Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 744
  • 11 238

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Pilluralli on tuttu termi suurin piirtein jokaiselle, mutta millainen härpäke lienee rallipillu? Loppuun ajettu?

Ehkä se voisi olla yleisnimitys tilanteissa, jossa jälkikäteen kuulee kommentteja, kuten:

"Pirun liukasta oli tulla."
"Ei menny kauheen hyvin, väärä kumi tuli valittua."
"Kaveri meni kyllä tosi lujaa edessä"
"Aikamoista pomppimista"

Ja kun jotain menee pieleen...

"Some stone came up to the ass of Timo."
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pilluralli on tuttu termi suurin piirtein jokaiselle

Juu tämä on tuttu, mutta kuinka yleinen on "KARVARALLI"? Itse törmäsin vasta äsken tähän kuulemma yleiseen termiin.

Mihin karvoihin tuossa viitataan? P**lukarvoihin? Karvanoppiin? tms?
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miten yksittäisten pelaajien peliajat kellotetaan? Nyt kun tähän ollaan siirrytty Mestis-tasollakin, niin kiinnostaisi tietään.
 

Rocco

Jäsen
Miten yksittäisten pelaajien peliajat kellotetaan? Nyt kun tähän ollaan siirrytty Mestis-tasollakin, niin kiinnostaisi tietään.

Sukulaiseni firma on vastannut ainakin Mestiksen järjestelmän käyttöönotosta. Järjestelmässä on oma käyttöliittymä, ja kaikki kokoonpanoon laitetut pelaajat on ruudulla ketjuittain omana "windowsin ikonin" kaltaisena nappulana. Kentällä oleva ketju on ylimmäisenä. Aina kun pelaaja vaihtuu, klikataan joko poistuvaa pelaajaa tai kentälle tulevaa pelaajaa, tämän jälkeen taas toisinpäin, eli se kuka tulee kenenkäkin tilanne. Sitten aina kun peli katkeaa, ohjelmassa klikataan nappia. Ja taas käynnistetään kun peli käy. Lennosta jos vaihdetaan niin sitten aina "klik klik" niiden kahden pelaajan kohdalla, se kuka on kentällä ja tulee pois ja sitten sitä pelaajaa joka tulee kentälle.

Simppeliä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kumpi piristää enemmän kahvi vai kokis?
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Miksi uusissa Huoneistokeskuksen autoissa on joko etu-, taka- tai molemmat puskurit mustia tai tummansinisiä? Muutenkin tuo oranssi on typerä väri, mutta kyllä tämä kikkailu vielä lisää typeryyttä entisestään. Ei kai kaikilla autoilla sentään koko ajan kolareita ajella.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä se G tarkoittaa, kun puhutaan G8 maista? Grand, kenties?

Eikös se tarkoita Group of eight? Näin muistan joskus kuulleeni.


EDIT: Niin no, äkkiähän tuon Wikipediasta tarkistaa. Juuri tuota tarjoaa sekin selitykseksi.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Olen kuullut, miten yli viisi juutalaista saadaan mahtumaan volkkariin ja mikä on heidän kansallislajinsa. Mutta tänään rangaistuspatalioona katsellessani tuli uusi. Mikä saa juutalaisen hulluksi? ja vastauksena oli "ilmainen kinkku". Tää ei vaan avautunu mulle, joten osaisko joku vähän valaista? =) Meinaa luulisi, että rahoistaan tarkat juutalaiset olisivat vain iloisia ilmaisesta kinkusta. Vai onko tää jotain neuvostoliiton aikaista inside juttua, jonka vain siellä asuneet ymmärtävät.

edit. vai oliko se sika myös juutalaisilta kielletty?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mikä saa juutalaisen hulluksi? ja vastauksena oli "ilmainen kinkku". Tää ei vaan avautunu mulle, joten osaisko joku vähän valaista?

Oiskohan siksi koska juutalaiset ovat saitoja ja rahanahneita eli haluaisivat tosiaankin sen ilmaisen kinkun. Uskonto taas kieltää kinkun syömisen...tai jotain. En mä tiedä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Miksi sinappi on aina loppu, mutta ketsuppia löytyy kolme tötsää jääkaapista?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oiskohan siksi koska juutalaiset ovat saitoja ja rahanahneita eli haluaisivat tosiaankin sen ilmaisen kinkun. Uskonto taas kieltää kinkun syömisen...tai jotain. En mä tiedä.

Vanhan Len'in (ei siis Lenin) arveluissa liene vinha perä koska myös juutalaisten parissa sika on saastainen eläin ja sen syöminen on kiellettyä, aivan kuten muslimeillakin.

vlad.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten kannattaa, siis ihan käytännössä, siirtää kaikki ruokakunnan vakuutukset (auto, koti, henkilö ja matka) vakuutusyhtiöstä toiseen? Kaivaa nykyiset laput esille ja marssia niiden kanssa uuden yhtiön konttuuriin?
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten kannattaa, siis ihan käytännössä, siirtää kaikki ruokakunnan vakuutukset (auto, koti, henkilö ja matka) vakuutusyhtiöstä toiseen? Kaivaa nykyiset laput esille ja marssia niiden kanssa uuden yhtiön konttuuriin?
Jos olet jo päättänyt tulevan vakuutusyhtiön, niin ne luultavasti siellä uudessa yhtiössä ilomielin kertovat miten homma hoidetaan. Parhaassa tapauksessa vielä itse hoitavat entisten vakuutusten irtisanomiset, kunhan annat niille valtakirjan asian hoitamiseen. Pankkialalla tällainen pankin toimesta tapahtuva asiakkaan siirto taitaa olla ihan arkipäiväistä hommaa, miksei siis olisi vakuutusyhtiössäkin? Samalla varmaankin kannattaa tehdä vakuutusten tarkistus, mitä on vakuutettu jne. eikä vain siirtää niitä vanhoja, jos vaikka sulla on ollut vakuutusturvassasi jonkinlainen aukko. Tulee sitten tämäkin asia kartoitettua samalla. Vanhojen vakuutuspapereiden mukaan ottaminen ei tietenkään haittaa, vaan tottakai otat ne mukaan.
 

Metso

Jäsen
Jos olet jo päättänyt tulevan vakuutusyhtiön, niin ne luultavasti siellä uudessa yhtiössä ilomielin kertovat miten homma hoidetaan. Parhaassa tapauksessa vielä itse hoitavat entisten vakuutusten irtisanomiset, kunhan annat niille valtakirjan asian hoitamiseen.

Tähän jatkokysymyksenä, eli voiko vakuutukset siirtää kesken vakuutuskauden ilman rahallista tappiota? Eli jos maksan autovakuutuksen tammikuussa vuodeksi eteenpäin ja haluaisinkin siirtää vakuutukseni kesäkuussa toiseen yhtiöön niin mitä tapahtuu tuolle jo maksetulle kesä-joulukuu pätkälle?

Saanko palautuksia vanhasta yhtiöstä vaiko mitä?
 

Masentaja

Jäsen
Saanko palautuksia vanhasta yhtiöstä vaiko mitä?


Kyllä, vanha yhtiö lähettää ne pankin kautta rahalähetyksenä(nouto pankista) tai suoraan tilille jos tilinumerosi on tiedossa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kertokaahan mulle miksi helvetissä tänään on neljä peliä liigassa ja huomenna kolme? Yksikään joukkue ei pelaa tänään ja huomenna.
Minkä takia ei tänään ei voida pelata täyttä kierrosta ja sitten lauantaina jatketaan?
Olisi voinut mennä myös ihmettelyketjuun.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kertokaahan mulle miksi helvetissä tänään on neljä peliä liigassa ja huomenna kolme? Yksikään joukkue ei pelaa tänään ja huomenna.
Minkä takia ei tänään ei voida pelata täyttä kierrosta ja sitten lauantaina jatketaan?
JYP, Pelicans ja Ässät ovat pyytäneet liigalta perjantaipelejä?
 

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Eihän ole mitään ongelmaa jos kaverini jolla on opiskelijakortti ostaa juna-asemalta junalipun Helsinkiin jonka antaa sitten mulle kun maksan hänelle takas. Ei tarvine siis uudestaan kondarille vilautella opiskelijakorttia sitten junassa?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Eihän ole mitään ongelmaa jos kaverini jolla on opiskelijakortti ostaa juna-asemalta junalipun Helsinkiin jonka antaa sitten mulle kun maksan hänelle takas. Ei tarvine siis uudestaan kondarille vilautella opiskelijakorttia sitten junassa?

Nimenomaan tarvii. Lipussa lukee opiskelija niin junassa pitää näyttää korttia. VR on kenties maailman tarkin tässä asiassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tarvine siis uudestaan kondarille vilautella opiskelijakorttia sitten junassa?
Kyllä muuten yleensä tarvitsee, joten varaudu vilautteluun tai vaihtoehtoisesti johonkin helvetin vakuuttavaan hätäselitykseen. Sen jälkeen voitkin varautua junasta poistumiseen ennen aikojaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös