Työhaastattelun syvin olemus

  • 524 332
  • 1 707

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keskusteltiin ihan työasioista ja paljon myös kaikesta muusta, mm. työyhteisössä toimimisesta, omista mielenkiinnon kohteista vapaa-ajan ulkopuolella, suhtautumisesta kiireeseen ja näin edelleen.
Ovatko vapaa-ajan ulkopuoliset mielenkiinnonkohteet jonkinlainen uusi kiertoilmaisu työhön liittyville kiinnostuksenkohteille?

Itse en ole koskaan onneksi missään kovin vakavamielisessä työhaastattelussa ollut, vain muutamissa sellaisissa melko vapaamuotoisissa tilaisuuksissa. No, yhdessä oli kerran jopa kaksi haastattelijaa ja ei ollut ehkä etukäteen vielä täysin selvää, että saan paikan. Suurin osa työpaikkailmoituksistakin on kirjoitettu niin huonolla suomen kielellä, sisältäen erityisesti sanahirvitysten "omata" ja "haaste" ryöstöviljelyä, että ne eivät anna kovin hyvää kuvaa tarjolla olevasta työpaikasta.
 

Birchman

Jäsen
Ovatko vapaa-ajan ulkopuoliset mielenkiinnonkohteet jonkinlainen uusi kiertoilmaisu työhön liittyville kiinnostuksenkohteille?

Haha, ilmeisesti olen ihan oikeasti oppinut nyky-työelämän poliittiset vastaukset. Paavo Väyrystä(?) lainatakseni: En ole puolesta, enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Jaaha.. ryhmähaastattelu olisi edessä, rekryprosessin toinen vaihe. Eipä ole paljoa käryä mitä odottaa
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaha. Pari haastattelukierrosta ja koko päivän testit tuli tehtyä, mutta dunkkuun näyttäisi tulevan, koska minua ei hommaan esitetä. Testituloksetkin näyttivät erittäinkin hyviltä, mutta kyllähän noissa tietysti on voinut joku muukin onnistua. Tosin tämähän on vasta esitys ja varsinainen päätös tehdään ensi viikolla. Vaikea tietysti uskoa, että se tuosta enää muuttuisi, mutta it ain´t over till the fat lady sings.
 

kepardi

Jäsen
Ensimmäinen haastattelu ohi, ryhmähaastattelua seuraavaksi. Psykologin nettikyselyyn tuli myös jo vastattua. Mulla on pienoinen asenneongelma näitä psykologisia juttuja kohtaan ja nyt ei oikein ryhmähaastatteluunkaan innostaisi lähteä itseään kiusaamaan. Varsinkaan kun ei ole mikään pakkotilanne päällä työpaikan vaihdon suhteen.

Sellaisia ryhmähaastetteluita ei varmaan järjestetä, missä ei näitä ihmeellisiä ja kuvitteellisia "perustetaan eläintarha" -tehtäviä olisi? Joskus on tullut tällainen testipäivä käytyä läpi ja kunnialla selvitettyäkin. Noin yleisesti en tunne oloani kotoisaksi ryhmätehtävissä ja luultavasti jäisinkin enemmän taka-alalle.

Hakijoita on ollut runsaasti ja joukossa on paljon ex-työkavereita ja myös nykyisiä. Toisaalta olisi intoa lähteä paineettomassa tilassa katsomaan mitä vastaan tulee. Mutta toisaalta sitten tämä asenneongelma näitä mielestäni aika lapsellisia tehtäviä kohtaan kääntää ajatuksia toiseen suuntaan.
 

Kayaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Die Mannschaft
Ensimmäinen haastattelu ohi, ryhmähaastattelua seuraavaksi. Psykologin nettikyselyyn tuli myös jo vastattua. Mulla on pienoinen asenneongelma näitä psykologisia juttuja kohtaan ja nyt ei oikein ryhmähaastatteluunkaan innostaisi lähteä itseään kiusaamaan. Varsinkaan kun ei ole mikään pakkotilanne päällä työpaikan vaihdon suhteen.

Sellaisia ryhmähaastetteluita ei varmaan järjestetä, missä ei näitä ihmeellisiä ja kuvitteellisia "perustetaan eläintarha" -tehtäviä olisi? Joskus on tullut tällainen testipäivä käytyä läpi ja kunnialla selvitettyäkin. Noin yleisesti en tunne oloani kotoisaksi ryhmätehtävissä ja luultavasti jäisinkin enemmän taka-alalle.

Hakijoita on ollut runsaasti ja joukossa on paljon ex-työkavereita ja myös nykyisiä. Toisaalta olisi intoa lähteä paineettomassa tilassa katsomaan mitä vastaan tulee. Mutta toisaalta sitten tämä asenneongelma näitä mielestäni aika lapsellisia tehtäviä kohtaan kääntää ajatuksia toiseen suuntaan.

Mä en pidä näistä ryhmähaastatteluista ollenkaan, en ole onneksi melkein 8 vuoteen joutunut mukaan sellaiseen. Ja molemmilla kerroilla leikittiin sama rekrytointileikki, eli etsittiin hakijoiden joukosta huippumyyjää. Sen testin pitäjä oli molemmilla kerroilla Mps, siksi varmaaan sama leikki. Ekalla kerralla mukana oli yksi sliipattu geelipää joka ei osannut olla hetkeäkään hiljaa, keskeytti koko ajan kaikkia, ja rupesi kyselemään auto ja matkapuhelineduista. Se luuli kai olevansa varma paikan saaja. Itse tipuin pois molempien jälkeen, mulla on niin huono pokerinaama etten kai osannut peittää tylsistymistä. Mä olen aina menestynyt vain sellaisissa hauissa ,joissa näitä testailuja sun muita ei ole mukana.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ryhmähaastatteluihin menijöille annan yhden neuvon: Älkää stressatko etukäteen ja olkaa oma itsenne. Se on nimittäin juuri näiden ryhmähaastattelujen tarkoitus, saada selville, mikä ihminen on omana itsenään.

Yliyrittäminen ja keinotekoinen itsensä korostus (jota varsinkin kokemattomat työnhakijat näissä yleensä harrastaa) tulee kyllä läpi ja rekrytoijien tietoon. Ei kannata masentua siitä, että joku liimatukka oli siellä ryhmähaastattelussa enemmän äänessä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ryhmähaastatteluihin menijöille annan yhden neuvon: Älkää stressatko etukäteen ja olkaa oma itsenne. Se on nimittäin juuri näiden ryhmähaastattelujen tarkoitus, saada selville, mikä ihminen on omana itsenään.

Yliyrittäminen ja keinotekoinen itsensä korostus (jota varsinkin kokemattomat työnhakijat näissä yleensä harrastaa) tulee kyllä läpi ja rekrytoijien tietoon. Ei kannata masentua siitä, että joku liimatukka oli siellä ryhmähaastattelussa enemmän äänessä.

Kiitoksia vinkeistä :) Itse olen monissa työhaastatteluissa käynyt mutten koskaan ryhmähaastattelussa. Siksi tämä nyt luokin pientä extra jännitystä, kun ei tiedä yhtään mitä odottaa. No paras varmasti mennä vaan omana itsenään ja katsella rauhassa mikä show tuo on.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kolme haastattelukierrosta takana. Eilen oli tämä viimeinen, kun itse toimitusjohtaja haastatteli. Kaikki meni hyvin, olin erittäin innostunut yrityksestä, toimenkuvasta ja työilmapiiristä. Mutta kuitenkin...

En saanut töitä.
 

Ameno

Jäsen
Jännä juttu. Neljässä eri työhaastattelussa kävin tuossa kevään aikana ja tuloksena kolmesta niistä oli, että halusivat minut sinne töihin. Neljänteen kerkesin ilmoittaa, etten ole sinne menossa, ennenkuin olivat kerenneet tehdä päätöksensä. Toki nämä eivät olleet mitään vakitöitä, eikä moniosaisia rekrytointiprosesseja, mutta silti. Opiskelemani alan kesätöitä, ja yksi oli vähän pidempi homma. En ole kuitenkaan mitenkään kovin hypersuperaktiivisesti hakenut töitä, enkä sitten noihin haastatteluihin hirveän perusteellisesti valmistautunut tai harjoitellut ulkoa, että mitä pitää mihinkin kysymykseen vastata. Kunhan vain menin sinne ja vastailin sitten kysymyksiin parhaimpani mukaan. Vielä kun olen mielestäni melko huono itseäni ilmaisemaan ja muutenkin sosiaalisesti aika, miten sen sanoisi.. heikko, niin jännä juttu, että näinkin hyvä tulos sitten tuli. Muutamasta paikasta soittivat heti seuraavina päivinä, että halusivat minut heille töihin. Näinpä sitten töitä riittää...
 

ruuhka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yliyrittäminen ja keinotekoinen itsensä korostus (jota varsinkin kokemattomat työnhakijat näissä yleensä harrastaa) tulee kyllä läpi ja rekrytoijien tietoon. Ei kannata masentua siitä, että joku liimatukka oli siellä ryhmähaastattelussa enemmän äänessä.

Hyvä pointti. Ikävä myös, jos varsinaisissa töissä käy ilmi, että haastateltu henkilö onkin todellisuudessa persoonaltaan erilainen kuin on antanut haastatteluissa käytöksellään ymmärtää.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Hyvä pointti. Ikävä myös, jos varsinaisissa töissä käy ilmi, että haastateltu henkilö onkin todellisuudessa persoonaltaan erilainen kuin on antanut haastatteluissa käytöksellään ymmärtää.

Varmasti pääsee helpoimmalla, jos on oma itsensä. Työpaikka saattaa varmistua tai sitten ei, mutta feikillä se tuskin on pitkäaikainen työpaikka. Jos lähtötilanteessa huijaa, tuskin suurta luottamusta syntyy missään vaiheessa.

Se siitä... Noin muuten mainittakoon, että joku aika sitten oli ihan positiivinen kokemus työhaastattelusta. En jännittänyt tai stressannut sitä ollenkaan kohtuuttomasti, eikä maailmani kaadu, jos tuo menee ohitse, siinä tapauksessa kuitenkin kannatti käydä kokeilemassa. Haastattelijoiden kanssa oli joka tapauksessa oikeasti hienoa keskustella avoimesti asioista. Jos taas natsaa, olen todella tyytyväinen siihen, juhannuksen jälkeen ratkeaa kuvio.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Olin tuossa viikko takaperin työhaastattelussa, ja se olin ehkä oudoin haastattelu missä olen ikinä ollut. En toki ole ollut kuin pari kertaa aiemmin työhaastattelussa. Pääsin läpi suuremmasta seulasta, koska kaikkia työnhakijoita ei haastateltu.

Täytin 15 minuuttia työhaastattelun alussa lomaketta, jossa kyseltiin perustietoja, mutta siinä kysyttiin myös alkoholin käyttöä, tupakointia, sotilasarvoa sekä sitä, että olenko minä tai mahdollinen puolisoni tehnyt rikosta ja onko siitä tuomittu. Nämä kaikki taitaa olla vähän siinä hämärän rajamailla kirjallisina kysymyksinä kun googlettelin mitä työnantaja saa kysellä, vai olenko käsittänyt väärin?

Kun olin täyttänyt lapun, niin yrityksen johtaja haastatteli minua ja kävi läpi vanhempieni ammatit ja seurustelusuhteeni juurta jaksain. Hän itse sanoi, että hän kysyi vanhempieni ammatit sen takia, etteivät he ole töissä kilpailevissa yrityksissä. Tyttöystävästäni hän tenttasi melkein puolet koko työhaastattelun ajalta. Elän kaukosuhteessa ja häntä tuntui todella paljon kiinnostavan esimerkiksi se, että kuinka usein käyn hänen luonaan ja kuinka usein hän käy minun luonani. Pystyin noihinkin kysymyksiin vastaamaan siten, ettei se vaikeuta työntekoa.

Ymmärrän kyllä, että esimerkiksi sairastapauksen sattuessa muussa henkilöstössä meitä osa-aikaisia työntekijöitä yritettäisiin saada töihin, mutta jotenkin tuo kysely meni aivan överiksi. Olin jo työhakemukseeni laittanut, että voin työskennellä myös viikonloppuisin satunnaisesti, mutta se että se saattaisi johtua tyttöystävästäni taisi olla lopullinen niitti kyseiselle työnantajalle ja työpaikkaa en saanut. Minulla on kyseiseltä alalta työkokemusta ja myös entinen työnantajani samalta alalta toimii suosittelijanani, joten olen hyvin varma että työpaikka kaatui tuohon seurustelusuhteeseen.

En ole kuitenkaan yhtään katkera, etten saanut työpaikkaa. Työhaastattelusta jäi niin huono fiilis, että mietin jo välillä, etten ottaisi työpaikkaa edes vastaan, vaikka sen olisinkin saanut. Ehkäpä pomo olisi ollut melko hankala tapaus? Mielenkiintoista on kuitenkin se, että en tupakoi, juon alkoholia harvoin, olin suostuvainen testeihin, olen keskeyttänyt varusmiespalveluksen olkapäävamman takia, mutta fysioterapialla se on saatu kuntoon eikä se ole haitannut ennenkään työntekoa ja koin, että työhaastattelu meni muutenkin erittäin hyvin. Taisi vain haastattelijaa tympiä minun seurustelusuhteeni liikaa. Mitä mieltä olette, että oliko tämä työhaastattelu oikeanlainen vai kyselikö haastattelija sellaisia kysymyksiä mitä ei ehkä olisi saanut kysyä?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Koko teksti

Ehdottomasti mentiin sinne minne ei pidä työhaastatteluissa mennä. Rikoshistorian saa tarkastettua poliisilta suppeasti ja sen tulee riittää, ei tarvitse tentata haastiksissa. Tyttöystävän tai vanhempien rötökset ja kytkökset eivät taas ole mitenkään olennaisia ainakaan minun mielestäni. Sinua haetaan töihin, ei perhettäsi.

Veikkaan, että saat olla onnellinen väistettyäsi tämän luodin. Itsekin olen töissä ollut aina paikoissa, joissa on todella tiukat salassapitovelvollisuudet ja rikostaustaa ei saa olla, mutta ei minulta ole ikinä tuollaisia tentattu, korkeintaan hakemuksessa ohimennen kysäisty ja pyydetty suostumus rikostaustan tutkimiseen poliisin kautta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Juuri loppui elämäni ensimmäinen Skypen välityksellä tehty työhaastattelu. Mielenkiintoista oli ja mielenkiintoisia ovat myös harjoittelumahdollisuudet. Ei nyt vielä viitsi juhlia, mutta... varovaisen positiivisella mielellä ollaan.
 

lebak

Jäsen
Opintojen ollessa loppusuoralla ja gradukin jo voiton puolella, tuotti myös vajaan vuoden mittainen työhaku tulosta!

Kuluvan vuoden aikana kävin 6:ssa alan yrityksen haastattelussa, mutta huonoin tuloksin. Avasin myös "pienessä paniikissa" haut Helsingin pariin paikkaan, vaikkei omat intressit sinne muuttamiselle/reissaamiselle olleet mitenkään suuret.
Lukuisten "hopeasijojen" ja varalle ehdostusten jälkeen sitten vihdoin tärppäsi, ja vielä samaan aikaan kahdesta suuresta konsulttitoimistosta. Ongelmasta tuli positiivinen ja sain päättää kumpaan organisaatioon haluan.
Huipennuksena isäni kommentti, kun kuuli asiasta: "Asioilla on tapana järjestyä."

Antoisia työhaastetteluita palstatovereille!
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
No niin, onpas tullut oltua liki kymmenen vuoden jälkeen ensimmäisissä haastatteluissa yrittäjyyden loppumisen takia. Ensimmäinen haastattelu tuotti heti duunipaikan. Duunin, joka tuli otettua lähinnä pakosta ja joka ei herätä suurtakaan mielenkiintoa.

Noh, työpaikan saatuani ja ennen aloittamista nykyhommassa (oltu täällä nyt muutama viikko) tuli laitettua hakemus todella mielenkiintoiseen ja haastavaan duuniin. Sieltähän tuli viime viikolla haastattelukutsu ja haastattelu hoidettin perjantaina. Neljää sanoivat haastattelevansa ja itse olin numerolla kolme penkissä. Haastis meni todella hienosti ja jo haastattelun aikana ilmoittivat pääsystä finaalikierrokselle ja tämän viikon soveltuvuustesteihin. Eli ennen kuin olivat edes viimeistä ehdokasta haastatelleet. Pitäisi vissiin olla hyvä merkki, eikö?

Ja nyt sitten ollaan tulisilla hiilillä ja kutsua odotellaan kuin kuuta nousevaa. Soittaa ei kehtaa ettei kuulosta tungettelevalta ja yli-innokkaalta mutta perkele että voi olla odottavan aika pitkä. Työ olisi meinaan todella kuin itselle nakutettu, palkka tähän hommaan verrattuna noin puolitoista kertainen ja haasteeltaan sekä mielenkiinnolta ihan toiselta planeetalta.

Huh-huh, kun osaakin olla motivaatiot tapissaan tässä toimistossa ja katsella noita raahustavia timbermanneja sekä sutivaa kurottajaa.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ottipas tämä topicci pitkästä aikaa silmään, joten avaudutaanpa vähän :D

Viime huhtikuussa aloitettu tässä duunissa. Ja uuden mestan etsintä ollut tovin jo päällä, ei ehkä ihan niin aktiivisesti, mutta "silmät auki" kokoajan.

Pistänyt oikein vituttamaan, että kuinka työhaastattelussa haastattelijat kusettivat päin näköä näistä hommista ja niiden haastavuuksista. Lähestulkoon "vasemmalla kädellä" olen omat hommani tehnyt, sen verta "haastavaa" on ollut.
Koko lafka (globaali jenkkifirma) tuntuu olevan ainakin näin meidän tiimin näkökulmasta ihan pihalla kuin lumiukko, kukaan ei osaa ottaa/ota vastuuta mistään, mihinkään ei saa selkeitä vastauksia... Lista on loputon. Turhautumista ei voi sanoin kuvailla.

Sinänsä vähän harmittaa, kun joka aamu vähän vituttaapi töihin jo lähteä.

Mites muilla on täsmännyt työhaastattelussa kerrotut jutut todellisuuden kanssa? Onko kusetettu suoraan, vai onko ollut sitä mitä "luvattu". Ja jos on kusetettu, niin oletko nostanut kissaa pöydälle vaiko miten olet toiminut?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mites muilla on täsmännyt työhaastattelussa kerrotut jutut todellisuuden kanssa? Onko kusetettu suoraan, vai onko ollut sitä mitä "luvattu". Ja jos on kusetettu, niin oletko nostanut kissaa pöydälle vaiko miten olet toiminut?

Noin vuosi takaprin olin työhaastattelussa yhdessä tehtaassa, hakupaperit täytettynä ja lähetettynä sekä kaverin suosituksilla. Pitkät pätkät rupateltiin ja käytiin läpi talon tapoja ja tehtiin myös pitkä kierros "pajan" puolella.
kolmisen tuntia kesti koko toimitus. Ihan hyvä fiilikset jäi ja sanoipa henkilöstöpäällikkö että oikein hyvältä näyttää. Sovittiin että paripäivää ja puhelimeni soi. No, eipä soinut viikkoon, niin soitin heille ja tämä päällikkö selittelee jotain ihan pehmosia. Totesin vain että kiitos hei ja kuulemiin.
Jälkeen päin kuulin kaverilta että ei näillä ollut aikomustakaan palkata ketään ulkopuolista. Sinne meni hukkaan sekin aurinkoinen hellepäivä....
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jälkeen päin kuulin kaverilta että ei näillä ollut aikomustakaan palkata ketään ulkopuolista. Sinne meni hukkaan sekin aurinkoinen hellepäivä....

No siis hyvin vastaava kävi itselläkin about vuosi sitten... Perseestähän nuo.

Mutta nyt ehkä hain enemmän sitä, että on ihan oikeasti mennyt/päässyt siihen duuniin mitä haki, mutta todellisuus ei sitten ihan kohdannutkaan luvatun kanssa :)
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
1. Onko teiltä kysytty armeijan käymisestä työhaastattelussa ?
2. Entä onko joskus käynyt niin että haastattelija vaihtaa pyytämättä ja yllättäen ikäänkuin lennosta suomesta ruotsiin ?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
1. Onko teiltä kysytty armeijan käymisestä työhaastattelussa ?
2. Entä onko joskus käynyt niin että haastattelija vaihtaa pyytämättä ja yllättäen ikäänkuin lennosta suomesta ruotsiin ?

Nuorempana kollina kyseltiin armeijasta, nyt ei enää tarvitse, kun ikää on sen verran. Armeija toki käytynä.

Ei ole haastattelija koskaan ruotsiin vaihtanut, mutta englantiin kylläkin. Joskus ovat pyytäneet pitämään viiden minuutin esitelmän itsestäni tai nykyisestä duunista englanniksi ihan ex tempore. Noissa tilanteissahan nähdään kenellä kuumottaa ja kenellä ei, jos tuo kielikysymys on tärkeä.
 

Carlos

Jäsen
Mites muilla on täsmännyt työhaastattelussa kerrotut jutut todellisuuden kanssa? Onko kusetettu suoraan, vai onko ollut sitä mitä "luvattu". Ja jos on kusetettu, niin oletko nostanut kissaa pöydälle vaiko miten olet toiminut?

Ylipäätänsä nykyaikana avoimen työpaikan kuvaus, työntekijän vaatimukset, haastattelutprosessi, työpaikan todellinen luonne, firman kulttuuri, jne tuntuvat kaikki olevan kokonaan toisistaan riippumattomia asioita. Eli siis hevonpaskaa sisään --> hevonpaskaa ulos.

Melkein kaikki kenen tiedän vaihtaneen työpaikkaa ovat todenneet sen olevan jotain ihan muuta kuin piti. Yleensä niin että maisterin papereilla mennään tekemään tärkeää jobia jossa on hyvä vaikutus- ja ylenemismahdollisuudet, ja sitten istutaan pöydän ääressä pyörittämässä paperipinoa vailla päätä & häntää. Monessa tapauksessa kyseinen työpaikka ei ole lopulta ollut edes olemassa enää sitten kun duuni on alkanut, vaan firmasta on koitettu keksiä sitten jotain korvaavaa.

Sekin mitä hakijoilta edellytetään ja millä perusteella CV:t seulotaan on tosi hauskaa. Sanotaan vaikka että Firma X hakee projektitiimin vetäjää. Yleensä häneltä edellytetään jonkun idioottimaisen vaatimuslistan osana vähintään 7 vuoden kokemusta ja vahvoja näyttöjä projektitiimin vetämisestä. Nice. Mutta miksi joku jolla on vähintään 7 vuoden kokemus projektitiimin vetämisestä haluaisi UUDEN jobin projektitiimin vetäjänä? Voisi kuvitella että moisen kokemuksen omaava tyyppi haluaisi tehdä vaikka jotain hiukan erilaista hommaa.

Surkuhupaisaa touhua.


Ja hauskoista haastatteluista puheenollen minä olin tuossa keväällä pariin kertaan eräässä firmassa haastattelussa (kilpailija). Meni sitten pari kuukautta ettei kuulunut mitään, tuumasin että ei sitten vissiin kiinnostanut. Sitten tulikin yhtäkkiä puhelinsoitto että anteeksi kovasti, meillä on ollut paljon hässäkkää, voisitko tulla ylihuomenna haastatteluun niin puhutaan tarkemmin sopimusehdoista ja sen sellaisesta. Herra X ja Rouva Y tapaavat sinut. Ok.

Otin vapaapäivän, ja matkustin kyseiseen paikkaan (ei ihan naapurissa). Respasta minut tulee noutamaan Herra Z, jota en ole eläissäni nähnyt. Hän etsii (!) vapaan neukkarin ja sinne mennään. Ensimmäiseksi minua pyydetään kertomaan hiukan itsestäni...

- Voi v.... anteeksi mutta minun piti tavata Herra X ja Rouva Y, meidän oli määrä puhua mm. sopimusehdoista. Onko odotettavissa että he / jotain muita liittyy vielä seuraan?

- Juu, Herra X on tänään lomalla ja Rouva Y on työmatkalla, minulle kerrottiin 15 minuuttia sitten että olet tulossa haastatteluun, muita ei ole tulossa. Noniin, minkälainen on sitten mielestäsi ihanteellinen esimies? Ja kerrotko esimerkin jostain tehtävästä jossa onnistuit erityisen hyvin, ja missä epäonnistuit? Mikä on ollut elämäsi vaikein päätös? Odotas, mitäs muita kysymyksiä tällä meidän listalla vielä oli...

Ja näin se tilanne sitten eteni. Reilun tunnin päästä kävelin ulos ko. rakennuksesta naama aika vahvasti punoittaen, vetelin muutamat hermosauhut ja lähdin paluumatkalle. Jos joskus vielä ko. lafkasta kehtaavat olla yhteydessä, luulen että pyydän odottamaan pienen hetken ja jätän luurin pöydälle loppupäiväksi. Tai sitten välitän puhelun eteenpäin jonnekin maksulliseen pornonumeroon. Siis **ttu jotain rajaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös