Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 768
  • 11 232

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Android+Chrome ja Mac+Firefox yhdistelmissä selaimellakin toimii... Oisko Ipuhelimessa jotain rajoituksia
MacBook näköjään ei futaa. Kokeilin Safarilla ja Chromella. Firefoxia en testannut. Aiemmin ei ongelmia, nyt oli. No, homma hoidettu.
@Czescku tuohan asti pääsin, kuvat oli sitten rajoitettu. Suattaa toki olla että olen kieltänyt käyttämästä kuviani.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Pystyykö YLEn vanhoja olympialähetyksiä katsomaan jostain? Lähinnä hakusessa miesten 100m ja 200m lähetykset 2008 ja 2012 olympialaisista, finaalit siis.
 
K

Kiekkokatsoja

Jos auto on hankittu osamaksusopimuksella autoliikkeen kanssa, maksueriä on vielä jäljellä + loppumaksu, ja haluaa luopua autosta.. Onko se mahdollista, ja miten?

Luopua, eli esim. Myydä auto liikkeeseen takaisin siten, että maksuerien maksuvelvollisuus loppuu.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos auto on hankittu osamaksusopimuksella autoliikkeen kanssa, maksueriä on vielä jäljellä + loppumaksu, ja haluaa luopua autosta.. Onko se mahdollista, ja miten?

Luopua, eli esim. Myydä auto liikkeeseen takaisin siten, että maksuerien maksuvelvollisuus loppuu.

Pääsääntöisesti niin kauan kuin osamaksuja on jäljellä niin ajoneuvon omistajana on autoliike (tai yleisemmin rahoitusliike) ja vasta kun kaikki on maksettu niin ostaja muuttuu omistajaksi. Jos myyt auton pois niin tarvitset siihen omistajan luvan ja kauppahinnasta kuitataan se velka pois. Jos myyt sen auton samalle firmalle kuin vanhakin niin kai sitä velkaa voi sitten järjestellä jotenkin muutenkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Teettekö te koskaan virheitä elämässä? Ehkä teette ja kadutte niitä?

Huomenna on syntymäpäiväni. Paljon tulee näinä päivinä miettineeksi mitä on elämässään tehnyt. Jos olen jotain loukannut tai virheitä tehnyt niin hyvää tekisi myös suora puhe. Arvostatteko te suoraa puhetta? Yritän itse mennä eteenpäin elämässäni jos vain mahdollista. Häiriöksi en ole ollut aikoihin enää mielestäni. Joskus kirjoittelen liian innokkaasti.

Voisin joskus puhua suorempaa itsekin. Mutta joskus ei minun luonteella uskalla. Minä toivon että minä voisin ainakin mennä elämässä eteenpäin. Virheitä olen tehnyt ja niistä opiksenikin koittanut ottaa. Uskotteko te parempaan huomiseen?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@vilperi
Aivan varmasti teen virheitä. Kaikki me teemme. Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Opiksi kannattaa tietenkin ottaa, ei kovin montaa kertaa samoja mokia kannata tehdä.
Ja kyllä, luotan parempaan huomiseen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi
Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Tämä ihan totta. Minulla ainakin tapana katua epäonnistumisiani ja virheitä joskus vähän turhan pitkään. Velloa sen katumisen kanssa.

Junnuna etenkin olin oikein murehtija ja katuja. Kun olin pahasti koulukiusattu niin sekin kasvatti sitä että tuli aivan liian pitkiä aikoja murehdittua kämmejään ja virheitä.
 

444

Jäsen
@vilperi
Aivan varmasti teen virheitä. Kaikki me teemme. Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Opiksi kannattaa tietenkin ottaa, ei kovin montaa kertaa samoja mokia kannata tehdä.
Ja kyllä, luotan parempaan huomiseen.
Mulla oli aikanaan kollega, joka ei kuulemma koskaan tehnyt omien sanojensa mukaan virheitä. Ja sitä hän muisti kertoa joka paikan tullen. Aina kun jotain oli tapahtunut, se oli oikeastaan ”jonkun muun” syy. Yleensä muisti kyllä myös välittömästi nimetä tämän jonkun muun. No, tämä kyseinen kollega potkittiin ulos (tai tarkemmin maksettiin ulos, ettei tarvinnut käydä yt-prosessia läpi), koska oli aivan helvetin toksinen persoona. Hän teki jatkuvasti ”ylitöitä” ja huusi kovaan ääneen, kuinka aika ei vain riitä kaikkeen ja kuinka kukaan ei ole yhtä ahkera kuin hän. Hänen työnsä nakitettiin aluksi kahdelle muulle kollegalle, jotka suoriutuivat näistä hommista otona. Ja niitä virheitä, joita tämä ex-kollega ei koskaan tehnyt, selviteltiin ja korjailtiin vielä kaksi vuotta myöhemmin, otona nekin.
Työilmapiiri kyllä piristyi huomattavasti, vaikka työn määrä lisääntyi.

Ja minähän niitä virheitä vasta teenkin. Ihan päivittäin. Ja sitten korjaan ne virheet. Toisinaan kolmesti. Ja ehkä seuraavalla kerralla en tee samaa virhettä. Enpä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Teettekö te koskaan virheitä elämässä? Ehkä teette ja kadutte niitä?
Mitäs muuta sitä päiviin mahtuukaan kuin virheiden muistelua ja siitä ahdistumista? No se kun vetää ajatukset pois jollain musiikilla tai podcastilla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Teettekö te koskaan virheitä elämässä? Ehkä teette ja kadutte niitä?
...
"Erehtyminen on inhimillistä, anteeksianto jumalallista"
- Alexander Pope -

Anteeksianto aidosti itselleen lienee anteeksiantamisen vaikein suoritus: päästää irti epäonnistumisesta antamatta sen enää häiritä/hallita elämäänsä, olla henkisesti tasavertainen muiden kanssa tuntematta häpeää itsestään...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Espoossa on pudottu korkealta kohtalokkaasti työpaikan aulaan. Huhujen mukaan Fortumin ķonttorissa Keilaniemessä.
Mallia Venäjältä?
 
K

Kiekkokatsoja

Miksi joillakin on (itseaiheutettu) hätäkiire?
Mitä he tekevät sillä ajalla, jos joskus sattuvat saamaan muutaman sekunnin voitettua?

Tänään kaupassa. Taakse kassajonossa tuli mies + nainen. Kauhee hätä päästä nopeasti kassalle. Akka kurkki, että olisiko toista kassaa. Ukko valitti ja jupisi ääneen. +Ähki ja puhki. Ukko huuteli toista kassaa. Lopulta se tulikin. Tönien mua ja muitakin, menivät toiselle kassalla. Ääneen valitus jatkui.
Parkkipaikalla naiskuski ajoi liikkeelle lähtiessään törkeästi toisen autoilijan eteen. Töötti soi. Ja töötti soi uudelleen, kun kuski pysähtyi lähes heti, ja poimi kyytiin tupakalla olevan miehensä.
Saivat kyllä aikaan hämmennystä, ja negatiivisuutta paljon.
Hätäkiire. Typeryyttä.
 

Glove

Jäsen
Hätäkiire. Typeryyttä.
En voi olla enempää samaa mieltä. Huomasin joskus aikanaan, että ei sitä kiirettä oikeasti ole, jos ei sitä itse tee. Silloin lopetin sen kiirehtimisen. Vaikka tuo edellinen työkin oli semmoista, että välillä olisi voinut halutessaan laittaa kiiremoodin päälle ja tienata sen lyhyen ruuhkan aikana muutaman kympin enemmän. Ei se ollut sen kiireen aiheuttaman stressin arvoista.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi joillakin on (itseaiheutettu) hätäkiire?
Mitä he tekevät sillä ajalla, jos joskus sattuvat saamaan muutaman sekunnin voitettua?

En nyt tiedä oikein mikä on hätäkiire kun kuulin termistä ensimmäistä kertaa vasta nyt.

Mutta kommentoin silti että minun mielestäni pahin kiire on muka kiire. Sanon tämän silläkin uhalla että kirjoitan hieman sivu suun. Haluan kirjoittaa tästä asiasta siksi kuitenkin että tulipahan näistä kiireistä mieleen. Ja kirjoitan asiasta ainakin sillä määrällä kokemusta mitä minulla on töistä.

Pahin kiire on kyllä varsin usein itse aiheutettua. Sitä sellaista että töitä on paljon, aikaa luullakseen liian vähän ja sitten tulee panikoitua, stressattua ja tehtyä töitä ehkä hosuenkin, mutta ainakin nopeammin kuin normaalisti. Tästä kaikesta seuraa kiireen tuntu joka voisi olla vältettävissä vaikka hyvällä töiden aikataulutuksella. Sitten kun hommat on paketissa niin kenties tajuaakin että oli turha hätiköidä ja hosua.

Eli olen ainakin nimimerkin @Glove kanssa samaa mieltä siinä että ei sitä kiirettä usein olekaan jos ei sitä itse tee. Kyllä minäkin olen useinkin sortunut tekemään kiireen tuntua itse joskus työelämässä olleena. Mutta oppinut vähitellen justiin aikatauluttamaan paremmin omat työni ja miettinyt missä järjestyksessäkin työt kannattaa tehdä. En siis neuvo ketään vaan minä olen kokenut työmaailmassa aikoinaan just tätä, että pahin kiire oli usein itsetehtyä muka kiirettä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
En voi olla enempää samaa mieltä. Huomasin joskus aikanaan, että ei sitä kiirettä oikeasti ole, jos ei sitä itse tee. Silloin lopetin sen kiirehtimisen. Vaikka tuo edellinen työkin oli semmoista, että välillä olisi voinut halutessaan laittaa kiiremoodin päälle ja tienata sen lyhyen ruuhkan aikana muutaman kympin enemmän. Ei se ollut sen kiireen aiheuttaman stressin arvoista.
Monessa tilanteessa sen kiireen tunnun aiheuttaa myös joku muu kuin sinä itse. Vaikka itse tekisi hommansa niin hyvin, että kiirettä ei pääse syntymään, saaattaa muut työntekijät aiheuttaa sinulle kiirettä, mitä varsinaisesti ei voi itse ennakoida, ainakaan täysin. Itse pyrin kyllä tässäkin tilanteesa välttäämään itseni stressaamista muiden virheillä, mutta aina se ei ole mahdollista. Palautteen annan kyllä herkästi toiselle osapuolelle, joka minulle aiheuttaa kiirettä duuniini ilman omaa syytäni. Mutta toistaiseksi oppi ei tunnu menevän perille. No onneksi olen tästä huolimatta oppinut olemaan stressaamatta näitä asioita, kun en itse sille mitään voi. Ei ole minun virheeni, vaikka yritänkin näitä mokia paikata sen minkä pystyn.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mikä juttu on tuo Adam Levine meemi jota muusikot jakaa somessa? Kuka on Adam Levine?
Adam Levine on Maroon 5-nimisen orkesterin solisti, eli Amerikassa aika kovan luokan tähti ollut pitkälti toista kymmentä vuotta. Hän on nyt jäänyt kiinni raskaana olevan vaimonsa (joka sattuu olemaan Victoria's Secret-malli) pettämisestä itseään 18-vuotta nuoremman instagram-mallin kanssa.

Tästä salasuhteesta on vuodettu osapuolten välistä viestinvaihtoa, joka on nelikymppisen perheenisän aikaansaannokseksi erittäin vaivaannuttavaa. Levine on mm. pohtinut vielä syntymättömän lapsensa nimeämistä Sumneriksi, joka on paitsi typerä idea, myös tämän salarakkaan nimi. Niistä kaikista typerimmistä viesteistä internet on sitten luonut meemejä, joissa salarakkaan kuvan tilalle vaihdetaan joku ihan muu hahmo, jonka ulkonäköä "Adam Levine" sitten vuolaasti kehuu. Siellä on ihan hauskojakin juttuja joukossa.

Tiedän tämän kaiken, koska en viime yönä saanut unta ja klikkasin twitterin trendaavista aiheista auki Levineä koskevan keskustelun. Ole hyvä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös