Eikös Matthias Sammer ollut libero?Eipä sen jälkeen kuuluisia liberoita ole tullut eikä sen jälkeen paljoa ole liberotaktiikkaa käytetty.
Eikös Matthias Sammer ollut libero?Eipä sen jälkeen kuuluisia liberoita ole tullut eikä sen jälkeen paljoa ole liberotaktiikkaa käytetty.
Itse taas muistelen Martti Kuuselan selittäneen joskus, että liberolla on ns. vapaa rooli puolustuksessa, eikä liberon välttämättä tarvitse olla alin puolustaja. Useimmitenhan libero kuitenkin pelaa alimpana, vaikkakin monet kuuluisat liberot ovat olleet hyviä myös nousemaan hyökkäykseen mukaan.
Eikös Matthias Sammer ollut libero?
Niin, kyllähän ilmeisesti nykyään aina silloin tällöin jossain yhteyksissä kansainvälisessä jalkapallossa käytetään tätä liberotaktiikkaa. Nykyään se liittyy vaan enemmän ylivarovaiseen puolustamiseen (vrt. Kreikka v.2004) kuin pelin rakentamiseen.Kreikkahan voitti, kuten kaikki tiedämme, Euroopan mestaruuden 2004. Joukkue käytti tuolloin käytännössä viiden miehen puolustuslinjaa, jossa Traianos Dellas oli se ns. kolmas toppari/libero, ja pelasi usein varmistavana pelaajana keskuspuolustajien alapuolella.
Mistä ja koska löytyy NHL:n harjoitusotteluiden ohjelma?
Olen syyskuun puolessa välissä Quebec-Montreal-Toronto suunnalla ja koska runkosarja ei ole vielä alkanut niin harkkapelit olisi hyvä korvike.
Miten kaasupoljin ja kytkin ovat sijoitettu autossa, jossa ratti on oikealla puolella? Siis painetaanko niissäkin kaasua oikealla jalalla ja kytkintä vasemmalla, vai päinvastoin? Jarrupolkimen oletan olevan keskimmäisenä kummassakin tapauksessa.
Miten kaasupoljin ja kytkin ovat sijoitettu autossa, jossa ratti on oikealla puolella? Siis painetaanko niissäkin kaasua oikealla jalalla ja kytkintä vasemmalla, vai päinvastoin? Jarrupolkimen oletan olevan keskimmäisenä kummassakin tapauksessa.
Ovat ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa.
Ei ole, vaan viikset ovat päinvastoin mitä vasemmalta ohjattavissa autoissa.No entäs vilkkuviiksi? Onko se myös vasurilla käytettävä?
Joku suuri ajattelija esitti aikoinaan kysymyksen:
Miksi autoissa sekä jarru- että kaasupolkimet toimivat "samaan suuntaan"? Koska jarruttaessa auton vauhti hiljenee ja kaasuttaessa vauhti kasvaa niin eikö olisi loogista että ne toimisivat "eri suuntiin"?
Mikä juoma on/oli kolina?
Mikä juoma on/oli kolina?
No periaatteessa voisi olla loogista, mutta kerrohan (kun kuitenkin olet itse tuo "suuri ajattelija"), että miten "nostat" poljinta auton lattiasta? Pitäisikö siis esim. jarrupolkimen olla koko ajan pohjassa, mutta kun haluaa jarruttaa, pitää nostaa jalkaa polkimelta? Vaiko että jotain poljinta pitäisi vetää jalalla itseä kohti?
EDIT: krijoitus vihre
No periaatteessa voisi olla loogista, mutta kerrohan (kun kuitenkin olet itse tuo "suuri ajattelija"), että miten "nostat" poljinta auton lattiasta? Pitäisikö siis esim. jarrupolkimen olla koko ajan pohjassa, mutta kun haluaa jarruttaa, pitää nostaa jalkaa polkimelta? Vaiko että jotain poljinta pitäisi vetää jalalla itseä kohti?
Eipäs ole, ainakaan Postin jakeluautoissa.Ei ole, vaan viikset ovat päinvastoin mitä vasemmalta ohjattavissa autoissa.
Eli painetaan poljinta, joka ei ole jarru, että jarrupoljin, jota ei poljeta, nousisi lattiasta... Tämän on oltava ironiaa.Chip Whitley kirjoitti:Suurena ajattelijana mietin, että kävisikö tähän sellainen ylimääräinen poljin jota painetaan alaspäin, ja tämän seurauksena jarrupoljin, joka olisi muuten koko ajan lattiassa, nousisi.
Eipäs ole, ainakaan Postin jakeluautoissa.
Mikä juoma on/oli kolina?
No periaatteessa voisi olla loogista, mutta kerrohan (kun kuitenkin olet itse tuo "suuri ajattelija"), että miten "nostat" poljinta auton lattiasta? Pitäisikö siis esim. jarrupolkimen olla koko ajan pohjassa, mutta kun haluaa jarruttaa, pitää nostaa jalkaa polkimelta? Vaiko että jotain poljinta pitäisi vetää jalalla itseä kohti?
EDIT: krijoitus vihre
Kolina ei missään nimessä ole keppanaa, vaan nimen omaan tuota Eau de Colognea. Sittemmin laajentunut käytettäväksi kaikista juotavista partavesistä.Olen käsittänyt, että kolina on keskiolutta. Mutta voi toki olla tuota pro-kamaa myös, ja todennäköisesti sitä sillä oikeasti tarkoitetaankin.
Laitapuolustaja- keskuspuolustaja- keskuspuolustaja- laitapuolustaja
--------------------------- libero ----------------------------------
Mitä itse olen aina tämän ymmärtänyt, niin se on ollut tuo ihan varmistavin kaveri tuolla alhaalla. Jos on linjan taakse palloja tullut niin on handlannut ne.
Voi ny helevetti. Tää lienee yhä edelleen tyhmien kysymysten ketju, joten voinette löysätä hikinauhaa ja viedä sen futiskeskustelunne toisaalle.nufc kirjoitti:Olisko poikittain sivurajojen välillä ehkä ymmärrettävämpi? Vaakataso on junnuvalmentajani sanontoja ja kyllä se ainakin junnarina tuli itselleni melko selväksi ettei kentällä tarvii ryömiä tai kontata.