TV-sarjaketju

  • 2 205 146
  • 9 775

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mitä olen ymmärtänyt, niin neloskauden pitäisi olla ns. tajunnan räjäyttävä kausi. Ensimmäinen ja toinen kausi olivat upeita kokonaisuuksia, mutta kolmanteen kauteen vähän petyin. Toivottavasti neloskausi parantaa ja päästään taas eeppisyyden äärelle.

Olisi ehkä parempi pitää kolmos- ja neloskautta yhtenä kokonaisuutena sen sijaan että pitäisi niitä omina kokonaisuuksinaan. Omasta mielestäni kolmoskirja johon kolmos- ja osittain neloskausi perustuvat on kirjoista paras kokonaisuus, mutta pituuden takia sitä ei pystytty saamaan yhteen tv-kauteen. Näin ollen kolmoskausi kärsi vähän siitä, että suurin osa tarinan pohjustamisesta jäi kolmoskaudelle, mutta seuraukset ja kliimaksi jää sitten neloskaudelle. Jos kolmoskausi vaikutti vähän tylsältä niin neloskauden kohdalla saattaa tulla vähän ähky. Toisaalta neloskauden ähkyä voidaan hieman "tasapainottaa" sillä, että otetaan sitä vähän tylsempää juonenkuljetusmateriaalia nelos- ja vitoskirjoista, koska jos mentäisiin kirjojen mukaan niin muutamaa henkilöä ei neloskaudella näkyisi lähes ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä tuolla jo aikasemmin valitin kun lätkä loppuu niin tarttis keksiä jotain tekemistä ja mulla on puoli vuotias vauva täällä, joka vetelee unia 5-6 tuntia päivässä. Oon nyt lukenut näitä teidän juttuja tästä Netflixistä ja katoinkin netistä mut en niinku tajuuuu. Maksaako noi leffat ja TV-sarjat vielä erikseen kun niitä alkaa katsomaan? Meillä on digiboxilla Hedweb josta ollaan katsottu leffoja 2-4e, vaikkakin noilla ilmaiskoodeilla mitä tuli boxin kylkeen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä tuolla jo aikasemmin valitin kun lätkä loppuu niin tarttis keksiä jotain tekemistä ja mulla on puoli vuotias vauva täällä, joka vetelee unia 5-6 tuntia päivässä. Oon nyt lukenut näitä teidän juttuja tästä Netflixistä ja katoinkin netistä mut en niinku tajuuuu. Maksaako noi leffat ja TV-sarjat vielä erikseen kun niitä alkaa katsomaan? Meillä on digiboxilla Hedweb josta ollaan katsottu leffoja 2-4e, vaikkakin noilla ilmaiskoodeilla mitä tuli boxin kylkeen.

Ei maksa. Kuukausimaksulla katsot niin paljon kuin haluat.
 
Ei maksa. Kuukausimaksulla katsot niin paljon kuin haluat.

Sama systeemi on myös HBO nordicilla ja Viaplayllä (tosin viaplayllä on myös vuokrattavaa materiaalia).

Kuukausi maksun maksettuaan tosiaan ei maksa mitään extraa vaikka pyörittäisi kuinka paljon leffoja/sarjoja.

Suosittelen tutustumaan hbo nordicin tarjontaan myös, riippuen katselu tottumuksistasi (sarjat vs leffat) niin HBOlla on järistyttävän laadukas tarjonta mutta huomattavasti pienempi kuin mitä Netflixillä, eikä HBOlla ole paljoakaan elokuvia. Viaplaytä en suosittele, muuta kun NHLn takia.
 

Nick Neim

Jäsen
Millaisia odotuksia palstalaisilla on kaudesta? En kaipaa mitään spoilereita tähän, mutta lähinnä sellaisten odotuksia, jotka eivät ole noita kirjoja lukeneet eivätkä muutenkaan spoilereita vilkuilleet.

Meikäläisen odotukset neloskautta kohtaan ovat varmaankin jopa kohtuuttomat. Saa nähdä miten GoT pystyy vastaamaan huutoon.

Olen välttynyt oikeastaan kaikilta spoilereilta, mutta paristakin paikasta olen lukenut ja parilta kaveriltakin kuullut, että kolmoskirja on aivan loistava. Olen lukenut vain ensimmäisen kirjan, ja päätin lukea noita sen mukaan kun tv-sarja on kirjat saanut pakettiin. Mieluummin koen sen "mitä vittua" -fiiliksen tämän loistavan tv-sarjan parissa. Erityisesti kun sarja on näin loistavasti toteutettu.

Kirjoihin, tai oikeastaan tuohon kakkososaan palailen todennäköisesti kesän loppupuolella. Toimii mielestäni yhtälönä todella hyvin, kun tulee samalla palauteltua mieleen vanhoja, joitakin ehkä jopa osittain unohtuneita asioita. Iso hatunnosto George R. R. Martinille, koska kirjat(tai siis ainakin tuo ensimmäinen..) ovat myös aivan loistavia.
 
Mieluummin koen sen "mitä vittua" -fiiliksen tämän loistavan tv-sarjan parissa. Erityisesti kun sarja on näin loistavasti toteutettu.

Itselleni taas toimi ehdottomasti parhaiten se, että katsoin ekan kauden ja sitten luin kaikki kirjat. Tällä tavalla sain helpommin hahmoista kiinni.
Kolmoskirja on tosiaan loistava, mutta niin on se nelonenkin.
 

Nick Neim

Jäsen
Itselleni taas toimi ehdottomasti parhaiten se, että katsoin ekan kauden ja sitten luin kaikki kirjat. Tällä tavalla sain helpommin hahmoista kiinni.
Kolmoskirja on tosiaan loistava, mutta niin on se nelonenkin.

Jep, yksilöllistähän tuo on miten sarjasta haluaa nauttia. :)

Täytyy kyllä myöntää, että oli siinä helvetin suuri kiusaus alkaa lukemaan noita kirjoja, kun sen ensimmäisen sai luetuksi.. Olen kuitenkin tällä hetkellä tyytyväinen valintaani. Se ei taasen tarkoita sitä, että esimerkiksi tämän kauden jälkeen olisikin pakko lukea nuo ilmestyneet kirjat pois alta..
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei taida upota tämän foorumin porukalle niin hyvin, mutta Tampereen autonrassaajien oma tv-ohjelma, Latela jatkuu viikon päästä. Areenassa jo esimakua tuosta Piiperi-rojektista..

Linkki goes to teh Yle Areena.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei taida upota tämän foorumin porukalle niin hyvin, mutta Tampereen autonrassaajien oma tv-ohjelma, Latela jatkuu viikon päästä. Areenassa jo esimakua tuosta Piiperi-rojektista..

Linkki goes to teh Yle Areena.

Mutsin luona oli telkkari auki ja näin pätkän tuota. Jäin ihan monttu auki tuijottamaan touhua, ei sitä meinannut tosi-tv:ksi uskoa. Aivan uskomatonta ryhmää. En katso toiste, en taida oikein kuulua kohderyhmään.

Mua Vikingsin juonittelut vähän häiritsee, olisivat tehneet sitä omaa suoraviivaista juttuaan; ryöstämistä, tappamista sekä polttamista ja jättäneet juonittelut sinne Valtaistuinpeleihin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Ajattelin, että tuo Myllyrinne Company on näkemättä paskaa-ketjun kamaa, mutta viime tiistaina päätin katsoa vähän aikaa jaksoa. Olisi pitänyt uskoa, että näkemättä paskaa se oli. Ketonen ja Myllyrinne oli oikein toimiva komediasarja, mutta tämä uusin Myllyrinteen viritelmä on kyllä jäätävää paskaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ajattelin, että tuo Myllyrinne Company on näkemättä paskaa-ketjun kamaa, mutta viime tiistaina päätin katsoa vähän aikaa jaksoa. Olisi pitänyt uskoa, että näkemättä paskaa se oli. Ketonen ja Myllyrinne oli oikein toimiva komediasarja, mutta tämä uusin Myllyrinteen viritelmä on kyllä jäätävää paskaa.

Tästä pitikin tänne kirjoittaa muutama sana, sorruin viime viikolla katsomaan show:ta 20min ja ihan järkyttävää paskaa.
Laitetaan vertauksena että hyvin on aiemmin uponnut parilta viime vuoskymmeneltä Julmahuvi-jutut, Vintiöt ja Ketonen & Myllyrinne(alkuvaiheen tuotanto). Miten joku voi kuvitella näiden juttujen naurattavan, mun täytyy myöntää että moninverroin parempi on se naisten oma sketsi-sarja, nyt unohdin nimen, missä Heikkilä, Salminen Lahtinen jne. Siinä oli muutama ihan hauskakin juttu verrattuna Myllyrinteen erittäin väsyneeseen yritykseen, vähän tuli mieleen Rasila Putouksessa, jotenkin pudonnut pois nykymaailmasta ja luulee että vanhoja kierrättämällä ja halvoilla studioseteillä tulee menestystä. Parasta sarjassa on se mainoksessa esiintyjä verkkareissä joraava Myllyrinne.

_
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tulee tässä katsottua Frendejä uudestaan pitkästä aikaa ja enpä muistanut että tuo Phoebe on tässä sarjassa noin saatanan raivostuttava. Oikeasti tekisi mieli potkia mun tv-ruutua joka kerta, kun tuo hirvitys avaa suunsa. Osaa siis olla ihan siedettäväkin, mutta tuo rooli joka Phoebelle kirjoitettiin, on pääosin ihan helvetin rasittava. Muuten kyllä tämä jaksaa vieläkin naurattaa, vaikka toki tapahtumat muistaa enemmän kuin hyvin.
 

Nick Neim

Jäsen
Tulee tässä katsottua Frendejä uudestaan pitkästä aikaa

Ilmeisesti sieltäkin löytyy Netflixin tilaaja? :)

Kolme kautta kohta käytynä myös läpi, ja edelleen jaksaa naurattaa. Tosin olen pistänyt merkille, että multa on jäänyt näistä alkukausien jaksoista joitakin kokonaan välistä, tai sitten muisti on heikentynyt hemmetisti.

Hieman kyllä ärsyttää, kun Netflix tunki vain kolme kautta tuonne tarjolle. Seuraavia kausia saadaankin odotella taas vuoden verran.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Pitkästä aikaa voisi tehdä listan sarjoista mitä olen katsonut ja mitä mieltä olen niistä ollut.

Seurannassa olevat sarjat

-The Walking Dead: Kaikki tähän mennessä tulleet jaksot ja webisodit on katsottu ja mainio sarja, jota mun ei pitänyt ikinä katsoa. Arvosana: 9½.

-The Simpsons: Aktiivisesti seuraan jenkkitahtiin ja ihan kelpo viihdettä vieläkin. Taso on laskenut todella paljon 90-luvun jaksoista. Kyllä tätä vielä ainakin 30. kauteen saakka jaksaisi luultavasti katsoa ja luulen, että sarja päättyy jo tällä vuosikymmenellä. Olen HC-fani, mutta arvosana on niinkin pieni kuin 8-.

-Orange Is The New Black: Hyvä ensimmäinen kausi ja sen pohjalta annan arvosanaksi: 8-.

-Awkward.: Kyllä ihan oikeasti, olen katsonut Awkwardin ensimmäisen kauden viime syksynä eräänä sunnuntaina krapulassa ja haluan nähdä ihan mielenkiinnon vuoksi lisää. Netflixistä löytyy vain 1. kausi, joten odotan, että sinne tulee lisää. Sitten krapulassa voi katsoa taas tätä. Arvosana: 7-.

Päättyneet sarjat, joiden katselu on itseltäni vielä kesken

-Heroes: 2. kautta jaksoin ja mietin joka vuosi sitä, että pitäisikö katsoa sarja loppuun. Pitäisikö? Arvosana kahden kauden jälkeen: 6.

-CSI Miami: Katson silloin tällöin, kun vaan on kiinnostusta. 4. kausi kesken vielä, mutta olen jättänyt sen tauolle. Sarjassa ei mitään vikaa ja aion katsoa sen vielä loppuun. Arvosana 4. kauden kohdalla: 8.

-Prison Break: 2. kautta jaksoin ja mietin joka vuosi sitä, että pitäisikö katsoa sarja loppuun. Pitäisikö? Arvosana kahden kauden jälkeen: 7-.

Läpi katsotut sarjat

-Friends: Katsottu muutamaan otteeseen läpi ja hauska sarja oli. Pidän taukoa yliannostuksen takia, kolmeen vuoteen en ole katsonut aktiivisesti, vaan muutaman satunaisen jakson TV:stä. Arvosana: 9-.

-LOST: Hyvä sarja oli, vaikka viimeinen oli fiasko. Arvosana: 8.

-Chuck: Yksi mun suosikkisarjoista, jonka päättyminen otti koville. Sarja katsottu pari kertaa läpi, viimeeksi tammikuussa. Arvosana: 9.

-How I Met Your Mother: Loistava sarja ja se päihittää mun kirjoissa Frendit. Ylipituisuudesta huolimatta paras sitcom mitä olen katsonut. Arvosana 9.

-Blue Mountain State: Hyvä sarja, vaikka olikin aika lyhyt. Vain 39 jakson sarja ja olisin halunnut lisää. Arvosana: 7½.

Sarjat, joita aion vielä katsoa
-Shameless (varmasti)
-True Detective (varmasti)
-The Big Bang Theory (ehkä)
-New Girl (ehkä)

Ehdotuksia otetaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
-Awkward.: Kyllä ihan oikeasti, olen katsonut Awkwardin ensimmäisen kauden viime syksynä eräänä sunnuntaina krapulassa ja haluan nähdä ihan mielenkiinnon vuoksi lisää. Netflixistä löytyy vain 1. kausi, joten odotan, että sinne tulee lisää. Sitten krapulassa voi katsoa taas tätä. Arvosana: 7-.

Tätähän nyt ei tarvitse hävetä eikä selitellä. Darranollailuksi suosittelen myös joku vuosi sitten MTV:llä pyörinyttä Blue Mountain Statea.

-Prison Break: 2. kautta jaksoin ja mietin joka vuosi sitä, että pitäisikö katsoa sarja loppuun. Pitäisikö? Arvosana kahden kauden jälkeen: 7-.

Riippuu miten paljon sarjan hölmöydet häiritsevät. Helpostihan nuo pari viimeistä kautta menevät jos olet jo kaksi kyennyt seuraamaan. Kummallisen paljon tästä sarjasta jaksettiin aikanaan vinkua vaikka tietyt hölmöydet sekä epäuskottavuudet olivat mukana ihan alusta alkaen. Ei mikään mestariteos, mutta ihan okei sarja.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Tätähän nyt ei tarvitse hävetä eikä selitellä. Darranollailuksi suosittelen myös joku vuosi sitten MTV:llä pyörinyttä Blue Mountain Statea.
BMS unohtui kokonaan listalta, joka on katsottu läpi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
-Heroes: 2. kautta jaksoin ja mietin joka vuosi sitä, että pitäisikö katsoa sarja loppuun. Pitäisikö? Arvosana kahden kauden jälkeen: 6.

Ei kannata. Ykköskausi oli ihan viihdyttävää kamaa, kakkonenkin vielä siedettävä, mutta sitä huonommaksi muuttui mitä pidemmälle jatkui.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Scifin ystäville ennakkotiedoksi, että Syfy alkaa tuottamaan uutta Expanse-sarjaa perustuen James S. A. Coreyn trilogiaan. Alkuun tulee 10 jaksoa. Kirjoja en ole lukenut, mutta hyvältä kuulostaa Hollywood reporterin kuvaus.

Otteita uutisesta: Avaruusooppera a la "A Game of Thrones" ja GRRM on itse kehunut kirjoja, jotka ovat menestyneet varsin hyvin. Kirjoittajina ja tuottajina on Children of Menin ja Iron Manin takana olleita jamppoja ja Syfyn on tarkoitus palata juurilleen eli Battlestar Galactican seuraajaa ollaan tekemässä.

Siitä ei hajua, että milloin on tämän tarkoitus olla ruuduilla. Syksy 2015, kevät 2016?
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulipa mukava yllätys kun selailin viaplayta, sinne oli tullut kaikki kaudet (1-8) 24:sta. Vanha kunnon Jack Bauer. Kyllä nyt kelpaa olla kipeänä.
 

J.Petke

Jäsen
Tänään alkoi uusin kausi Britain's Got Talentista. Kieltämättä tämä toimii minulle kevään merkkinä ja finaalin loputtua ollaankin jo kesässä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
SciFi sarjoista jäi uupumaan Coontinum. Kanadalainen aika simppeli, mutta kuitenkin jatkuvajuoninen scifisarja (aikamatkustusta)

.

Continuum tosiaan on pyörähtäny kolmannelle kaudelle. Viides jakso Kanadassa tänään. Ihan pätevästi lähti kolmas kausi liikkeelle. Kesken ei tosin taida oikein mukaan päästä, eikä tämä nyt mikään koukutussarja ole, mutta ihan pätevä SciFi viritys...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lilyhammer ainoa sarja, mitä tulee hetkellä seurattua viikoittain. Kiitos Yle Fem tästä. Näytettiin seuraavan kauden traileriakin ja mukana oli Tony Sirico, joten täydellisyyden lähellä ollaan.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Sain True Detectiven äsken katsottua ja oli pakko tulla heti kehumaan kun täältä sarjan bongasin kun niin paljon kehuttiin. Kun vielä pari kaveria kehui sarjaa niin pakkohan se oli läpi kahlata parissa päivässä.

Sanoisin että jos Mentalist on Mestis niin TD on NHL.
Näyttelijäkaksikko on ihan helvetin kova ja meno on välillä niin kryptistä että pakkohan sitä on seurata että miten tässä käy.
Menee top5:een draamoissa.

edit. Haukutaan samaan viestiin vielä HIMYM finaalia. Olisi ollut parempi kun lopputekstit olisi vierinyt sen jälkeen kun Ted sanoi muksuilleen että "Ja niin tapasin äitinne."

Suurien sarjojen finaaleja kuuluu yleisön kritisoida kun niin suuret massat niitä seuraavat mutta esim. Frendeissä loppu oli juuri sellainen kuin kaikki halusivat, kun taas Seinfeldin loppu oli elämää suurempi spektaakkeli jossa kaikilla oli oma idea lopetukseen joten kritiikki oli tiedossa. Sopranosin finaali taas oli niin nerokas että typerykset, minä mukaanlukien emme aluksi pitäneet siitä. Netistä oli pakko lukea selitys sille ja sitten katsomaan uudestaan ja niin koko viimeinen kohtaus avautui ja siitä tuli maailman nerokkain.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös