Tänään oli työhaastattelu. Voi elämän kevät mitä kaikkea kirjainyhdistelmiä ne odotti osaavan, abcd -tekniikka, efgh -systeemi ja vaikka mitä standardeja vai mitähän lie ohjelmointikieliä ne oli, kuka niistäkin ottaa selvää. Varmasti kaikki aakkoset luetteli kahteenkin kertaa. Ei speden sketsitkään oo noin huvittavia. Monttu auki kyllä kuuntelin koko virren, ja melkein teki mieli heittää turhapurot siihen, ai mä, siis mä vai? Eikä kukaan kertonut mulle että siellä oli joku hemmetin pukupakko, vai sattumoisin linnan juhlistako ne muut oli tulossa, ei saamari sentään. Dossin väriset puvut joka jampalla, mustat lasit siihen vielä päälle ja super soakkerit käteen niin mä olisin kyllä juossut samantien karkuun. Tai no olihan mullakin asukokonaisuus, mutta luistimet vaan puuttui. Missään ei kyllä näkynyt piilokameroita eikä sitä valkopäätä, mutta täytyypä varmaankin katsella tarkemmin telkkaria tässä lähiaikoina. Silloin kun mä opiskelin ei vielä ollut keksittykään mitään hiton it.tä. Pari vuotta tässä välissä ryypiskelin, ja nyt sitten meille atk-miehelle ei enää näytäkään löytyvän hommia it-firmoista, kun intissä oon vaan tommosesta kuullut höpötettävän vuonna 2000, vuosilukukin on kyllä niin tulevaisuutta että robotit ja scifijutut tulee heti mieleen. Eikö sen atk.n pitänytkään olla tulevaisuutta. Ja paskat. Dinosaurukset, keihäänkärki, atk, nyt meni historian kirjat uusiksi. Sanokaa vaan mitkä halot pitää hakata, mutta mitään ufoteknologiaa mä en rupea kehittelemään paskat housussa niska limassa kusi sukassa tatti sojossa nuppi punaisena ja ylänappi kiinni. Mutta entäs nää nykyajan nörtit kun ne vapaa-ajallakin koodailee ipodeillansa niitä kaiken maailman mitälie pelejä. Käännelkööt muut sitä koodia, mä ennemmin vaikka mäkissä pihvejä. Ens työhaastatteluun otan kyllä kossupullon reppuun. Kotimatka kun voi olla pitkä ja kuoppainen, kun joutuu saamari sentään hiihtämään lähestulkoon halki suomen säässä kuin säässä vastatuuleen tai no metrossa sen noin 13 min mutta siis kuitenkin äärimmäisessä vitutuksessa. En olis halunnutkaan tollaiseen huippusalaiseen taloon missä ainakin kymmenestä ovesta mentiin läpi ennenkuin ensimmäinen huone löydettiin, ja jokaisessa ovessa oli joku saamarin sormenjälki- tai silmäskannaus, aattelin että seuraavaksi pitää varmaan muna tunkea johonkin lokeroon ja kusta lorottaa vaan menemään jotta testataan matskut että onko lupa edetä seuraavaan käytävään asti. Tai ei nyt sentään ihan noin, mutta jonkin muovilärpäkkeen se agentti veti aina taskusta että hissit toimi ja ovet avautui siinä saamarin pentagonissa. Kappas kun pääsisäänkäynti ei ollutkaan kadun toiselta puolelta puhelinkopista maxwell smart tyyliin. Ja oikein salassapitosopimuskin piti allekirjoittaa tota juttelua varten. Mä oon tottunut tekemään työkseni duunia, enkä suunnittelemaan mitään ydinkärkiä. Ei saamari sentään missä on lähin kalja. Ryyppäyskin käy ihan työstä.