Työhaastattelun syvin olemus

  • 526 058
  • 1 708

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kummallista. Tänään oli taas vaihteeksi työhaastattelu, ja olen huomannut itsestäni sellaisen pienen piirteen, etten osaa enää jännittää niitä ja pystyn aika hyvin johdattelemaan haastattelua haluamani kaavan mukaan.
Eihän se tietysti kaikkiin päde, mutta näissä muutamissa mitä olen lähiaikoinen kiertänyt on ollut sen verran rennon oloinen äijä pöydän toisella puolen, että ollaan puhuttu enemmän IFK:sta tai salibandysta kuin itse työstä.
En sitten tiedä, onko se loppujen lopuksi hyvä vai huono asia, mutta olen itse ollut tyytyväinen omaan ulosantiin. Näinä päivinä pitäisi sitten tulla tietoa siitä, pääsenkö töihin mihinkään ja olenko aiheesta tyytyväinen itseeni vai en?
 

Tobias

Jäsen
Turha huoli, tuo ihan normaalia. Itse myös mainostan ruotsiani sujuvaksi, (ja jotenkin kirjoitin myös ylppäreissä ämmän) vaikken sillä pärjääkään. Tosielämässä osaan tilata lihapullia perunoilla sekä kertoa lyhyesti ketä perheeseeni kuuluu ja tuo jälkimmäinen onkin juuri se mitä minulta kahdessa haastattelussa on kysytty =). Jos haastatteljia kysyy mites kielet niin voi vastata että haettavan alan termit ei ole tuttuja ilman perehtymistä.

Hakemuksessa ei kannata valehdella. Itse testaan yleensä aina rekrytointiprosessissa, puhuuko hakija paskaa. Eli esimerkiksi sujuvaksi ilmoitettu kielitaito testataan käytännössä ja mikäli hakija on puhunut paskaa, niin aina löytyy hakija, joka ei puhu paskaa.

Moni hakija on usein selvästi kusessa, kun ovat kirjoittaneet hakemukseensa mitä satuja tahansa. Esimerkiksi jos hakija kirjoittaa hakemuksessa omaavansa erinomaiset tiedot johdannaisten hinnoittelusta, niin yleensä annan kaverille kynän ja paperia ja pyydän siltä istumalta kirjoittamaan auki ihan perussettiä, kuten hinnoitelukaavat jne. Harva lopulta osaa, mutta yleensä joku. Ja se riittää, koska ei meille koskaan oteta kuin harva töihin ja hyviä ei lainkaan, vaan pelkästään parhaita.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Hakemuksessa ei kannata valehdella.

Tämä on täysin totta ja itseasiassa ilmaisinkin itseäni tuossa aiemmin huonosti. Toki kannattaa mainostaa itseään positiiviseen sävyyn (ja jopa hiukan liioitellakin), mutta kohtuuden rajoissa. Tosiasiassa monesti haastatteluun päässeiden väliltä tehdään valinta ihan fiiliksen pohjalta. Jos haastattelu menee ohi suun oman vaatimattomuuden takia niin se harmittaa ja paljon.

Ja kielitaito on sellainen tietyillä aloilla, ettei sitä voi odottaakaan hakija osaavan koulupohjalta. Pankkislangi hyvänä esimerkkinä.

Nuo kaksi haastattelua, josta aiemmin mainitsin, olivat työhön jossa edellytettiin ruotsinkielen taitoa.
 

Live-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei parhaita kiinnosta tulla puljaamaan joidenkin johdannaisten kanssa, koska parhaille löytyy sellaisiakin hommia jotka ovat mielenkiintoisia ja joita parhaat haluavat tehdä.

Huomenna otetaan selvää, josko allekirjoittanut olisi potentiaalinen ehdokas "puljaamaan" johdannaisten kanssa. Yllättävän rauhallisin fiiliksin, vaikka paikan ottajia olisi useampikin.

Mitä edellä kyselty dresscoden suhteen, niin oma ajatusmaailmani lähtee siitä, ettei ainakaan ylipukeutuneena tarvitse häpeillä. Sen sijaan alipukeutuminen antaa toisenlaisen ensivaikutelmaan.
 

Tobias

Jäsen
Ei parhaita kiinnosta tulla puljaamaan joidenkin johdannaisten kanssa, koska parhaille löytyy sellaisiakin hommia jotka ovat mielenkiintoisia ja joita parhaat haluavat tehdä.

Kyllä nimenomaan parhaita tekijöitä kiinnostaa. Nythän toki puhuin oman toimialani tekijöistä, että tämän toimialan parhaita tekijöitä kiinnostaa pääsääntöisesti työskennellä meillä esim. kannustinjärjestelmien rakentamisen tai fuusiojärjestelyjen parissa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Haastikset on kärsitty ja hommat sujuivat hienosti. Työnhaku on helpottunut huomattavasti parin uravuoden jälkeen. Vastavalmistuneena oli paljon hankalampaa, mutta asiaan. Mitäpä te tekisitte?

Nykytyö. Ihan kivaa koulutusta vastaavaa ja stressitöntä, toisaalta minun parhaimmiksi ominaisuuksiksi katsotaan excelin editointi ja raporttien muodostaminen - siinä vasta akateeminen ura. Firma on vakaa kuin Ilen (Kanerva) playbon maine, mutta luokitukseltaan PK toimien vain Suomessa. Vajaa pari vuotta olen täällä hengaillut. Don't call me gay, mutta myös työskentely täysin naisvaltaisella osastolla on muutenkin pidemmän päälle alkanut hieman uuvuttamaan.

Tarjottu työ. Myös koulutusta vastaavaa, kovemmalla tittelillä sekä palkalla varustettu homma. Vastuuta luvassa, mutta myös matkustelua ja kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä. Urakehitys olisi täällä varmaan kohdillaan. Niin firma on mega-globaali, joka tietysti näkyy kovastikin palkoissa pitkällä aikavälillä. Toisaalta jos nykyisessä työssään pääsee oikeisiin piireihin (10v uurastuksen jälkeen), niin voi saavuttaa kivat luvut täälläkin.

Sinänsä voisin olla oikein kypsä lähtemään, mutta a) jätän tyypit nykyisessä työpaikassani erittäin kusiseen paikkaan b) olisi hyvä kenties saada vähän pidempi jälki CV:hen joltain TA:lta...

Tämän lisäksi headhunteri soitti ja tarjosi jotain pirun konsultin paikkaa. Alkaa selvästi työvoimapula näkymään heh ;)

Sekavat on fiilikset ja pari päivää olisi aikaa pohtia PRKL!
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Haastikset on kärsitty ja hommat sujuivat hienosti. Työnhaku on helpottunut huomattavasti parin uravuoden jälkeen. Vastavalmistuneena oli paljon hankalampaa, mutta asiaan. Mitäpä te tekisitte?

Nykytyö. ... . Firma on vakaa kuin Ilen (Kanerva) playbon maine, mutta luokitukseltaan PK toimien vain Suomessa....

Tarjottu työ. ...Vastuuta luvassa, mutta myös matkustelua ja kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä. Urakehitys olisi täällä varmaan kohdillaan. Niin firma on mega-globaali, joka tietysti näkyy kovastikin palkoissa pitkällä aikavälillä.....


Tarttusin noihin:

Nykytyö:
+ saavutetut lomat+edut
+ oot tärkeä jos kerran muut jäisi kuseen ilman
- CV ei parane

Tarjottu:
+ CV
- koeaika
- mega-globaalit tuppaavat pyörittelevän YT-neuvotteluja kerran vuoteen jos kvartaalitulos ei ole toivottu tai omistajat ei saa tarpeeksi tuottoa.
- matkustelu on kivaa ekat 6kk. Sitten alkaa kypsyttämään.


Eli jos olisin tuossa asemassa kuin sinä niin olisi juu miettimistä. Jos palkka on uudessa heti kohdallaan niin kokeiltavahan se on.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Entä jos pyytäisit palkankorotusta nykyisestä paikasta? Jos menee läpi niin jäät, jos ei niin vaihdat?

Hmm niinpä, se on myös vaihtoehto. Tiedän, että täällä ollaan siinä määrin hankalassa tilanteessa, että korotus olisi varmaankin suhteellisen helppo saada. No mutta yksi nukuttu yö ei tuonut ratkaisua, pitää vielä nyt hetki pohtia.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sinänsä voisin olla oikein kypsä lähtemään, mutta a) jätän tyypit nykyisessä työpaikassani erittäin kusiseen paikkaan b) olisi hyvä kenties saada vähän pidempi jälki CV:hen joltain TA:lta...

a) elämä menee aika murheelliseksi, jos ei viitsi duunia vaihtaa, vaikka saisi paremman paikan.

b) nykyään - toki alasta riippuen - on ihan normaalia vaihtaa työpaikkaa 2-3 vuoden välein. Lisäksi tulevaisuuden työnantajille käynee CV:stäsi ilmi, että vaihdoit koska sait paremman paikan, et siksi, ettet olisi pärjännyt edellisessä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
b) nykyään - toki alasta riippuen - on ihan normaalia vaihtaa työpaikkaa 2-3 vuoden välein. Lisäksi tulevaisuuden työnantajille käynee CV:stäsi ilmi, että vaihdoit koska sait paremman paikan, et siksi, ettet olisi pärjännyt edellisessä.
Ei ole välttämättä huono juttu jos olet työskennellyt pitkään samassa talossa, tai jos olet/et ole vaihtanut työpaikkaa 2-3 vuoden välein. Olennaisempia ovat asiat jotka ovat pitäneet henkilön talossa pitkään, ja vastaavasti seikat jotka ovat kulloinkin johtaneet työpaikan vaihdoksiin.

Pitkään samassa firmassa vaikuttanut henkilö voi olla yhtä hyvin esim:
a) hyvin talon sisällä edennyt tyyppi, osaaja jolla on syvällistä toimialatietoa, lojaali ja sitoutumiskykyinen työntekijä joka ei vaihda duunia joka houkutuksen perässä, työntekijä joka on perhe- yms. syiden takia sitoutunut työskentelypaikkakuntaan
b) jämähtänyt, arka muutoksille, fakkiutunut, työpaikan mustapekka joka ei yrityksistä huolimatta kelpaa muualle

Viimistään työhaastattelussa ilmenee onko 10-15 vuotta samassa työpaikassa viihtynyt kaveri enemmän a- vaiko b-tyyppiä.

Nopeassa tahdissa työpaikkaa vaihtanut henkilö joutuu yleensä perustelemaan historiaansa työhaastattelussa. Edellistä esimerkkiä mukaillen, tällainen tyyppi voi olla esim:
a) määrätietoisesti henkilökohtaista kehitystä ja/tai parempia etuja hakeva uraohjus, kaveri jonka taidoille on kysyntää ja joka revitään rahalla muualle toisten aloitteesta
b) onnenonkija jolla on tulevaisuus koko ajan auki, supliikkikaveri joka puhuu itselleen tehtäviä jotka joutuu pian jättämään kun ei saa mitään aikaan tai tapaa ryssiä hommat, henkilö joka ei oikein tule ihmisten kanssa toimeen

Tässäkin oleellisinta on että työhistoria ja työpaikan vaihdokset ovat järkeviä. Joillakin toimialoilla suurehko vaihtuvuus ja parempien etujen perässä kulkeminen kuuluu ikään kuin pelin henkeen, mutta kohtuus kaikessa. Ei näytä hyvältä jos kaverilla on nippu lyhyitä työsuhteita, etenkään jos ripeät työpaikan vaihdot eivät ole johtaneet juuri minkäänlaiseen uralla etenemiseen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Sinänsä voisin olla oikein kypsä lähtemään, mutta a) jätän tyypit nykyisessä työpaikassani erittäin kusiseen paikkaan b) olisi hyvä kenties saada vähän pidempi jälki CV:hen joltain TA:lta...

No nykyinen työnantaja varmasti maksaa lisää, jos panoksesi on noin tärkeä. Muista myös vaatia täydet lomat uudesta paikasta, muutenhan sinulla lomaa ei ole seuraavan vuoden aikana. Eikös tuo lomakausi mene poikki maaliskuun lopussa?

CV:ssä työsuhteiden pituudella ei ole väliä, varsinkaan työuran alussa. Tietysti jos sielä on paljon todella lyhyitä työsuhteitä, voi se alkaa vaikuttamaan. Pari vuotta on jo ihan riittävä aika yhdessä paikassa.

Itse olen ollut nykyisessä duunissajo yli kuusi vuotta. Edut ovat niin hyvät, etten ihan heti aiokkaan vaihtaa. Lisäksi olen erikoistunut niin spesiaalijuttuihin, että tunnen jo lähes kaikki potentiaaliset työnantajat ja alalla vaikuttavat ihmiset todella hyvin. Rahaa tuskin tulen enempää saamaan muualta kovin helposti, sillä nykyään tilinauhassa on netto usein suurempi kuin perusbruttopalkka.
 
Viimeksi muokattu:

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Muista myös vaatia täydet lomat uudesta paikasta, muutenhan sinulla lomaa ei ole seuraavan vuoden aikana. Eikös tuo lomakausi mene poikki maaliskuun lopussa?

Osaakos muuten moby tai joku muu sanoa onnistuuko tämä kovin helposti (palkallisena)? Toki riippuu varmaan paljon haetko duunarin paikkaa vai asiantuntija-/esimiestehtävää.

Ottaisitteko esille jo haastatteluvaiheessa vaiko vasta valinnan yhteydessä?
 
Viimeksi muokattu:

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Osaakos muuten moby tai joku muu sanoa onnistuuko tämä kovin helposti (palkallisena)? Toki riippuu varmaan paljon haetko duunarin paikkaa vai asiantuntija-/esimiestehtävää.

Ottaisitteko esille jo haastatteluvaiheessa vaiko vasta valinnan yhteydessä?
Omalla kohdalla kokemus on ajoituksen suhteen hieman erilainen, sillä vaihdoin jobia viime syksynä. Virallista lomaahan tuosta olisi kertynyt tulevaksi kesäksi parin viikon kotosalla oleilun verran enkä edes ottanut lisälomaa puheeksi haastattelussa. Työnantaja ilmeisesti tapojensa mukaan merkitsi kuitenkin heti sopimukseen, että tulevana kesänä täysi loma.

Itse olen konttorihommissa, mutta en kuitenkaan esimiehenä. Jos olisin vaihtamassa paikkaa tällä hetkellä niin kysyisin tulevaksi kesäksi parin viikon lomaa. Jos tulevaa työpanostani arvostaisivat ja tuon pari viikkoa antaisivat niin vaihto olisi melko lailla selviö, mutta jos lomia ei myönnettäisi niin sitten jäisin kahden vaiheille vaikka palkka ja muut asiat kuinka houkuttelisivat.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Vitutusketjuun jo kirjotinkin tästä...

Ahistaa perjantai. Erääseen uht isoon paperiteollisuusfirmaan olisi haastattelua luvassa. Ihan kiva sinne olisi päästä. Mutta.

Puhelimessa tänään nainen painotti ruotsia. Osaan niin hyvin ruotsia (KUULEMA) että hommani olisivat viennissä ja tuonnissa. Enpäs osaa NIIN hyvin kun pelkään sitä tarvittavan. Toki osaan sitä puhua ja vähän kirjotella, mutten niin hyvin kuin englantia. Minä tyhmä sitten CV:hen laitoin sekä ruotsin että englannin olevan vahvoja sekä suullisessa että kirjallisessa taidossa. ARGH!

Mun säkällä koko haastis tehdään ruotsiksi, fittu!

Päälle ajattelin laittaa kauluspaidan ilman krakaa ja mustat housut. "Tukan kampaan, hampaat harjaan."
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Puhelimessa tänään nainen painotti ruotsia. Osaan niin hyvin ruotsia (KUULEMA) että hommani olisivat viennissä ja tuonnissa. Enpäs osaa NIIN hyvin kun pelkään sitä tarvittavan. Toki osaan sitä puhua ja vähän kirjotella, mutten niin hyvin kuin englantia. Minä tyhmä sitten CV:hen laitoin sekä ruotsin että englannin olevan vahvoja sekä suullisessa että kirjallisessa taidossa. ARGH!..."

Ei syytä huoleen. Ruotsinkieltä ei oikeasti tarvitse osata kansainvälisessä kaupassa siitä yksinkertaisesta syystä että ruotsalaiset puhuvat vähintään yhtä hyvää englantia kuin suomalaisetkin. Totta kai kyky puhua ns. small talkia asiakkaitten kanssa ajoittain heidän omalla kielellään saa heidät tuntemaan olonsa mukavaksi ja on siksi toivottu ominaisuus tehtävänhaltijassa. Melkeinpä sanoisin, että maininta vahvasta ruotsista toi sinulle ne lisäpisteet, joilla pääsit "välieriin" eli haastatteluvaiheeseen.

Kukaan ei varmasti oleta, että ruotsinkielentaitosi on yhtä hyvä kuin englanninkielentaitosi. Veikkaanpa että jos haastattelussa kielitaitoasi testataan niin testataan nimenomaan englannin kielitaitoa. Kielitaitokysymykset kansainvälisessä kaupassa yleensäkin ovat jo aikansa elänyt myytti, eikä taida enää olla montaakaan maata, joiden kansainvälisissä tehtävissä työskentelevät ihmiset eivät olisi kykeneviä tai halukkaita hoitamaan asioita englanniksi.

Eräänlaisena viimeisenä linnakkeena tässä asiassa on perinteisesti pidetty Ranskaa, mutta itse useita vuosia ranskalaisten kanssa työskennelleenä ja sanaakaan ranskaa osaamattomana (jos jätetään pois sivistysilmaisut kuten merde ja vastaavat) voin sanoa, että työasioissa heidänkin kanssaan pärjää englannilla erinomaisesti.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Ei syytä huoleen. Ruotsinkieltä ei oikeasti tarvitse osata kansainvälisessä kaupassa siitä yksinkertaisesta syystä että ruotsalaiset puhuvat vähintään yhtä hyvää englantia kuin suomalaisetkin.

Kiitos. Helpotti muuten kummasti.

Ehkä mä sitten jotenkin edes pärjään siellä. Tietysti toivon, että paikka aukenesi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos olisin vaihtamassa paikkaa tällä hetkellä niin kysyisin tulevaksi kesäksi parin viikon lomaa. Jos tulevaa työpanostani arvostaisivat ja tuon pari viikkoa antaisivat niin vaihto olisi melko lailla selviö, mutta jos lomia ei myönnettäisi niin sitten jäisin kahden vaiheille vaikka palkka ja muut asiat kuinka houkuttelisivat.

Ei tässä maailmassa mitään saa, jos ei osaa pyytää. Miksi pyytää kaksi viikkoa, jos viisikin on tarjolla. Pyydä täydet ja suostu vähempään, jos tuntuu että tämä on joku kynnyskysymys. Yleensä ei ole, jos työpanostasi oikeasti arvostetaan.

Älkää olko liian vaatimattomia ja nöyriä. Voihan sitä aina sanoa, että lomasuunnitelmat on jo tehty jne. Jos olet paras ehdokas duuniin, niin ei se valinta lomiin kaadu.

Työhaastattelut ovat kuin pokeria. Agressiivisin pelaaja ja paras bluffaaja saa parhaat edut.

Palkka on toinen asia, missä kannattaa vedättää mahdollisimman paljon. Itse ainakin nykyistä työpaikkaa hakiessani kerroin edellisen palkkani 3000mk/500€ suuremmaksi kuin mitä se oikeasti oli. Tämän ansiosta sain lähes 50% palkankorotuksen vaihtaessani työpaikkaa ja olin silloin todella noviisi. Palkankorotukset ovat kiven alla, joten tähän asiaan kannattaa panostaa nimenomaan duunia vaihtaessa.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Bluffilla pelailen loppuun asti näköjään, mutta näyttäisi että saatan tarttua uuteen mahdollisuuteen - kun lupasivat maksaa asunnon toissijaisella työskentelypaikkakunnalla. Tämän lisäksi sain tingittyä 2vk palkallista kesäksi. Lisäksi kirjallisesti laittoivat, että päällikkötason paikka aukeaa ensi vuoden alusta.

Ensi viikkoon on käytännössä aikaa pohtia (nukkua huonosti) ja siinä se sitten onkin.

Kahtellaan.

Niin ja tuosta ruottista. Ei sitä kannata liiemmin miettiä, mä kävin aikanaan jopa Hangossa haastattelussa ja olin tietty totaalisen huolestunut asiasta (sitä korostettiin työpaikkailmoituksessa). Itse haastiksessa sitä ei puhuttu sanaakaan, vaikka oli neljä haastattelijaa - todettiin vain, että ilmankin pärjää.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tulipa sitten hommattua osa-aikatyö tuon päätoimen rinnalle. Haastattelu oli mukava kokemus. Firman omistaja on todella mukava äijä ja tyyppinä hyvin samantyylinen kuin minäkin. Tunnin verran siinä jauhettiin shittiä yleisesti kaupan tekemisestä ja aika kului kuin vilauksessa. Haastattelun jälkeen olin varma, että paikka on mun ja niinhän se onkin. Tosin vkonlopun yli sai odotella puhelimen soimista mutta pikku jännityshän vain pitää virkeänä. Mä en tuota paikkaa mitenkään kipeästi olisi tarvinut ja taloudellisestikin saatan ottaa vähän takkiini, mutta saanpahan tehdä hommia sellaisten tavaroiden parissa mitä arvostan. Saan myös hankkia kokemusta sellaisesta työstä mitä mulla ei varsinaisesti vielä ole sekä hioa myyntitykin taitojani. Nyt on paketti aika makeasti kasassa ja näillä mennään.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Tänään oli sitten työhaastattelu. Haastattelijan ja minun lisäksi "tilanteessa" oli mukana kaksi alan asiantuntijaa. Haastattelu oli yllättävän rento tilaisuus, jossa puheltiin vähän niitä näitä. Mitään tiukkoja kysymyksiä ei tullut, vaan pysyttiin ihan asialinjalla senkin suhteen. Olen kuulemma varteenotettava vaihtoehto aikaisempien kokemuksieni takia. Perjantaina lupasivat soitella. Hyvä maku jäi. Nyt vähän jännää, että saanko tuon paikan. Lupaavalta vaikuttaa, mutta ei nyt pidä vielä innostua, ettei pettyisi sitten pahasti, jos paikka ei aukenekkaan.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ja siis suostuin lopulta tarjoukseen, enää viikko vanhassa duunissa jäljellä. Täällä otettiin asia ihan sivistyneesti, mutta esiin on tullut myös piireitä, jonka pohjalta päätös tuntuu aina vain paremmalta. Kyllä on porukalla krooninen kiinnostus siihen, että mihin on siirtymässä ja mille nimikkeelle.

Hyvä näin, nyt jo innolla odottaa uusia haasteita.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
tuli monien kuukausien hakemusten lähettelyjen jälkeen kutsu työhaastatteluun. Tiedän firman (prosessit, kollegat, palvelut ja tuotteet) kuin omat taskuni (toisesta näkökulmasta tosin), mutta haastattelija ja samalla päätöksen tekijä on uusi tuttavuus. Kyseisen työn mukaista kokemusta ei ole juuri lainkaan, joten haastattelussa pitäis tehdä vaikutus. Saas nährä kuin käy....

Ei käynyt näköjään. Mutta uusi mato on koukussa ja viikon päästä haastattelu. Mikähän teillä palstalaisilla on onnistumisprosentti haastatteluissa? Itsellä menee kyllä vaisuhkosti(?). Noin 10 takana ja 2 tärppiä. 1. duuni saatu suhteilla, joten sitä en laske. Toki haen aina vain "parempaan" kuin missä sillä hetkellä olen. Eli sama duuni toisessa firmassa ei tähän mennessä ole ollut tarpeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös