Mainos

Tyhmien kysymysten ketju

• 1 892 603
  • 11 269

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Miksi kärpäset löytää sisälle pienestäkin koloista, mutta ulos ei sitten millään vaikka olis ovet ja ikkunat selällään? Saatana.

Miksi kärpäset löytää sisälle pienestäkin koloista, mutta ulos ei sitten millään vaikka olis ovet ja ikkunat selällään? Saatana.
Roskat ja biojäte houkuttelevat kärpäsiä, kannattaa myös siivota säännöllisesti. Ruokatavarat pois näkyviltä. Ulkona raittiissa ilmassa näitä esiintyy vähemmän.

K

Kiekkokatsoja

Se olisi niinkuin vuoden viimeinen kesähelle viikonloppu, alkaen huomenna.
Miten meinaat viettää sen?
Itse olen mahdollisimman paljon ulkona. Kenties yksi kaljottelupäivä vielä.
Nuku ulkona viikonloppukin olisi. Tuskin nukun, nukutko sinä?

Glove

Jäsen
En ole vielä suunnitellut ja tuskin suunnitelenkaan. Teen ex-tempore mitä nyt mieleen juolahtaa. Ulkona en aio nukkua. AInakin la-su yönä siihen tarvisi teltan kun tänne povaillaan sadetta. Ja retkeilytelttaa minulla ei ole.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket

Ehkä käyn kesän viimeisiä kertoja jäätelöllä tai pehmiksellä torilla. Myös makkaran grillausta voi olla ohjelmassa vielä tulevana viikonloppuna. Lisäksi huomenna perjantaina on Hämeenlinnassa taiteiden yö-tapahtuma. Paljon ilmaistapahtumaakin ympäri kaupunkia, ehkä osallistun itsekin tapahtumaan.

Mitään tämän suurempaa suunnitelmaa ei ole kesän viimeiselle viikonlopulle tiedossa. Kotona olen. Ulkona saatan viettää aikaa, nyt vielä kun on tosiaan lämpimiä kelejä luvassa. Ulkona en nuku koska siihen ei oikein ole minulla edes mahdollisuutta.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Lähden kaverin kanssa mökille. Tuskin nukutaan ulkona.

Alkoholia ei meillä kulu. Saunakaljassa saattaa ehkä tilkka olla.
Ruokaa, saunomista, uimista, rentoutumista. Varmaan käydään hakemassa mustikkaa metsästä ja tsekkaamassa josko puolukat kypsyisi. Sieniä lienee turha edes kuvitella, taitaa olla siltä osin koko syksy vähän heikkoa.

Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Saas ny nähdä, millainen "helle" meillä täällä Savossa on?
Enemmänkin toivon tyyniä iltoja, että olisi mielenkiintoa mennä tuohon kotilahdelle narraamaan ahvenia jigillä.
Tietysti, kun tässä järvenrannassa asutaan, niin rantasauna lämpiää varmasti joka ilta viikonloppuna ja uimassa voi käydä milloin vain, vaikka heti koirien aamulenkin jälkeen.
Ulkona nukkumista ei ole tullut juuri harrastettua, vaikka tuossa rannassa olisi hirsilaavukin nuotiopaikkoineen - laavussa nukkuminen olisi kovin nostalgista, tulisi nuoruus mieleen.
Lähtökohtaisesti odotusarvona on hyvää itse tehtyä ruokaa osin puutarhan, järven ja metsän antimista, ehkä hieman viiniäkin sekä kiireetöntä yhdessäoloa vaimon ja koirien kanssa

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Samalla tavalla kuin muutkin päivät. Sisätiloissa, ei jaksa edes kaljaa varmaan juoda.

K

Kiekkokatsoja

Onko teilläpäin tuo sääennuste kesällä mennyt kohdalleen, vaiko perseelleen?
Kovasti on ollut vaihtelua osumissa, sielläpäin missä olen itse ollut.
Esim. Eilen ja tänään piti olla kirkas auringonpaiste 0/8, mutta on pilvistä 8/8.

Päätin kuitenkin hypätä mp:n selkään, ja käydä kesän viimeisen pikkureissun. Jospa tuo taivaskin aukenisi.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko tosiaan niin, ettei facen taustakuvaksi voi valita muuta kuvaa kuin sellaisen minkä on facessa jakanut?

Kovin yritin vaihtaa taustaa, mutta valittavana on viimeaikaiset ja kuva-albumit. Molemmissa vain mitä olen joskus faceen laittanut.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko tosiaan niin, ettei facen taustakuvaksi voi valita muuta kuvaa kuin sellaisen minkä on facessa jakanut?

Kovin yritin vaihtaa taustaa, mutta valittavana on viimeaikaiset ja kuva-albumit. Molemmissa vain mitä olen joskus faceen laittanut.
Pystyy siinä lataamaan uudenkin kuvan.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apin kautta kun meni niin helppo juttu. Yritys oli selaimella, siellä ei antanut.
Android+Chrome ja Mac+Firefox yhdistelmissä selaimellakin toimii... Oisko Ipuhelimessa jotain rajoituksia

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@vetti Kyllä ainakin minun tietokoneeni (windows ja chrome selain) antaa vaihtoehdoksi ladata kuvan (ohessa kuva). Kännyköiden selainversio facesta muistaakseni mennyt rikki jo vuosia sitten.

Liitteet

• facekuva.jpg
    facekuva.jpg
    26,8 KB · kertaa luettu: 88

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Android+Chrome ja Mac+Firefox yhdistelmissä selaimellakin toimii... Oisko Ipuhelimessa jotain rajoituksia
MacBook näköjään ei futaa. Kokeilin Safarilla ja Chromella. Firefoxia en testannut. Aiemmin ei ongelmia, nyt oli. No, homma hoidettu.
@Czescku tuohan asti pääsin, kuvat oli sitten rajoitettu. Suattaa toki olla että olen kieltänyt käyttämästä kuviani.

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkueen kapteeni
Pystyykö YLEn vanhoja olympialähetyksiä katsomaan jostain? Lähinnä hakusessa miesten 100m ja 200m lähetykset 2008 ja 2012 olympialaisista, finaalit siis.

K

Kiekkokatsoja

Jos auto on hankittu osamaksusopimuksella autoliikkeen kanssa, maksueriä on vielä jäljellä + loppumaksu, ja haluaa luopua autosta.. Onko se mahdollista, ja miten?

Luopua, eli esim. Myydä auto liikkeeseen takaisin siten, että maksuerien maksuvelvollisuus loppuu.

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos auto on hankittu osamaksusopimuksella autoliikkeen kanssa, maksueriä on vielä jäljellä + loppumaksu, ja haluaa luopua autosta.. Onko se mahdollista, ja miten?

Luopua, eli esim. Myydä auto liikkeeseen takaisin siten, että maksuerien maksuvelvollisuus loppuu.

Pääsääntöisesti niin kauan kuin osamaksuja on jäljellä niin ajoneuvon omistajana on autoliike (tai yleisemmin rahoitusliike) ja vasta kun kaikki on maksettu niin ostaja muuttuu omistajaksi. Jos myyt auton pois niin tarvitset siihen omistajan luvan ja kauppahinnasta kuitataan se velka pois. Jos myyt sen auton samalle firmalle kuin vanhakin niin kai sitä velkaa voi sitten järjestellä jotenkin muutenkin.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teettekö te koskaan virheitä elämässä? Ehkä teette ja kadutte niitä?

Huomenna on syntymäpäiväni. Paljon tulee näinä päivinä miettineeksi mitä on elämässään tehnyt. Jos olen jotain loukannut tai virheitä tehnyt niin hyvää tekisi myös suora puhe. Arvostatteko te suoraa puhetta? Yritän itse mennä eteenpäin elämässäni jos vain mahdollista. Häiriöksi en ole ollut aikoihin enää mielestäni. Joskus kirjoittelen liian innokkaasti.

Voisin joskus puhua suorempaa itsekin. Mutta joskus ei minun luonteella uskalla. Minä toivon että minä voisin ainakin mennä elämässä eteenpäin. Virheitä olen tehnyt ja niistä opiksenikin koittanut ottaa. Uskotteko te parempaan huomiseen?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
@vilperi
Aivan varmasti teen virheitä. Kaikki me teemme. Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Opiksi kannattaa tietenkin ottaa, ei kovin montaa kertaa samoja mokia kannata tehdä.
Ja kyllä, luotan parempaan huomiseen.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@vilperi
Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Tämä ihan totta. Minulla ainakin tapana katua epäonnistumisiani ja virheitä joskus vähän turhan pitkään. Velloa sen katumisen kanssa.

Junnuna etenkin olin oikein murehtija ja katuja. Kun olin pahasti koulukiusattu niin sekin kasvatti sitä että tuli aivan liian pitkiä aikoja murehdittua kämmejään ja virheitä.

4

444

@vilperi
Aivan varmasti teen virheitä. Kaikki me teemme. Usein myös kadumme, mutta ei niitä liikaa kannata jäädä miettimään.

Opiksi kannattaa tietenkin ottaa, ei kovin montaa kertaa samoja mokia kannata tehdä.
Ja kyllä, luotan parempaan huomiseen.
Mulla oli aikanaan kollega, joka ei kuulemma koskaan tehnyt omien sanojensa mukaan virheitä. Ja sitä hän muisti kertoa joka paikan tullen. Aina kun jotain oli tapahtunut, se oli oikeastaan ”jonkun muun” syy. Yleensä muisti kyllä myös välittömästi nimetä tämän jonkun muun. No, tämä kyseinen kollega potkittiin ulos (tai tarkemmin maksettiin ulos, ettei tarvinnut käydä yt-prosessia läpi), koska oli aivan helvetin toksinen persoona. Hän teki jatkuvasti ”ylitöitä” ja huusi kovaan ääneen, kuinka aika ei vain riitä kaikkeen ja kuinka kukaan ei ole yhtä ahkera kuin hän. Hänen työnsä nakitettiin aluksi kahdelle muulle kollegalle, jotka suoriutuivat näistä hommista otona. Ja niitä virheitä, joita tämä ex-kollega ei koskaan tehnyt, selviteltiin ja korjailtiin vielä kaksi vuotta myöhemmin, otona nekin.
Työilmapiiri kyllä piristyi huomattavasti, vaikka työn määrä lisääntyi.

Ja minähän niitä virheitä vasta teenkin. Ihan päivittäin. Ja sitten korjaan ne virheet. Toisinaan kolmesti. Ja ehkä seuraavalla kerralla en tee samaa virhettä. Enpä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy