Ei koodaaminen nyt mikään spesifi taito ole vaan yleishyödyllinen kuten esim kielitaito. Sitä (koodaamista) pitäisi opettaa jo kouluissa
Tästä olen kyllä eri mieltä. Koodaamisen osaamisesta ei ole juurikaan hyötyä, ellei vapaaehtoisesti harrastele koodaamista tai työskentele sen parissa. Ilman koodaamista pärjää elämässä varsin mainiosti ja koodaamisen käytännöllinen hyöty tulee konkreettisesti yleensä esiin vasta silloin, kun osaa koodata hyvin.
Koodauksen suhteen siis karkeasti pätee:
Täydellinen osaamattomuus = ei väliä
Pieni osaaminen = ei väliä,
Kohtalainen osaaminen = ei väliä, ellei harrastele koodausta omin päin
Hyvä osaaminen = on väliä, jos tekee työkseen tai harrastuksekseen
Henkilökohtaisesti olen parin vuoden DI opiskelujen aikana käynyt kaks koodauksen peruskurssia pythonilla ja C-kielillä ja näin jälkikäteen tuonkin ajan olisi voinut käyttää johonkin järkevämpään, kuten vaikka ryyppämiseen tai rannalla istuskeluun ja leipien heitelyyn.
Olen hyvä matemaattis-luonnontieteissä ja koodaaminen vaikuttaa olevan suht helppo oppia kohdallani, mutta se on niin helvetin tylsää, että esimerkiksi ammatillisesti en aio koskaan alkaa koodaamaan mitään, ellei joka ikinen muu mahdollinen työ ole robottien hallussa ja samalla työtä on pakko tehdä omaksi elannoksi. Enkä toisaalta harrastuksenakaan.