TV-sarjaketju

  • 2 209 217
  • 9 789

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
24. päivä kuluvaa kuuta starttaa HBO:lla Fear The Walking Dead, jonka jokainen jo varmasti tietääkin. Saas nähdä millasta tavaraa on tarjolla. Tapahtumat sijoittuvat zombie-epidemian alkulähteille eli aikaan josta koko jupakka sai alkunsa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vitsi Wolf Hall oli huikea sarja! Tagaan myös @sampio :n kun hän oli aiheesta kiinnostunut. Vitsi miten upeaa historiallista, hidastempoista poliittista draamaa.

Kuten jossain brittiarviossa sanottiin, niin aika vaikeaa kuvitella miten tämän saisi paremmin filmattua. On suorastaan käsinkosketeltavaa tuo ahdistus, millaista on olla despootin palkollisena, jokaisen tämän oikun ja mielihalun heiteltävänä.

Luin myös sitä kritiikkiä, jota Susipalatsi on saanut ja vähemmän yllättäen tämä tuli suurelta osin katolisilta tahoilta. Pahoittivat mielensä, kun Thomas Cromwellista on tehty tarinan sankari ja mm. Thomas Moresta "pahis". En ole samaa mieltä laisinkaan, sillä kritiikin perspektiivi on väärä. Susipalatsi näet vain kuvaa tapahtumia Cromwellin näkövinkkelistä, ei suinkaan nosta häntä moraalisesti muiden yläpuolelle. Tämä oma mielipiteeni.

Jos jotain olisin halunnut, niin olisi voinut olla kuuden jakson sijasta kahdeksan jaksoa, tarinahan jatkuu, kun Cromwell epäonnistui sittemmin mm. Anna Kleeveläisen suhteen, Henrikin neljännessä avioliitossa ja menetti suosionsa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
YLE:n FB:ssä
"Nyt se on julki! Suosikkisarja Silta jatkuu Yle TV1:ssä ja Yle Areenassa 27.9. klo 22! Odotettu kolmas tuotantokausi nähdään samanaikaisesti Suomessa ja Ruotsissa. Tykkäätkö?"

Kolmoskauden traileria tästä.

Mahtia, etten sanoisi!
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Fear The Walking Dead Ja Ash vs Evil Dead ovat kyllä itselläkin odotusarvolistalla korkealla syksyn sarjauutuuksista, vaikka jälkimmäinen jo hyvää vauhtia menossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@MustatKortit, mistä sä tuon katselit? Ylellä alkaa ensi maanantaina, ellen nyt väärin muista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit, mistä sä tuon katselit? Ylellä alkaa ensi maanantaina, ellen nyt väärin muista.

Kyseinen sarja on jo DVD:nä, vaimo oli Lontoossa ja toi sieltä. Netistä löytyy kyllä myös jo ihan hyviä versioita, laillisiakin kuten iTunesin kautta.

Mulla vaan tämä sarja oli niin pakko nähdä heti, etten pystynyt odottamaan edes tuota, jotta YLE alkaa näyttämään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Törmäsin laatusarjaan netissä, onko porukka jo tämän unohtanut?
Silk Stalkings (Opening) - YouTube

Pakko myöntää että yläasteiässä tämä upposi meikäläiseen kuin häkä, teini-iässähän viisari värähti jo alkuteksteissä ja sitten ihan kiimassa odoteltiin samanlaista menestystä mikä oli Miami Vice, mutta jäi tietty vain yritykseksi.

_
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli juuri katsottua The Leftovers jakso per päivä tahtia ja oihan se erittäin kiinnostava sarja jolle jää odottamaan jatkoa. En oikeastaan tiennyt sarjasta mitään muuta kuin pääidean katoavista ihmisistä, joten aika avoimin mielin pystyi katsomaan. Sopivan hämäriä juttuja
, joita jää helposti pohtimaan mitä mikäkin tarkoitti: koirat, kultti, ihmeidentekijä, unet jne. Onneksi näyttää jatkuvan jo syksyllä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuusi jaksoa True Detectiven tokaa kautta takana ja onhan tämä ollut hyvää settiä. Moni varmaan odottanut jonkinlaista toisintoa ensimmäisestä kaudesta, mutta minusta hyvä, että tämä on tosi erilainen. Saman toistaminen liiaksi olisi ollut ihan helvetin tylsää. No ymmärrän kuitenkin, koska olihan ne pääkaksikko todella voimakkaita ja mutkikkaita hahmoja siinä ekalla kaudella. Nämä toisen kauden tyypit ei ole ehkä ihan niin syvennettyjä taustoiltaan, mutta toisaalta ekalla kaudella kuljettiin myös vahvasti kahdella eri aikakaudella, joten henkilöhahmojen muuttuminen siinä matkalla saatiin kerrottua ja nivottua paremmin. No, yhtä kaikki pätevää kerrontaa tässäkin ja eritoten Colin Farrell ja Matthew Vaughn on ollut hyviä. Arvelinkin, että Vaughn on parempi mitä etukäteen epäiltiin. Hyvät käsikirjoittajat ja ohjaajat, niin näyttelijöistä voidaan saada paljonkin irti. Muutama jakso oli vähän tyhjäkäyntiä, mutta nyt homma lähtenyt taas rullaamaan.

Omalla tavallaan olen tykännyt tästä yhtä paljon kuin ekasta kaudestakin. Osasyy ehkä siinäkin, että se ei ollut minulle ns. ihan huipputavaraa sekään, mitä monelle on tuntunut olevan. Erilaisella tavalla yhtä hyvää menoa myös nyt. Muutama hieman älytön ja tyypillinen hollywood-henkinen juttu on ollut tässä tokalla kaudella, mitä ei niin aiemmassa ollut, mutta ei se nyt ole kokonaisuutta pilannut.

Pari jaksoa vielä mysteeriä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä toisen kauden tyypit ei ole ehkä ihan niin syvennettyjä taustoiltaan, mutta toisaalta ekalla kaudella kuljettiin myös vahvasti kahdella eri aikakaudella, joten henkilöhahmojen muuttuminen siinä matkalla saatiin kerrottua ja nivottua paremmin.

Tulkaa nyt joku kertomaan miten kakkoskausi liittyy siihen ylihypetettyyn ensimmäiseen. Tehdään siis täysin uusi tv-sarja, mutta ratsastetaan vanhalla nimellä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulkaa nyt joku kertomaan miten kakkoskausi liittyy siihen ylihypetettyyn ensimmäiseen. Tehdään siis täysin uusi tv-sarja, mutta ratsastetaan vanhalla nimellä.
No, en nyt itse asiaa näin ihan noinkaan. Miksi sarjan ja sen kausien tulisi jotenkin liittyä toisiinsa? Onko johonkin kirjattu sääntönä noin? Mielestäni sarjan idea on vaan kertoa eri tarinoita poikkeuksellisen lahjakkaista, jos nyt luonteeltaan varsin ristiriitaisista ja sekopäisistäkin etsivistä. En näe tuossa mitään ristiriitaa tai ongelmaa. Tietyt visuaaliset ja tarinalliset kikat ja tyyli on kuitenkin tunnistettavissa tässä mitä oli ensimmäiselläkin kaudella.

Oletan myös, että nänä sarjat sijoittuvat samaan "maailmaan", vaikka nyt mitään tarinallisia yhteyksiä tai viitteitä ei näiden välillä olekaan. Uskonnollista teemaa lahkolaisuuden kautta tosin hieman käsitellään tässäkin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tulkaa nyt joku kertomaan miten kakkoskausi liittyy siihen ylihypetettyyn ensimmäiseen. Tehdään siis täysin uusi tv-sarja, mutta ratsastetaan vanhalla nimellä.

Mitä olen itse ymmärtänyt sarjahan perustuu nimensä mukaisesti siihen kuka on "True Detective".
. Onko se se joka päähenkilöistä jää jäljelle, vai oletko se sinä, juuri sinä, katsoja.
Tässä alla olevassa linkissä käydään tuota läpi mukana spoilereita tokan kauden lopusta. Riittävä selvitys mulle, joskaan mitään selvitystä tähän tarvitsee, sarja kertoo etsivistä, kytistä, asioista joiden kanssa painivat niin siviilissä kuin virantoimituksessa, siinäpä se True Detective.
Who Was the True Detective? True Detective's Bleak Finale Explained

Tässä aikamme legenda Tarantino haukkuu ykkös seasonin sairaan tylsäksi
”Ihan sairaan tylsä” - Quentin Tarantino haukkui viime vuosien kehutuimman tv-sarjan – Dome.fi

Mukana herran uusimman elokuvan traileri josta voisi sanoa aika pitkälti samaa, mikä ihme siinä on että kaikissa QT:n leffoissa on likipitäen samat näyttelijät ja hahmotkin kuin klooneja toisistaan, vaikkapa tuo Tim Rothin hahmo on kuin Christopher Waltzin vastaavat. Se off topicista.

_
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
http://dome.fi/elokuvat/ajankohtais...o-haukkui-viime-vuosien-kehutuimman-tv-sarjan

”Katsoin ensimmäisen kauden ensimmäisen jakson enkä tempautunut mukaan yhtään. Se oli sairaan tylsä.

Tarantinon ADHD-luonteelle oli jo ensimmäinen jakso siis liikaa. Se nyt oli kuitenkin sarjan parasta antia joten ei tainnut vaan sopia. Olihan kaudella kieltämättä laahaavatkin hetkensä eikä se napakymppi ollut, mutta Tarantino ei nyt vaan tajunnut sarjan tyylilajia.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Itsehän olen Tarantinon kanssa täysin samaa mieltä. Katsoin ensimmäisen jakson väkisin ja toista yritin katsoa varmaankin kolme kertaa, aina kuitenkin nukahtaen kesken kaiken. Ei ollut kyllä mun sarja tuo.

FTWD vaikutti hyvältä näin ensimmäisen jakson perusteella. Mikäs tuon esityspäivä nyt onkaan jenkeissä?
 

Apheu

Jäsen
Itse katoin sarjaa (True Detectiven season 1) jonkunmatkaa (ehkä 4-5 jaksoa), mutta jäi kesken. Liian synkkää menoa omaan makuuni ja juonikin eteni kovin hitaasti. Ei tempaissut mukaansa sitten yhtään. Ei sarja mikään huono ollut sinänsä, mutta en vain itse yksinkertaisesti siitä pitänyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse katoin sarjaa (True Detectiven season 1) jonkunmatkaa (ehkä 4-5 jaksoa), mutta jäi kesken. Liian synkkää menoa omaan makuuni ja juonikin eteni kovin hitaasti. Ei tempaissut mukaansa sitten yhtään. Ei sarja mikään huono ollut sinänsä, mutta en vain itse yksinkertaisesti siitä pitänyt.

Täysin epärealistista sönköttämistä mihin modejen olisi pitänyt välittömästi puuttua. Kukaan ei oikeasti puhu tuolla tavalla mitä ne siinä yrittivät. Ja sitten perustetaan fanikerho missä se kehutaan maihin ja taivaisiin. Joku paremmin osaaja vielä haukkuu tyhmäksi "eksä nyt tajuu".
 

Apheu

Jäsen
Täysin epärealistista sönköttämistä mihin modejen olisi pitänyt välittömästi puuttua. Kukaan ei oikeasti puhu tuolla tavalla mitä ne siinä yrittivät. Ja sitten perustetaan fanikerho missä se kehutaan maihin ja taivaisiin. Joku paremmin osaaja vielä haukkuu tyhmäksi "eksä nyt tajuu".

Ideahan oli siinä mielestäni ihan kelvollinen (eli vuosia myöhemmin ne etsivät kertovat muistojaan jne.) Odotin kyllä paljon enemmän, kun olin lukenut ylistäviä arvosteluja/kommentteja sarjasta. Katsoin sen 4-5 jaksoa odottaen koukkua, jolla homma lähtisi käyntiin, mutta sitä ei sitten tullut. Sarja oli kyllä laadukkaasti tehty mm. näyttelijät, kuvauspaikat ja tunnelmaakin oli luotu, mutta juonellisesti se oli kyllä itselleni pettymys. Ymmärrän kyllä, että jotkut tykkäävät.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Itse katoin sarjaa (True Detectiven season 1) jonkunmatkaa (ehkä 4-5 jaksoa), mutta jäi kesken. Liian synkkää menoa omaan makuuni ja juonikin eteni kovin hitaasti. Ei tempaissut mukaansa sitten yhtään. Ei sarja mikään huono ollut sinänsä, mutta en vain itse yksinkertaisesti siitä pitänyt.

Vaikka itse pidinkin tuosta kaudesta todella paljon, niin minusta on ihan ymmärrettävää, että kaikille sen tyyli ei varmasti sovi. Täytyy tykätä a) synkästä meiningistä, b) pitkistä dialogeista ja c)pikkuhiljaa paljastuvasta juonesta. Jos reunaehdot täyttyvät, kyseessä on todella hyvä sarja, jonka toinen kausi ei kyllä ihan ensimmäisen tasolle mielestäni yltänyt (hyvä se kuitenkin oli).
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Falling Skiesin neljä tuotantokautta on väijytty. Aluksi Spielbergin tuottamasta sarjasta tuli tuollainen halpis fiilis, mutta sarja on parantanut jokaisella tuotantokaudella. Visuaalisuuttaan siis. Muuten sarja on ilmestynyt silleen sopivasti, että se on toiminut lämmittelynä toiselle apokalyptiselle sarjalle Walking Deadille.

3/5.

Viimeinen tuotantokausi on alkanut pyörimään jenkeissä juuri.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Täytyy tykätä dialogeista mitkä eivät tarkoita mitään eivätkä liity mihinkään.

Niin, normaalielämässähän kaikilla lauseilla on funktio. Siksi realistista käsikirjoitusta on sellaisen dialogin kirjoittaminen, jossa ei ole mitään löysää ja kaikki keskustelu on juonen etenemisen kannalta olennaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös