Viestin lähetti Designer
Mitäs mieltä muut sarjan fanit olivat eilisen jakson tapahtumista? Olen kai sen verran paatunut, että harvoin silmäkulmaa kirvelee televisiota katsoessa, mutta eilen niin tapahtui. Rachelin onnettomuus ja kuolema näytettiin melko koruttomasti, ja juuri siksi se niin surulliselta tuntuikin. Perusjenkkiläinen hidastuskuva monesta eri kulmasta peräkkäin olisi latistanut koko jutun. Aika erilaisilla tavoilla sarjan muut henkilöt on laitettu tapahtuneeseen suhtautumaan. Adam on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ensi viikolla nähtävässä sarjan päättävässä jaksossa lienee lopullisen jälkipyykin vuoro.
Itse henkilökohtaisesti en pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka tapittavat iltakaudet jotain Salattuja Elämiä yms. sarjoja. Ihmisellä pitäisi olla iltaisin parempaakin tekemistä esim. ulkoilu, lukeminen tms. No, tämä on vain mun mielipiteeni, eikä siitä kannata kenenkään ottaa hernettä nenäänsä!
Mutta tämä "Rimis" on kyllä sellainen sarja, mihin jostain syystä jäin itse koukkuun heti alusta asti. Henkilöhahmot ovat aivan loistavia ja sarjassa on sopivasti sekä huumoria että draamaa.
Tuo sarjan lopettaminen tässä vaiheessa on varmasti aivan oikea, sillä liika pitkittäminen olisi varmasti latistanut sarjaa ennen pitkää.
Tiistain jakso tuli itselleni kyllä aikamoisena yllätyksenä ja tällaisen vanhan kyynikonkin silmäkulma väkisinkin kostui. Tuo kolari ja sitä seuranneet tapahtumat kuvattiin aivan sopivan koruttomasti ja vastaavassa jenkkihömpässä olisi varmaan seuraavat puoli vuotta vietetty sairaalassa. Ainoa mikä mua pikkuisen jäi vaivaamaan oli se miksei Rachelin elvytystä jatkettu pidempään? Lääkärit tuntuivat luovuttavan vähän turhan helpolla, mutta ehkä se kuului juuri siihen, ettei kuolemaa haluttu sarjassa pitkittää yhtään.
Adamin suhtautuminen asiaan oli minusta hieno ratkaisu, sillä hänen hahmoonsa ei kuulu murehtia asioita kovinkaan kauaa. Sitäpaitsi hänhän näkee Rachelin koko ajan ja sitä kautta pystyy selviytymään tuolla tavalla. Voi tietysti olla, että viimeisessä jaksossa tapahtuu täydellinen romahtaminen, mutta se jää nähtäväksi.