TV-sarjaketju

  • 2 219 860
  • 9 825

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
1864 vinkistä isot kiitokset. Aivan loistava sarja kahden jakson perusteella. Aluksi ajattelin, että onpa kökkö systeemi tämä kahdessa ajassa seikkailu tässä sarjassa, mutta sekin alkoi toimimaan toisessa jaksossa.

Marco Polokin toimii ihan hyvin. En nyt täysin vaikuttunut ole, mutta kelpo viihdettä. Täällä on mainittu syistä tärkeimmät.

Suitista ja Sonseista aloin katselemaan itselleni uusia kausia ja jotenkin töksähti. Ei vaan nyt jostain syystä lähde, vaikka molemmista ahmin kausia viime keväänä/kesällä. Tuli ehkä liian pitkä tauko tai jotain. En missään nimessä luovuta noiden suhteen. Samoin tökkii Orphan Blackin kakkoskausi. Jotenkin pliisua menoa verrattuna ykköskauteen.

Tuossa just muistin, että olen unohtanut Wiren 5. kauden katsomisen, kuten myös Deadwoodin 2. ja 3. kaudet. On se niin kovan vaivannäön tulos nykyään kaivaa BR kaapista ja laittaa se soittimeen.. Tämä on asia, mikä näissä Netflixeissä häiritsee, ei tule enään levykokoelmaa, jota niin kovasti arvostan/arvostin... Silti olen sen orja.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
.

Tulevaisuus/avaruushöntsä Defiancen katsoin kokonaan, ihan hauska aivot narikkaan sarja. Sit katsoin ranskalaisen Kuolleista palanneet.

Kuolleista palanneiden tarkoitus oli käsittääkseni jatkua viä tuosta... jenkkiversio tulee tänävuonna.

Defiance... suuri hype, SyFyn valtava rahallinen satsaus. OnLine pelin ja sarjan symbioosi, jossa budjetin 125 milj 60% tv sarjalle (eka siisön), eli 73 miljoonan kausi! vrt. Game of Thrones kausi 55 miljoonaa... missä raha näkyy Defiancessa? Defiancessahan ne mielenkiintoisimmat tapahtumat on jo tapahtunut ennen sarjan alotusta, muukalaisten tulo, sota, terraformaus. Hukattujen mahdollisuuksien kallis kaivo.
 

Kafrom

Jäsen
Dexteriä tullut nyt itse katsottua kakkoskauden n. puoleenväliin saakka. Täytyy sanoa, että aivan helvetin mielenkiintoiseksi tehty juoni sarjassa, menee tällä hetkellä omien katselukokemuksien perusteella sarjojen top-3.

Täytyy myöskin kysyä Modern Familysta, mitä muut katsoneet tykänneet? Onko sellainen sarja, jota kannattaisi katsoa (tottakai jokaisella oma makunsa.)
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuolleista palanneiden tarkoitus oli käsittääkseni jatkua viä tuosta... jenkkiversio tulee tänävuonna.

Defiance... suuri hype, SyFyn valtava rahallinen satsaus. OnLine pelin ja sarjan symbioosi, jossa budjetin 125 milj 60% tv sarjalle (eka siisön), eli 73 miljoonan kausi! vrt. Game of Thrones kausi 55 miljoonaa... missä raha näkyy Defiancessa? Defiancessahan ne mielenkiintoisimmat tapahtumat on jo tapahtunut ennen sarjan alotusta, muukalaisten tulo, sota, terraformaus. Hukattujen mahdollisuuksien kallis kaivo.

Aaa okej, sit ymmärrän lopun paremmin. Täytyy tunnustaa, et luulin tuota Defiancea joksin hölynpölyn sarjaksi Netflixin uumenista. Puvustus ja lavasteet oli niin lapsellisia et kuulostaa hurjalta nuo mainitsemasi summat!

Täytyy myöskin kysyä Modern Familysta, mitä muut katsoneet tykänneet? Onko sellainen sarja, jota kannattaisi katsoa (tottakai jokaisella oma makunsa.)

Joo, ihan paras sarja! Mä kelailen välillä Mannyn kohtauksia ja nauraa räkätän ääneen. Huippusarja :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ascensionista:
Eikö homma jäänyt ikään kuin täysin kesken? Lopussa ilmeisesti tämä laivan perämies löysi itsensä teleportoituneena jostain toiselta planeetalta? Kaikki kysymykset jäivät kyllä pikälti vastaamatta ja en myöskään oikein ymmärrä, että mitä järkeä sarjassa oli seurata mm. tätä yhden nuoren parin romanssia, kun sekin tarina jäi kesken. Niin kuin jäi kesken joka ikisen henkilön tarina, joka oli aluksella kolmannen jakson päättyessä.

Oliko tästä alun perin tarkoitus tehdä pitempi sarja, vai onko jatkoa tulossa? Se selittäisi, miksi koko homma jäi kesken.

Tuli vähän sama fiilis, kuin katsoessani The Eventin vikan jakson, että selvä tähänkö tämä jäi?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ascensionista:
Eikö homma jäänyt ikään kuin täysin kesken? Lopussa ilmeisesti tämä laivan perämies löysi itsensä teleportoituneena jostain toiselta planeetalta? Kaikki kysymykset jäivät kyllä pikälti vastaamatta ja en myöskään oikein ymmärrä, että mitä järkeä sarjassa oli seurata mm. tätä yhden nuoren parin romanssia, kun sekin tarina jäi kesken. Niin kuin jäi kesken joka ikisen henkilön tarina, joka oli aluksella kolmannen jakson päättyessä.

Oliko tästä alun perin tarkoitus tehdä pitempi sarja, vai onko jatkoa tulossa? Se selittäisi, miksi koko homma jäi kesken.

Tuli vähän sama fiilis, kuin katsoessani The Eventin vikan jakson, että selvä tähänkö tämä jäi?

Tähän on jatkoa varattu jos sarja menestyy. Käsikirjoittajat ja tuottajat kertoivat että valmius on toiseen vastaavaan minisarjaan/2-kauteen. Odotellaan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ascensionista:

Spoilaamatta mitään tägien välstä, niin sarjan Formaatti on sama (Backdoor pilot), kuin aikanaan BSG:ssä, eli minisarja, jolla koitetaan katsoa, löytyykö kiinnostusta ja sitten jos löytyy, SyFy tilaa kokonaisen siisönin ala BSG. BSG alkoi minisarjalla ja jatkui siitä sitten ekalla kaudella. Tässä on sama idis.

Wikipedian määritelmä:
A backdoor pilot is one made as a standalone movie, such that it can be broadcast in its own right even if not picked up as a series. It is distinguished from a simple pilot in that it has a dual purpose: It has an inherent commercial value of its own while also being a proof of concept for a series
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tähän on jatkoa varattu jos sarja menestyy. Käsikirjoittajat ja tuottajat kertoivat että valmius on toiseen vastaavaan minisarjaan/2-kauteen. Odotellaan.
Spoilaamatta mitään tägien välstä, niin sarjan Formaatti on sama (Backdoor pilot), kuin aikanaan BSG:ssä, eli minisarja, jolla koitetaan katsoa, löytyykö kiinnostusta ja sitten jos löytyy...

Okei, kiitos vastauksista. Minun mielestäni ei kyllä kokonaisuutena ollut mikään kovin kummoinen, joten minun puolestani tarinaa ei tarvitse jatkaa :)

Perusidea on mielestäni hyvä, siis tuo alus satavuotisella matkalla menossa kohti vierasta planeettaa jne. En vaan tiedä, onnistuivatko tekijät nyt oikein tässä jännityksen luomisessa. Sarjaa on arvosteltu turhasta parisuhde-säädöstä ja seksistä, mutta itse asiassa tuon suhteen veikkaisin, että tuon kaltaisella avaruusreissulla seksi näyttelisi myös oikeasti hemmetin suurta roolia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ascension

Ensimmäiset kaksi osaa olivat mielestäni erinomaisia. Mutta tuo kolmas osa olikin sitten suuri pettymys. Bang bang, muutama räjähdys ja heikkoa valtapelidraamaa. Alukseen käveltiin sisään ja sieltä ulos tuosta vain.

Avaruusaluksen paljastuminen kulissiksi kerrottiin katsojille liian aikaisin. Itse olisin kirjoittanut tuon kolmiosaiseksi tehdyn sarjan selkeästi kolmiosaisena, jossa ensimmäisessä osassa esitellään ja näytetään elämää aluksessa, toisessa osassa elämää maassa (salaliittoteorioita, takaumia, lapsenryöstöjä) ja jakson lopussa paljastettaisiin katsojille kokeen todellisuus ja sitten kolmannessa osassa keskityttäisiin itse experimentiin.


Katsoinpa tässä myös Black Mirrorin jouluna julkaiseman spesiaalijakson (enempää spoilaamatta vaikka tuo jouluspesiaaliksi nimettiinkin niin viittaukset jouluun ovat hyvin etäisiä, joten jakson voi katsoa hyvillä mielin mihin vuodenaikaan tahansa)
Joka tapauksessa tämä oli erittäin vaikuttava episodi. Aiheesta olisi saanut kokonaisen tuotantokaudenkin, mutta kelpaa tämäkin.
Niille jotka eivät Black Mirrorista ole tietoisia ja pelkäävät googletusta, niin kerrottakoon että kyseessä on "sarja" joka kertoo nykyaikaisesta/hieman tulevaisuuteen sijoittuvista teknologian, sosialisen median, valvonnan yms aiheuttamista ongelmista hyvin pysäyttävällä tavalla. "Sarja" alkoi vuonna 2011 ja nyt siitä on tuotettu yhteensä seitsemän jaksoa. Jaksot ovat toisistaan täysin riippumattomia (eri näyttelijät, eri tarinat, eri ympäristö), joten jaksoja ei tarvitse katsoa järjestyksessä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Helppo yhtyä palstaveljien ylistykseen. Sarja on ihan hemmetin upea ja tietysti näyttelijöiden ja tuotannon lisäksi tämän erinomaisuuden takana ovat Christien juonet ja juonenkäänteet, kyseessähän on maailman yksi hienoimmista yksityisetsivistä, henk.koht asetan jopa S.Holmesin edelle.

Näihin liittyen, niin toivottavasti myös @Hockey 24/7 , @Barcelona ja muut Poirot-ystävät ovat taannoin ehtineet katsomaan viimeisen Poirot-elokuvan jälkeen esitetyn Poirot-dokumentin (ainakin YLE esitti), jossa Suchet kertoo urastaan ja elämästään mestarietsivänä ja tästä metodiikasta, millä Poirot'ksi muututtiin. Mielestäni oli yllättävääkin, että Suchet kertoi ihan kaiken lähteneen siitä kävelystä, puhe, aksentti jne tulivat siihen päälle rakennettuina!

Christien Poirot-sarjat ovat määrittäneet omaa elämääni lapsuudesta (ekat seasonit siellä 80-90-luvun vaihteessa) aina aikuisuuteen asti. Täytyy sanoa, että itselläkin tuli vähän tippa linssiin, kun tajusin että nyt kaikki on filmattu.

Aivan viime vuosina tehdyt viimeisimmät Poirot-elokuvat olivat parhaimmasta päästä, etenkin mieltä lämmitti Hastingsin, miss Lemonin ja Jappin näyttäytyminen, vuosien tauon jälkeen.

Itseltä jäi tuo Dokkari näkemättä, mikä suuresti harmittaa. Toivotaan että uusintana tulee joskus. Kirjoja en ole koskaan lukenut, joten itselleni Suchet on Poirot. Ei ole kirjojen ja mielikuvituksen luomaa kilpailijaa hänelle.
Nuorna poikana telkusta noita väijyi, ja faijan kanssa yksi vähäisistä yhteisistä ohjemista, jota katsottiin yhdessä. Nyt DVDnä nuo alku jaksot ja uudemmatkin hankitaan kun ne löytää.

Lisää nuoruuden loistavaa TVtä jotka DVD on pelastanut kokoelmiin. On Kyllä Jeeves hoitaa (Jeeves and Wooster), Maanalainen armeija iskee jälleen (Allo Allo!), Pitkän Jussin majatalo (Fawlty Towers) ja Musta Kyy (Black Adder). Aivan loistavaa komediaa ovat nuo sarjat.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
En jaksa kahlata tätä ketjua taaksepäin, ehkä eilen Ylellä päättynyt True Detective -sarja on jo käsitelty.

Mutta: olipa mahtava sarja! Ei minulla muuta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itseltä jäi tuo Dokkari näkemättä, mikä suuresti harmittaa. Toivotaan että uusintana tulee joskus. Kirjoja en ole koskaan lukenut, joten itselleni Suchet on Poirot...

Itse asiassa, jos kirjoja lukee, niin kirjojen Poirot = sarjan ja elokuvien Poirot eli David Suchet. Täysin yksi yhteen, joka on erittäinkin harvinainen asia tällaisissa filmatisoinneissa, joissa kirja on muutettu eläväksi kuvaksi.

Dokumentin katsoneille selvisi tähän liittyen myös se, että Agatha Christien perikunta halusi tavata Suchet'n ennen roolin myöntämistä, mutta olivat lopulta itsekin sitä mieltä, että Suchet ON H.Poirot. Eli antoivat siunauksensa Suchet'n castaukselle.

Oli muuten näyttelijällä itselläänkin tunteet pinnassa, kun viimeisen leffan viimeiset otokset purkittivat!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itseltä jäi tuo Dokkari näkemättä, mikä suuresti harmittaa. Toivotaan että uusintana tulee joskus. Kirjoja en ole koskaan lukenut, joten itselleni Suchet on Poirot. Ei ole kirjojen ja mielikuvituksen luomaa kilpailijaa hänelle.
Nuorna poikana telkusta noita väijyi, ja faijan kanssa yksi vähäisistä yhteisistä ohjemista, jota katsottiin yhdessä. Nyt DVDnä nuo alku jaksot ja uudemmatkin hankitaan kun ne löytää.

Mä olen lukenut ison osan Poiroteista ja silloin 90-luvulla katsonut kaikki TV:stä tulleet elokuvat. Miss Marplea en kylläkään läheskään kaikkia, Poirot on paljon parempi.

Mulla on jäänyt yks leffa vaivaamaan, oli mun mielestä paras Poirot elokuva aikoinaan, mutta en muista siitä kun loppukohtauksen jossa P pitelee pientä vihreää myrkkypulloa ja kävelee pihamaata joko a) taloon tai b) talosta pois. :) Eli jos joku näitä katsoo niin vois antaa mielenrauhan ja kertoa missä leffassa näin oli.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Mulla on jäänyt yks leffa vaivaamaan, oli mun mielestä paras Poirot elokuva aikoinaan, mutta en muista siitä kun loppukohtauksen jossa P pitelee pientä vihreää myrkkypulloa ja kävelee pihamaata joko a) taloon tai b) talosta pois. :) Eli jos joku näitä katsoo niin vois antaa mielenrauhan ja kertoa missä leffassa näin oli.

Muistatko leffasta mitään muuta? Minulla olisi parikin ideaa, mikä voisi olla kyseessä - Roger Ackroydin murha parhaana vaihtoehtona - mutta pelkän lopun perusteella en uskalla mennä varmaksi sanomaan.

edit.

Omat Poirot-suosikit, oikeastaan sekä kirjana, että tässä sarjassa:

- Aikataulukon arvoitus, eli "ABC murders"

- One two buckle my shoe --> hivenen pelottavakin oli nuorelle kundille, kun löytyy pari viikkoa kuolleena ollut nainen omasta asunnostaan vaatekomerosta. Suomenkielinen nimi ei muistu mieleen, mutta alkaa kohtauksella hammaslääkärin vastaanotolla.

- Simeon Leen testamentti --> klassinen Poirot, jossa hän lähtee landelle kartanoon viikonlopuksi ja tapahtuu murha. Suljetun huoneen mysteeri kyseessä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tuo Agatha Christie -dokkari on erinomainen. Christien omat suunnittelumetodien paljastuttua Suchet oli aidosti häkeltynyt, positiivisella tavalla. Muistikirjoista löytyi kaikenlaisia kirjoituksia, joskus suunnitelmia oli laitettu lähimpään paperiin joka joskus sattui olemaan joku inventaariolappu. Itseäni myös kiinnosti Poirotin "alkuperä" eli mistä idea Poirotiin lähti. Muistaakseni mysteeriksi jäi miksi Christie aikoinaan lähti karkumatkalle ja oli jopa kateissa hetken. Liittyikö se jotenkin hänen aviomiehensä uskottomuuteen?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuo Agatha Christie -dokkari on erinomainen. Christien omat suunnittelumetodien paljastuttua Suchet oli aidosti häkeltynyt, positiivisella tavalla. Muistikirjoista löytyi kaikenlaisia kirjoituksia, joskus suunnitelmia oli laitettu lähimpään paperiin joka joskus sattui olemaan joku inventaariolappu. Itseäni myös kiinnosti Poirotin "alkuperä" eli mistä idea Poirotiin lähti. Muistaakseni mysteeriksi jäi miksi Christie aikoinaan lähti karkumatkalle ja oli jopa kateissa hetken. Liittyikö se jotenkin hänen aviomiehensä uskottomuuteen?

Jos muistan oikein, niin dokkarissahan silti spekuloidaan ajatuksella, että Poirot'n esikuva olisi ollut joku Belgiasta pakolaisena 1.MS:n aikana saapunut oikea belgialaispoliisi... tai sitten olen lukenut tämän jostain muualta, mutta tällaisen väitteen olen satavarmasti kuullut.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jos muistan oikein, niin dokkarissahan silti spekuloidaan ajatuksella, että Poirot'n esikuva olisi ollut joku Belgiasta pakolaisena 1.MS:n aikana saapunut oikea belgialaispoliisi... tai sitten olen lukenut tämän jostain muualta, mutta tällaisen väitteen olen satavarmasti kuullut.
Muistat oikein. Dokkarissa noin sanottiin. Lisäksi Poirotin tarinoihin ja ehkä hahmoon itseensä myös tuli lisää Christien Turkin (?) matkasta jossa Christie tapasi mielenkiintoisia ihmisiä ja taisipa joku yksittäinen kirjakin saada inspiraation kyseiseltä pitkältä reissulta.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistatko leffasta mitään muuta? Minulla olisi parikin ideaa, mikä voisi olla kyseessä - Roger Ackroydin murha parhaana vaihtoehtona - mutta pelkän lopun perusteella en uskalla mennä varmaksi sanomaan.

edit.

Omat Poirot-suosikit, oikeastaan sekä kirjana, että tässä sarjassa:

- Aikataulukon arvoitus, eli "ABC murders"

- One two buckle my shoe --> hivenen pelottavakin oli nuorelle kundille, kun löytyy pari viikkoa kuolleena ollut nainen omasta asunnostaan vaatekomerosta. Suomenkielinen nimi ei muistu mieleen, mutta alkaa kohtauksella hammaslääkärin vastaanotolla.

- Simeon Leen testamentti --> klassinen Poirot, jossa hän lähtee landelle kartanoon viikonlopuksi ja tapahtuu murha. Suljetun huoneen mysteeri kyseessä.

No en muista! :) Sekös harmittaa. Mutta ilmeisesti myrkytyskuolemia tapahtui. Ackroydin murha on viimeisin kirja jonka olen lukenut, siinä oli joku pihapavilijonki metsän laidalla ja myrkkyä.. Hmm. Pitää katsoa löytyiskö se Netfixistä. Meinasin unohtaa, Kymmenen pientä neekeripoikaa oli kanssa tosi hyvä, mulla on jossain kirja vielä sillä nimellä. Mulla on sellanen mielikuva et olen lukenut tuota kirjaa jopa saunassa..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muistat oikein. Dokkarissa noin sanottiin. Lisäksi Poirotin tarinoihin ja ehkä hahmoon itseensä myös tuli lisää Christien Turkin (?) matkasta jossa Christie tapasi mielenkiintoisia ihmisiä ja taisipa joku yksittäinen kirjakin saada inspiraation kyseiseltä pitkältä reissulta.

Nyt puhut ainakin Idän Pikajunasta, joka lienee maailman yksi tunnetuimmista Poirot-tarinoista. Christie otti vaikutteita monilta matkoiltaan - hänhän matkusteli paljon - ja noin lonkalta heittäisin, että useampi klassikkoromaani, joista moni tapahtuu brittiläisen imperiumin entisillä vaikutusalueilla Egyptissä, Petrassa jne ovat saaneet väriä Christien omista matkoista.

ps. ainakin minä voin tunnustaa, että osa Poirot'n viihdytysvoimaa ja lumoavuutta on juuri tämä siirtomaa-ajan henki, pirskatti kun valkoinen mies matkusti ennen tyylillä ja ei ollut vaaraa terroristeistakaan samassa mitassa ;)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No en muista! :) Sekös harmittaa. Mutta ilmeisesti myrkytyskuolemia tapahtui. Ackroydin murha on viimeisin kirja jonka olen lukenut, siinä oli joku pihapavilijonki metsän laidalla ja myrkkyä.. Hmm. Pitää katsoa löytyiskö se Netfixistä...

R.Ackroydin murha on kirjana yksi menetyneimpiä Poirot-kirjoja, joka sai myös kriitikot ylistämään Christietä. Kirjallisena teoksena sitä pidetään ymmärtääkseni ehkä jopa parhaana Poirot-kirjana. Kyseisessä kirjassahan paikkakunnan lääkäri on "kertojaääni", eläköityvä Poirot saapuu paikkakunnalle viljelemään kurpitsoita puutarhassaan.

Poirot'n leimallisesti eniten myrkytyksiin keskittyvä keissi taitaa Teetä kolmelle (englanniksi Sad Cypress), jossa periaatteessa mennään myös ajassa taaksepäin, tutkimaan selvältä näyttävää myrkytystapausta.. lopusta en ole varma, mutta tuossa kyseisessä leffassa Poirot ainakin myrkkypulloa jossain vaiheessa pitelee käsissään... tuossahan idea on klassisesti "poirotmainen", eli kuka on voinut ehtiä myrkyttämään ja millä...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Poirot'n leimallisesti eniten myrkytyksiin keskittyvä keissi taitaa Teetä kolmelle (englanniksi Sad Cypress), jossa periaatteessa mennään myös ajassa taaksepäin, tutkimaan selvältä näyttävää myrkytystapausta.. lopusta en ole varma, mutta tuossa kyseisessä leffassa Poirot ainakin myrkkypulloa jossain vaiheessa pitelee käsissään... tuossahan idea on klassisesti "poirotmainen", eli kuka on voinut ehtiä myrkyttämään ja millä...

Hei!! Tämähän se on! Muistan jo tuosta nimestä. Pakko olla tämä. Teetä kolmelle :) jes, juku että oon miettinyt. Kiitos!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hei!! Tämähän se on! Muistan jo tuosta nimestä. Pakko olla tämä. Teetä kolmelle :) jes, juku että oon miettinyt. Kiitos!

Hyvä jos selvisi. Muokkasin vielä tuota ylempää viestiäni, lisäsin siihen vähän juttua R.Ackroydin murhasta, jos kiinnostaa.

YLE saisi aloittaa kyllä Poirot-leffojen ja tv-sarjan näyttämisen alusta. Hehän ovat 2000-luvulla näyttäneet näitä uusimpia leffoja, mutta sarja on niin laadukas, että ihan hyvin voitaisiin aloittaa ihan alusta, eli 80-luvun lopun jaksoista ja edetä sitten kronologisesti.

Toki minulta löytyy koneelta jok'ikinen Poirot-jakso, mutta on eri asia katsella koneelta, kuin perinteinen la-ilta + YLE 1 + Poirot-elokuva läheisten kanssa katsottuna. Siinä on sitä jotain.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Tänään alkaa Ylellä sarja nimeltään The Firm. Onko joku katsonut? Näyttää olevan yhden kauden mittainen sarja ja sen käsityksen olen saanut ettei ole alunperin sen pituiseksi suunniteltu. Kaksi kysymystä. Ensinnäkin, onko hyvä ja loppuuko jotenkin typerästi kesken ja sitten saa harmitella että kulutti siihen 15 tuntia.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Better Call Saul

Eka jakso tuli katsottua eilen ja kohta on edessä toinen. Avausjakso oli jotakuinkin niin hyvää materiaalia kuin odotinkin. Alun oikeushuone-episodi oli ihan rautaa. Hyvää huumoria kun on aina tv-maailmassa liian vähän. Toivotaan, että homma kantaa.

Spinn offit harvemmin ovat kovin hyviä, mutta kun jo aikanaan kuulin, että Saulista tehdään omansa, olin aivan mehuissani. Ja olen edelleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös