitenkin kuulumisia aina välillä vaihdeltu ihan kaverillisessa mielessä. Sovittiin aika ja paikka. On kuulemma kaivannut seuraani. Puhelun lopulla kävi ilmi, että hän aikoo valehdella avovaimolleen, että on jonkun ihan muun kuin mun seurassa.

Bisselle olen nyt joka tapauksessa menossa, mutta varaudunko jonkinlaisiin taka-ajatuksiin vai laitanko pelimerkit sille, että valehtelee avovaimolleen vain koska hän on äärimmäisen mustasukkainen (mitä onkin)?
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Mitenkäs tähän nyt pitäisi suhtautua?

Entinen hoito vuosien takaa soitti ja pyysi bisselle. Totta kai suostuin, mukavaa nähdä pitkästä aikaa ja onhan tässä kuitenkin kuulumisia aina välillä vaihdeltu ihan kaverillisessa mielessä. Sovittiin aika ja paikka. On kuulemma kaivannut seuraani. Puhelun lopulla kävi ilmi, että hän aikoo valehdella avovaimolleen, että on jonkun ihan muun kuin mun seurassa.

Bisselle olen nyt joka tapauksessa menossa, mutta varaudunko jonkinlaisiin taka-ajatuksiin vai laitanko pelimerkit sille, että valehtelee avovaimolleen vain koska hän on äärimmäisen mustasukkainen (mitä onkin)?

Nykyaikanen nainen varautuu kondomein eikä luota miehen varustautumiseen.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenkäs tähän nyt pitäisi suhtautua... (mitä onkin)?

Eihän se sinulta ole pois, jos menet jonkun kanssa kaljalle. Tai, jos sulla on sama tilanne, eli oma jossain, kerronko, jne. Mutta, miten kävi, sävähdyttikö? Siis se, että kertoi valehtelevansa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eihän se sinulta ole pois, jos menet jonkun kanssa kaljalle.

Näin minäkin asian ajattelin. Ja eihän se minun vastuullani ole, jos joku ei ole avovaimolleen rehellinen. Menossa olen kun kerran lupasinkin.

Tai, jos sulla on sama tilanne, eli oma jossain, kerronko, jne.

Ei sellaista, jolle olisin tilivelvollinen.

Mutta, miten kävi, sävähdyttikö? Siis se, että kertoi valehtelevansa.

Vähän kyllä, myönnän. Onhan se imartelevaa, että fiksu, hauska, hyvännäköinen ja hyväkroppainen entinen sanoo kaivanneensa seuraani. Itseasiassa olisimme varmaan yhdessä, jos en olisi tehnyt vääriä valintoja silloin vuosia sitten.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mitenkäs tähän nyt pitäisi suhtautua?

Entinen hoito vuosien takaa soitti ja pyysi bisselle. Totta kai suostuin, mukavaa nähdä pitkästä aikaa ja onhan tässä kuitenkin kuulumisia aina välillä vaihdeltu ihan kaverillisessa mielessä. Sovittiin aika ja paikka. On kuulemma kaivannut seuraani. Puhelun lopulla kävi ilmi, että hän aikoo valehdella avovaimolleen, että on jonkun ihan muun kuin mun seurassa.

Bisselle olen nyt joka tapauksessa menossa, mutta varaudunko jonkinlaisiin taka-ajatuksiin vai laitanko pelimerkit sille, että valehtelee avovaimolleen vain koska hän on äärimmäisen mustasukkainen (mitä onkin)?
Jos tietäisin äijän varatuksi, sanoisin ei kiitos. Inhoan epärehellisyyttä tällaisissa tilanteissa ja ajattelumallia, että asia ei mulle kuulu. Totta kai se kuuluu, varsinkin jos fiilikset ovat tuollaiset kuin tossa edellä kirjoitit.

Olen itse ollut aikanani avovaimon "paikalla" eikä fiilis ollut kovin hyvä, kun asiat tulivat esiin. Enkä ole todellakaan mustasukkaista ainesta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko työvoimatoimistoon pakko ilmoittautua jäädessään työttömäksi?

Minulla loppuu sopimus nykyisessä duunimestassani 15.8 ja olen ajatellut pitää kuukauden lomaa omakustanteisesti. Jättämällä ilmoittautumutta työkkärin listoille tuona aikana, niin minua ei käsittääkseni sido mikään velvollisuus ottaa mahdollisia tarjottavia työvuoroja vastaan.

Meneekö tämä näin helposti? En myöskään saa kuukauteen tietenkään tukeakaan, mutta siksi lomani tuleekin olemaan omakustanteinen.
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Onko työvoimatoimistoon pakko ilmoittautua jäädessään työttömäksi?

No eihän pakko toki ole. En tosin tiedä miten vaikuttaa johonkin tukiin tai sanktioihin, jos ilmoittautuu vasta kuukauden päästä. Ehkä ei mitenkään? Kaveri oli aikanaan (lähemmäs kymmenen vuotta sitten) pitkäänkin työttömänä eikä ilmoittautunut työkkäriin koskaan. Asusteli faijansa nurkissa ja eleli säästöillä, kun ei halunnut mennä "sinne kirjoitetaan CV-kursseille".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös