Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 008
  • 11 238

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei niin tyhmää kysymystä, etteikö siitä juohtuisi mieleen vielä tyhmempää:

Liikkuvassa Poliisissa on tunnetusta kaksi konstaapelia, se joka osaa lukea ja se, joka osaa kirjoittaa. Mutta mikäs virka oli ennen muinoin sillä kolmannella konstaapelilla, joka istui takapenkillä? Isästäni on valokuvia 50-luvun lopulta kun -56 Letukalla ovat partioajossa jossain Salon lähistöllä.

Takapenkillä oli kuvista päätellen nuorempi konstaapeli, mutta isääni tuntien saattoi olla myös se joka osasi laskea.

Ennen muinoin Neuvostoliitossa sanottiin, että se kolmas vahti niitä kahta kirottua intellektuellia, joista toinen osasi lukea ja toinen kirjoittaa...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Liikkuvassa Poliisissa on tunnetusta kaksi konstaapelia, se joka osaa lukea ja se, joka osaa kirjoittaa. Mutta mikäs virka oli ennen muinoin sillä kolmannella konstaapelilla, joka istui takapenkillä?

Se kolmas vahti näitä kahta intellektuellia.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi Jokerifanit huutaa "Pissa på IFK"? Mitä vittua? Mitä se tarkoittaa?

Kai sillä nyt on edes joku muu tarina kuin että joku 14-v Stöge tai Tsyge tai Jugghead on ES-höyryissään keksinyt että "höhöööö hifki on vähä niinku pissaa ja sit på on siks ku ne on niinku ruottalaisii höhööööööö!" Onhan?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miksi Jokerifanit huutaa "Pissa på IFK"? Mitä vittua? Mitä se tarkoittaa?

Kai sillä nyt on edes joku muu tarina kuin että joku 14-v Stöge tai Tsyge tai Jugghead on ES-höyryissään keksinyt että "höhöööö hifki on vähä niinku pissaa ja sit på on siks ku ne on niinku ruottalaisii höhööööööö!" Onhan?

Tarkkaa vastausta en osaa antaa, mutta samaa olen pohdiskellut. Samoin kuin sitä, että liigauransa IFK:ssa aloittaneelle Jokelalle huudettiin koko narriryhmittymän puolesta huoraa toissaillan pelissä. Jokelakin vaihtoon mennessään tuumasi Riksmanille, että "vittu mitä jengiä".

Pohdiskeluissani päädyin siihen lopputulokseen, että tämä aines yksinkertaisesti kuuluu siihen sosiaaliluokkaan, jossa sanavarasto on kovin alatyylinen ja suppea.

Ei sillä, että Kingeistä aina voisi tuntea ylpeyttä. Mätämunansa kullakin. Onneksi nuo sentään viihtyvät enemmän muiden lajien parissa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No nyt tulee se varsinainen tyhmä kysymys, mutta miksi joku kappale on elokuvan soundtrackilla, vaikka sitä ei kuule itse elokuvassa?

Leffan markkinointi ja tuotteistus tehdään ennalta, ja saataa olla että leffan leikkausvaiheessa jää biisejä ja kohtauksia pois. Kohtauksia, joita on jo käytetty ennakkomarkkinoinissa tai biisejä, jotka on jo sounbtrakillä.

Ärriesimerkki on Eurythmics, joka teki musan leffaan 1984 joista peräti yksi soi leffan lopputekstien aikana.

Juttu wikissä kohdassa "Controversy over the musical score"
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Jokerifanit huutaa "Pissa på IFK"? Mitä vittua? Mitä se tarkoittaa?

Kai sillä nyt on edes joku muu tarina kuin että joku 14-v Stöge tai Tsyge tai Jugghead on ES-höyryissään keksinyt että "höhöööö hifki on vähä niinku pissaa ja sit på on siks ku ne on niinku ruottalaisii höhööööööö!" Onhan?

Silläkin uhalla että osoitan turhaa tosikkomaisuutta, mutta koska olen havaitsevinani että olet ns. kujalla lauseen merkityksestä niin tuossahan on siis selvä lauserakenne eli:

Pissa på IFK = Pissaa IFK:n päälle.

Eli onhan tuo siis ihan ymmärrettävissä oleva ruotsinkielinen lause, IFK:ta ei siis mielletä tai rinnasteta kuseksi ja sanaa på ei ole huvikseen sinne liitetty tuon ruåtsalaisen oon takia, vaan kokonaisuus ratkaisee ja näin hienon kokonaisuuden ovat narrifanit keksineet.

Pysyäkseen ajan hermolla ja samalla tasolla kun nämä meidän paikalliskilpailijan fanit, Lukon faniryhmittymä voisi alkavalla kaudella ottaa paikallisvääntöihin ytimekkään huudon: "Pasko pataan."
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vastakysymyksenä näille Pissa på ifk -ihmettelijöille, miksi/miten n. 200 Jokerifania onnistuivat pyyhkimään lattiaa n. 3 000 HIFK-kannattajalla lauantaina Tikkurilassa?

Ja mainittakoon selvyyden vuoksi, että jos se minusta olisi kiinni, Pissa på ifk:ta ei huudettaisi peleissä lainkaan.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Vastakysymyksenä näille Pissa på ifk -ihmettelijöille, miksi/miten n. 200 Jokerifania onnistuivat pyyhkimään lattiaa n. 3 000 HIFK-kannattajalla lauantaina Tikkurilassa?

1. Tikkurilassa oli 1800 katsojaa [lähde]

2. Varmastikkaan kaikki näistä muista katsojista ei ollut IFK-faneja, joitakin ei vain kiinosta huutaa pissaa ja IFK:ta ym. eivätkä halua olla fanijoukon seurassa.

3. IFK:n "huutavat" fanit eivät olleet mitenkään järjestäytyneet yhteen paikkaan. Ei siinä mitään monimutkaista saa aikaan.

4. Treenimatseissa moni on vain nauttimassa pelistä ja tarkkailemassa pelaajia. Se ei onnistu selkä kentälle päin.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
1. Tikkurilassa oli 1800 katsojaa

2. Varmastikkaan kaikki näistä muista katsojista ei ollut IFK-faneja, joitakin ei vain kiinosta huutaa pissaa ja IFK:ta ym. eivätkä halua olla fanijoukon seurassa.

3. IFK:n "huutavat" fanit eivät olleet mitenkään järjestäytyneet yhteen paikkaan. Ei siinä mitään monimutkaista saa aikaan.

4. Treenimatseissa moni on vain nauttimassa pelistä ja tarkkailemassa pelaajia. Se ei onnistu selkä kentälle päin.

1. Oliko? Loppuunmyytyhän halli oli ja Wikipedian mukaan Valtti Areena vetää 3 700 katsojaa. No oli miten oli, HIFK-faneilla oli silti selvä ylivoima.
2. Ymmärrän.
3. Tuo on ehkä loogisin selitys.
4. Selät kentälle päin Jokerikannattajat hyppivät ehkä ensimmäisen erän kaksi ensimmäistä minuuttia eli 1/30 koko ajasta. Olin myöskin nauttimassa ja tarkkailemassa pelaajia, joten tuo ei sinänsä ole syy, mikä estää kannattamiselta. Jos minä, alempaan sosiaaliluokkaan kuuluva suppean ja alatyylisen sanavaraston omaava, pystyn kannattamaan joukkuettani samaan aikaan kun seuraan peliä, niin kai tekin pystytte siihen? ;)
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastakysymyksenä näille Pissa på ifk -ihmettelijöille, miksi/miten n. 200 Jokerifania onnistuivat pyyhkimään lattiaa n. 3 000 HIFK-kannattajalla lauantaina Tikkurilassa?
Koska teillä on ne valtakunnan ainoat fanit ja Eteläpääty toi fanikulttuurin Suomeen. Osittain myös siksi, koska Jokerifanit ovat ainoita jotka laulavat ja kannustavat joukkuetta sen ollessa häviöllä. Siinä muutama perustelu, joskin en ymmärrä miten vastakysymyksesi liittyy millään tavalla ihan aiheelliseen ihmettelyyn muutamaa teidän chanttianne kohtaan. Ja sitä, mikseivät faniporukan johtohahmot kitke niitä jo pois.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pissa på IFK = Pissaa IFK:n päälle.

Eli onhan tuo siis ihan ymmärrettävissä oleva ruotsinkielinen lause, IFK:ta ei siis mielletä tai rinnasteta kuseksi ja sanaa på ei ole huvikseen sinne liitetty tuon ruåtsalaisen oon takia, vaan kokonaisuus ratkaisee ja näin hienon kokonaisuuden ovat narrifanit keksineet.
Täytyy myöntää, etten tiennyt tuon pissan olevan tuossa ruotsia. Tosin nyt siinä vasta tuosta ruåtsalaisuudesta irvaillaankin kun on koko hela hoito ruotsiksi.

Mutta joo, nythän tämän käsittää jo hiukan paremmin ja täytyy myöntää, että on jumalauta Tsöge keksinyt nerokkaan huudon!

Ja tuo "Pasko pataan" oli muuten mainio ehdotus. Rauman Boja voisivat esimerkiksi kehittää siitä jonkinlaisen chantin, tulen varmasti mukaan laulamaan.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. Oliko? Loppuunmyytyhän halli oli ja Wikipedian mukaan Valtti Areena vetää 3 700 katsojaa. No oli miten oli, HIFK-faneilla oli silti selvä ylivoima.
3 700 on konserttien yleisökapasiteetti, kun kentälle pääsee katsomaan. Lätkäpeleissä halliin mahtuu 2 004 katsojaa.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues

Äärimmäisen epäasiallistahan Pissa på ifk:n huutaminen on, mutta mieluummin olen mukana joukkiossa, joka huutaa ajoittain Pissa på ifk:n kaltaisia chantteja, kuin joka ei huuda lainkaan mitään (karkaistusti). Ehdotan, että jos te niin inhoatte Pissa på ifk:ta, niin miksi ette laula vaikka perus-IFK-huutoa sen päälle? Luulisi onnistuvan vaikka sillä ylivoimalla mikä teillä oli Tiksissä. ;)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vieläkö Pave johtaa nahkahanskat kädessä Jokereiden kannustusryhmää? Mä olen aina niin hyvin ajan tasalla näissä...näin oli nimittäin 10 vuotta sitten.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi hyvin usea SM-liigapelaaja/lätkäpelaaja turpoaa monesti nopeastikin peliuran päättymisen jälkeen jopa useilla kymmenillä kiloilla? Eikös näillä kavereilla pitäisi nimenomaan olla hyvä tietämys ravintoasioista, harjoittelun myötä kiihtynyt aineenvaihdunta ja suhteellisen alhainen kynnys liikkua muutenkin kuin kilpaurheilumielessä? Ja kun ei ne lätkäpelaajat muutenkaan ole mitään langanlaihoja, vaan lihaksikkaita ja leveähköharteisia.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vieläkö Pave johtaa nahkahanskat kädessä Jokereiden kannustusryhmää? Mä olen aina niin hyvin ajan tasalla näissä...näin oli nimittäin 10 vuotta sitten.

Ei johda, yleensä Jokerifaneja johdattaa matseissa nimimerkki -Ville-, joka löytyy siis tältäkin palstalta, Pave sen sijaan tsiigailee pelejä vanhemman valtiomiehen otteella ns. keskisektorin yläosassa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Miksi hyvin usea SM-liigapelaaja/lätkäpelaaja turpoaa monesti nopeastikin peliuran päättymisen jälkeen jopa useilla kymmenillä kiloilla? Eikös näillä kavereilla pitäisi nimenomaan olla hyvä tietämys ravintoasioista, harjoittelun myötä kiihtynyt aineenvaihdunta ja suhteellisen alhainen kynnys liikkua muutenkin kuin kilpaurheilumielessä? Ja kun ei ne lätkäpelaajat muutenkaan ole mitään langanlaihoja, vaan lihaksikkaita ja leveähköharteisia.

Pelaajan energiankulutus on aktiiviuran aikana äärimmäisen kovaa treenien, puntin ja pelien ansiosta. Kun lähes 24/7-aktiivikulutus loppuu uran päättyessä kuin seinään, vaikka ns. alhaisen kynnyksen liikunta jatkuisikin, aiemmat ruokailu- ja ravintotottumukset jäävät usein päälle sellaisinaan - ja joissain tapauksissa rillaus alkaa kiehtoa enemmänkin. Joka tapauksessa energiansaanti ja -kulutus eivät usein enää ole aktiiviuran jälkeen tasapainossa, mikä voi herkästi johtaa kuvaamaasi lopputulokseen.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Miksi hyvin usea SM-liigapelaaja/lätkäpelaaja turpoaa monesti nopeastikin peliuran päättymisen jälkeen jopa useilla kymmenillä kiloilla? Eikös näillä kavereilla pitäisi nimenomaan olla hyvä tietämys ravintoasioista, harjoittelun myötä kiihtynyt aineenvaihdunta ja suhteellisen alhainen kynnys liikkua muutenkin kuin kilpaurheilumielessä? Ja kun ei ne lätkäpelaajat muutenkaan ole mitään langanlaihoja, vaan lihaksikkaita ja leveähköharteisia.

Käännän kysymyksen asettelun toisin päin; Olet elänyt viimeiset 15-20 vuotta varsin kurinalaista ja organisoitua elämää ja rääkännyt itseäsi punttisalissa/lenkkipolulla/kaukalossa toden teolla ainakin viisi kertaa viikossa vuoden ympäri. Minä ainakin tuollaisen jälkeen nauttisin yksinkertaisesti elämästä jonkin aikaa enkä laskisi kiloja kovinkaan tarkasti, vaikka ehkä en nyt itseäni Jutilan kaltaiseen tilaan turvottaisi.
 

tutzba

Jäsen
1) Lähetän nettipankissa viestin, että poistakaa tämä ja tämä tili. Laitan loppuun, että valtuutan teidät poistamaan mainitsemani tilit. Sitten tulee vastaus: "Vahvistathan lopetuksen vastaamalla tähän viestiin." Mitvit?

2) Miksi känninen ihminen on kaikkien muiden ihmisten (lue kavereiden) mielestä hauska, mutta oma puoliso ei huumoria ymmärrä?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
2) Miksi känninen ihminen on kaikkien muiden ihmisten (lue kavereiden) mielestä hauska, mutta oma puoliso ei huumoria ymmärrä?

Koska känninen ihminen tekee luultavasti itsestään pellen eikä naiset halua seurustella pellen kanssa.

Näin meillä.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Äärimmäisen epäasiallistahan Pissa på ifk:n huutaminen on, mutta mieluummin olen mukana joukkiossa, joka huutaa ajoittain Pissa på ifk:n kaltaisia chantteja, kuin joka ei huuda lainkaan mitään (karkaistusti).

Olematta välimerkkiin yhtyjä, niin pitäisiköhän nimimerkki Dekon tutustua termiin "karkaistu", ennen kuin viljelee sitä joka toisessa viestissä? Tämän voi myös tulkita tyhmäksi kysymykseksi.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Olematta välimerkkiin yhtyjä, niin pitäisiköhän nimimerkki Dekon tutustua termiin "karkaistu", ennen kuin viljelee sitä joka toisessa viestissä? Tämän voi myös tulkita tyhmäksi kysymykseksi.

Viidakon sananlasku: Jokerifanit on niin rautaa, että huutokin on terästä.

Itse asiaan liittyen, onhan "pissa på ifk" asiaton, mutta harvalla lakanalla on saatu yhtä paljon mediahuomiota. Ja pakko myöskin tunnustaa, että mun mielestä se oli hauska juttu. Todella asiaton, lapsellinen ja typerä, mutta hauska.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Itse asiaan liittyen, onhan "pissa på ifk" asiaton, mutta harvalla lakanalla on saatu yhtä paljon mediahuomiota. Ja pakko myöskin tunnustaa, että mun mielestä se oli hauska juttu. Todella asiaton, lapsellinen ja typerä, mutta hauska.
Oli hauska, kerran.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun kouluaikoinani jurakaudella kyllä opetettiin sanomaan 'kissa' kun piti päästä ruåtsiksi pissalle.

Hämmentävä huuto kyllä. Nuorten miesten joukko huutaa 'pissa!', jonka jälkeen pitkä hiljaisuus. Äidinvaistoni alkoi jo heräilemään, sillä lapsenlapseni tapasi joku vuosi sitten huutaa tuolla tavoin kun halusi vessaan äkillisen tarpeen yllättäessä kesken leikin. Nyt hänkin jo menee esikouluun ja osaa ihan itse hoitaa asiansa. Sniff.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös