TV-sarjaketju

  • 2 221 317
  • 9 826

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Yksi kaikkien aikojen suosikkisarjoistani Aikahyppy senkun petraa vauhtiaan uusintakierroksella.
Tänään taas huippujakso: Goodbye Norma Jean
Kyllä, kyseessä on todellakin jakso, jossa Sam kohtaa itsensä Marilyn Monroen. Kannattaa katsoa. Taas yksi "mahdollinen" totuus Marilynin viimeisistä hetkistä.
Subilta klo 12.30.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Onkohan kukaan jatkoaikalaisista seurannut JJ Abramsin uutta sarjaa The Fringe? Alkoi ehkä hieman laiskasti, mutta sama oli kokemukseni myös Lostin kanssa. Hullu tiedemies kuitenkin kannatteli sarjaa pitkälle, ja nyt alkupuolen tarinat ovat alkaneet jossain määrin nivoutua yhteen.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Fringe

Onkohan kukaan jatkoaikalaisista seurannut JJ Abramsin uutta sarjaa The Fringe? Alkoi ehkä hieman laiskasti, mutta sama oli kokemukseni myös Lostin kanssa. Hullu tiedemies kuitenkin kannatteli sarjaa pitkälle, ja nyt alkupuolen tarinat ovat alkaneet jossain määrin nivoutua yhteen.

Kyllä,väijytty on ne mitä oli tarjolla. Jenkeissä sarja tuomittiin aika jyrkästi, meikäläiseen kuitenkin sen verran iski että piti koko 1-season kattoa.

Nyt olen koukussa The Mentalist-sarjaan, joka on mielestäni aivan loistava. Suosittelen sarjaa lämpimästi!
 

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Onkohan kukaan jatkoaikalaisista seurannut JJ Abramsin uutta sarjaa The Fringe? Alkoi ehkä hieman laiskasti, mutta sama oli kokemukseni myös Lostin kanssa. Hullu tiedemies kuitenkin kannatteli sarjaa pitkälle, ja nyt alkupuolen tarinat ovat alkaneet jossain määrin nivoutua yhteen.

Eli käy vähän samalla tavalla kuin Heroesissä? Siinä määrin itse jäänyt kyllä Heroesiin koukkuun että ei voi jaksoakaan jättää näkemättä, tosin amerikan tahtiin sarjaa katselen.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli käy vähän samalla tavalla kuin Heroesissä? Siinä määrin itse jäänyt kyllä Heroesiin koukkuun että ei voi jaksoakaan jättää näkemättä, tosin amerikan tahtiin sarjaa katselen.

Mun mielestä Heroesin 1. kausi oli hyvä, mutta sittemmin sarjasta on tullut hieman sekava. Onhan tuota tullut kuitenkin katseltua tähän asti, ja varmaan katselen jatkossakin.

Itse jäin koukkuun HBO:n True Blood -sarjaan.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Mun mielestä Heroesin 1. kausi oli hyvä, mutta sittemmin sarjasta on tullut hieman sekava. Onhan tuota tullut kuitenkin katseltua tähän asti, ja varmaan katselen jatkossakin.

Todellakin. Ehkä olen hiukan hidas, mutta Heroes vaikuttaa aivan liian sekavalta tällä hetkellä. Hahmoja on liikaa, tarina ei etene sujuvasti ja etenkin tiettyjen hahmojen reissut menneisyyteen/tulevaisuuteen sekoittavat entistä pahemmin. Henkilöitä pitäisi mielestäni karsia rajulla kädellä ja keskittyä yhdessä jaksossa enemmän joihinkin tiettyihin henkilöihin, jotta seuraamisesta tulisi helpompaa.

Todella ärsyttävä piirre on myös se, ettei sarjassa kuolemalla ole mitään merkitystä. Monesti kuollut jamppa herääkin henkiin seuraavassa jaksossa, ja tämähän taas johtaa jännityksen rapistumiseen. Ei kauheasti jaksa hetkauttaa jonkun hahmon kuolema kun tietää tyypin olevan taas pelissä mukana viikon päästä.

Välillä tulee mieleen, että mahtavatko sarjan käsikirjoittajat tietää itsekään mitä tältä sekoitukselta oikein haluavat. Ykköskausi oli mainio, mutta lujaa on tultu alas sen jälkeen. Esimerkiksi Lost tekee tällä hetkellä kaiken paremmin. Sarjassa on paljon henkilöitä kuten Heroesissakin, mutta jotenkin tapahtumien seuraaminen on tehty paljon helpommaksi ja juoni etenee sujuvammin.

Mikäli kevään Heroes-jaksoissa ei ala näkyä merkkejä paremmasta, voi hyvinkin olla ettei Heroesin katseluni enää jatku ensi syksynä.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis heroesin ongelma on nämä liialliset aikahyppelyt, ja helvetilliset ristiriitaisuudet juonessa - toinen parantuu jostain ja toinen samassa tilanteessa ei, ja ensin taistellaan jotain vastaan kymmeniä vuosia, sitten jätetään se taas kun koira paskansa, jne.

Kyllähän Heroes, kuten Prison Breakin molemmat menevät ns. aivottomana viihteenä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
5.1. alkaa mielenkiintoisen oloinen poliisisarja maikkarilta, Life. En ole sen enempää perehtynyt, mitä noissa maikkarin mainoksissa on näkynyt ja linkissä oli tietoa, mutta sarjan mielenkiintoinen lähtökohta ja yksi suosikkinäyttelijöistäni (Damian Lewis) pääosassa riittää siihen, että pitää varmaankin antaa mahdollisuus tuolle.

Tuli katsottua tämä eilen alkanut sarja, lähinnä sen takia että Damian Lewis kuuluu minunkin suosikkinäyttelijöihini, ja kyllähän tuo siltä näytti että tuota tulee varmaan seurattua jatkossakin. Henkilöitä ei hirveästi taustoitettu mutta näyttää siltä että sarjassa halutaan mieluummin paljastaa vähän kerrallaan päähenkilöiden taustoja. Itse lähtökohtahan on tosiaan varsin mielenkiintoinen ja mielenkiinnolla seuraan mitä siitä saadaan irti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
TV2 oli tehnyt näköjään perjantai-iltana mukavan muutoksen, kun oli vaihtanut Kovan Lain ja Sopranoksen paikat. Eli Kova Laki alkaa taas 22.05. Varmasti tullut palautetta katsojilta, kun tuon Sopranoksen ovat varmasti kaikki nähneet jo useaan kertaan.

Muutenkaan en ymmärrä miksi YLE osti noita HBO:n puhkikatsottuja sarjoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuli katsottua tämä eilen alkanut sarja, lähinnä sen takia että Damian Lewis kuuluu minunkin suosikkinäyttelijöihini, ja kyllähän tuo siltä näytti että tuota tulee varmaan seurattua jatkossakin. Henkilöitä ei hirveästi taustoitettu mutta näyttää siltä että sarjassa halutaan mieluummin paljastaa vähän kerrallaan päähenkilöiden taustoja. Itse lähtökohtahan on tosiaan varsin mielenkiintoinen ja mielenkiinnolla seuraan mitä siitä saadaan irti.
Tulihan tuo katsottua maanantaina. Ihan ok, vaikka ei millään tapaa koukuttanut. Pitää antaa jakso tai pari vielä mahdollisuuksia, ihan vain Daikun vuoksi. On se mies!

Minä olen sikäli onnellisessa asemassa, että pidän pukudraamoista. Forsytein tarussa Damian Lewis vetää aika kovan roolisuorituksen. Jos vain jotakuta sattuu 1800-1900 -taitteen Englanti kiinnostamaan, suosittelen Forsytein tarua ehdottomasti ja ilman sukkia. Ja tietysti BoB:n kapteeni Winters elää ikuisesti yhdessä Maximus Decimus Meridiuksen aka Gladiaattorin ja Optimus Primen kanssa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkaisiko vähitellen taas Kovasta Laista nimenoman alkuperäinen emosarja? Ollaan vissiin jo pari tuotantokautta perässä.

Kävi viime viikolla kova munkki, kun sattumalta huomasin loistavan Kukkulan Kuninkaan neljän jakson putken perjantaina. Maanantaisin tuo on tullut ja ykskaks sitten loppui. Tyylikkään maikkarimaisesti tuotantokauden loput neljä jaksoa vaan putkeen seuraavana perjantaina, erittäin loogista kuten aina. Hyvin lähellä parasta tv-antia mitä tiedän. Ainoastaan Tom Pettyn ääneä kantavan Luckyn voisi veivata helvettiiin, väsynyt hahmo.


MACK
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Katselin tossa pari kautta Deadwoodia ja on kyllä aika ihana sarja. Tykkään kyllä muutenkin westerneistä että ei mitään kummallista sinänsä, mutta jos on westernit lähellä sydäntä niin kyllä tämä kannattaa katsoa.

Vielä on mullakin siis viimeinen kausi jäljellä...
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Maanantain putkessa oli ihan kohtuullista tavaraa. Varsinkin Life innosti melkoisesti. Päähenkilön sarkasmi ja pinnan alla muhiva katkeruus ovat varsin kiinnostavia elementtejä. Ja totta kai partnerin riippuvuus-aspekti tuo hahmoon lisää kiinnostavuutta, vaikka se kliseinen valinta kiinnostavuuskortiksi onkin.

Kotimainen Helppo elämä oli, no hieman helpon oloinen ja ajoittain varsin klassisia asetelmia sisällään pitävä. Ajattelin kuitenkin seurata seuraavallakin kerralla.

Fringe on nauhalla, mutta kommentit aika ristiriitaisia. Taitaa olla hieman liian sci-fi ja far-out mun makuun.

Tänään jatkuu viime viikolla alkanut Breaking Bad, jossa kuolemansairas kemisti kokkailee ja diilaa jäätä. Sarkastinen ja musta, joten toimii.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Fringe oli kyllä ihan hirveätä scheissea. Loppui sen katsominen pilottiin. Paljon en tunnetusti sarjoilta vaadi, mutta joku roti sentään pitää olla. Isolla rahalla tehty tuotos, valitettavasti käsikirjoituksesta vastannut ilmeisesti miljoonapäinen apinalauma. On melkoinen suoritus, että plotholet ovat näkyvissä jo ennen kyseisiä kohtauksia. Ei voi sanoa kuin LOL. Naispääosakin, voi voi sentään.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Alkaisiko vähitellen taas Kovasta Laista nimenoman alkuperäinen emosarja? Ollaan vissiin jo pari tuotantokautta perässä.

Samaa odottelen minäkin. Ärsyttää tuon äijän(Vincent D'Onofrio)naaman vääntely ja tuijotukset jotka on repäisty suoraan Salatuista Elämistä tai CSI Miamin Horatiolta, joka on toinen inhokkini poliisisarjojen sankareista.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tänään jatkuu viime viikolla alkanut Breaking Bad, jossa kuolemansairas kemisti kokkailee ja diilaa jäätä. Sarkastinen ja musta, joten toimii.

Kyllä, aivan loistava sarja. Onkohan tietoa tuleeko sarjaan toinen kausi?

Lisäksi tuli tähän nelosen Californication-uusintoihin hurahdettua niin että piti hankkia kakkoskausi ja tuli katsottua melkein putkeen. Huikeaa settiä, vielä hauskempaa ja parempia hahmoja kuin ykkösessä. Etenkin kissakaarti on huikean laadukasta ja Hankilla mela heiluu mekossa. "Fuck me like al-qaida" ja vikan jakson tuuletukset oli parhautta.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kysytään nyt täältä, että koskakohan 24 palaa ruutuun Jack Bauerin johdolla? 7. tuotantokausihan sarjasta tulee seuraavaksi.

Jenkeissä alkaa 7. kausi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Suomen aikaa ja starttaa ymmärtääkseni heti kahdella jaksolla. MTV3/SubTV taas ei ole vielä omaa aikatauluaan missään ilmoittanut.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
MTV3/SubTV taas ei ole vielä omaa aikatauluaan missään ilmoittanut.

Eikä välttämättä ihan heti ilmoitakkaan. 24 on tullut aina Suomessa vuoden viiveellä eli kun USA:ssa kaudet on alkanut aina tammikuussa, niin Suomessa ne on alkanut siitä vuoden päästä tammikuussa.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Onkohan tietoa tuleeko sarjaan toinen kausi?

Kyllä tulee. Erityisesti tässä sarjassa viihdyttää tämä huumemies ja opettajan kumppani Jesse Pinkman eli Aaron Paul. Breaking Bad on kaiken kaikkiaan ollut erittäin miellyttävä sarjauutuus.

Toinen loistava sarja on True Blood. Vampyyreista kertova sarja ei ollut mun mieleen kun kuulin tästä sarjasta, mutta parin jakson jälkeen olin jo ihan koukussa. Suosittelen. Lisäksi True Bloodissa on hienot musiikit valittu sarjaan. Erityisesti alkutunnari on kaikessa rajuudessaan melko jäätävä, biisinä soi Jace Everettin Bad things.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Jenkeissä alkaa 7. kausi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä Suomen aikaa ja starttaa ymmärtääkseni heti kahdella jaksolla.

Lisäyksenä tähän omaan viestiini, että tv.com:in mukaan 7. kauden ensimmäinen ja toinen jakso todella tulevat ensi yönä, mutta heti seuraavana yönä tulee lisäksi 3. ja 4. jakso.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Onkohan kukaan jatkoaikalaisista seurannut JJ Abramsin uutta sarjaa The Fringe? Alkoi ehkä hieman laiskasti, mutta sama oli kokemukseni myös Lostin kanssa. Hullu tiedemies kuitenkin kannatteli sarjaa pitkälle, ja nyt alkupuolen tarinat ovat alkaneet jossain määrin nivoutua yhteen.

Jepjep.
Itse en vertaisi Lostiin, lähinnä sarja on aika suora kopio 4400:sta ja ensimmäisten 7 jakson juonetkin ovat identtisiä "esitellään uusi ihmejuttu ja tutkitaan sitä, siinä samalla vähän avaten pääjuonta".

Eniten mua ärsyttää kyllä se tekotieteellisyys, kun tehdään scifiä niin joko sitä pitää vetää kunnolla överiksi (4400: tulevaisuuden ihmiset tekivät jotain) tai sitten käyttää täysin mielikuvituksellisia selityksiä "poimuajosta" yms. Molemmissa vaihtoehdoissa on helppo sulkea se rationaalinen puoli aivoista ja keskittyä itse tarinaan jne.
Mutta tässä sarjassa taas höpistään teknistä jargonia, joka on täyttä paskaa ja se oikeastaan vituttaa.

Kyllähän tuota siis katsoo, mutta ei kyllä sinänsä säväytä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ludolfit anyone?

Discovery Channel on alkanut esittää saksalaista kulttisarjaa Ludolfit(Die Ludolfs). Sarja on tosi-TV sarja neljästä veljeksestä, jotka asuvat romuttamolla. Ei kuulosta kovin mielenkiintoiselta, mutta veljekset koukuttavat ainakin minua. Sarja tulee sunnuntaina 14-16 pari jaksoa peräkkäin.

Nämä jätkät ovat ihan vitun rentoja tyyppejä ja keksivät aina jotain hauskaa tekemistä arjen harmauteen ja muutenkin tuo "arki" on melko erikoista.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Teema tekee vuoden hienoimman työn ja lähettää uusinta 80-luvun hienoimman dokkarinsarjan. Huomisesta alkaen 30 jaksoa Silkkitietä tiistaisin klo 17 ja uusinta perjantaisin klo 19.

Lisätietoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuota dokumenttisarjaa katselee jo vaikka ihan sen takia, että siinä on Kitaron upeaa musiikkia kuultavissa. Muistan tosi hämärästi lapsuudesta tuon sarjan kun äitini aina katseli sitä. =)

Pitää yrittää muistaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös