Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 876
  • 11 238

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No eihän tässä ole mistään sen suuremmasta kyse kuin siitä, että sinä luulet muiden luulemisista ihan omiasi. Siinä olet ihan oikeassa, että sen voi nähdä melko absurdina asiana. Samoin sen, että hermostut jostain noin pienestä.
Selvä. Siellä pulu paskoi laudalle, potki nappulat laudalta ja lensi lajitovereilleen kertomaan, kuinka muka voitti pelin. Noh, semmoista se on joskus internetin keskustelupalstoilla.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Lääkkeet!!! Selitetään nyt sitten tämäkin. Vilkaise ketjua JA:n fraaseista. Viestini oli siis ironiaa tuolle kyseiselle ketjulle. Astuinko minä nyt miinaan, en usko. Enhän, enhän...

Okei. Anteeksi maalaisuuteni. En ole jaksanut vilkaista kyseistä ketjua, mutta pitänee tutustua lähiaikoina kun se tuntuu olevan selviämisen edellytys. Kertonee jotain palstan keskusteluista, että vaikka tuo kirjoituksesi pistikin miettimään asioita niin tulkitsin sen kuitenkin ns. linjan mukaiseksi.

Siellä pulu paskoi laudalle, potki nappulat laudalta ja lensi lajitovereilleen kertomaan, kuinka muka voitti pelin.

Epistä. Eihän tota voi voittaa!
 
Viimeksi muokattu:

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Onkohan feissarin työ pahaa hommaa? Unicefin hakee taas kesäksi f2f-varainkerääjiä nykimään kiiruhtavien ihmisten hihoja. Oon söpö babyface ja puhun nätisti. Mutta tuleeko liikaa paskaa niskaan? Emmä kyl tiiä, oisha mulla ny töitä muutenki, mut mietinpä vaan.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Mulle ei oo koskaan auennut, niin selittäkää mulle, mitkä polttarit oikeastaan ovat?

Tunnen itseni idiootiksi, kun kysyn tätä, mutta parempi kysyä kuin olla tietämättömyydessä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Monelta tuo eilinen JYP-Kärpät peli loppui? Siis peli, jossa ratkaisu tuli vasta ajassa 118:05.

EDIT: Ahaa, kiitos Juzsille.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Minkä vuoksi mulla on tosi monessa ns. ulkoilu- tai vapaa-ajan takissa kaksi niitä vetoketjun vetimiä? Hemmetin hankala kytkeä sitä vetoketjua kiinni kun ne vetimet eivät oiken nätisti tämmöisillä isoilla sormilla asetu peräkkäin. Mikä järki? Mä en keksi yhtään hyvää syytä siihen että näitä vedinjuttuja on kaksi.

Niin, ja mikähän näiden vedinjuttujen nimi on? Vetoketjun vedin?
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Minkä vuoksi mulla on tosi monessa ns. ulkoilu- tai vapaa-ajan takissa kaksi niitä vetoketjun vetimiä? Hemmetin hankala kytkeä sitä vetoketjua kiinni kun ne vetimet eivät oiken nätisti tämmöisillä isoilla sormilla asetu peräkkäin. Mikä järki? Mä en keksi yhtään hyvää syytä siihen että näitä vedinjuttuja on kaksi.

Niin, ja mikähän näiden vedinjuttujen nimi on? Vetoketjun vedin?

Kun pysähdyt sinne lenkkipolun varteen tumputtamaan, niin avaat vaan sitä alempaa vedintä (eli nostat sitä helmaan jäänyttä vedintä ylöspäin). Homma hoituu nätisti ja huomaamatta eikä tarvi takki auki näpitellä. Näppärää, eikö totta.
 

Jotva

Jäsen
Kun pysähdyt sinne lenkkipolun varteen tumputtamaan, niin avaat vaan sitä alempaa vedintä (eli nostat sitä helmaan jäänyttä vedintä ylöspäin). Homma hoituu nätisti ja huomaamatta eikä tarvi takki auki näpitellä. Näppärää, eikö totta.

Äijä tietää Datsunista jotain, mitä me muut emme:)

Itse taas olin kuulevani tuossa kokemuksen syvän rintaäänen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kun pysähdyt sinne lenkkipolun varteen tumputtamaan, niin avaat vaan sitä alempaa vedintä (eli nostat sitä helmaan jäänyttä vedintä ylöspäin). Homma hoituu nätisti ja huomaamatta eikä tarvi takki auki näpitellä. Näppärää, eikö totta.
Sä oot siis nähnyt mut "lenkillä" Puijon lenkkipoluilla!!!

Nuo takit eivät kumminkaan ole mitään polvipituisia, joten ei toi sinänsä nokkela teoria taida kumminkaan olla se oikea. Kuka helvetti näitä ideoi?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Viekö pöytäkone enemmän sähköä, kuin kannettava tietokone?



Tätä vähän funtsin ja tulin siihen tulokseen, että tuo taulukko on vähän turhan yksinkertainen. Veikkaisin nimittäin että virrankulutus riippuu myös siitä tietokoneen sisustuksesta. Ainakin pöytäkoneissa on helvetisti erilaisia vaihtoehtoja, kuinka paljon virtaa komponentit tarvitsevat. Sama pätee ehkä myös läppäreihin, vaikka niissä ei sisuksella olekaan niin paljoa eroa.

Eli todennäköisesti pöytäkone kuluttaa enemmän, mutta ei se ihan noin simppeliä ole. Ehkä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kumpi tuolla salibandyssä on SSV? Musta vai sinipaitaiset?

Edit. Tämä ratkesi.

Edit2. No nyt se on sitten varmaa. Jos joku on varmaa, niin se on aivan varmaa.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tätä vähän funtsin ja tulin siihen tulokseen, että tuo taulukko on vähän turhan yksinkertainen. Veikkaisin nimittäin että virrankulutus riippuu myös siitä tietokoneen sisustuksesta. Ainakin pöytäkoneissa on helvetisti erilaisia vaihtoehtoja, kuinka paljon virtaa komponentit tarvitsevat. Sama pätee ehkä myös läppäreihin, vaikka niissä ei sisuksella olekaan niin paljoa eroa.

Eli todennäköisesti pöytäkone kuluttaa enemmän, mutta ei se ihan noin simppeliä ole. Ehkä.

Tietokone -lehti on tutkinut asiaa pari vuotta sitten, tuolloin pöytäkone oli huomattavasti suurempi kulutukseltaan verrattuna kannettavaan tietokoneeseen:

Keskiarvot 2007 kWh/vuosi:

-Pöytäkone: 500.
-Läppäri: 25. Esimerkiksi Applen Macbook Pro 15-tuumaisella näytöllä kulutti vain 27 wattia sähköä.

Pöytä-pc sähkösyöppö.


Samansuuntaisesta tuloksesta luin tässä taannoin mutta en nyt parhaallakaan tahdolla löytä kyseistä juttua. Oliko jossain lehdessä vai netissä, en ole varma.

Se on kuitenkin saletti, että pöytä-pc, olipa millainen tahansa, kuluttaa enemmän sähköä kuin kannettava. Pöytä-pc:n sähkönkulutus riippuu olettaen vielä siitä, että millainen näyttö siihen on hankittu eli sen avulla voi varmaan jonkin verran säästää kulutuksessa tai vastaavasti kulutus voi kasvaa.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minua on jo pitkään mietityttänyt tuo sanavalinta kysyttäessä joukkuelajissa voittajaa. Korvaan särähtää pahasti tuo "Kuka voittaa". Meneekö se kieliopillisesti oikein vai pitäisikö kysyä "mikä voittaa?"
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tätä vähän funtsin ja tulin siihen tulokseen, että tuo taulukko on vähän turhan yksinkertainen. Veikkaisin nimittäin että virrankulutus riippuu myös siitä tietokoneen sisustuksesta. Ainakin pöytäkoneissa on helvetisti erilaisia vaihtoehtoja, kuinka paljon virtaa komponentit tarvitsevat. Sama pätee ehkä myös läppäreihin, vaikka niissä ei sisuksella olekaan niin paljoa eroa.

Eli todennäköisesti pöytäkone kuluttaa enemmän, mutta ei se ihan noin simppeliä ole. Ehkä.

Näyttö on iso kuluttaja pöytäkoneessa, mutta eivät sisuskalut niin paljon virtaa vie, paitsi power joka taas sitten kuluttaa senkin edestä (yleensä noin 400W).
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kai tätä voisi ihmettelyketjussakin ihmetellä, mutta kysynpä nyt kuitenkin ennen kuin ihmettelen: Onko tosiaan niin, että kansainvälinen ilmailukieli ei olekaan englanti vaan tarvittaessa esimerkiksi Venäjällä venäjä? Ilta-Sanomien jutussa vaan haastatellaan lennonjohtajaa, joka oli yhteydessä Puolan presidentin koneeseen ennen sen putoamista. Jutusta saksittua:

Mikä vaara liittyi siihen, että he eivät antaneet teille kuittauksia?

- Miehistön kanssa ollaan radioyhteydessä ja heidän täytyy antaa siinä kuittaus.

Mutta miksi he eivät antaneet?

- Mistä minä tiedän? He osasivat venäjää huonosti.

Eikö miehistön joukossa ollut ketään venäjänkielistä?

- Oli venäjää puhuvia, mutta heille luvut ovat silti aika vaikeita.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Näyttö on iso kuluttaja pöytäkoneessa, mutta eivät sisuskalut niin paljon virtaa vie, paitsi power joka taas sitten kuluttaa senkin edestä (yleensä noin 400W).

Viilataan nyt pilkkua sen verran, ettei se poweri itsessään juuri mitään kuluta. Powerin perässä oleva kuorma määrittää kulutuksen suuruuden powerin koosta riippumatta. Tuo 400 W kertoo pelkästään powerin maksimitehon. Allekirjoittaneella on esimerkiksi 525 W poweri ja koko tietokone näyttöä lukuunottamatta kuluttaa työpöytäkäytössä noin 200 W. Poweri toki kuluttaa itsekin jonkin verran, mutta se teho on lähes mitätön.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ennen kylähullut kulkivat keskuudessamme siten, että usein he porisivat ja jupisivat itsekseen housujen roikkuessa lökäpöksyinä jaloissa persvaon vilkkuessa maailmalle.

Nykyisin raphopparipopparit kulkevat keskuudessamme persvako vilkkuen hands free -laitteeseen puhuen ja he siis vaikuttavat siltä kuin itsekseen puhuisivat.

Miten tässä kaupunkivilinässä enää erottaa tavallisen, hyvän ja turvallisen kylähullun tavallisista idiooteista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös