TV-sarjaketju

  • 2 210 149
  • 9 791

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä tykkäsin kyllä Killingin kolmannesta kaudestakin, ehkä jopa enemmän kuin kakkosesta. Jotenkin sarjalle teki hyvää irtautua esikuvastaan, ja omatkin siivet kantoivat komeasti.
Breaking Badia on nyt neljä kautta katsottu viimeisen parin viikon aikana, ja onhan se kova sarja. BB:tä pystyy katsomaan myös hiukan sivusilmällä, josta plussaa.

Nyt seuraa tärkeä tiedotus: Voi vittu Dexter. On kyllä petetty olo kun tuli nuo seitsemän ekaa kautta rohmuttua tulitikut silmillä. Siis tämä kahdeksas ja viimeinen kausi on ollut tähän asti aivan kamalaa paskaa. Enkä nyt puhu mistään DD-killer paskasta, enkä edes Miguel Prado -paskasta. Vaikea nähdä että tämä nousuun lähtee, kuin ehkä sillä em Doakesilla, tai jollain todella radikaalilla liikkeellä, motherfucker.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Breaking Bad on yksi tasavahvimmista sarjoista mitä on viime vuosina tehty. Oikeastaan notkahdusta ei ole tapahtunut missään kohtaa. Toki tyyli on muuttunut. Alussa oli enemmän mustan huumorin sävyttämää meininkiä ja sarjan edetessä se on hiukan väistynyt ja tilalle tullut varsin synkkiä sävyjä.

Näyttelijät sarjassa on kautta linjan huipputasoa ja ei oikeastaan tule ihan mitään statistia mieleen yhtäkään. Osa henkilöistä toki on ärsyttäviä, mutta niin ne on ihmiset oikeassa elämässäkin ja ristiriitaisia. Siinäkin mielessä toimii.

Sarjassa on myös ollut useita todella intensiivisiä kohtauksia monologien ja kahdenkeskisten keskusteluiden merkeissä.

Parhaiten tuo sarja varmaan uppoaa jos sitä voi seurata useita jaksoja putkeen. Intensiivisyys on silloin ihan käsinkosketeltavaa.

Suuri hatunnosto Vince Gilliganille upean sarjan luomisesta. Uskon, että sarjaan saadaan todella väkevä loppurutistus ja sitä kautta sen uskaltaa viimeistään nostaa kaikkien aikojen parhaiden tv-sarjojen joukkoon.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Walthan on BB:ssä aivan täysi mulkku ihmisenä, ja tämä on kauniisti sanottu. Jessen niin käsikirjoitus kuin näyttelijänsuoritus on jotain mitä ei ole tullut kyllä nopeasti mietittynä missään muussa sarjassa vastaan. Vihaisia, voimakkaita kavereita on melkein joka toisessa sarjassa mutta tuo lapsellisen hedonismin tuottaman onnen huipulta romahtaminen apatiaan ja lopulta ilmeisesti äärimmäiseen vihaan ja kostonhaluun johtava polku on "kaunista" katsottavaa draamana.

Jesse, joka alunperin oli Captain Cook, säälittävä pieni huumediileri, on lopulta se inhimillisin näistä sarjan päähenkilöistä joista muut elivät niin kovin normaaleja valkoisen keskiluokan elämiä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onko kukaan muu seurannut Syfyn "sisarsarjoja" Eureka ja Warehouse 13?

Eureka kertoo salaisesta pikkukaupungista, jonne on kerätty joukko maailman älykkäimpiä tiedemiehiä keksimään uutta koko maailman hyödyksi. Tavispoliisi muuttaa kaupunkiin sheriffiksi ja siitähän sitä komediaa ja seikkailuja syntyy.

Warehouse 13 kertoo agenteista, jotka jäljittävät vaarallisia yliluonnollisia esineitä ja pistävät ne piiloon valtavaan varastohalliin. Vähän niin kuin The Lost Room meets Raiders of the Lost Arkin loppukohtaus.

Eureka ehti jo loppua viidenteen kauteensa, mutta Warehouse 13 jatkuu vielä. Kesällä tuli neloskauden toinen puolisko ja ensi vuodeksi on suunnitteilla vielä lyhyt viides kausi.

Kevyttä kertakäyttöviihdettähän nämä ovat, mutta sellaisena mielestäni toimivia. Molemmissa sarjoissa pääosissa olevat hahmot ovat mielenkiintoisia tyyppeejä ja juonet vaihtelevat kevyestä seikkailusta silkkaan all-out-komediaan.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Pakko tulla tänne vähän hehkuttamaan Lutheria. Ehdin katsomaan kolmoskauden ensimmäisen jakson vasta eilen Areenasta, ja huh millaista tykistystä se sitten olikaan. Tuli taas todistettua että joskus pelottavin ääni voi olla hiljaisuus. Kyseessä oli yksi (hyvällä tavalla) ahdistavimpia jaksoja mitä olen ikinä missään sarjassa nähnyt. Muutenkin sarja tuntuu paranevan edetessään, ekan kauden supernerot ja naurettavan monimutkaiset rikokset koettelivat uskottavuutta, mutta sarjan edetessä hahmoista on tullut paljon inhimillisempiä. Ei Luther toki mikään Wire ole, sen Lontoo menee välillä synkkyydellään absurdiuden puolelle, mutta oikeassa mielentilassa se on helvetin hyvää viihdettä. Harmi vaan, että loppukauden jaksoja pitää odottaa vielä kolme viikkoa futiskarsintojen ja jonkun turhan lauluohjelman takia.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiistaina Ylellä päättynyt Maailma vailla loppua oli iso pettymys. Ken Follettin tarinasta jäi lopulta jäljelle pelkät hahmojen nimet. Alku noudatti sentään kirjaa edes jotenkin, mutta lopussa mentiin koko ajan sieltä, missä aita oli matalin.

Sama tuotantotiimi kuitenkin pusersi yli tuhatsivuisen Taivaan pilarit yhtä pitkään 8 jaksoon ja silloin jäi oikein odottamaan, mitä jatko-osasta irtoaa. Thomas Langley onkin Edvard II ja kukaan ei muka tunnista.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
BB:tä pystyy katsomaan myös hiukan sivusilmällä, josta plussaa.
Älä katso sivusilmällä. Missaat todennäköisesti tärkeitä pieniä juttuja ja siistejä juonikuvioita.

BB:n edellinen jakso oli taas veret seisauttavaa tykitystä!

Minulla (ja toivottavasti edes jollain muullakin) meni tämän viimeisimmän jakson lopetus aika ohi. Tässä blogissa olevat kattavat selitykset onneksi aukaisivat hieman muistia. Suosittelen ihmisiä lukaisemaan. Spoilaa luonnollisesti edellistä jaksoa ja koko sarjaa. Tässä myös erittäin spoilaava kuvatiedosto edellisestä jaksosta. Tuli aika pitkään höröteltyä tuolle.

Nyt seuraa tärkeä tiedotus: Voi vittu Dexter. On kyllä petetty olo kun tuli nuo seitsemän ekaa kautta rohmuttua tulitikut silmillä. Siis tämä kahdeksas ja viimeinen kausi on ollut tähän asti aivan kamalaa paskaa.
Tähän on helppo yhtyä. Yhdentekevää väkinäistä jöötiä ollut koko kausi. Uskomatonta että sarjaa on jäljellä kolme jaksoa ja tällä hetkellä tuntuu siltä että koko roskan voisi jättää kesken. Kiinnostus on aivan nollissa. Hyvin vedetty. Kun muistelee miten täydellisiä ensimmäinen ja neljäs kausi olivat, niin surulliseksi vetää millaiseksi kuraksi sarja kerkesi muuttua väkinäisen venyttämisen vuoksi.
 

Kaltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, kikkanikkarit
Oon katsonut HIMYMin neljä kertaa läpi. Pakko pitää tauko tähän väliin ja kokeilla sitten vielä myöhemmin uudestaan, kun viimeinenkin kausi on ilmestynyt kokonaisuudessaan. On siis sanomattakin selvää millainen sarja minulle toimii, joten olisiko kellään ehdottaa jotain samantyylistä sarjaa? Jonkun komedian tarvisin, mieluiten sopivalla romantiikalla höystettynä. Officea katsoin muutaman jakson, enkä pitänyt siitä yhtään. Sama homma oli Parks and recreationin kanssa sekä Modernin perheen kanssa. Frasierinkin olen kuluttanut loppuun saakka, pari kolme kertaa loppuun asti katsoneena.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Oon katsonut HIMYMin neljä kertaa läpi. Pakko pitää tauko tähän väliin ja kokeilla sitten vielä myöhemmin uudestaan, kun viimeinenkin kausi on ilmestynyt kokonaisuudessaan. On siis sanomattakin selvää millainen sarja minulle toimii, joten olisiko kellään ehdottaa jotain samantyylistä sarjaa? Jonkun komedian tarvisin, mieluiten sopivalla romantiikalla höystettynä. Officea katsoin muutaman jakson, enkä pitänyt siitä yhtään. Sama homma oli Parks and recreationin kanssa sekä Modernin perheen kanssa. Frasierinkin olen kuluttanut loppuun saakka, pari kolme kertaa loppuun asti katsoneena.

Onko Kellarin Kunkkuun(The King of Queens) tutustuttu paremmin? Romantiikkahöystettä löytyy mutta harvemmin siinä tunteisiin vedotaan.
Olen kyllä hyvin pitkälti samoilla linjoilla noiden ei kiinnostavien sarjojen kohdalla paitsi että Moderni Perhe upposi kyllä täysillä.
HIMYM oli (ennen Barneyn alettua seurustella Robinin kanssa ensimmäistä kertaa) aikamoista tykitystä ja on se sen jälkeenkin ollut paikkapaikoin huikeaa viihdettä mutta "hain yli hypättiin" tai paremminkin ali sukellettiin siinä vaiheessa kun Barney alkoi seurustella eri naisten kanssa tosissaan,
ainakin omasta mielestäni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Boardwalk Empire jatkuu piakkoin neljännen kauden jaksoilla ja itse olen odottanut tätä hetkeä vesi kielellä. Erityisesti toivon nyt päästävän konkreettisesti kiinni siihen, miten Al Capone hivuttautuu Chicagon (ja oikeastaan koko jenkkilän) alamaailman absoluuttiselle huipulle.

Uudesta kaudesta on tullut jo pari traileria myös youtubeen, tässä niistä yksi:

Boardwalk Empire Season 4: Kings Trailer (HBO) - YouTube
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oon katsonut HIMYMin neljä kertaa läpi. Pakko pitää tauko tähän väliin ja kokeilla sitten vielä myöhemmin uudestaan, kun viimeinenkin kausi on ilmestynyt kokonaisuudessaan. On siis sanomattakin selvää millainen sarja minulle toimii, joten olisiko kellään ehdottaa jotain samantyylistä sarjaa? Jonkun komedian tarvisin, mieluiten sopivalla romantiikalla höystettynä. Officea katsoin muutaman jakson, enkä pitänyt siitä yhtään. Sama homma oli Parks and recreationin kanssa sekä Modernin perheen kanssa. Frasierinkin olen kuluttanut loppuun saakka, pari kolme kertaa loppuun asti katsoneena.
Vähän hakee, mutta koita Chuckia?

Chuck Season 1 Funny Moments Part 1 - YouTube
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Jonkun komedian tarvisin, mieluiten sopivalla romantiikalla höystettynä.
No tähänhän on ihan pakko heittää Scrubs. On sitä romantiikkaakin, ja absurdia huumoria. Ja talonmies.. Helposti parhaita komedioita ikinä. Kunhan jättää katsomatta sen viimeisen säälikauden, jossa tulee uudet näyttelijät.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Viimeisellä kaudellakin oli omat hetkensä, vaikka ei ihan parhaimpien jaksojen tasolle yltänytkään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
HBO:n True Blood päättyy ensi vuonna alkavan 7. kauden jälkeen.

Eipä sinänsä yllätä ja hyvä niin, vaikka itse nyt sarjasta pidän edelleenkin. Pakko kuitenkin tunnustaa, että viimeisimmät kaudet ei ole olleet ihan niin huippuja, mitä sarjan alkutaipaleella nähtiin. Paikoin hypitty liian fantasian puolelle ja liikaa vyörytetty kaikenlaisia olentoja ruudulle. Alkuun oli enemmän salamyhkäisyyttä ja huumorikin toimi paremmin. Eikä muutamien hahmojen kehityskaari ole ollut ihan parhainta mahdollista omaan makuun.

Silti, ihan pätevä sarja. Toivotaan, että päätöskausi on mahdollisimman toimiva.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vasta nyt olen aloittanut katsomaan sarjaa Shield tai oikeastaan olen muutamassa päivässä päässyt jo neloskauden alkuun. Eipä ole turhaan kehuttu tuota ja juuri kun on nähnyt Wiren kaikki kaudet niin tämä on sopiva jatkumo tuossa genressä. Saakeli, että tykkään. Seuraavaksi sitten sarja, jota en ole myöskään nähnyt eli Sopranos. Kaikki oikeastaa megasarjoja, joita aloin katsomaan mutta sitten kun jäi jokin jakso välistä niin lopetin kokonaan. Ajattelin, että katson sitten joskus putkeen ja nyt tämä aika on koittanut.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
HBO:n True Blood päättyy ensi vuonna alkavan 7. kauden jälkeen.

Eipä sinänsä yllätä ja hyvä niin, vaikka itse nyt sarjasta pidän edelleenkin. Pakko kuitenkin tunnustaa, että viimeisimmät kaudet ei ole olleet ihan niin huippuja, mitä sarjan alkutaipaleella nähtiin. Paikoin hypitty liian fantasian puolelle ja liikaa vyörytetty kaikenlaisia olentoja ruudulle. Alkuun oli enemmän salamyhkäisyyttä ja huumorikin toimi paremmin. Eikä muutamien hahmojen kehityskaari ole ollut ihan parhainta mahdollista omaan makuun.

Silti, ihan pätevä sarja. Toivotaan, että päätöskausi on mahdollisimman toimiva.
Haikein mielin otetaan päätös vastaan, mutta toisaalta hyvä lopettaa jos siltä tuntuu. Materiaalia kyllä pitäisi olla lisääkin. Silti tuntuu että se punainen lanka on ollut sarjassa vähän kateissa, ja tosiaan pompittu ehkä liikaa. Toisaalta ehkä vampyyrien aihe ei ole enää niin in, kuin vielä muutama vuosi sitten.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tuohon Killingiin sanoisin, että mun mielestä 3. kausi oli paras kaikista. Pidän toki 1. ja 2. kaudestakin, mutta 3. kausi osaa yllättää, vaikka näyttelijäkaarti vaihtui aikalailla. Todella hyvin osattiin tuoda uusia henkilöhahmoja totuttujen tilalle. Joku sanoi, että murhaajan arvasi heti... mielestäni sitä ei kyllä annettu mitenkään ilmi sarjassa. Jos on kyynikko ja katsonut paljon leffoja ja sarjoja niin tottakai sitä osaa arvailla melkein kaikista leffoista ja sarjoista. Minä tykkään siitä realistisenkin synkästä tunnelmasta, mikä sarjassa on. Se on ehkä tärkein elementti, mitä ei ole poistettu, kun on jenkkiläistetty Tanskasta. Olisi tuo förbrydelsenkin enkkuteksteillä koneella, pitänee sekin katsoa pois alta.

Onko kukaan muuten katsonut noita Joel Kinnamanin tähdittämiä Johan Falkeja, joissa hän ei siis ole itse Falk. Onkohan ne mistään kotoisin? Kinnaman on siis tämä Killingin Holder. Täytyy sanoa, että vaikuttaa erittäin hyvältä näyttelijältä tämä Kinnaman. Ainakin kaikki leffat + killing, jotka olen häneltä nähnyt, ovat aika hyvää laatua.

Moderni perhe on maistunut ihan hyvin Netflixistä. Mutta komediasarjoista suosittelen Klovnia. Se on oikeasti aivan jäätävän hyvä. Eka jakso ja musiikit voivat säikäyttää, jos on tottunut Hollywood pullaan, mutta vähän kärsivällisyyttä ja sarja palkitsee kyllä. Ainoa sarja koskaan ikinä, jota olen alkanut katsoa jo toista kertaa. Ei ole Netflixiin vieläkään ilmestynyt se sarjaan perustuva leffa, joka pitänee kohta ostaa/tilata.

Tuota Breaking Badia kyllä jaksetaan kehua. Olenkohan 3 vai 4 kertaa yrittänyt alkaa sitä katsomaan, mutta ei se vaan lähde. Ilmeisesti pitää pakottaa itseni katsomaan sitä jonnekin kolmannelle tuotantokaudelle asti, jospa se erinomaisuus aukenisi.
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
True Blood pystyi ihan hyvään kuutoskauteen, ainakin jos verrataan siihen mitä kuraa kaksi edellistä kautta olivat. Tosin Warlow-kuvio jäi vähän valjuksi, ainakin niihin odotuksiin nähden mitä siihen ladattiin edellisellä kaudella. Mutta ehkäpä tämän todella lupaavasti alkaneen sarjan saa nyt sitten päätettyä kunnolla.
 

Mrcy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit & ManU
Onko kukaan muuten katsonut noita Joel Kinnamanin tähdittämiä Johan Falkeja, joissa hän ei siis ole itse Falk. Onkohan ne mistään kotoisin?

Suosittelen lämpimästi. Poliisisarjat voi huoletta lisätä listalle, kun puhutaan ruotsalaisten hyvistä puolista.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo HIMYM on tällä hetkellä oma ykkössarja. Kaikki kaudet katsotuttu useaan otteeseen ja uusin ja viimeinen kausikin alkaa 23. päivä tätä kuuta. Hieman on parhaimmasta annista tippunut taso uusissa kausissa, mutta pakkohan se on tietää miten Ted vihdoin tapaa vaimonsa.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Onko kenelläkään tietoa siitä, jatkuuko kolmosen esittämä Isänmaan Puolesta (Homeland) jossain vaiheessa? Käsittääkseni suuressa maailmassa pyörii kolmas tuotantokausi tällä hetkellä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kenelläkään tietoa siitä, jatkuuko kolmosen esittämä Isänmaan Puolesta (Homeland) jossain vaiheessa? Käsittääkseni suuressa maailmassa pyörii kolmas tuotantokausi tällä hetkellä.

Maikkari näytti tämän vuoden alkupuoliskolla 1. ja 2. kaudet putkeen. Jenkeissä kolmas kausi käynnistyy tämän kuun lopussa eli jonkin aikaa mennee ennen kuin tuo jatkuu Maikkarilla.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Maikkari näytti tämän vuoden alkupuoliskolla 1. ja 2. kaudet putkeen. Jenkeissä kolmas kausi käynnistyy tämän kuun lopussa eli jonkin aikaa mennee ennen kuin tuo jatkuu Maikkarilla.
Kiitos tästä, mainio sarja kyseessä. Aloin seuraamaan Damian "Band of Brothers" Lewisin takia ja jäin koukkuun heti ensimmäisestä jaksosta lähtien.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös